150cm újramérve

Címkék: autó polgármester járda parkoló

2010.10.20. 16:21

Kedvenc vesszőparipám a járdára parkoló autók, hiszen nem fér el a gyalog a számára kijelölt részen egyes emberek magántulajdona miatt. Legtöbbször ezért - hogy közteret magántulajdonuk tárolására használják - nem is fizetnek túl sokat, viszont babakocsival meg nem lehet közlekedni.

Volt is ebből már poszt, meg össz-Budapest-blogos megjelenés is, hiszen a Nemzeti Közlekedési Hatóság felülvizsgáltatja a fővárosi parkolóhelyeket, mivel hamis adatokat adtak meg a parkolóhelyek kialakításakor.

A Palotanegyedben átfestették a parkoló helyeket. Volt, ahol meg is szüntették. Kicsit fura most a helyzet, hiszen ahol eddig parkolhattak, most feketével be van festve a fehér csík, és faramuci módon egyes utcákban megszakad a folytonos fehér vonal - ott ezentúl jogosan kapnak kerékbilincset az autók.

Szóval úgy néz ki, mégiscsak alakul itt valami, ha lassan is, de elindulnak a változások. Persze, nem könnyű, hiszen az itt élők és erre járók érdeke ütközik az itt élők és erre járók érdekével. Nem lehet mindenkinek jó egyszerre...Ami viszont hihetetlen, hogy tegnap a polgármester személyesen ellenőrizte a frissen átfestett csíkokat, leméregetve a másfél métert a Puskin, Szentkirályi, Horányszky utcákban. Nem, nem a kampány időszakában, hanem a választások után, nem fotósok, firkászok hadával, hanem a Rendészet vezetőjével és munkatársaival. Jelentem, megvolt az előírt méret.

Őrület, nem?

A felfestett csíkra sem lehet már ráállni, átlépni rajta meg aztán pláne nem - a szomszédos hetedik kerületben a fent látható túlcsúszást már kerékbilinccsel jutalmazzák. Nincs is olyan, hogy nem férnek el az emberek a járdán...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr1002385889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kocsis körzetvezető "természetesen" az általa annyira favorizált Palotanegyedben mért és intézkedett saját kezűleg. Majd ha ugyanilyen demonstratívan számolja fel pl. a Tolnai Lajos utcában a rendészetiek tilosban parkolását, mér és kezeskedik a Csarnok, Corvin és Magdolna negyedben, vagy netán a Szigony Gettóban a Külső Klinikák környékén, hajlandó lesz felszámolni és felszámoltatni a Klinikák metróállomás előtti vircsaftot -beleértve a MAGOSZ tejárusító furgonjának és a Nemzeti Mobilcukrászda területfoglalását a metróállomás biztonsági felvonulási területén (valamint innen eltakarítja a frissen épült zöldségárusító faházat)-, valamint a metróállomás ás a KOKI épülete közötti tilosban parkolásokat - akkor elhiszem, hogy valamit tesz is érdemben, és EGÉSZ Józsefváros polgármesterének tekinti magát. Mert így úgy tűnik, hogy Kocsis körzetvezető csak a Palotanegyed és a Tisztviselőtelep polgármestere; és Középső Józsefvárost a Csarnok és Corvin negyeddel, a Magdolna és Szigony Gettóval együtt leigázott és gyarmatosított területnek tekinti.
Lesley,

általában egyet szoktam érteni a postjaiddal, azok tartalmával, de most nagyon nem így van.

Autótulajdonos vagyok, az a típus, aki nem kívánja a bringások és a gyalogosok vesztét, még akkor sem, ha felbosszant, hogy táskák és bringák nyomaival (horpadások, karcolások) találkozom az autómon rendszeresen.

Szélesebb járda, nagyobb tér, kevesebb karc - gondolhatnánk.

Viszont az alábbi kérdések nyitva maradnak:
1. Hogy álljon fel az autós a padkára, ha csak a fél kereke fér fel? (mármint, ha tényleg az előírások szerint, a szabályok betartásával parkol)
2. Valaki mérje le, pls, azt is, hogy pl. a Horánszky u. 1. vagy 3. előtt, ahol az út mindkét oldalán engedélyezett a parkolás - az új körülmények között, a jelenlegi felfestéssel - hogyan fér el 3 autó, azaz a két szabályosan parkoló és egy szabályosan közlekedő.

Megjegyzem, szerintem is parkolóházban lenne a helyünk, nem a felszínen, de ugye nem szívesen parkolok még több pénzért, sok száz méterre. Szeretném, ha ez a probléma is megoldódna hamarosan - az önkormányzat hathatós szerepvállalásával. Bár nyilván bonyolultabb kérdés, mint fehér csíkot festeni és a mérőszalagot ragadni. ;)
tényleg a polgármester dolga, hogy kimérje a 1,5 métert???? nem lehetne, hogy inkább azzal törődne, hogy hova lehetne parkolni? Ahogy a rádióban hallottam a környékbeli ingatlanárak az elfogadott átlagnál is jobban csökkentek ( az új Belvárossal együtt) köszönhetően a csökkent parkolási lehetőségeknek...(ki is hazudik??)
@Mariannka51: "csökkent parkolási lehetőségek" mivan?
Blahan most adtak at egy tobb mint 250 ferohelyes garazst, mikozben a Radio mellett tovabbra is uzemel egy melygarazs ahol a nap barmely orajaban van legalabb 200 szabad hely.
@zmse: A RÉV8 szerint a Polláck és a bevásárló központ alatt épített parkolóhelyekkel együtt a parkolóhelyek 60%-a szűnt és szűnik meg a sétáló utcák kialakítása miatt. (mint tudjuk a Gyulai Pál utcában nem épülhet meg a garázs). A lezárt Krúdy utca elég messze esik mindkettőtől, ha a heti bevásárlást akarod hazavinni (hogy egyébről ne is beszéljünk). Az ingatlanos szakértő szerint csak a visszaköltöző nyugdíjasok érdeklődnek ezekért a lakásokért akik már nem tudnak autót tartani, ők pedig nincsenek sokan, így tovább zuhannak az árak.
@zmse: A Magdolna negyed-beli ámokfutásaikkal (Tavaszmező u, Mátyás tér, Erdélyi utca, Nagyfuvaros eleje)több mint 250 parkolási lehetőség szűnik meg, és egy darab parkolóház,vagy mélygarázs sincs még tervben sem a környéken.
@piovra: Látod ez a különbség közted és Lesley között a Te javadra, hogy Lesley viszont az a biciklis , aki minden alkalmat megragad, hogy undorkodjon (és akkor finoman fejezem ki magam)azokra, akik autót mernek használni.
Valamikor egyszer Alföldi György úr, a Rév8 exvezére, aki tevékenységével komoly károkat okozott eddig is a kerületnek, kiejtette a száján ez az autó = magántulajdon és mit képzelnek....stb,stb,és Lesley mint jó papagájkommandós nem tud megszabadulni ettől a kifejezéstől. Pedig egyszer már fel lett homályosítva egy hozzászóló által, hogy még az Alkotmánybíróság is a közlekedés részének titulálja még az álló autót is. A KRESZ sem ismer olyat hogy tárolás, a parkolás az nyugvó közlekedést jelent, amit pl.lehet díjazással szabályozni.
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi cikket:

nol.hu/archivum/20101021-autosok__gyertek_vissza

És már több magyar városról is hallottam,olvastam, hogy kezdik felülvizsgálni a sétáló utca koncepcióikat.
Hát, újra lehet bicaj-autós, jórészt meggyőződéseken alapuló és értelmetlen ellentétről beszélni, de most nem akarok beleesni ebbe a csapdába:-)
Inkább megnéztem az ingatlan.com honlapot, és találtam a Mátyás tér - Szerdahelyi utca sarkán lévő ház mélygarázsában havi 10 000 Ft + közös költségért bérelhető garázst. Ez - ha összesen 13 000 Ft-tal számolok - napi 433 Ft. Ezt persze van, aki sokallja, és szíve joga. Viszont nem érdemes arról sokat írni, hogy sehol nem lehet a környéken mélygarázst/parkolót találni, mert tévedés.
@judimami: Nagyon megtisztelsz, hogy védelmedbe veszel, ugyanakkor jeleznem kell, hogy az én bejegyzésem nem Lesley ellen irányult, hanem a döntések ész és értelem nélküli végrehajtása ellen. Szuper, legyen 150 cm, de ahol nem férnek el az autók (ld. korábbi kommentem), ott szedjük elő az agyunkat és oldjuk meg a helyzetet.

Egyébként pedig minden társadalmi csoportban vannak idióták – a bringások, a gyalogosok, a motorosok, az autósok között egyaránt; a közlekedési szokásaink ne jelentsenek már törésvonalat normális emberek között.
A képeken látszik, hogy ez a csíkozás mennyire szart sem ér sajnos. Nincs ugyanis autós, aki fel bírna ezután úgy parkolni a járdára félkerékkel, hogy a csíkon belül maradjon és közben a kocsija egyensúlya (kerékbiztonsága) is megmaradjék. Akkor meg minek? Kecske is káposzta is? Aligha. Itt csak az ólat pingálták át hogy készülhessenek a kaszálásra.
@bizottsagiirnok: Arról a házról írsz amelyik most épülne , de már hónapok óta áll a kivitelezés, úgyhogy ebben az évben biztos nem adják át. Ajánlanám,ha már itt laksz egész közel,akkor hogy ne az ingatlan.comról szerez értesülést, az utca bármelyik lakója elmondhatná, hogy ez a ház ill. garázs még nem készült el és egyhamar nem is fog. Más pedig emberi közelségben nincs a környéken. Persze van egy "kibombázott" házhely a Szerdahelyiben ( ha még van)a Teleki térhez közel. Hát az elég necces, nem az ára, hanem a megbízhatósága miatt.
További lehetőség biztosítása nincs a tervekben. Valamit hötyögött most a polgármester az új testület előtt álló feladatok lajstromozása kapcsán a parkolás javításáról, ami elég vicces akkor, amikor most szüntetnek meg egy csomót. Ez olyan mint ,amikor úgy szerzek örömet a macskának, hogy húzom a farkát......hogy fog örülni , ha elengedem.
OFF
Szedik fel a szegélyköveket és a nagykockakő járdát a Mátyás téren. Ez már a kétirányúsítás előszele?
ON
Judimami: Nem, a mellette lévőről, ami a Szerdahelyi felé esik, bár azzal is sok gond volt, de talán már hónapok óta társasház, az Index lakóparkos fórumában olvasható. Egyébként a Szerdahelyiben működik a telken a parkoló, a József és a Déri M. utcákban is vannak hasonlók, nyáron még a Kisfuvarosban is volt, de az mára talán az érdeklődés hiánya miatt megszűnt (rendszeresen szórólapoztak a kocsimon). A Kun utcai Erkel Házban volt kiadó garázshely pár hónapja (nem tudom, most van-e), most is hirdetnek többfelé a környéken, néhány perc séta a térről. Garázskeresésre, lakáskeresésre, egyáltalán, bármi-keresgélésre nagyon jó a net. Én be fogok állni valahova, azért néztem utána.
Elszomorító, h (ismételten) az autós nem autós táborok szájkarate bemutatójává alacsonyították le egyesek eme kommentsort. Nekem lassan már égnek áll a hajam az abszolút ortodox mindent ellenzô emberkékkel. Rátenném a vagyonom, h ha hirtelen háromsávos parkolóvá és sztrádákká alakítanák át a környéket terestôl parkostul sétálóutcástul akkor meg amiatt menne a rinya. Álljon hát itt az én hozzászólásom is, egy olyan 42 éves férfié aki egész életét itt élte le, kisgyerek kora óta autós és marad is. Csak közben megtanulta, h nem mindenhová kell autóval járni, lehet jókat sétálni, tömegközlekedni és még a csarnokból is haza lehet húzni a kiskocsit tele kajával (igen, nem égô- egy igazi férfi azt csinál amit akar mindig tökös marad). Bizony az kocsit is le tudta s tudja mindig parkolni, igaz emellett megengedheti a mélygarázsos luxust is magának, bár relative hosszan kell utána hazacammognia de nem bánja hiszen szép és rendezett környezetben vezet útja hazafelé. Mindemellett imád leülni a számtalan teraszra egy sörre, néha többre is és örül h lassan mostanság már biztonságban hazajuthat erôsen dülöngélve is. Anno a körútról költözött szép nagy polgári lakásába kislányával és feleségével. Hosszas mérlegelés után döntöttek a környéken maradás mellett, hiszen minden egy karnyújtásnyi sétára van lakásuktól, a belvárosnál belvárosabban lakhatnak. A galambszar se zavarja ôket, se a kocsmazaj, hiszen fiatal koruk óta kiveszik ôk is részüket az élet minden oldalából, mindemellett toleránsan viselkednek akivel csak tudnak. De bizony az élet nem más mint egy nagy rétegzôdés, emiatt nagyon örülnek a környék átalakulásának és nem is titokban kívánják, hogy mindazok akik nem képesek beilleszkedni a prolinegyed új arculatába végre megtalálják az eszüket és részükre megfelelôbb helyre költöznek. Mindezt azért, mert mindketten szeretik nézni egy habos sör és süti társaságában ahogy kislányuk bringájával kerülgeti a kutyaszart az egyre szebb, rendezettebb, élettel teli utcákon és reméilik a kutyapiszkot leszámítva mindez így is fog maradni sôt méginkább ilyen irányba fog a jövôben változni.
@sandor68: Kerüld el a Bródy S. és a Rökk Sz. utcát, mert ott a kislányod nem csak biciklizni nem tud biztonságban, de lassan az utca másik oldalára sem tud átmenni.. Ja, és mennének, nagyon sokan, mert a mostani kocsma tempót és megnövekedett gépkocsiforgalmat nem bírják, de az elértéktelenedett lakásainkat nem tudják eladni. Végül, de nem utolsósorban ez soha nem volt proli környék!!!
Köszönöm a tippet Marinka51, nem engedem oda a kiscsajt bringázni :) Hát igen, minden nézôpont kérdése: ami egyeseknek kocsmatempó az másoknak csak az élet folyama, ami prolinegyed az meg rózsadomb. A gyerekkori körúti lakásunk bizony prolinegyedi volt mind az öt szobájával, a házbéli négy svéd családdal, a vasgyári munkásbácsival, a suszterral, a köztisztaságival, az építômunkással, a sofôrrel, néhány csont alkoholista nyugdíjassal (oanokkal akikrôl már önmaguk se tudták kik voltak leányka korukban) és a képbe nem illô misztikus ügyvéddel egyetemben. A Vörösmarty gimis emlékeim szerint kerületünk azon fele se volt különbb nem is beszélve mostani "igazi" Palotanegyedi társasházunkról... És ez így nagyon jól is volt és van, hiszen sokszínûek vagyunk mi emberek, meg kell tanulni elfogadni a másikat úgy ahogy van, még számomra esetleg nem megfelelô igényeivel együtt is. Mindemellett "nem árt nem becsapni magunkat, az igazság elfogadása az elsô lépés a jobb élet felé" (Salvador Alliende) Sajnálatos h kerületünk egyes részei leértékelôdnek míg mások pedig fel.. hmm c'est la vie.
@Mariannka51: Köszönöm a tippet, nem engedem oda :) minden nézôpont kérdése, ami egyeseknek kocsmatempó az másoknak csak az élet sokszínû folyama, ami prolinegyed az pedig maga a rózsadomb. "Az igazság elfogadása nagy lépés a lelki nyugalom felé" (S Alliende). Sajnálatos h a többség jobb közérzetének megteremtésének érdekében tett intézkedések miatt kerületünk egyes részei leértékelôdnek míg mások pedig fel..hmm c'est la vie.
két változatban is leírtam nehogy félre legyek értve :)
@sandor68: Ismétlés a tudás atya:)

Hol értékelődtek fel az ingatlanok? (itt a kerületben)
Örök vesszőparipám a Baross utca.
Azt már kiderítettem, hogy fővárosi illetékességű. Gondolom azért nem foglalkozik vele senki.
Olyasmi nem segítene a kerületiek (+ talán az itt dolgozók) helyzetén, ha az egyéb autósokat kényszerítenék, hogy mélygarázsokba menjenek? Már persze, ha lenne elég garázs (vagy van?). A parkolóőr megnézi, van e rajta kerületi matrica, ha nincs, mehet a pakk a szélvédőre. Nagyon naiv vagyok? :)
@Mariannka51:
ezt allitottad:
"Ahogy a rádióban hallottam a környékbeli ingatlanárak az elfogadott átlagnál is jobban csökkentek ( az új Belvárossal együtt) köszönhetően a csökkent parkolási lehetőségeknek..."
erre reagaltam, hogy a jelen allas szerint nem csokkentek a parkolasi lehetosegek a palotanegyedben, hanem novekedtek.
ezt azzal gondoltad megcafolni, hogy a jovoben amikor mindent megvalositanak akkor a merleg 60%-os csokkenest mutat.
de mi van most?
szerinted csokkentek az ingatlanarak mert kevesebb a parkolohely. az ingatlanar csokkenest nem vitatom, az gyakorlatilag MINDENHOL csokken (valsag van, befagyott a piac, stb.) a parkolohelyek szamanak csokkeneset viszont vitatom, szerintem a Krudiban megszuntetett nehany parkolohely + a Mariaban kb felezett kapacitas joval kevesebb mint 250.
@zmse: 200-250 parkolóhelyet megszüntettek a metró építkezés miatt. A többi-a Krúdy, Mária - csak ezek számát növelte. Alföldi úr számításai szerint a Mária utca átalakításával a 400 körül járunk.
At Ingatlan.com szakértője azt fejtegette, hogy a felújított, átalakított városrészekben csökkentek az ingatlanárak a legnagyobb mértékben. Érdekes, hogy a Király utca átalakítása után ott megugrottak az árak, ám mára ott is visszaestek (megint csak jobban mint máshol). Érdekes, hogy az egyik ok -a parkolási nehézségek mellett- a felújítás után történő renoválások...ezek vagy tönkretették a szép utcákat vagy olyan összegekbe kerül a helyreállítás amit nem szívesen vállalnak lakás vásárlók.
Szerintem tovább kéne csökkenteni az átmenő gk forgalmat a Palotanegyedben. A forgalom átszervezésével kéne megakadályozni, hogy a Rákóczi úti dugóból ezeken a kis utcákon száguldozva kerüljék ki a forgalmat. Több garázs kéne, akár megvásárolható, akár fizetős (reális összeget szerintem sokan fizetnének), az utcai parkolás lehetőségét pedig a szolgáltató, vásárló vagy rövid ideig parkoló (hétvégi bevásárlás, nagyi haza szállítása stb) gk részére kéne biztosítani. De ez csak én álmom, bár sokak véleményével találkozik...
Örülök, hogy a Polgármester Úr ilyen látványosan méricskélte a másfél métert. Mi már augusztusban kampánynyitó gyanánt felhívtuk erre a jelenségre a figyelmet. De mivel a helyi sajtó -bár ott volt- sem hozta le, feltételezem, hogy a Polgármester Úr maga is rájött, hogy mennyire sok helyütt lehetséges, hogy két gyalogos egymással szemben próbál egy járdán elhaladni. Augusztusban egy kerekeszszéket és egy babakocsit is végigtoltunk a Déri Miksa vásárcsarnok felőli oldalán, egy helyen a kerekesszék majdnem megszorult a parkoló autó és a házfal között. A szomszéd házban lakó kerekesszékes úr is panaszkodik, hogy sokszor félútról kell száz métert, tolatva (!) visszamennie, ha nem fér el a kerekeszszék azon a szakaszon egy autótól.
Ahol nem fér el 2x1.5m járda és 3 sáv az autóknak, ott -sajnálatom- csak egy parkolósávot szabad engedélyezni.

Mellesleg nekem van parkolóhelyem és nincs autóm. Ha lenne, akkor a két és félmillióért (!) a lakáshoz kötelezően beszerzett (!) saját helyemen állna, nem venne el területet a gyalogosok és a fák-virágok elől. Közel van a Tavaszmezőhöz, aki nem talál parkolóhelyet, forduljon hozzám, vagy pl az Aurórában levő kihasználatlan foghíjparkolóhoz.
Nem arról van itt szó kéremszépen, hogy nincs parkolóhely, hanem arról, hogy az emberek nem szeretik megfizetni annak a közterületfoglalásnak az árát, amelytől ha tartózkodnának (kevesebb autó, mélygarázsban vagy külvárosban hagyott autó) szebbek és tágasabbak lennének tereink, nagyobbak zöldterületeink.
Volt már autóm is, de nem volt olyan hónap, hogy kettőnél többször kellett volna használnom.

Egy önkormányzati képviselő...
@Mariannka51: ez a cikk ellentmond a rádióműsorban hallottaknak: ingatlanmagazin.com/ingatlanpiac/a-legnepszerubb-utcak-a-pesti-belso-keruletekben-ime-a-toplista/

Amúgy azt én is támogatnám, ha nem lenne itt átmenő forgalom.
@Ittott: sajnos a tapasztalat nem a cikket igazolja....de reménykedjünk, mert tudjuk az hal meg legutoljára..