Többször Egyre gyakrabban kapok emilt, amelyben a fenti kérdés szerepel. Eddig csak azt tudtam válaszolni, hogy a polgármester tanácsadója, volt szadeszes képviselő.
Hogy milyen egy tanácsadó? Íme, egy kis fabula:
Egy idős juhász a réten legelteti a nyáját, amikor a közeli országúton egy vadonatúj BMW tűnik elő a porfelhőből. Az autó hirtelen megáll a juhász mellett, a lehúzott ablakon kiszól egy Armani öltönyt és Ray Ben napszemüveget viselő fiatalember:
- Uram! Ha megmondom, pontosan hány birkája van, nekem ad közülük egyet?
A juhász végigméri a fickót, és rábólint:
- Nem bánom.
A fiatalember kiszáll az autóból, előveszi a laptopját, az Interneten felcsatlakozik egy GPS műholdas navigációs rendszerre, beszkenneli a területet, megnyit egy táblázatot, elküld egy e-mailt, hamarosan választ kap, majd kinyomtat egy 50 oldalas listát a mini printerén. Ezek után odafordul az öreghez:
- Pontosan 1586 birkája van.
- Valóban, - feleli a juhász - válasszon egyet a nyájból.
Az idegen kiválaszt egy állatot, és beteszi az autóba.
A juhász utánaszól:
- Ha megmondom, mi a foglalkozása, visszaadja a juhomat?
- Persze! Miért ne?
- Maga tanácsadó.
- Tényleg az vagyok. Hogy találta ki?
- Nem volt nehéz. Maga egyszerűen csak megjelent itt, holott senki nem hívta. Jutalmat akart egy olyan válaszért, amit már eleve tudtam, egy olyan kérdésre, amit senki nem kérdezett. Ráadásul semmit sem tud a munkámról.
Na, akkor visszaadja a kutyámat?
De mindenekelőtt ő Kocsis Máté webes hangja. Ezt testületi ülés jegyzőkönyve (29. oldal) is megerősíti, kétséget nem hagyva. Amit ő mond ír, azt a polgi pontosan úgy gondolja.
És mellé:micsoda csapat!
Frissítés
Új funkciója és újabb bevétele van emberünknek:
Képesítés
Sokan kértek képet is - nekem nincs, de a szócső úr volt olyan kedves, és belinkelt magáról egy képet. Íme ő, amint egy karddal szabdal tortát igazi lovag módra!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2011.12.07. 23:12 jt
Kocsis Máté szeptember 13-án a Józsefvárosi Önkormányzat bő kétmilliárdos (azaz 2.097.727.957) forinthitelét euróra konvertálta 281-es árfolyamon. Azóta a műveleten kamatnyereség képződött, de százmilliós (nem realizált) árfolyamveszteség is keletkezett.
Eddig a hír. Vessük ezt össze a kormánypártok gondolataival a devizakitettségről:
"Magyarország alapvető érdeke, hogy az ország devizakitettségéből származó jelentős pénzügyi hátrányok már a közeljövőben megszűnjenek", kormányszóvivői iroda, október 5.
"hazánk devizakitettségének megoldása pedig nem tűr halasztást", Latorczai János, KDNP, október 27.
Kocsis Máté alpolgármestere útján a tranzakció után 8 héttel (azaz 8 üléssel) tájékoztatta a bizottságot az ügyletről. A polgármester hatáskörét a tájékoztató arra alapozza, hogy a
"jogszabály eltérő rendelkezése hiányában a vagyont érintő egyéb, az előzőekben nem nevesített tulajdonosi jognyilatkozatok megtételének engedélyezésére, döntések meghozatalára [...] a Gazdasági, Kerületfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság, illetve azonnali döntést igénylő és késedelmet nem tűrő esetben - a Gazdasági,
Kerületfejlesztési és Közbeszerzési Bizottságnak történő utólagos beszámolási kötelezettséggel - a polgármester [...] jogosult." 37/2003. (VII.07.) önkormányzati rendelet 23.§
A döntés ellen mindhárom ellenzéki párt felemelte szavát. Az MSZP képviselője, Molnár György további jogi tájékoztatást kért, ezt kaptuk meg a mai napon. Ebben megkísérlik megmagyarázni, ami megmagyarázhatatlan, azaz hogy miért volt az eset "azonnali döntést igénylő és késedelmet nem tűrő". A bizottság mai ülésén Juharos Róbert a döntés jogszerűségét védte. Álláspontom szerint azonban a döntés célszerűtlen és jogszerűtlen volt. A célszerűségét ugyan lehet azzal védeni, hogy az alacsonyabb eurókamatok miatt még most is (300-as árfolyamon) kevesebbet kell törleszteni forintra átszámítva, mint korábban, ezzel szemben áll azonban egy számszerűsíthetetlen devizaárfolyam-kockázat. Ha azonban ezt nem vesszük számításba, tetszőleges árfolyamon, minden időpontban "megéri" euróra konvertálni (az alacsonyabb kamatok miatt), tehát az azonnali döntést igénylő eset nem áll fenn.
A helyzet persze bonyolult, mi is tovább vizsgáljuk. Lesz még róla poszt.
Kedves Morgy!
Megdöbbenve látjuk, hogy a kérdéses 2 milliárdos hitel illegális átkonvertálása folytán, a tartozás forintban számolva, mára már kb. 10%-al magasabb forint összegű lett. Ez több, mint 200 millió forintos szándékos károkozást jelent, csak ennél a hitelnél. (Mi van a többi hitellel?) A nagyobb károkozás lehetősége miatt kellett rendkívüli sürgősséggel eljárni? Ön írja, hogy ha minél később váltották vona át, annál kevesebb lenne a veszteség. Nem kell nagy matematikusnak lenni, hogy kimondjuk azt, hogy egyáltalán nem volt erre a károkozásra szükség. Ön is tudja , hogy a vagyonrendeleti hatásköri porhintés ide nem alkalmazható. Az Ötv. szerint ez a konkrét hitel és annak módosításai a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozik.
Kiknek az utasítására történt és őket milyen érdek vezette erre? Tehát kettős a probléma: van egy 200 milliós szándékos károkozásunk és ezzel kapcsolatban még egy jogszabálysértésünk is? Kit fognak ezért kirúgni és ki tesz feljelentést?
bazmeg gabi, sopronyban polgárok éás nem vérnáci férgek laknak!
A tereket nagyjából kitakarítottuk e szempontból is, és igencsak gyakran vagyunk a Dióban, elég észrevehetően, mondhatni nagyon zavaróan. Már azok számára, akik szeretik a sötétség leple alatt űzni a biznicet.
Beidézem Neked Kocsis Máté ide vonatkozó ígéretét: "Józsefvárosban csak a bűnözőknek kell félniük." Nos, ez a szitu.
Egyébként meg van egy ajánlatom.
Ha télleg érdekel a valóság, akkor fölajánlom Neked - csak Neked - hogy kijöhetsz velünk kamerával éjszakai bevetésekre. Egy feltételem van: tedd is közzé a felvételeket.;)
CSAK embervadászattal nem lehet a súlyos, óriási részben szociális problémát megoldani! ez a tv2 elképesztően kretén és felszínes stílusában tálalva igazságtalanul egyoldalú! láttad a megrendezett kukoricalopást? ennyit a hitelességükről és a szavahihetőségükről.
Az általam vezetett szolgálatnak csak egy alrendszere a Jófiúk, az összes többi közfunkció kifejezetten szociális rehabilitációs célzatú.
na ehez a második, sematikus populista mondatodhoz hasonlókat mondtál múltkor a kamerámba, ez az érdektelen, végtelenül ismételhető kategória.
hát igen :)
Gábor! Harci kutyákat is vessetek be!
tv2.hu/naplo/video/bevetesen-a-nyolckerben
Ezt a "jófiu-kommandót" egy hajszál (se) válaszja el attól, hogy ne pandúrok legyenek, hanem a legsötétebb rablók. A megfélemlítés, a terror és az öszinte tisztelet nem járnak párban. Ilyen sittes alakok láttán meg aztán pláne! Legyen mögöttük akár 16 igen szavat is.
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MsCD2SyHeUQ
Na tessék, szélesítették a munkaköröket (abszolút elviselhető mértékben), és vállalták a többlet koordinációt. Nyilván sokkal hatékonyabb lett ettől a feladatellátás, és megérdemlik az elismerést!
Hasonló, átgondolt és mértéktartó dizájn krízishelyzeten kívül és más ügyekben is lehetséges. Mivel a választás nem csak a specializáció és egymásra mutogatás kontra a felelősségi körök teljes elmosása között lehet, hanem vannak átgondolt és mértéktartó köztes konfigurációk.
Újabb, sokkal nagyobb, de emészthető falat lehet a tartozást felhalmozók gáz- és villanyóráinak kártyássá alakítása. A többlet koordinációs igényéhez képest a társadalmi haszon óriási volna. Ráadásul ez talán könnyebben is egyfajta modellprogrammá válhatna, mint a hajléktalanok és hajléktalanságtól fenyegetettek differenciált megsegítése. A sok fafejű, túlspecializált apparátusokat működtető, a problémákat hárító önkormányzat mezőnyében nem nagyon nehéz kiemelkedni, ennek kommunikációs hatása (szelídebben: bizalmat és együttműködési készséget növelő hatása) pedig felmérhetetlen.
Úgyhogy hajrá!
na fasza, ennyit a jófijúkrul brazmeg
1. A Jófiúk csapatának minimum egyharmadát kötelező érvénnyel romák alkotják.
2. A Jófiúk az állam szolgálatában álló hivatalos biztonsági és vagyonőri szervezet. Nem politizál, köze nincs semilyen párthoz.
3. Professzionális szervezet, munka törvénykönyve szerinti munkavállalókkal, melyek mindegyike rendelkezik a szükséges végzettségekkel és igazolásokkal.
4. Együttműködik a közterületfelügyelettel és a rendőrséggel.
Az egyetlen Jobbik által vélt hasonlóság a fekete egyenruha. Aha. Nagyjából ezer különböző alakulatot tudnék felsorolni, amelyik fekete egyenruhát használ, és egyik sem náci.
A Jobbik véleménye pedig az általad írtnál kicsit árnyaltabb: a kurucinfón pl. ekéznek minket rendesen, a helyi képviselőjük pedig az egyetlen volt, aki nem támogatta a kinevezésemet...
csakhát...
Egy kerület erőforrásai nem elégségesek egy országos probléma kezelésére. Igazságtalan kerületi polgárainkkal szemben, ha az adójukat nem az ő érdekükben költjük el. És nincs kölcsönösség, ha a hajléktalanok döntő többsége szó szerint lesz...ta a közösségi normákat. ne légy csőlátású...
kiszorítjuk - nem segítő jellegű fogalom
Visszatérve a kutyavilágból az embervilágba, én is hozzászólnék.
Amit a józsefvárosi önkormányzat csinál az év eleje óta, azért szerintem jár neki hideg is, meleg is. Előbb jár a hideg (egyoldalú rendészet), aztán jár a meleg (a kritikákat követően jól kitalált szolgáltatásfejlesztések, rendészet és szolgáltatás együtt, rendszerszemlélet).
De nem ez a lényeg. Szerintem önnek igaza van, bár nem szofisztikált módon fogalmaz, némely metaforája pedig biztosan kiverné többeknél a biztosítékot. (Bár ebből csak annyi következik, hogy kockázatos politikusnak mennie.) Mégpedig igaza van azért, mert egy önkormányzatnak joga, sőt érdeke, és ezért többé-kevésbé kötelessége is leredukálni a szempontjait, csomó társadalmi összefüggést és felelősséget kihagyni a számításból.
És szerintem itt jön a lényeg. Kocsis és Szabó a maguk és a saját közönségük vélhető többsége szempontjából racionálisan jártak el (bár ha újra kezdhetnék, akkor talán kezdettől kiegészítenék a kardcsörtetést a szolgáltatásfejlesztéssel és a rendszerszemlélelt hangsúlyozásával).
A probléma az, hogy hol vannak a központi szakpolitikák: a főváros és a kormányzat. Akik a maguk átfogó logikája szerint szabályoznak: tiltanak és ösztönöznek. Korlátozzák Kocsist és Szabót is, sokakkal másokkal együtt kikérik a véleményüket, aztán ösztönzik őket arra, amit a központi döntéshozó átfogó felelőssége diktál (beleértve, hogy esetleg mintaprogramok nagy önállósággal való kidolgozását bízzák rájuk).
Kocsis Máté és Szabó Gábor egymást követő kezdeményezései, a konkrét tartalmukon kívül - és minden bizonnyal a szándékuktól teljesen függetlenül - szerintem azt mutatják meg minden figyelmes szemnek igen gazdagon, hogy a központi állam felelősségvállalása és szaktudása nagyjából sehol nincs. Ez pedig igen szomorú, figyelembe véve az elmúlt húsz évet és az elmúlthúszévezést, a felhatalmazás mértékét, a vállalásokat, a beavatkozások során mutatott magabiztosságot.
Részletekkel talán majd egyszer máskor szolgálok, de egyébként itt vannak az elmúlt bő egy év történéseiben és közleményeiben.
Részemről a kritika nem ellenéki, az elismerés nem kényszeredett, hanem mindkettő autonóm.
Az önkormányzat azt teszi, amit hagynak neki, és amire ösztönzik. A fővárosi (vagy bármilyen más) szolgálató is azt teszi, amit hagynak neki, és amire ösztönzik. Ezen belül van mozgástér, mások számára kooperatívabb vagy kevésbé kooperatív, innovatívabb vagy régi nyomokon haladó megoldásokkal, de természetesen, hogy az érdekein belül marad.
Aki a fő hunyó, az a szabályozó és a koncepcióért, ösztönzésért, protokollokért felelős szakpolitika. Nem a kerület és nem főváros. És rájuk nézve szégyen, hogy innováció egy kerületből indul, a kerületből nézve pedig komoly teljesítmény. (Még ha sajátos története is van a dolognak.)
A történet azért is más, mint az elmúlt húsz évben a hasonló történetek voltak, mert fejlett táncrendje alakult ki a kerületek-főváros-állam egymásra mutogatásnak. Ha az ellenoldal ült a másik szinten, azért, ha a koalíciós társ, azért, ha a mindenkori "mieink", akkor azért. Részben ettől ment tönkre minden, és a a FIDESZ egyik ígérete volt, hogy ez másképp lesz. Hát van a fenét másképp. Mindenki mindenki ellen, illetve alkalmi szövetségekben. Ennek a következménye például, hogy a szakpolitikai irányítás kullog az innovációban egy kerület után, amely éppen sajátos okokból motivált, és létrehozta az érdemi fejlesztéshez szükséges együttműködéseket.
Régi magyar virtus: ha a másik arcára kenem a sz@rt az enyém szebben csillog ;-) Ennyit a táncrendről.
Az meg, hogy a többi kerületet és a szaktárcát a guta ütögeti, hogy nem az ő agyukból pattant ki az isteni szikra.. hát sorry.
Nota bene kellett az a mínusz húsz is, hogy fejükre kerüljön a glória :-D.
Így már nem is maradt megvitatni való...
Kritikát érdemlő elem több van, figyelésre érdemes pláne, és újabbak jönnek. Sem nem indokolt, sem nem kell elkenni.
A megfagyástól veszélyeztetettek rábeszélését-begyűjtését a hírek szerint jól megszervezték. Kocsisról alpolgármester kora óta az a hír járta, hogy jó abban, hogy egy asztalhoz ültet illetékeseket, és kiprésel belőle gyors megoldásokat a gyorsan megoldható dolgokra. Szabó képes az összefüggéseket figyelembe véve megszervezni. Ez jelentős plusz vélhetően sok önkormányzathoz képest. Azt bizonyítja, hogy amit rövid távon meg akarnak oldani, az meg tudják.
A LÉLEK programra megnyerték partnernek a mindenki által elismert szakmai színvonalú Baptista Szeretetszolgálatot. Meggyőző eljárásrend készült, a LÉLEK-házbeli elszállásolást és a munkalehetőséget követi az önálló lakhatás ajánlatának megteremtése, és azt olvasom, kiegészül majd egy olyan szállással, ahová a nem sikeresélyes emberek kerülnek (szakszerűen nem tudom mondani).
Ez nagyon ígéretes, és felteszem, minden adott hozzá, hogy fenntartsák a szakmai színvonalát. Amik itt gondot fognak okozni (de ez a minisztériumi szakpolitikának sem hibája, hanem feladata, Kocsisnak és Szabónak pedig pláne nem hibája), azok a következők. Ez mindenképpen drága program, és nem mindegy, hogy az indokolt költség, vagy annál több merül fel. Nem mindegy továbbá, hogy milyen minőségben végzik. A baptisták jól kiválasztott partner, a megrendelő sikert akar. Ha a program, vagy legalábbis a kötelezettség elterjed, akkor nagy kérdés lesz, milyen nívón és költséggel oldják meg azok, akiknél a képesség is, a motiváció is hiányzik. Hogy mást ne mondjak, hasonló programot bizonyos méret alatt értelmetlen csinálni. Vagy több modell kell. Mi lesz a falvakban (ahol az a mítosz is él, hogy az emberek úgyis segítenek egymásnak)? Mondom, ez nem kritika, hanem feladat.
De hogy elkalandozzak egy kicsit távolabbra, a gyors beavatkozásokkal, motivációval és "rámenős" koordinációval nem kezelhető területek egyikére. Józsefvárosban a gyerekek jelentős része az általános iskolában lényegében nem tanul meg olvasni. Ennek van korrektnek mondható mérése, és hosszú évek óta nincs látható, elfogadható intézedési terv ellene. Panaszkodás van, kényelmesség van, szakmai tájékozatlanság van, mint a kerületvezetés által mostanában sokat bírált hajléktalanügyben. Pedig vannak erre is szakpolitikai eszközök, amelyek máshol működnek. A jelenlegi polgármester volt négy évig a területért felelős alpolgármester, és az elődje is az oktatás szakértőjének számított.
De visszatérve a tárgyhoz és a rövid távhoz: A polgármester éppen most akadályozta meg, hogy az Alkotmánybíróság által megsemmisített kaposvári kukázási rendelethez nagyon hasonló józsefvárosi kapcsán a helyi ellenzék testületi előterjesztést tegyen. Átlátszó jogi csűrés-csavarással, amit megelőzött egy másik, hasonló csűrés-csavarás. Ebből soha nem lesz médiatéma, szerintem azért csinálja. Miközben a hitelességét arra nézve súlyosan rombolja, hogy képes együttműködni és korrigálni.
Más, a Jófiúk jogállása. A városüzemeltetés vezetője, a Jófiúk főnöke, itt, egy blogkommentben fejti ki legrészletesebben és legérthetőbben, amit az önkormányzat és az intézmény dokumentumai nem fejtenek ki. De ebből is csak következtetni lehet arra, hogy mondjuk a tv2-ben látható, kényszerítő intézkedésnek tűnő intézkedés, amelyet a fekete ruhások egyike alkalmaz, milyen jogosultság alapján történik. Bízom benne, hogy minden jogszerű, de a titkolózás és a homályosítás növeli a kockázatot, hogy egyszer-egyszer elszalad a ló majd a fiúkkal.
Az antidrog fellépés és az antiprostitúció fellépés módszerei természetesen nagyon nem midegy, hogy milyenek.
ennyi, tovább nincs fölösleges párbeszéd
TÉNYLEG nincs miről beszélni ezek után...
olvasgass primitív orbánista hivtlnoknő
Tényleg, most őszintén: mennyi időbe telt míg elkészült? Csak kíváncsi vagyok, elég lesz-e rá az éves szabim? :-DDDDDDD
Az utolsó 100 komment: