Parkolás a járdán

Címkék: autó járda parkoló

2010.03.04. 16:41

 Akik ismernek tudják, hogy kedvenc témám a járdára parkolás, főleg úgy, hogy nem a szabályok szerint történtek a kijelölések. Úgy tűnik, most ebben változás lesz, a Közlekedési hatóság felébredt több éves álmából - tavasz van - és rájött, nem felelnek meg a felfestések a törvényi előírásoknak. 

Felülvizsgáltatja az összes, járdák használatával kialakított fővárosi parkolóhelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság, mivel kiderült: valakik hamis adatokat szolgáltattak a parkolóhelyek kijelölésekor - jelenti a HavariaPress.

Emlékeztetőül, a KRESZ azt mondja a járdán parkolásról:

40. § (8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
 

Ráadásul ezeknek egyszerre kell teljesülniük. Pár utcában így néz ki a gyalogosoknak megmaradó hely, és ennyit mutat a mérőszalag - a Puskin, Mária, Szentkirályi, Horánszky, Krúdy és Bródy felfestett csíkjaival. Ha nem látod rendesen, katt rá, eredeti méretben jobban látszik! A lényeg: szinte sehol nincs meg a 150 centi! Legkevesebb 82, legtöbb 148. Van, ahol a járda éppen hogy csak másfél méter, és mégis ki van rajta jelölve parkoló...

Persze, tudom, nem a kerület parkolási társasága a felelős, ők már csak megörökölték ezt, az előző társaságok festették fel, profit-maximalizálás céljából. Kérdés az, hogy mi lesz az elmúlt években jogtalanul befizetett parkolási díj és pótdíj hegyekkel? Az is kérdés, mennyire lesz így rentábilis a saját parkolócég üzemeltetése...?

Még az is érdekes kérdés, hogy hová megy majd ez a rengeteg autó? Bár engem nem érint, de azért jó pár embernek okoz majd fejfájást, ha az eddigi parkolóhelyek hirtelen a felére-harmadára apadnak...

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr931806093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem tudom én sem,h hova fogok parkolni, de csinálják csak meg rendesen! ott lehessen parkolni ahol KRESZ szerint lehetőség van rá, ennyi. Úgy nézem a Puskin utca fele így kiürülne, bár kétlem,h így lesz, kicsit szkeptikus vagyok :) te nem? :)
Nincs vész! Legfeljebb csak az úttest egyik oldalán állhatnak majd ezután az autók. Végre felszabadulhatnak a járdák, és rögvest kiderül, nem is kell ahhoz milliárdokért térkövezni, meg "rehabilitálni", hogy élhetővé váljanak köztereink.
Végre felnyitotta valaki a Közlekedési Hatóságok szemét (még ha az lehet hogy maga a konkurencia volt is). Mert, hogy nem maguktól lettek ilyen okosan, az is ziher.
A szabálytalan parkolás és a parkolótársaság két külön műfaj. Ettől még nem fog visszajárni egy fillér sem a parkolási díjból.
Jó, hogy bemásoltad a parkolásra vonatkozó szabályt.
A minap kicsit elbizonytalanodtam, hogy szabad-e Parkolni a Rákóczi téren az iskola előtt a járdán, de most már világos, hogy NEM.
Az a baj, hogy viszonylag könnyen fogják tudni orvosolni a szabálytalaságok legalább felét. Ha ugyanis a 1,5 méter megmarad és kitesznek egy ilyen táblát a sarokra (www.kreszdoktor.hu/img//13.png), akkor onnantól nincs sajnos apelláta. Ettől persze nem válik élhetőbbé a város, de legalább a Főváros megússza a NKH bírságot. Sajnos.
@városjáró: Persze ha a 1,5 méter nem marad szabadon, akkor jöhet festés, jöhet tábla - szabálytalan marad a dolog.
@városjáró: nem hiszem. Éppen az a lényege a mostani vizsgálatnak, hogy nem marad meg sok helyen a 1,5 méter. Fent látod,hogy mi a feltétele a járdára parkolásnak, mind a 4 kitételnek teljesülnie kell.

AZ nem külön tétel, hogy tábla legyen, elég a felfestés. Vagylagos a meghatározás.
remélem tényleg lesz ebből valami. Itt Újlipótban is a rossz a helyzet. Sajnos ezért ennyire élhetetlen Bp. Lehetne a bécsi mintát követni...
@martin86: Igen a bécsi minta nekem is tetszik ahol a régi bérházak alá garázsokat építetettek elöször majd lecsökkentették a felszíni parkolók számát. Sajnos nálunk fordítva van. Illetve csak a parkolók számát csökkentették le, parkolót nem építenek.

Egyébként teljesen jogos az észrevétel, még kiegészíteném, hogy pl. a Rökk Sz. utca elején saccra megvan a másfél méter, de olyan magas a járdaszegély, hogy parkolásra használhatatlan.
@városjáró: muszály felújítani mert olyan rosz állapotban vannak a járdák, hogy csak csetlünk botlunk rajtuk...
bevallom őszintén, nekem a bérházak alá épített garázs nem tűnik túl jövedelmezőnek, hiszen kevés parkolóhelyet lehet kialakítani sok-sok pénzért.

Én inkább arra szavaznék, hogy az egyébként is felújítandó parkok alá kéne mélygarázsokat építeni.
@martin86: a mélygarázsok bárhol vannak, több év a megtérülése. Pénzt kell belerakni, és akkor létrejön.

Csak az autósok most még azt hiszik, a MAGÁN járművüknek a KÖZ területén a helye, vagy ha nem, akkor a KÖZ pénzéből oldják meg.
@Lesley: "Vagylagos a meghatározás"

Pont nem "vagy", hanem "és".
@Perillustris: pedig nem.
a) azt jelzőtábla VAGY útburkolati jel megengedi.
Az összes pont (a-b-c-d) között van ÉS, tehát egyszerre kell teljesülniük.
@Lesley: ezzel a megállapításoddal vitatkoznék, mert sokan vagyunk itt a Palotanegyedben akik szivesen megvennék a parkolóhelyet, ha lenne. De az önki, inkább eladta lakások céljára minden üres telkét és most amikor valahova tenni kéne a kocsikat, nincs hely...

Nekem ez a bajom az egész Európa Belvárosa nevű programmal. Lezárunk utcákat, de nem oldjuk meg a közlekedést normálisan. Elöször meg kellett volna oldani, hogy pl. a Baross utcára le lehessen kanyarodni a körútról vagy a körút másik oldalára átkanyarodni és utána lezárni az utcákat. Most tulajdonképpen úgyanazt a forgalmat ráterelték egy-két utcára ahol már lassan nem lehet átmenni az utca egyik oldaláról a másikra.
Tudták, hogy a programban meg fog szünni a parkolóhelyek 60%-a de nem gondoskodtak róla, hogy ezeket mi válthatja ki...
@martin86: A Palotanegyedben nincsenek parkok, ami alá garázs lehetne építeni.
A Máriahilferen is úgy van, hogy a házak garázsait a tulajdonosok kiadják a környékbeli boltoknak akik, igy megoldják a dolgozók és a vásárlóik parkolási gondját..
@Mariannka51: Kifizettetek volna annyit a parkolóhelyért, amennyit az ingatlanfejlesztő?

Na ugye.
@Perillustris: Egy mélygarázs beálló önköltségi ára (nagyon durva becslés hiszen a talajviszonyoktó és sok mindentől függ) 1-1.8 milka. A parkolóházban kialakított ennél lényegesen olcsóbb 800 000-1.2 körül van. Ennyiért sokan vennének a környéken...de a kereslet miatt kialakult 5 milkáért is elkelt a Mária utcai....

Na úgye??
@Mariannka51: 1 millióból normális mélygarázst senki nem épít sehol, ezt hidd el. A duplája már közelít a reálishoz, de akkor minden adottság optimális.

Plusz az üzemeltetés költsége, stb.
@Perillustris: nos, nekem mások az információim, elég ha megnézed az újépítésű házaknál a garázsok árát...és azol nem önköltségiárak!

Az üzemeltetési költség megoszlik a tulajdonosok között. A jelenlegi garázsomban ez havi 1000 ft, ami fedezi az automata kapuk szervizelését, a kötelező biztonsági berendezések felülvizsgálatát és karbantartását, a villanyszámlát és a takarítást.

tavaly a lakossági fórumon volt arról szó, hogy az önkormányzat akár kamatmentes hitellel is segítené a garázsvásárlásokat, de ez megdőlt amikor kiderült, hogy az egyetlen alkalmas helyre, a Gyulai Pál utcai park alá nem építhetnek, mert 200 lakó aláírt egy tiltakozó levelet.

A Guttenberg tér alatt egy gáztartály van, oda azért nem lehet és ezzel ki is merült a szóba jöhető terület...
@Mariannka51: Ne egyszintes mélygarázsokban gondolkodj, ahol az alap már azzal van tervezve. De még ott is másfél-kétmillió a garázs.

Másrészt érdekes ötlet, hogy egy önkormányzat vállalja a kamatterheit egy hasonló beruházásnak. Miért? Az a minimum, hogy azok dobják össze az árát, akik a beruházás haszonélvezői lesznek.
@Perillustris: azért segítene az önkormányzat, mert minden tiltakozás ellenére megszüntette a parkolóhelyek 60%-át (nem számítva a járdán parkolás miatt kieső helyeket) és igy akarja bizonyítani, hogy nemcsak a vendéglősök érdekeit nézi.
A másik ok pedig, hogy a parkolásból beszedett díjakat a parkolás fejlesztésére kell fordítani. Meg tudod mutatni, hogy az eltelet 10 év alatt mit fejlesztettek a Palotanegyedben???

A honlap szerint ez az összeg évi 300 milka körül van, 10 év alatt mennyi is?
@Mariannka51: A Pollack Mihály téri parkolóház már megtelt? Tavaly még igen alacsony volt a kihasználtsága.
@Perillustris:
1- A Polláck garázsban nem lehet parkolóhelyet vásárolni, sem napközben kedvezményesen parkolni a helyi lakóknak.
2- A negyed nagyobb részének messze van.
@Mariannka51: Egy a lényeg, a közterületi ingyenes parkolást szép lassan meg kell szüntetni.
@Perillustris: Ez igaz, de gondoskodni kell, hogy legyen hol parkolni, rakodni, kiszállni stb.
"Ráadásul ezeknek egyszerre kell teljesülniük."

Tudomásom szerint a felsorolás pontjai vagylagosak, tehát nem egyszerre kell teljesülniük. -> Ha van felfestés, parkolhatsz.

Nem tud valaki valami referenciát, hogy ez most és vagy vagy?
@Semirke: A másfél métert a mozgássérült kártyával rendelkezőnek is be kell tartania.

A szabályra pedig ÉS vonatkozik. (Hiába van csík, akkor sem parkolhatsz egy tonnás tengelyterhelést meghaladó járművel.

A belvárosban rengeteg helyen szabályellenesen festettek csíkokat.
Köszönöm. Jó tudni, bár eléggé sajnálatos, hogy ezt így kell értelmezni... :|
@Semirke: Ha nem így kéne, szinte az összes személygépjárművel "automatikusan" lehetne járdán parkolni az 1 tonnás szabály miatt.