A kirakott tábla jelzi, hogy bizony, most már semmi nem állíthatja meg a Palotanegyed utcáinak felújítását. Hurrá, és jajj de jó, viszont ha nem csak a végeredményt nézzük, hanem a folyamatot is követjük, vicces dolgokat látunk.

Ilyen például a Mária utca. Haladnak vele, ha lassan is, de hát a tábla szerint is jövő év augusztusáig kell kész lenniük...Az eredetileg tervezett 2 hónap kellemetlenség az ott lakóknak most már fél éve tart. És még mindig nincs vége!

A legutóbbi CaPE ülésen - előző hó közepén volt - azt mondták, 2 hét alatt kész. Nos, nem lett. A burkolatot lassan végigrakták, most már a Demszki-karók is a helyükre kerülnek - az autósok meg már hetek óta használják, természetesen parkolásra, mi másra...

Az eredeti tervek szerint padok, fák és bringatárolók is lesznek - ezeknek viszont a helye sincs meg. Illetve, a már lerakott macskaköveket néhány helyen felszedték, de nem úgy tűnik, hogy a 40-50 centis mélységbe fákat tudnának ültetni. Jó, a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy azt mondták, ha van rá lehetőség a közművektől, akkor lesz földbe ültetve fa, de ha nincs, akkor dézsás megoldás lesz. Most ilyen felemás lett, a gödröket kiássák, és majd októberben kerülnek bele fák. Padok nem - minek? Kinek? Meg aztán hová? A drága parkolóhelyek fontosabbak...

A másik a Gutenberg tér és a Kőfaragó utca. Ha minden igaz, akkor a nemsokára elkezdik az utca burkolatát is kicserélni, de most a gázosok felszedték az utcát, a csöveket kicserélték és visszaburkolták. Nemsokára ismét felszedik a burkolatot és kicserélik díszre. Így kell gazdaságosan bánni a pénzünkkel, ugye...?

A közbeszerzést most írták ki, csomagban - tehát a Guti, Kőfaragó, Gyulai Pál és Horánszky - és jövőre lesz kész. Hogy pontosan mikor kezdik és fejezik be, nem lehet tudni. Még.

Tavaszmező utca - ahol már javában kellene dolgozniuk a tervek szerint - is csak a jövő héten kezdődikk el. Ha minden jól megy - ami nem szokta jellemezni az ilyen munkálatokat - szeptember végére már át is adják. A késés oka a munkakezdési engedély kiadása: az önkormányzatot átszervezték, így egy darab ideig nem volt gazdája az engedély kiadásának.

Van ilyen...de hogy mindig?!

Eddig egy dolog sem történt meg az ígért módon. Örüljünk, hogy egyáltalán történik valami, és ne foglalkozzunk az elhúzodás miatti bosszankodással?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr962163529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Kőfaragó utcát nem burkolták vissza, le van döngölve, de aszfalt nincs rajta.
Épp tegnap jártam arrafelé és én is a beígért fákat hiányoltam a Mária utcában. Remélem, hogy mégsem dézsákat raknak ki, abba a bunkó butapesti beleszemetel csak.

A padok szerintem nem hiányoznak onnan, valamint valahol azért parkolni is kell. Nem minden házban van mélygarázs.
végre nem akkora katasztrófa a Mária utca
Eszembe jutott, hogy a Körút járdáinak felújítását tervezik-e valamikorra? Sokat jelentene a városképnek ha oan szépre megcsinálnák mint pl a Múzeum krt-at..
@sandor68: a körút a fővárosé, szóval ott az ő büdzséjük számít - és nem hiszem, hogy a közeljövőben ilyenre sor kerülne.
sajnos.
A Mária utcai fákkal állítólag az van (én ezt halottam), hogy a kivitelezők nem tudtak róla, így nem hagytak nekik helyet. Most felszedik hát a lerakott burkolatot, hogy legyen hely. Gyökeresnek vagy dobozoknak, azt nem tudni.

Szerintem ítt úgy mennek a dolgok, hogy már a mélybalkánon is rajtunk röhögnek.
@sandor68:
"Sokat jelentene a városképnek ha oan szépre megcsinálnák mint pl a Múzeum krt-at.. "

Csakhogy a Múzeum krt egyáltalán nincs kész. Sok helyen még nincs lerakva a díszburkolat, sok helyen meg fel van bontva a frissen lerakott díszburkolat.

Mellesleg az utóbbi évben legalább hatszor felverték a Múzeum körút járdáit valami miatt.
Nalunk ujpesten ugyanezt jatszak most a megyeri ut kulso reszevel. Tavaly kozmu csere miatt bontottak aszfaltoztak, most megint utbontas van, uj aszfalt reteget kap. Ami a plane benne, hogy a kozmu aknakat az aszfaltozas utan emeltek szintbe, a forgalmat szinte azonnal visszatereltek az utra, maris kasi hosszanti arkok jelentek meg a friss uton.
Miért, amit a Múzeum kőrúton csinálnak az nem vicc? Pár hónap alatt többször volt feltúrva. Kinek a pénzét herdálják így?
Akinek kedve van, megnézheti a Szigony utcát! Ott a gyűjtőcsatorna építését 2009 decemberében (!) kezdték meg. A befejezési "határidő" 2010 július 30. Ehhez képest a Szigony utca totál le van zárva a Práter és a Tömő utca között, illetve a Práter és a Baross utca között. A Baross utca pedig félszélességben a Szigony utca és a Kálvária tér között - ugyanígy az Illés-Baross kereszteződés negyede. Semmi tájékoztatás, az itt lakók és az erre autózók promt jelleggel szembesülnek a meglepeésszerűen bekövetkező forgalmi rend változásokkal. Ahol visszaállították a Szigony utca útburkolatát, ott úgy tették meg, hogy a teljesen tönkrement járdaszegély 150 éves bezaltköveit egyenesbe rakták, de a munkák miatt teljesen tönkrement járdákat ki sem javították.

Közben a Bókay utca útburkolata teljesen tönkrement a Gyermekklinika előtt - szó szerint tengelytörő és életveszélyes. Persze erre az útszakaszra nincs 35 millája az önqrmányzatnak; viszont van például 25 millája hogy hirdetési felületet vegyen a fideszközeli Helyi Thémában, hogy Kocsis körzetvezetőnek fizessen kettő tanácsadót fejenként évi 7 milláért (és plusz még egyet, évi 5 milláért), és a FIDESZ frakciónak is van külön jogi tanácsadója évi 5 milláért. Az alpolgármesterek fejenkénti 2 tanácsadójáról ne is beszéljünk... főleg az évenkénti 3,5 milla tanácsadói díjról - persze tanácsadónként.

Őszintén kívánok Kocsis körzetvezetőnek, valamint Gotthard és Juharos polgártársaknak egy boka- és tengelytörést a Bókay utcában!
A Corvin közi utca felújítás ugyancsak bosszantó, mert a munkások már napok óta nem láthatók. Mindenütt por, inkább homok. A tiszta lábbeli kizárt dolog! A munka építési engedély bizonnyára tartalmaz, előír befejezési határidőt, de az előttünk, mármint a Corvin közi lakók és a köz egyénként használók előtt nem ismert, talán titkos is!
@Frigyesmester: pff, ne is mondd a Szigony utcát... szinte óránként változtatják a lezárásokat, tábla néha van, néha nincs, nemcsak kocsival, de gyalog, kisgyerekkel, babakocsival is képtelenség közlekedni, blee
a Kőfaragóban csak lebetonozták az utat a felújítás után.....

egyébként a 8kerben Kocsis Máté FIDESZES polgármester van már egy éve, aki a képviselője is a kerületnek, és valamelyik parlamenti bizottság alelnöke is.
Szóval SZEGÉNYNEK nincs ideje ilyen piszlicsáré ügyekkel foglalkoznia....
Csakúgy mellékesen ekgondolkoztam mien sok kritikát kaptak az elsô pesti díszburkolatos utcafelújítások anno.. pedig viszonylag kevés pénzbôl lakhatóvá varázsolják a környéket. Látható ez a Váci u innensô felében is ahogy néhány év alatt húzta magával a környéket v az új Fô u másik fele szinte hónapok alatt átalakult, üzletek, éttermek iesmi. Nem is említve a Guttenberget ugye) Én is szeretek autózni de nem bánom ahogy szorul kifelé minden nem idevalósi átmenô sétakocsikázó. Bravo csak így tovább :) a végén még kiengedhetem a kislányom az utcára kerékpározni..
@sandor68: Ha csak a nem idevaló, átmenő sétákocsikázókat szorítanák ki az jó. De Te is előbb-utóbb ki leszel szorítva : Te idevaló, súlyadót idefizető,lakásodat megközelíteni akaró. Akkor majd érdekelne a bravozásod!
Nekem a szemetes edények is hiányoznak...vagy majd feltörik a követ???
kedves judimami,
én már saját magamat régen önként kiszorítottam a néhány sarokkal odébbi mélygarázsba. addig szívesen elgyalogolok ha kocsival kell menni valahova. a bádogtehén is szép és tiszta marad és én is egészségesebb maradok-amúgy is szeretek sétálni. bérletem is van, ergo eljutok a munkahelyemre is.

még mindig bravo:)
@sandor68:
Kedves Sándor,
ezt megteheti akinek nem munkaeszköze a kocsi hanem csak kedvtelésből tartott tárgy. Akinek éjjel is szüksége van rá nem szivesen sétálgat "pár" utca sarkot az éjszaka randalizó részegek között. De az sem aki reggelente a gyerekeit és azok minden iskolai felszerelését, hangszerét akarja szállítani, vagy az idős rokonát orvoshoz vinni.....
Autóügyben ismerős úton haladunk: akinek kell az utcájában parkoló, az arról, aki szerint ez nem létfontosságú, azt állítja, hogy ő azért gondolja, mert az szükségletei kisebbek ("kedvtelésből tartott autó"). Pedig ez egy hipotézis, ahogy az is, hogy Sándornak nem munkaeszköze a kocsi, hogy nincsenek autóval (nem mással) szállítandó gyerekei, idős rokonai. Pedig lehet, hogy vannak, vagy van más fontos dolga, mégis a mélygarázst részesíti előnyben. Csupán azért, mert több szempontot mérlegelve így döntött. Döntése nem helyezhető el a "hobbiautós-ezért nem kell parkoló neki" és a "nekem szükségem van rá az indokaim alapján-ezért kell a parkoló" tengelyen, mivel közterületről van szó.
@pop38: Ezek azért vannak, mert a szerződések szerint az eredeti állapotot kell visszaállítani. Azt, hogy időben miért nem lövik össze a különféle feltúrásokat, azt nem tudom.
bizottsagirnok, köszönöm.
pontosan erröl van szó. mindenkinek mérlegelni kellene saját és mások igényeit majd a közjó érdekét is figyelembe véve meghozni döntését :) talán majd mikor mi, azaz azok akik személyes érdekeik elé hajlandók helyezni a többség érdekeit, leszünk többségben akkor majd kultúráltan élhetôbb lesz szûkebb és tágabb környezetünk. amúgy az én példámat tartom urbanista szemmel követendônek, azoknak akik meg képtelenek mások igényeihez is alkalmazkodni szíves figyelmébe ajánlom a zöldövezeti, esetleg vidéki családi házas lakóformát ahol optimális esetben önnön magukon kívül senki mással sem kell törôdniûk.
@sandor68: Én mindenesetre nem örülök, hogy közérdeknek nevezzük a mesterséges forgalom növelést, hiszen az elmaradt garázsok építése ellenére a parkolóhelyek
60%-nak megszüntetése azt hozta magával, hogy a parkolni akaró gépkocsik körbe-körbe járnak (valahol meg kell állniuk).
A közérdekében átalakított forgalmirendnek köszönhetően úgy megnövekeddett az utcánk forgalma, hogy alig lehet az egyik oldalról a másikra átmenni, még éjjel sem lehet ablakot nyitni a nagy zaj miatt.
nyilván a közérdekében kell a romló lakhatási körülményeket tudomásul venni, a hajnalig ordibáló részegeket és az összehányt utcákat.
Nyilván a közérdeke, hogy meneküljenek az "ős" lakosok, helyükre a semmivel és senkivel nem törödő fiatalok jönnek, akiknak nincs autójuk, nincs kötödésük ellenben tudnak mulatni egész éjszaka...össze tudják hányni a környéket, mert az is közérdek, hogy ne kutyaszar legyen az utcán hanem emberi, mert sokkal kulturáltabb...persze kizárolag közérdekből...
Azt úgye nem feltételezi, hogy valaki közérdekből és nem a saját érdeke miatt ragaszkodik ahoz, hogy 2-3 percen belül kocsijába ülve el tudjon indulni, saját érdeke ellenére? Gratulálok.
Kedves Mariannka51,
köszönöm hozzám intézett paradoxonokkal teli válaszát. Nekifutok ismételten hátha sikerül kihámoznom miért is gratulált nekem..
Akkor most a megnövelt gépjármûforgalom hozta magával az ordibáló részegeket? Hova tûntek azok a parkolóhelyek? Közben építettek mélygarázsokat, vannak ôrzött parkolók, számos más mellékutca kis sétányi távolságra.. vagy a privát, saját kapum elôtti szívemhez nôtt parkolók felszámolásáról van szó? Romló lakhatási körülmény alatt a rendezett környezetet vagy a fiatalok megjelenését kell érteni? A fiatal "újlakosoknak" tehát nincs autójuk és csak mulatozni költöztek a kerületbe? Vagy van autójuk de attól még mulatoznak? Vagy semmijük sincs csak rongálni járnak mifelénk? Vagy mindenûk megvan de semmihez se kötôdnek? Millió egy indokot lehet természetesen találni miért nem szeretem a feleségem kék nyári ruciját: sajnos a városi életforma zajjal jár. Csilingel a villamos, fékez az autó, gyorsít a busz, kiabálnak a gyerekek, szirénázik a mentô, duhajkodnak a részegek stb. Ezzel sajnos együtt kell élni ha ragaszkodunk "ôslakosi" tulajdonunkhoz városunk szívében. Zajlik az élet kérem szépen: ma a fiatalok, gyerekkoromban a szomszéd bácsi hányta össze hetente a kapubejárót. Ma mindenkinek van kocsija akkor csak a párttitkárnak volt.. Hmm benne foglaltatik-e a társasházi szerzôdésben, hogy a lakástulajdonosoknak/bérlôknek 2-3 percen belüli autós indulást kell biztosítani? Vagy ezt a rendelkezést a közigazgatási törvényekben találhatom meg? Vitánk teljesen meddô-lásd elôzô kommentem-és részemrôl lezártnak tekintem. Talán majd egyszer megváltozik az emberek gondolkodása, toleránsabbak és emberibbek leszünk magunkkal és környezetünkkel szemben is. Summa summarum a fejlôdés szekerét nem lehet visszafelé húzni, mindig jön egy új, más generáció akik gondolkodásmódját, értékrendjét az elôdöknek nehéz volt van lesz megérteni. Örülök, hogy a kerületi vezetésben is új szelek fújdogálnak, lassan visszakapja kerületünk századfordulós rangját, charmos szépségét amirôl nagyapám meséiböl eleven kép él bennem :)