Blaha tervei

Címkék: felújítás tér blaha díszburkolat

2011.03.05. 10:36

 Nicsak, mit fújt be a szél a postaládámba a tegnapi padtalan Blaha képe után! A tér átépítésének teljes tervét. Mazsolázzatok belőle szépen, van mit. Érdemes nagyítani néha, hogy a szöveg is olvasható legyen teljesen.

Itt van például a padtalanság. Ezután sem lesz, mert:

 

Aztán itt a terelés: a megállókból a téren át a plázába irányítják az embereket. Nincs ebben semmi szemérmesség, gond nélkül leírják:

 

 

Az is kimaradt az eddigi ismertetőkből, hogy ide tervezik a buszok végállomását áthelyezni az Uránia elől. Az dicséretes, hogy az Uránia elől elhozzák, és nem kell az ott élőknek folyamatos légszennyezésben élni, viszont nem látom, miért jó, ha egy kórház ablakai alatt okádják a füstöt a buszok.

 

 

Ugyanakkor szerepel egy villamos nyomvonal a Népszínház utcából a Rákóczira, ami igazán remek lenne...

 

 

Szóval van itt érdekesség bőven. Kérdésként felmerült még bennem, jó-e, ha a magánberuházó alakítja ki a közteret a saját igényeinek, érdekeinek megfelelően? 

Szerinted?

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr692706796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ha a magánberuházó finanszírozza a tér felújítását, vagy legalábbis annak nagy részét, akkor szerintem rendben van, hogy cserébe beleszólása legyen, milyen lesz a tér. A jelenlegi állapotnál bármi jobb, sokkal jobb lenne.
A 8-as és a 112-es, miután behozták őket a március 15. téren belülre, először egy ideig az Astoria-Kálvin-Ferenciek tere kört tette meg, emlékeim szerint nem is volt Pesten végállomásuk, megtették ezt a kis hurkot, aztán jöttek is vissza Budára. Állítólag részben már a leendő 4-es metróhoz való kapcsolódás miatt mentek a Kálvinra.
Aztán 2009 tavasszal kiírták a megállókba, hogy kb. egy évig az Uránia lesz a végállomás, mert csinálják az új főutcát... aztán az kész lett, a vonal meg úgy maradt. Pedig a 15-ös is átmegy az új főutcán.
@Ma chi è questo Joker?: simán úgy maradt, korábban pedig a 112-es az Irinyiben, a 8-as meg a márc.15 téren végállomásozott. A 112-es került el előbb a Kálvinra, mert az Irinyin a külső sáv szabadsága miatt átrakták (meg mert a VEKE ezt kérte), majd pedig később, valamikor 2007-8 magasságában rakták át a 8-ast is, így aztán már csak az 5ös busz végállomásozott ott, de az új paratméterkönyv miatt az meg kimegy már rákospalotára.
Csak ezek után jött a főutca felújítása, és az akkor már oda járó 239E és 233E mellé rakták be őket, a 15ös meg a rakpart felé járt.
köszönet a publikálásért!

de ez elég gáz... mind az a szemlélet, hogy a városfejlesztést egy maszek mogul önérdekére bizzuk, mind az a trend ami ma általánosan a köztérmegújítást jellemzi: könnyű likvidálhatóság érdekében kialakítandó sterilitás - ipari falanszter hangulat, értéktelenség érzet, lokális köthetetlenség. ahol magénbizniszmenek akarata dominál a városveztés kiérlelt és megvitatott koncepciója helyett. pedig az utóbbinak a feladata és kötelessége lenne megoldani egy ilyen tér újrakreálását. előre meghirdetett társadalmi egyzetetések eredményienk figyelembevételével. nem kóser, hogy (ez itt is) elmarad!

a tér egyébként valaha így nézett ki: www.alfaamore.hu/files/forum/00309/00309743.jpg
Ez mind szépen hangzik.
Mi lesz a régi öreg Rókus kórházzal?
Ott díszeleg kopottan?
@nagy7: le kéne már bontani a fenébe.
Örülök a cikknek. Mostanában mindenki a Moszkva térrel van elfoglalva, hogy ótvar az egész környék, és át kéne alakítani, de eközben a Blaha legalább ennyire gáz.

Nekem tetszik a javaslat, még annyi kiegészítést tennék, hogy a Corvin áruházzal is kellene valamit kezdeni, mert katasztrofálisan néz ki.
Erről van esetleg valamilyen belátható időn belül megvalósuló terv?
@Álmos: Aha, és rakni a helyére még egy plázát, mi? A Rókus-kápolnát nem akarod letolni? Frankó gyerek vagy. Költözz Amerikába, aszondom. Jobban éreznéd ott magad. És én is, ha tudnám, hogy eggyel kevesebb ilyen barommal kell egy levegőt szívnom a városomban.
@kakukk2: igazán aranyos ember vagy:) Ami azt illeti annak a kórháznak az a benyúló szárnya egy totál értéktelen és ronda valami, amit tucatjával romboltak a századfordulón. Az egyetlen ok amiért megmaradt az a kápolna, aminek a lebontása akkoriban még tabu volt. Amúgy igen,ma már nyugodtan be lehetne szántani a Rákóczi út kedvéért, most ugyanis az út kellõs közepén van.

Vicces amúgy hogy Amerikát emlegeted, New Yorkban több a 19. századi épület, mint Pesten:)
zebra a rákóczira? minek?
padok? minek?

nevetséges
@kakukk2: Szerintem is le kellene bontani a Rókusnak ezt a szárnyát, sőt a Corvint is és létrehozni egy parkot, olyat mint pl. az Erzsébet tér. Levegőre lenne szükség, szabad térre. A Rákóczi út-Kossuth Lajos utca vonalán sehol nincs egy tér, egy kis zöld. Nem busz végállomás kell ide, hogy tovább szennyezze a levegőt, hanem fák, virágok és padok.
A Corvin áruházzal kéne valamit kezdeni, mert ez a komcsi pléh borítás, valami hányadék rajta!
@QuickSixx: Csoda lesz, ha el nem bontják - most hogy rányit az Europeum...
miért nem lehet megoldani azt, hogy semmilyen busz végállomás ne legyen a belvárosban? a szatellit jellegű kihelyezett és kulturáltan üzemeltethető végállomások munkalehetőséget is adnak meg a zöld rendszer is megvalósítható. a Blaha ezzel a kőrengeteggel meglehetősen sivár és unalmas, a járműforgalom sok új megoldást kíván, a kórház helyzetéből adódóan van egy áteresztő szűk kapacitás, amit nem lehet megoldani, de legalább mérsékeli az átmenő járművek számát. összességében nagyon nem tetszik.
Ami nem tetszik:
-teljesítve a MINIMÁLIS zöld felület előírását. Szerintem a nagy forgalom miatt is inkább a maximálishoz kéne közelíteni
-nincsenek padok. Ez megint csak a sétálás, bámészkodás, vásárolgatás ellen tesz. Hogy akarunk életet lehelni a kisboltokba ha a lehetőséget is elvesszük az emberektől, hogy megpihenhessenek stb.
- a busz végállomásra tényleg nincs szükség, viszont el kell ismerni, hogy itt zavar a legkevesebb lakost. A kórház pedig tényleg felesleges itt (egyébként Pest Megye a fenntartója és elgondolkodtató, hogy a Pest megyeieknek miért kell a belvárosba bejönniük nem kis forgalmat generálva főleg hétvégén.

Ami tetszik: tisztább, rendezettebb tér.
@Álmos: Na jó, kicsit megszaladt a klaviatúrám, bocs. Ami az előző századforduló "tucatjával rombolását" illeti, az semmiképpen nem jogalap arra, hogy mi meg nekiessünk a maradéknak. És persze nem New York járt az eszemben, ahol ájult tisztelettel néznek arra a maradékra, ami megúszta, és ahol egy Rókust, ha lenne ilyenjük, aranyba foglalnának. (Viszont más funkciót adnának neki - amivel én is egyetértenék.)
Nem bontásra gondoltam.
Felújításra festésre gondoltam.
Rókusnak ott a helye ahol van.
@Mariannka51: szerinted mégis hol lehetne a pest megyeiek kórháza? Miután 2-3 átszállással beérnek az agglomerációból, még menjenek ki egy külvárosba ugyanennyi jármű használatával?
borzalmas, h a busz bejön a belső kisutcákba!!!!!megkerülve a corvint. ezt nem lehet valahogy megakadályozni?
ehhez képest tök mindegy h mi lesz a corvinnal és a kórházzal. azonnal trolikat a belvárosba, építsék ki végig a szabadsajtó-kossuth lajos-rákóczi úton a trolikat és járjanak elektromos-diesel vegyes rendszerű járművek
@kötözködő: "szerinted mégis hol lehetne a pest megyeiek kórháza?" Cegléden. Akkor legalább Pest megyében lenne. :)
@kötözködő: Ha már mindenképpen Budapesten kell lennie akkor közelebb a távolsági közlekedéshez. A ceglédiek járhatnának pl. a Péterffybe, a ráckeveiek a Csepelre, az 5 környékén lakók pedig az erzsébeti kórházba.
Hidd el nem jó ez 2-3 átszállás egy beteg embernek. Ha pedig behozod kocsival akkor nem tudsz sehol parkolni..
@Mariannka51: Ja, így már értem. Azt hittem, egy konkrét kórházat szeretnél valahol kintebb, de ez a több kórházra való felosztás nagyon szimpatikus, és teljesen logikus is.
Szerintem szervezetileg is megoldható lenne.
@Álmos: Akkor olyan lenne, mint a Pest Megyei Könyvtár Szentendrén, ahová a megye lakossággának nagy része sosem jut el (sőt, nem is tud róla). :-)
@kötözködő: nem akarok én rosszat senkinek! De ha nem a 7 busz vonalán akarod megközelíteni a kórházat akkor ugyan csak sokat kell menni, ha idős, nehezen mozgó emberekre gondolunk.
Kevés a növény. Nem értem, hogy sövényt, bokrokat miért nem terveznek mostanában?!?!?!?!?!
Egyébként a mainál majdnem jobb ez is!
A tér alá nem ártana egy kétszintes mélygarázs (felső szintén lehetne egy buszvégállomást létrehozni napfénytetővel) ide jöhetne a mostani Urániánál végállomásozó 8,239,233, és 99-es buszok, továbbá a 40-egy Gyorsat is behoznám Budaörsről valamint Rákoskeresztúrról is jó lenne egy járat a Blahához, mint a metrópótlás idején régen a 161-es.
Gyönyörű lesz.
Szép nagy betonsíkság, mint a Kálvin.
@Quick_6: @tothh: A Corvin ótvar álhomlokzatát le kellene bontani, és az eredeti homlokzatot felújítani - lenne mindjárt nagy csudálkozás, hogy milyen szép az az épület, amit generációk óta senki sem látott eredetiben.
Zöldet oda! A padokat meg hál égnek kivették, egész nap ott ültek a csövesek.
A két szint mélygarázs jó ötlet, de legyen még két szint autós aluljáró is. Se a Rákóczi út, se a Körút ne a felszínen haladjon át a téren, hanem alatta. Így sem egymást, sem a pihenőket nem zavarnák. Duplán csökkenne a szmog.
Ez égbekiáltóan botrányos!