A Mátyás tér egyik fele átalakul idén, nem lesz rajta átmenő forgalom. A múlt hétvégén tartott videós gyorstalpaló résztvevőinek egyik témája pont ez volt, megkérdezni az utca emberét, mit gondol erről. Tessék:

 

Szerintem zseniális lett. A vágásban kaptak segítséget, persze, mindent nem lehet egyszerre, de bele lehet kóstolni, ízelgetni; aztán ha tetszik, apránként elmélyedni a videózás részleteiben. Addig is meg lehet mutatni, mit látnak az emberek a kerületben maguk körül - meg azt is, hogy mit szeretnének látni.

Természetesen, ha érdekel a videózás, szívesen forgatnád le te is a téged érintő dolgokat, szívesen segítenek

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr861998595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Micsoda zöldséges! Zsír a videjó már megint.
Ez jó videó lett! És a zőccségesboltnak is örülök. Éveken át üres volt a bolt. Már azt hittem sose nyit meg újra. És a zöldséges muki is jófej! "Én éltem Amerikába, Chicago 2. ez a környék, Chicago 2!" :)))
Ne feledkezzetek el a madarakról sem!
web.axelero.hu/pusztadr/madarakert.html
Nemcsak veréb és városi galamb van!
Nagyon helyes, kiváncsian várom az építkezés elkezdését. Parkolásról meg annyit, tavaszmezőben egy jó 10 évvel ez előtt volt parkoló a bmf új épülete helyén, ha 20%an volt kihasználva lehet sokat mondok. Komolyan nem értem azokat az embereket akik egy ilyen építkezésben is csak azt látják, h hol fognak ezentúl parkolni etc... nemhogy örülnének h a lakásaik is többet fognak érni (gondolom én)
@majki_1: Igen csak gondolod, hogy többet fognak érni a lakások, mert a "fizető képes kereslet" nem szívesen megy olyan helyre, ahol nem tud megállni. De egyébként miért jó az, hogy értékesebb lesz a lakás ? Aki nem akar elköltözni annak ez értelmezhetetlen. És milyen jó is lesz ez, ha mégis csak bevezetik a vagyonadót !
A Tavaszmező parkoló elsősorban a Főiskolának volt, de annak ellenére, hogy nem volt tele, nem csökkentették volna a parkolási díjat . Ugyanez van most a kollégium parkolájóval: üres a "diák barát" áraival, az utcán meg nem lehet megmozdulni.
Egyébként szeretettel várlak, amikor hazaérkezünk a gyerekeinkel iskola-óvoda ,ilyen-táska,olyan-táska, vagy egy nagyobb bevásárlásból (8 tagú család vagyunk), hogy megértsd, hogy miért nem mindegy nekünk, hogy hol tudunk megállni. Lehet segíteni is felcipelni.
Én nem várom kiváncsian, én már most tudom, hogy kik fogják és hogyan igénybevenni a sétáló utcát.
Én meg arra leszek kiváncsi, hogy az ilyen lelkes támogatók hogyan reagálják majd le, ha esetleg lakásfelújításba kezdenek vagy vesznek egy nagyobb berendezési tárgyat és a szállító a többszörösét kéri el, mert messzíről kell cipelnie. Vagy ha magasabbak lesznek a ház költségei, ezáltal a közös költségek is emelkednek, pl a szemétszállítás miatt. Mert egy ilyen lezárt részre a kukás sem mehet be, a kukákat majd ki kell vonszoni 2-3-4 házzal odébb.
Jó lenne ,ha azt a félreértést kitörölnétek végre, hogy a tiltakozók nem a felújítás, nem zöld növelése ellen tiltakoznak, hanem a teljes , hermetikus lezárás ellen.
@városjáró: A zöldséges sajnos nagyon drága. A jófejségéről meg annyit, hogy ő is aláírta a tiltakozást.

Egyébként azért a korrekt az lett volna, ha például megkérdezik az üvegest is, hogy mennyire örül annak, hogy a második-harmadik sarokról cipelheti majd a táblaüvegeit, vagy hogy azért lesz forgalomcsökkenése, mert a vevői nem tudják a nagyobb méretű javítani valókat elvinni az üzletig és keresnek majd megközelíthetőbb üzletet.
@judimami: Mármint a sétálóutca elleni tiltakozást írta alá? Mert akkor duplán jófej!
@judimami: azért erre most is van példa a városban, dolgoztam bútorszállítóként, és mentünk olyan helyre is, ahová tilos volt a behajtás - engedélyt kell kérni, és akkor lehet gond nélkül behajtani. Nem hermetikusan zárják el, és nem mindennapos, hogy nagyobb bútort veszel, vagy költözöl. A Roma Parlamentben tartott fórumon felmerült a felbontott(!!!) utcából való költözés, és arra is azt mondták, szólni kell előtte, és megoldják a behajtást.
A bevásárlást meg lehet oldani rendeléssel, ha 8 tag van a családban, akkor nem olyan nagy ügy felcipelni. De ez sem mindennapos, gondolom. Aztán meg lehet állni a lezárt résznél, kipakolni, és utána leparkolni az autót.
A térhasználatnál meg erősen előítéletes vagy, ráadásul jövőbe látó. Jósnő vagy?
@Lesley: Nagyon igyekszel leegyszerűsíteni minden problémát, amely az emberek hétköznapjait befolyásolják.
A családunk pedig nem 8 rakodó munkásból áll,van benne 87 éves nagymama és 2 éves kisgyerek is. Mivel minden héten egyszer biztos, hogy kell , azért az szerintem az elég sűrű ahhoz, hogy nekünk igenis gondot okozzon.A rendeléses vásárlás jól hangzik, ha van aki finanszírozza a különbséget.De ne az én egyéni problémámat csámcsogjuk, hisz rajtam kívül nagyon sokaknak és sokféle gondja van ezzel az egésszel.
A térhasználathoz nem kell jóstehetség, csak fel kellene emelni a rózsaszín fátylat a szemedről, hogy láss tőle.
Egy kérdést azért még feltennék, hogy a túloldali, duplaforgalommal terhelendő rész lakosainak milyen pozitív üzenetet tudnál megfogalmazni, hogy nekik miért lesz olyan nagyon jó ezután? Mert nemcsak a lezárást elszenvedő oldal lakosai tiltakoznak.
@Lesley: Aztán meg lehet állni a lezárt résznél, kipakolni, és utána leparkolni az autót.

HOL????A parkolóhelyeket megszüntetik és újak nincsenek.

Tetszik ez a kérhetsz engedélyt, olyan mint az "átkosban". Most már az önkormányzat orrára kell kötni ha veszek egy hűtőt, hogy haza vigyem. És mi van a váratlan dolgokkal? Elromlik a hűtőm pénteken és ne legyen azért keddig mert az engedélyt csak hétfőn kérhetem meg. Holott már szombaton is lehetne? Nem kirakat városban akarunk élni hanem egy élhetőben. Kirakatnak ott a Vár és a Belváros!
Az a baj, hogy mindig más probléma kerül elő, így nehéz bármit is mondani-írni (hol a parkolás, hol a térhasználat, hol más). Egyszer már felajánlottam, hogy lehetne beszélni erről, továbbra is gondolom.
Addig is:-) A teret azok használják, akik itt laknak, szerintem nem a "kik", hanem a "hogyan" a kérdés. Számomra nem a duplaforgalom a lényeg bármelyik oldalon (ami talán nem is annyi), hanem hogy egy része a térnek autómentes lesz. De a parkoló-kérdésnél is tök fontos, hogy most ez - és már csak ez - a rész ingyenes a város közepén (máshol 160 Ft/óra), reggel fél 7 körül mindig sok szabad hely van a téren, aztán 8-ra megtelik, pedig az itt lakók elmennek. Ha díjfizetős-matricás lesz, kevesebb autó lehet itt. A használaton kívüli telkek - ott talán a biztonság is nagyobb - beforgatása nem segítség?

A fenntartható fejlődésről készült egy lakossági felmérés, a Rév8 honlapján fent van az LA21 menüpontnál. Ők megkérdezték, hogy ki milyen fejlesztést támogatna leginkább.

A válaszok:

20,4 % parkolók kialakítása
37,3 % közösségi közlekedés fejlesztése
20,0 % gyalogos közlekedés fejlesztése
22,4 % kerékpáros közlekedés fejlesztése

Vonatkozott kérdés arra is, hogy ki mit tar fontosnak (1 - nem fontos, 5 - nagyon fontos). Több válasz érinti az autókat is. Pl.:

levegőszennyezés csökkentése: 4,77
zajterhelés csökkentése: 4,29
@bizottsagiirnok: Kiváncsi lennék, hogy mikor készült a felmérés. (és kiket kérdeztek meg).
Két megjegyzésem lenne.
1. A 85-90-es évek elején a parkolás a Palotanegyedben nagyon nehéz volt (nem annyira mint mostanság). A rendszerváltás után megcsappant a kocsit tartók száma és elkezdődőtt a lakosság csere. A kisebb jövedelemmel, de nagy lakással rendelkezők lassan elcserélték a számukra fentarthatatlanná vált lakásokat. A beköltözők ismét rendelkeztek egy-két kocsival igy a helyzet ismét romlott. A most kialakult helyzet, a parkolók 60%-ának megszüntetése kritikus helyzetet teremt az itt lakók életminőségében. Az említett levegőszennyezés csökkentését úgyan lehet, hogy egy-két lezárt utcában elérték, de a többi utcában a megnövekedett forgalom miatt nem csak a levegőszennyezés hanem a zaj is nagyon (az elviselhetőség hatátáig) növekedett.
A lezárt utcák "hangosítása" a zajccsökkentést nem teszi lehetővé.
Tehát miről beszélünk?

2. Azt is szeretném tudni, hogy ki és mikor döntötte el, hogy a forgalmat az egyik utcáról a másikra terelik? Miért a tavaszmező utcát ujítják fel és nem a József utcát? Ki dönti el, hogy az itt lakók hogy éljenek? A RÉV8? A RÉV8 felméréseiről csak annyit, hogy állítólag nem tudom hány kérdőívet szétosztottak a parkoló építés témában. Állítólag a honlapjukon is fent volt (én nem találtam meg), de EGYETLEN ismerősöm sem kapott, senki nem is hallott róla. Ezért a felméréseinek hinni nem lehet!
@bizottsagiirnok: ez a statisztika egy humbug - már bocsánat. ki ne szeretne zajterhelés- meg levegőszennyezés csökkenést?! naná hogy ez az első amit mond mindenki. hogy igazándiból eddig sem volt egyik sem nagyobb arányban jellemző a mátyás térre, mint a város hasonló jellegű tereire, az ne érdekeljen senkit... sokkal fontosabb lenne a dankó utcai hajléktalantanyával meg az üresen rohadó telkekkel kezdeni végre valamit! nagyságrandekkel előrébbvaló lenne, mint hogy például az erdélyi utcát lezárják.
Gondolom, meg kell őket kérdezni, hogy kikkel csinálták. Ez a mindent átható "rosszindulatú és kókler" aki változtatást akar megközelítés a végén még megállítja a földet is. De ha most minden szép és jó, akkor toljuk át a fejlesztéseket Budára:-)
A Dankó utcai szállóban (és nem tanya, ráadásul működése államilag rendesen támogatott) a helyi politika is ludas, ezért nehezen nyúlnak hozzá, de valóban fontos lenne.
@bizottsagiirnok: Kell a fejlődés, kell a változás de
- ne a kivülállók döntsék el, hogy hol hogyan akarunk élni. Ők max teremtsék meg a keretet.
- a "Budára tolás" olyan RÉV8-as, mint amikor azt javasolják, hogy költözzön el akinek nem tetszik az ő tervük. Nem fordítva ülünk a lovon?
-átfogó, ütemezett tervezés kéne. Csak a Palotanegyedból indulok ki. Megcsináltak egy részt, de a közbe ékelődő utcákról mint a Szentkirályi, Puskin, Bródy vagy a Rökk semmit sem lehet tudni. Ezek az utcák viszik az összes többi utca forgalmát. Lelakottak, zajosak, zsúfoltak és még koszosabbak lettek az idejáró "egyetemistáktól". Itt nem lehet ütemezni semmit mert minden állandóan csúszik a rosz tervezés miatt. A Mária utcát már tavaly be kellett volna fejezni de még ma sincs átadva. Kapkodás, hozzá nem értés és a lakók véleményének a semmibe vétele jellemzi az egész felújítást.
@bizottsagiirnok: Én inkább azt érzem, hogy az hat át mindent,hogy aki csak bizonyos ésszerű feltételekkel akarja a változást az a rosszindulatú, az elmaradott, a fejlődés kerékkötője, a selejtesen gondolkodó.
Nekem erről a nagyon zöldekről a hippi korszak jut eszembe, ők is meg akarták váltani a világot,aztán most mindegyik öltönyös menedzser, vagy éppen karosszékbe süppedt kispolgár.
Az a jó, hogy mi itt szépen elvitatkozgatunk a blogon, a megvalósítókat pedig cseppes sem érdekli az érdekegyeztetés, diktátum van és kész.
Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam: napközben van hely a parkolásra rendesen, estére szépen megtelik a tér. De egyébként azzal, hogy legyen fizetős a parkolás semmi gond, csak legyen. A környéken lakóknak járna a kedvezményes igénybevétel.
És lehet, hogy számodra nem a dupla forgalom a lényeg, de azoknak akik majd elszenvedik, nekik nagyon is. A Magda udvarban van eladó lakás(van aki már most menekül), lehet a túloldallal sorsközösséget vállalni.
A hajléktalan kérdést nem lehet helyi szinten megoldani,ez itt már a veszett fejsze nyele.Nekem volnának ötleteim, de ehhez országos projektek kellenének, meg szándék. Amíg sokan megélnek abból, hogy vannak hajléktalanok és van állami támogatás, addig mindig lesz a megoldásnak gátja.
Eladó lakás a tér összes házában van, bármelyik netes felületen lehet látni. A parkolóhelyeket viszonylag könnyű csekkolni, le kell fotózni hajnalban, napközben és este, aztán amit látunk a képeken, azt elfogadhatjuk ténynek:-) A hajléktalan-kérdés meg sajnos nem ily egyszerű, szerintem más a gátja.

Tök igaz, hogy itt - és így - jórészt felesleges vitázni.
@judimami: Meg tudnád mondani, melyik lakás eladó a 4-ben?
A 4-ben -ha jól látom innen szemből-a harmadikon van eladó lakás, ki van plakátolva.

A parkoló autókkal most is 80-90%-osan tele a tér, pedig nem valószínű, hogy szombaton este 7-kor nem az itt lakók foglalják el. Hétközben egyik este 10 óra magasságában leszámoltuk , akkor 150 autó állt körben.
Egyébként a Kesztyűgyárban dolgozó Rév8-asok is itt parkolnak napközben,én háromról tudok.
@judimami: nagyon köszi! közben megtaláltam! belinkelem, mert közel áll a szívemhez (remélem lesley nem törli :))
www.expressz.hu/ingatlan/lako/tegla/hirdetes-20637321/

persze épp ez a ház fogja például megszívni ha lezárják a teret, mert előtte fog futni a kétirányús forgalom - busszal, kocsikkal, mindennel.
@bizottsagiirnok: "Ez a mindent átható "rosszindulatú és kókler" aki változtatást akar megközelítés a végén még megállítja a földet is. De ha most minden szép és jó, akkor toljuk át a fejlesztéseket Budára:-) "

Na itt a bibi, amikor mások más prioritást állítanak fel a megoldandó problémákra mondjuk mint a RÉV8, akkor rögtön kerékkötői lesznek a fejlődésnek.
Véleményem szerint mással is kezdődhetne az életminőség javítása mint a lakók parkoló autóinak üldözése. Ha érdekel valakit reggel remek képeket készítettem a Mátyás téri szeméthegyekről, pénteken a békésen heverésző szinte eszméletlen részegekről a TESCO portáljában, a téri padokon sziesztázókról szinte minden órában lehet. A kutyaszar, vizelet, cigaretta csikk, napraforgó szemét is mindennapi látvány. Az este tízkor, éjfélkor hangoskodók is megszokottak. Az autók kitiltása valószínűleg itthon sem lesz megoldás a porszennyezés csökkentésére.
Jó néhányan gondoljuk úgy hogy ezeket a problémákat a lakók autójának kitiltása nem oldja meg. Viszont nem is látunk más elképzelést, mert a felvetésekre csak váll vonogatás a válasz, legyen szó a hajléktalanokról vagy a tér sarkán álló romhalmazról, és még sorolhatnám. Téves elképzelés azt gondolni az új térkő burkolat, a forgalommentes utca önmagában megváltoztatja az életminőségünket. Igenis szeretnénk változást csak más a sorrend, hogy miben először és miben később.
Az autók kitiltása feltehetőleg nálunk sem lesz megoldás a porszennyezés csökkentésére. Németországban, például nem sikerült az összefüggést bizonyítani a levegőminőség és a közlekedő autók száma között. Én még emlékszem a hatvanas-hetvenes évekre, amikor tized ennyi autó sem volt mégis pocsék volt a levegő. Pedig akkor még locsolták és takarították az utcákat is, ma pedig elvétve látok ilyet. A szabályozás híveinek keserű lesz beismerni, de a levegő portartalmán nem segít a behajtási tilalom. Hatása mérési hibahatáron belüli, elsősorban az időjárástól függ, ez is csak ámítás.
@gabo3: index.hu/tudomany/2010/05/11/szelutest_es_szivrohamot_okoz_a_legszennyezes/

én csak azt nem értem, miért nem 4 évvel ezelőtt kezdtétek el a beszélgetést a RÉV8 és a hivatallal? de komolyan
@Lesley: Már jó párszor leírtuk, hogy elkezdtük , már a kezdett kezdetén. Eljártunk mindenféle címen meghirdetett fórumokra és minden alkalommal rákérdeztünk ezekre a pontokra. A Rév8 válasza folyton az volt, hogy ezek lezárt tervek, ezen már nem lehet változtatni.Már négy éve is ezt hajtogatták. Tavaly volt egy fórum, ahol szintén előadták az eredeti elképzeléseket. Abban az időben nem én fogtam össze a lakossági kezdeményezést, egy-két régebben itt lakó volt nagyon aktív.Ők megkeresték a önkormányzati képviselőt is, aki állítólag teljesen elcsodálkozott, hogy a képviselő testület nem is hallott a lakossági ellenvéleményekről. Szépen le lett tagadva,elhallgatva a Rév 8 által. Akkor igéretet kaptunk a képviselőtől, hogy beviszi testületi ülésre. Ennek a részleteiről nem sokat tudok. A biztosítékot az verte ki, hogy a Magdolna Mozaikban nemrég megjelent cikkben visszaköszönt a kiinduló állapot,vagyis az eredeti terv.
Én többfelé érdeklődtem, és azt az infot kaptam, hogy az ilyen fajta fejlesztésekhez a forrás biztosításnál az Unió kiköti lakossági támogatás meglétét. Na erre volnék még kiváncsi, hogy ezt a Rév8 hogyan dokumentálja, és ha kap egy ilyen irányú ellenőrzést, mit fog bemutatni?
@judimami: a képviselődnek minden adat a rendelkezésére áll, csak utána kell mennie. A képviselő testületi ülések nyilvánosak, oda be lehet ülni; de fent is vannak a neten.
A képviselőd meg tudja azt is nézni, mit adott le a Rév8.
Ha nem végzi a munkáját rendesen - nem is tudja, mi van a körzetében - le kell váltani, nem kell újra beválasztani.

Azért játszunk el a számokkal, mennyi ember él a kerületben? Mennyi a negyedben? Mennyi ember nem akarja?
80.000 / 12.000 / 200

Úgy véled, egy kisebbség akarata a fontos, a döntő?
@Lesley: Nagyon rossz a megközelítésed, szerintem ritka demagóg.
Ugye nem azt akarod most velem elhittetni, hogy a 80 ezerből 78ezer 800-an akarják, csak mi nem?
Egyrészt a 80 ezerből és a 12 ezerből is csak töredék az, aki esetleg néha elvetődik a Mátyás térre. Mivel a 8.ker van olyan szerencsés (kivéve a Palotanegyed), hogy szinte minden harmadik sarkon van egy tér.Szerintem mindenki a saját "terével" foglalkozna szívesebben. És kiváncsi lennék, ha az mondanák bármelyik más negyed vagy körzet lakóinak, hogy "nektek semmi beleszólásotok, hogy mi lesz a környéketekkel, így lesz, mert a kerület többi része így akarja" Hát érdekes lenne a reakció.Én inkább arra költenék, hogy minden tér legalább olyan minőségű legyen mint a Mátyás vagy a Losonczi.

Maga a kérdés feltevése is hibás, mert ha azt is megkérdeznék az emberektől, hogy zavarná-e a , hogy az itt lakók (de csak ők) behajthatnának és a téren biztosított parkolóhelyeken megállhatnának, akkor biztos vagyok benne, hogy az emberek nagy többsége nem úgy állna hozzá, hogy de igenis tiltsák ki őket. A hétköznapi emberek toleránsabbak.
De arra egy régebbi kérdésemre még mindig nem válaszoltál, hogy a duplaforgalommal terhelendő túlodalnak milyen pozitív üzenetet tudnál megfogalmazni? Mondjuk nekik is azt, hogy szagoljatok sokkal több kipufogó gázt, viseljetek el nagyobb zajt, rezonanciát, mert a nagy betűs többség így akarja ?
@judimami: Bocs az első mondatban a szám 79 ezer 800 !
@Lesley: én meg azt nem értem miért nem négy évvel ezelőtt kezdett el beszélgetni velünk a RÉV8 a témáról? Beszéltek virágokról, fákról, de a lakók behajtásának tiltásáról nem igazán, az csak később mellékes apróságként merült fel. Aztán a gyanúm szerint a RÉV8-on nem is jutott tovább a módosításra irányuló óhaj.
Komolyan gondolod, attól hogy az Erdélyi utcát és a Mátyás tér két oldalát elzárják a forgalomtól, és forgalmat átterelik a másik oldalra, mérhetően csökken a szálló por koncentráció a nyolcadik kerületben és ezzel a szélütés és a szívroham kockázata? Mindent elhiszel?

A számokkal való játszadozás, pedig kritikán aluli. Írhattad volna egész Budapest lakosságát is, és még jobb lenne az arány. Jó lesz ha az ott lakó kisebbség helyett a nem ott lakó többség dönti el mi legyen a jövő? Mindenki abba szóljon bele amihez köze van, ilyen alapon támogatok mindenféle felfordulást mindenhol máshol. Utoljára Alföldi Rév8 Györgytől halottunk hasonlót, amikor megfedett bennünket, csak nem gondoljuk, hogy a Mátyás tériek döntik el mi legyen a Mátyás téren.
Lehetünk mi szépek és okosak. 2004, na jó 2005 (Alföldiék szerint) óta a RÉV8 a főkolomposa minden felújításosrehabilitációstérmegújítósfaültetésesszeméttakarításosközösségiszociális összbaromságnak.Könyörgöm 2010-et írunk és az általam ismert "pár" embernek a komfortérzete csak csekély mértékben javult. Az a kis javulás is élvezhetetlen, mert annyi keserves veszekedés, megaláztatás, semmibevétel, hitegetés után és árán "sikerült" elérni, hogy megedte a fene az egészet. Pedig álláspontom szerint ha már rég elmentek volna a fészkesbe a "hozzánemértők" lehet, hogy többre mentünk volna. A létező összes fórum és "képviselőpolgármesterpártcivilkezdeményezés" hatására vagy ellenére sem jött össze ez az egész mosolygó Józsefváros, tiszta Budapest, mindenki kifizeti az áramot, vizet, stb. és élünk egymás mellett boldogan míg meg nem halunk Vízió. Most meg már vakarózhatunk amikor mindent elbaltáztunk/tatok. Hőböröghetünk a parkolók hiánya, az utcára székelés, vizelés és hányás, az önkormányzati bérházakban folyó bűnözés (sex,drog stb.)a mocskos játszóterek, az embertelen közösségek ellen. A helyzet úgy sz...r ahogy van és csak a csoda segíthet rajtuk.
Kérdesek (Leslyehez is, hiszen ő mindehol ott van, sokakat ismer, sokmindent hallott már):
Örzik jelenleg a teret?
Működik rajta - vagy a környékén - nyilvános WC?
A 400(!) főt ellátó Oltalom elköltöztetésére van szándék és kidolgozott terv?
Az alacsony komfortban élők rehabilitásálása (akár Corin-Szigony jelleggel) felmerült valamikor is?
Az üres telkek hasznosítása napirenden van?
Állandó szociális munkás csapat járja a környéket?
Dankó utcai hajléktalanellátó (Oltalom): eddig nem volt sem terv, sem szándék az elköltöztetésre. Magánvélemény:az intézményt el kell költöztetni! Nyilvános WC: minden évben meg van ígérve. Üres telkek hasznosítása:soha sem volt téma, alacsony komfortban élők rehabilitálása: a rehabilitálás szó mást-mást jelent a Rév8, az önkormányzat és a lakók/bérlők szótárában.Állandó szociális munkás: Rév8 szerint (Oltalom szerint is) van, magánvéleményem szerint nincs.A teret nem őrzik pont
Fentebb leírt információk "csak" tíz év napi tapasztalatait fogják össze.
Minden, nyilván jogos kritika, általam is közvetlenül megtapasztalt probléma ellenére, ismereteim szerint a Rév8 stábja az egyik (ha nem "a") legfelkészültebb stáb az országban, mely komplex városrehabilitációt végez.

Nekik_muszáj_kommunikálni, mindenki más - hivatal, önkormányzati képviselők, választott vezetők, intézmények - inkább háríthatnak, elbújhatnak, meg is teszik. Nem gondolom, hogy rosszak és gonoszak, inkább hogy nem szervezte meg őket senki eddig, hogy kritikus számú hozzáértő és motivált ember dolgozzon az intézményrendszerben.

Úgy látom, hogy a fenti szereplők lényegében úgy fogják fel, hogy az interaktív kommunikációt kiszervezik a Rév8-nak. De ez nem megy, mivel a tevékenységük száz szálon összefügg. A konfliktusok pedig az interaktív kommunikációban jönnek elő. Ha írok egy levelet választott vagy kinevezett vezetőnek - ezt sokan nem teszik meg -, a törvényes határidő sokszorosa után vagy sosem válaszol. Konkrét kérdésekben nem hagyják maguk kérdezni. Az önkormányzati intézmények dettó. Szerintem ennek képességbeli és morális hatása, amit számonkérnek a Rév8-on.

Ott voltam a Tavaszmező fórumon. Kocsis Máté hosszasan, türelmesen és némileg megszeppenve válaszolt néhány olyan kérdésre, melyre szerintem jó minőségű panelokkal lehet válaszolni, mert nem lehet mindenkinek tetszeni. Aztán elment, más kérdések Alföldi Györgyre maradtak. Mintha nem találná a hangsúlyokat Kocsis Máté és a stábja. Alföldi időnként úgy beszélt, mintha ő volna az önkormányzat, gondolom, azért, mert azt várják tőle, hogy neki tegyenek fel konkrét kérdéseket, akármi a döntési mechanizmus. Más kérdésekben nekem logikátlannak tűnő módon elhatárolódott, megint más kérdésekben a fővárosra hárította a felelősséget. Ami szintén csak részben jogos, az önkormányzat a legutóbbi időkig tele volt befolyásos fővárosi politikusokkal.

Közben a Rév8-asok is tele vannak panasszal. Úgy látom, végső soron mindenki elég rosszul érzi magát, csak különböző mértékben háríthatja a konflitusokat. Ebből szerintem több őszinteséggel, munkával, az együttműködni hajlandó szereplők kooperációjának megszervezésével, a pótcselekvések leállításával lehet kilépni. Szerintem kulcsszerepük van az önkormányzati vezetőknek, ennek felelősségével, lehetséges dicsőségével vagy kudarcával együtt.
@dankó7: Na most, ha ez valóban így van - és szerintem is így van -, akkor máris kijelöltük a "sétatér program" rákfenepontajait.
@vajdapeterutca: Nem voltam ott, de többen is emléítették, hogy a felvezető személyek rendre lelépnek rövid időn belül. Legyenek épp Révesek, vagy Önkormányzatisok. Na most, ilyet sem lehet csinálni. Egész egyszerűen mert rossz üzenete van. Lehet hogy a napi 8 óra révezés után Alföldiéknek már csak púp a hátukra egy lakossági fórum, de ha már belevágnak (vagy belevágatja őket az anyaönkormányzat), akkor csinálják szívvel-lélekkel. Mert míg nekik ez ugyan csak egy munka, addig a helyieknek az ÉLETÜK. Persze ez részemről is csak elvisekledés, de valahol a rendszer alapjai csúszhattak félre - ahogy figyelem, olvasom, és hallom a dolgokat.
Nehéz a kerület ezen részén élni. Nagyon szeretem a városrészt, és meggyőződésem, hogy egyszer lesz értelme az egész gyűrődésnek amin jelenleg keresztül megyünk.
DE, addig amíg úgy néz ki, hogy az önkormányzati bérlakások állagmegóvásáért, a lakásokban élő családok életminőségéért és a hatalmas adósságállomány (lakbér, közüzemi számlák)rendbetételéért csak szánalmas vagy annak tűnő kísérletek halmaza áll rendelkezésre és addig amíg az önkormányzat és szervei elavult, szokásjogon alapuló intézkedéseket (pl. bérleményellenőrzés) tesz, sőt következmények nélkül alázhat meg bárkit, addig itt nem lesz kánaán!Erős kézre van szükség és az elherdált önkormányzati vagyon felelőseinek elszámoltatása után kezdhetünk el egyáltalán azon elgondolkodni, hogy hova ültessük a következő fát.Szégyen és gyalázat, hogy emberek utcafrontos helyiségekben laknak és a mai napig több száz család jár közös WC-be, a normális tisztálkodás sokaknak még ma is kiváltság.Budapest közepén a XXI. században!A program (MNPI) alapjaiban változtathatott volna ezen, csak rosszul sült el.Tájékoztatásul közlöm, hogy nem is lett volna még ennyi eredménye sem ha MI bérlők nem vagyunk!Ha nem vagyunk erőszakosak és nem járunk a programért felelős emberek nyakára nap, mint nap.Ha feladjuk, és a kézlegyintéseket meg az időnként több hónapos határidőcsúszásokat "benyeljük" ha a kivitelezéskor elkövetett hibákat nem jelezzük, és a vagyonkezelő vagy bánom is én kicsoda vagy micsoda feladatait nem látjuk el, helyettük, ingyen, és a lakók "háláját" nélkülözve.Pedig csak normális körülmények között szeretnénk leélni a nyavalyás életünket. Persze lehet itt okosnak meg szépnek lenni, csak ez kevés.Biztos vannak pozitív hozadékai is a programnak,csak kár, hogy megfakult a fénye és nem látjuk olyan szépnek, mint kellene...
@Mariannka51: "Miért a tavaszmező utcát ujítják fel és nem a József utcát?"

Ezen már én is gondolkodtam,de nem sikerült kisütnöm semmi okosat. Számomra logikus magyarázat szerint a Krúdy folytatásaként a József utcában kellett folytatódnia a Józsefvárosi sétáló főutcának a Mátyás térig azután az Erdélyin a Teleki térig. Talán a főiskola a rejtvény kulcsa, ezért készült cikk-cakkba, megszakításokkal az egész terv. Időnként az az érzésem csak ötletelés folyik, aztán majd csak lesz valahogy.
@bizottsagiirnok: Érdekelne milyen tervek készülnek az alábbi két témában:
20,4 % parkolók kialakítása
37,3 % közösségi közlekedés fejlesztése

Láthatólag nagy az érdeklődés a parkolókra is, de eddig ennek ellenére azt látom, hogy a leépítésére készülnek tervek.
A Rév8 honlapja a forrás, ott az anyag.
@gabo3: A Krúdyból a Kiscsibész térre érkezel, onnan a körút túloldalán, a 32-ek tere, majd a Kis Stáció - Horváth Mihály tér, ott át a templomhoz, mellette a Tavaszmező, és úgy tovább. A vége a temető. :)
@vajdapeterutca: Ugye nem haragszol ha nem sírok tele egy 100-as papírzsebkendőt a Rév8-ért? Lehet , hogy jól felkészült építészeti szakemberek vannak köztük, ehhez én nem tudok hozzászólni.De a városrehabilitációhoz kommunkációs és szociális szakemberek is kellenek. Vagy ki kell ürítettni a városrészt, hogy azt csinálhassanak, amit ők akarnak.A 8keren kivül egyébként milyen referencia munkáik vannak ? És az sem olyan megható,hogy erre vállalkoztak, egyszerűen erre ad most az Unió pénzt, ha holnaptól ez a lehetőség megszűnne, szerintem úgy hagynák itt az egészet mint eb a...
Egyébként a tevékenységük megítélését is szét kell választani, mert amit a Kesztyűgyárasok csinálnak azelőtt tényleg le a kalappal. Itt a probléma az építészeti részükkel van.
És amit szegény Rév8-asoknak el kell viselni, azt gondolom egész jó fizetésért teszik, ellenben azzal, hogy nekünk lakosoknak is sok mindent el kell viselnünk, de ez még nekünk fog anyagilag és testileg-lelkileg sokba kerülni.
Nekem ebből az egészből a jóindulat hiányzik, meg az hogy a kerület lakosságát és életét ne sakktáblának használják. Az Alföldi úr megnyilvánulásaiból pedig folyamatosan azt érzem, hogy nem tekinti "nagykorúnak" a kerület lakosságát (persze van egy réteg , akit nem is lehet), döntéseket hoznak helyettük és azt kommunikálják, hogy neked ezt kell szeretni, mert a felnőtt Rév8 bácsi-néni jobban tudja.
@Lesley: Nekem ebből most az jött le, hogy akkor a körút egy szakasza és a Baross eleje is sétáló lesz?
Vagy egyébként mi értelme van igy az egésznek ? Cikkbe-cakkba . Meg mi az, hogy úgy tovább ? Az Erdélyi is csak a Homok utcáig van tervezve. Szóval így lehet egy kerületben jó nagy káoszt csinálni, minden utcából, térből kiharapok egy darabot, fusson ki merre lát. Nekem senki ne mondja, hogy ez nagy betűs KONCEPCIÓ.
A vége meg egyébként szép kilátás !
@judimami: mindennek a vége a halál - na meg ott van a Kegyeleti Múzeum, ami a világon egyedülááló.
A Baross teljes eleje sétáló lesz, nemsokára csinálják, a Szabó Ervin könyvtárig. A Körút maga egy nagy sétáló, azt nem kell jobban sétálósítani - bár a parkoló sáv helyett lehetne végig biciklis lehetőség - a többi pedig tér: Kiscsibész, 32-ek, Horváth Mihály.
Erdélyi, Tavaszmező egy része lesz csak lezárva, a több csillapított forgalmú, mint ahogy a Krúdy is.
Majd meglátod - aztán idővel meg is szokod, meglásd! ;)
@Lesley: Vagy megszökünk és itt hagyjuk a kerületnek a droggosokat, a hajléktalanokat és a csoró egyetemistákat meg a mulatni vágyókat. Azoknak nem kell parkolóhely, nem akarnak vásárolni (illetve akarni akarnak de nem tudnak)ellenbe lehet utánuk takaritani. Nem kell számitani a lakók adó forintjára (mert minek az a kerületnek, megél a kocsmák adójából), hiszen az "egyetemi negyedben" a lakók nem fizetnek adót, tanulók.
@bizottsagiirnok: Megnézted, hogy mikor volt utoljára módositva?
@Mariannka51: ezek már olyan kijelentések, amelyek nem egy párbeszéd
@Lesley: Mariannkának igaza van, tetszik nem tetszik mi vagyunk az a réteg, aki adót fizet, aki fizető képes kereslet, és mi vagyunk azok, akik nem szeretik, hogy hatalmi szóval akarják megmondani, hogy mi legyen nekünk -szerintük- a jó. És mobilizálni tudjuk magunkat, ha valami nem tetszik. És ez itt így nem tetszik.
Te meg majd meglátod, hogy idővel mennyire megbánod.
@judimami: :)
Mobilizáljátok magatokat és hatalmi szóval megmondjátok majd, amit én meg bánni fogok?
Mit kell megbánnom?
@Lesley: Ezt tanítják valami média iskolában, hogy hogyan lehet -a saját javadra- úgy csinálni, mintha "véletlenül" félreértenéd a szavakat? Meg azt is, hogy a neked kellemetlen kérdésekre, tényekre ne reagálj?
A mobilitás a lakosságnál a költözési hajlandóságot jelenti,illetve azt is, hogy módjában áll-e. Összetéveszted a mozgosítás szóval.
Én semmit nem akarok neked hatalmi szóval megmondani, nem vagyok és nem is akarok soha olyan helyzetbe lenni. És attól meg végképp hányok, hogy valamit azért elvtelenül, mások ellenében támogassak mert a regnáló HATALOM azt mondja, hogy az a jó.
A "majd megbánod"-dal a Te utolsó mondatodra kívántam reagálni,amikor azt írod, hogy majd belátom és megszokom. Ez a mondatod egyébként is kiverte a biztosítékot : óvóbácsi megsimogatja az oktalan kisgyerek fejét, hogy te kis butuska vagy,de én tudom, hogy később majd megjön az eszed.
@bizottsagiirnok: Átböngésztem. Úgy látom nagyon az elején vagyunk ennek a sétáló utca őrületnek, annyi utcát láttam kiszínezve, hogy felsorolni is sok. Persze sok van köztük ami marad vegyes forgalommal, ami egy elfogadható alternatíva lenne például a Mátyás téren is, mi is ezt javasoltuk, de eddig hiába. Viszont érdekes, hogy 360 parkoló megszűnésével számolnak az egész kerületben. Szerintem meglehetősen alultervezetten. Konkrét programként a Pollack M. téri és a Gyulai Pál utcai parkoló került megemlítésre a többi homály, esetleg magán kivitelezéssel, telek kedvezménnyel. Szóval semmi konkrétum az önkormányzat részéről, oldjuk meg saját erőből, csak a megszüntetést finanszírozza a köz.

A közösségi közlekedés fejlesztésére vonatkozóan semmit nem találtam, pedig erre volt a legnagyobb igény.

Szomorúan veszem tudomásul, hogy az elmúlt 20 évben idáig jutottunk a demokrácia építésével. Rendeznek nekünk álfórumokat, ahol nem a lakosság véleménye, javaslata érdekel senkit, csak dokumentálni akarják a demokráciát. Csinálnak felméréseket, de azt is minek?
A Lesley egy mondatban összefoglalta a lényeget: "Majd meglátod - aztán idővel meg is szokod, meglásd! ;) "
Végigsétáltam a megújult Tavaszmező utcán és be kell vallanom, hogy jó lett. Az egyetemi közeg jót tesz a környéknek. De forgalom elterelése egyúttal újabb gondot okoz - másutt.
Akárcsak a Mátyás tér lezárása. Továbbra sem látom sok értelmét. A környező üres telkek továbbra is üresek, a hajlékonyszálló továbbra is üzemel, a komfortmentes/félkomfortos lakásokban élők továbbra is komformentes/félkomfortos lakásokban élnek...
Konkrétan nem értem miért érte meg Pl nem látom át, miért érte meg felújítani a Dankó u. 33/a-t, vagy a Kisfuvaros 8-at ahelyett hogy dózert kapott volna mindkét ház és épült volna a helyükre egy-egy 15 lakásos önkormányzati (bér)ház. Ha már (Eu-s) hitelből költenek, költhatnénak hatékonyabban is.
Én azt szeretném, ha minden utca sétáló utca lenne, de nem díszburkolatos, hanem földes. Az útszélén fák lennének és virágok. Nem emeletes házak lennének, hanem szép kis kertes kis házak, akkor megteremne sok minden a kertben, nem kellene a boltban annyit vásárolni, cipekedni. Kerékpáron járnánk, vagy gyalog. Gyertyával világítanánk, fával tüzelnénk.
Hova költözzem ha én viszont egy világvárosban szeretnék élni, autóval szeretek járni, kedvelem a nyüzsgést, a zajt, az életet, az éjszaka fényeit, a szorakozást?