Akik ismernek tudják, hogy kedvenc témám a járdára parkolás, főleg úgy, hogy nem a szabályok szerint történtek a kijelölések. Úgy tűnik, most ebben változás lesz, a Közlekedési hatóság felébredt több éves álmából - tavasz van - és rájött, nem felelnek meg a felfestések a törvényi előírásoknak.
Felülvizsgáltatja az összes, járdák használatával kialakított fővárosi parkolóhelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság, mivel kiderült: valakik hamis adatokat szolgáltattak a parkolóhelyek kijelölésekor - jelenti a HavariaPress.
Emlékeztetőül, a KRESZ azt mondja a járdán parkolásról:
40. § (8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Ráadásul ezeknek egyszerre kell teljesülniük. Pár utcában így néz ki a gyalogosoknak megmaradó hely, és ennyit mutat a mérőszalag - a Puskin, Mária, Szentkirályi, Horánszky, Krúdy és Bródy felfestett csíkjaival. Ha nem látod rendesen, katt rá, eredeti méretben jobban látszik! A lényeg: szinte sehol nincs meg a 150 centi! Legkevesebb 82, legtöbb 148. Van, ahol a járda éppen hogy csak másfél méter, és mégis ki van rajta jelölve parkoló...
Persze, tudom, nem a kerület parkolási társasága a felelős, ők már csak megörökölték ezt, az előző társaságok festették fel, profit-maximalizálás céljából. Kérdés az, hogy mi lesz az elmúlt években jogtalanul befizetett parkolási díj és pótdíj hegyekkel? Az is kérdés, mennyire lesz így rentábilis a saját parkolócég üzemeltetése...?
Még az is érdekes kérdés, hogy hová megy majd ez a rengeteg autó? Bár engem nem érint, de azért jó pár embernek okoz majd fejfájást, ha az eddigi parkolóhelyek hirtelen a felére-harmadára apadnak...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Végre felnyitotta valaki a Közlekedési Hatóságok szemét (még ha az lehet hogy maga a konkurencia volt is). Mert, hogy nem maguktól lettek ilyen okosan, az is ziher.
A minap kicsit elbizonytalanodtam, hogy szabad-e Parkolni a Rákóczi téren az iskola előtt a járdán, de most már világos, hogy NEM.
AZ nem külön tétel, hogy tábla legyen, elég a felfestés. Vagylagos a meghatározás.
Egyébként teljesen jogos az észrevétel, még kiegészíteném, hogy pl. a Rökk Sz. utca elején saccra megvan a másfél méter, de olyan magas a járdaszegély, hogy parkolásra használhatatlan.
Én inkább arra szavaznék, hogy az egyébként is felújítandó parkok alá kéne mélygarázsokat építeni.
Csak az autósok most még azt hiszik, a MAGÁN járművüknek a KÖZ területén a helye, vagy ha nem, akkor a KÖZ pénzéből oldják meg.
a) azt jelzőtábla VAGY útburkolati jel megengedi.
Az összes pont (a-b-c-d) között van ÉS, tehát egyszerre kell teljesülniük.
Nekem ez a bajom az egész Európa Belvárosa nevű programmal. Lezárunk utcákat, de nem oldjuk meg a közlekedést normálisan. Elöször meg kellett volna oldani, hogy pl. a Baross utcára le lehessen kanyarodni a körútról vagy a körút másik oldalára átkanyarodni és utána lezárni az utcákat. Most tulajdonképpen úgyanazt a forgalmat ráterelték egy-két utcára ahol már lassan nem lehet átmenni az utca egyik oldaláról a másikra.
Tudták, hogy a programban meg fog szünni a parkolóhelyek 60%-a de nem gondoskodtak róla, hogy ezeket mi válthatja ki...
A Máriahilferen is úgy van, hogy a házak garázsait a tulajdonosok kiadják a környékbeli boltoknak akik, igy megoldják a dolgozók és a vásárlóik parkolási gondját..
Na úgye??
Plusz az üzemeltetés költsége, stb.
Az üzemeltetési költség megoszlik a tulajdonosok között. A jelenlegi garázsomban ez havi 1000 ft, ami fedezi az automata kapuk szervizelését, a kötelező biztonsági berendezések felülvizsgálatát és karbantartását, a villanyszámlát és a takarítást.
tavaly a lakossági fórumon volt arról szó, hogy az önkormányzat akár kamatmentes hitellel is segítené a garázsvásárlásokat, de ez megdőlt amikor kiderült, hogy az egyetlen alkalmas helyre, a Gyulai Pál utcai park alá nem építhetnek, mert 200 lakó aláírt egy tiltakozó levelet.
A Guttenberg tér alatt egy gáztartály van, oda azért nem lehet és ezzel ki is merült a szóba jöhető terület...
Másrészt érdekes ötlet, hogy egy önkormányzat vállalja a kamatterheit egy hasonló beruházásnak. Miért? Az a minimum, hogy azok dobják össze az árát, akik a beruházás haszonélvezői lesznek.
A másik ok pedig, hogy a parkolásból beszedett díjakat a parkolás fejlesztésére kell fordítani. Meg tudod mutatni, hogy az eltelet 10 év alatt mit fejlesztettek a Palotanegyedben???
A honlap szerint ez az összeg évi 300 milka körül van, 10 év alatt mennyi is?
1- A Polláck garázsban nem lehet parkolóhelyet vásárolni, sem napközben kedvezményesen parkolni a helyi lakóknak.
2- A negyed nagyobb részének messze van.
Tudomásom szerint a felsorolás pontjai vagylagosak, tehát nem egyszerre kell teljesülniük. -> Ha van felfestés, parkolhatsz.
Nem tud valaki valami referenciát, hogy ez most és vagy vagy?
A szabályra pedig ÉS vonatkozik. (Hiába van csík, akkor sem parkolhatsz egy tonnás tengelyterhelést meghaladó járművel.
A belvárosban rengeteg helyen szabályellenesen festettek csíkokat.
Utolsó kommentek