Pártház állott, most kőhalom;
Kedv s öröm röpkedtek,
Halálhörgés, siralom
Zajlik már helyettek.

Múlt pénteken a Köztársaság téren járva azt láttam, hogy a volt MSZMP székház kapuja nyílik és egy csöves jön ki nagy táskával. Kérdem, mi van bent, üres? Morgott valami igenfélét, aztán eltámolygott. Nosza, kalandra fel, menjünk be!

Csodálatos látvány fogadott, Kocsis Máté biztosan megnyalná mind a tíz ujját, ha tudná, nemsokára nem marad semmi az épületből. Borzasztóan szét van szedve, ami pénzzé tehető - főleg a fémek - az már nincs ott. Most éppen a tető borítását szedik, ami sárgaréznek tűnik.

Gyors körbenézés után hétvégén Klapanciusz bloggertárssal vágtunk bele a teljes felfedezésbe, hátha találunk izgi dolgokat is; titkos pincebörtön, titkos kazamaták, titkos titok...bármi jöhet! Hogy találtunk-e? Mi az hogy, nagyon is!

Az épület amúgy lakóépületnek indult - bár nem nagyon találtam róla infót - aztán a Volksbund központja, 1945-ben itt rendezkedett be az MKP, később MDP és MSZMP budapesti pártbizottsága. A rendszerváltozás után az MSZP székháza lett. (a cikkben szereplő márványtáblát a pincében megtaláltuk) Eladása körül is voltak érdekes dolgok, de már évek óta üresen áll.

Az épületeket bejártuk pincétől padlásig, csak kevés helyre nem jutottunk be - azok el voltak falazva. Jellemző, hogy nem volt elég egy nap a teljes bejáráshoz; mint ahogy az is, hogy a fotókat készítő telefonom is lemerült minden nap. :)

Tulajdonost lehetne/kellene értesíteni, mert ha ebben az ütemben fogy az értékkimentés, félő, nem marad más belőle tényleg, csak egy rom.

Lehet, hogy ez a terv? 

Vigyázat, sok kép!

Azt hallottátok, hogy a Fidesz is elköltözött a Szentkirályi utcai székházából? Üresen áll az is...;)

   UPDATE!

 

Szombat délután (02.16) a ragyogó napsütésben ismét erre jártam, gondoltam, dokumentálom a rombolást tovább, ám a közeli padról egy erősen ittas hajléktalan pár odakiabált, hogy ne legyek bolond, bent vannak a rendőrök, elvittek már hét embert, nehogy bemenjek. 

MSZP székház rendőr.jpg

És valóban, ott állt a kerületi autó és egy helyszínelő, kisvártatva megérkezett még egy autó, és újabb négy rendőr ment be. Ácsorgásom közben egyik rendőr kijött, és elmondta, hogy vagyon ellenes bűncselekmény miatt vannak ott, és hogy nem, tényleg nem lehet bemenni fotózni se. Vagy de, viszont akkor visznek tovább...

Szóval a rendőrség megszállta az épületet, kíváncsi vagyok, lezárják-e rendesen. 

Arra is, hogy a tulajdonosát előkerítik-e.

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr895071728

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.13. 12:13:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az baj, nem az útolsó, máshol van még!
Fú, de érdekelnének azok a páncélszekrények! :D Pontosabban a tartalmuk.
@Önkéntes Véradó: simán be lehet menni; hazafelé benéztem, hogy a tetőt bontják-e, és mindenfelé elemlámpás felfedező csoportokba botlottam - mint egy zarándokhely :)
@Lesley:

Elemlámpást kapásból elempésnek olvastam...
Két éve voltam erre és körbefotóztam mindent... ezt az épületet is kiszúrtam magamnak, hogy üresen áll (persze a blogomba írtam is róla, azt hiszem akkoriban) akkor még minden csukva volt, ajtó, ablak, de láttam, hogy teljesen üres, senki nem használja. Akkor...

Nagyon jó poszt, gratulálok ahhoz is, hogy bejutottál, és fotóztál, mindig is kíváncsi voltam, milyen lehet bent, egy ilyen elhagyott épület... :)
@ildsisy: Elvégre lakatlan, üres, elhagyott ÉVEK óta, nem? Nincs mit csodálkozni, ha fű-fa bemegy és rámol, visz, stb. :D
Látlelet a kerületi vagyongazdálkodásról meg a yardról. NEM teszik a dolgukat.
Üdv!
A mai Magyar Nemzetben írnak az épületről, meg is említenek egy blogot ami alapján kiment a cikk írója a helyszínre. Végül ők és a cikk szerint egy "szomszéd" hívta ki elsőre a rendőröket, akik riasztották a többieket. Elképzelhető, hogy akkor az újságírók is bent voltak az "update" idején".
SZEGYELD MAGAD PUSZTITO kocsis HALALRA ITELED AMIT HASZNOSSA TEGETNEL ,RAJTAD ALL MINDEN!!!