Nicsak, mit fújt be a szél a postaládámba a tegnapi padtalan Blaha képe után! A tér átépítésének teljes tervét. Mazsolázzatok belőle szépen, van mit. Érdemes nagyítani néha, hogy a szöveg is olvasható legyen teljesen.
Itt van például a padtalanság. Ezután sem lesz, mert:
Aztán itt a terelés: a megállókból a téren át a plázába irányítják az embereket. Nincs ebben semmi szemérmesség, gond nélkül leírják:
Az is kimaradt az eddigi ismertetőkből, hogy ide tervezik a buszok végállomását áthelyezni az Uránia elől. Az dicséretes, hogy az Uránia elől elhozzák, és nem kell az ott élőknek folyamatos légszennyezésben élni, viszont nem látom, miért jó, ha egy kórház ablakai alatt okádják a füstöt a buszok.
Ugyanakkor szerepel egy villamos nyomvonal a Népszínház utcából a Rákóczira, ami igazán remek lenne...
Szóval van itt érdekesség bőven. Kérdésként felmerült még bennem, jó-e, ha a magánberuházó alakítja ki a közteret a saját igényeinek, érdekeinek megfelelően?
Szerinted?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Aztán 2009 tavasszal kiírták a megállókba, hogy kb. egy évig az Uránia lesz a végállomás, mert csinálják az új főutcát... aztán az kész lett, a vonal meg úgy maradt. Pedig a 15-ös is átmegy az új főutcán.
Csak ezek után jött a főutca felújítása, és az akkor már oda járó 239E és 233E mellé rakták be őket, a 15ös meg a rakpart felé járt.
de ez elég gáz... mind az a szemlélet, hogy a városfejlesztést egy maszek mogul önérdekére bizzuk, mind az a trend ami ma általánosan a köztérmegújítást jellemzi: könnyű likvidálhatóság érdekében kialakítandó sterilitás - ipari falanszter hangulat, értéktelenség érzet, lokális köthetetlenség. ahol magénbizniszmenek akarata dominál a városveztés kiérlelt és megvitatott koncepciója helyett. pedig az utóbbinak a feladata és kötelessége lenne megoldani egy ilyen tér újrakreálását. előre meghirdetett társadalmi egyzetetések eredményienk figyelembevételével. nem kóser, hogy (ez itt is) elmarad!
a tér egyébként valaha így nézett ki: www.alfaamore.hu/files/forum/00309/00309743.jpg
Nekem tetszik a javaslat, még annyi kiegészítést tennék, hogy a Corvin áruházzal is kellene valamit kezdeni, mert katasztrofálisan néz ki.
Erről van esetleg valamilyen belátható időn belül megvalósuló terv?
Vicces amúgy hogy Amerikát emlegeted, New Yorkban több a 19. századi épület, mint Pesten:)
-teljesítve a MINIMÁLIS zöld felület előírását. Szerintem a nagy forgalom miatt is inkább a maximálishoz kéne közelíteni
-nincsenek padok. Ez megint csak a sétálás, bámészkodás, vásárolgatás ellen tesz. Hogy akarunk életet lehelni a kisboltokba ha a lehetőséget is elvesszük az emberektől, hogy megpihenhessenek stb.
- a busz végállomásra tényleg nincs szükség, viszont el kell ismerni, hogy itt zavar a legkevesebb lakost. A kórház pedig tényleg felesleges itt (egyébként Pest Megye a fenntartója és elgondolkodtató, hogy a Pest megyeieknek miért kell a belvárosba bejönniük nem kis forgalmat generálva főleg hétvégén.
Ami tetszik: tisztább, rendezettebb tér.
Hidd el nem jó ez 2-3 átszállás egy beteg embernek. Ha pedig behozod kocsival akkor nem tudsz sehol parkolni..
Szerintem szervezetileg is megoldható lenne.
Egyébként a mainál majdnem jobb ez is!
Utolsó kommentek