Sétatér
Címkék: vélemény civil film videó autó közösségi átépítés mátyás tér 8kertv
2010.05.12. 22:33
A Mátyás tér egyik fele átalakul idén, nem lesz rajta átmenő forgalom. A múlt hétvégén tartott videós gyorstalpaló résztvevőinek egyik témája pont ez volt, megkérdezni az utca emberét, mit gondol erről. Tessék:
Szerintem zseniális lett. A vágásban kaptak segítséget, persze, mindent nem lehet egyszerre, de bele lehet kóstolni, ízelgetni; aztán ha tetszik, apránként elmélyedni a videózás részleteiben. Addig is meg lehet mutatni, mit látnak az emberek a kerületben maguk körül - meg azt is, hogy mit szeretnének látni.
Természetesen, ha érdekel a videózás, szívesen forgatnád le te is a téged érintő dolgokat, szívesen segítenek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
web.axelero.hu/pusztadr/madarakert.html
Nemcsak veréb és városi galamb van!
A Tavaszmező parkoló elsősorban a Főiskolának volt, de annak ellenére, hogy nem volt tele, nem csökkentették volna a parkolási díjat . Ugyanez van most a kollégium parkolájóval: üres a "diák barát" áraival, az utcán meg nem lehet megmozdulni.
Egyébként szeretettel várlak, amikor hazaérkezünk a gyerekeinkel iskola-óvoda ,ilyen-táska,olyan-táska, vagy egy nagyobb bevásárlásból (8 tagú család vagyunk), hogy megértsd, hogy miért nem mindegy nekünk, hogy hol tudunk megállni. Lehet segíteni is felcipelni.
Én nem várom kiváncsian, én már most tudom, hogy kik fogják és hogyan igénybevenni a sétáló utcát.
Én meg arra leszek kiváncsi, hogy az ilyen lelkes támogatók hogyan reagálják majd le, ha esetleg lakásfelújításba kezdenek vagy vesznek egy nagyobb berendezési tárgyat és a szállító a többszörösét kéri el, mert messzíről kell cipelnie. Vagy ha magasabbak lesznek a ház költségei, ezáltal a közös költségek is emelkednek, pl a szemétszállítás miatt. Mert egy ilyen lezárt részre a kukás sem mehet be, a kukákat majd ki kell vonszoni 2-3-4 házzal odébb.
Jó lenne ,ha azt a félreértést kitörölnétek végre, hogy a tiltakozók nem a felújítás, nem zöld növelése ellen tiltakoznak, hanem a teljes , hermetikus lezárás ellen.
Egyébként azért a korrekt az lett volna, ha például megkérdezik az üvegest is, hogy mennyire örül annak, hogy a második-harmadik sarokról cipelheti majd a táblaüvegeit, vagy hogy azért lesz forgalomcsökkenése, mert a vevői nem tudják a nagyobb méretű javítani valókat elvinni az üzletig és keresnek majd megközelíthetőbb üzletet.
A bevásárlást meg lehet oldani rendeléssel, ha 8 tag van a családban, akkor nem olyan nagy ügy felcipelni. De ez sem mindennapos, gondolom. Aztán meg lehet állni a lezárt résznél, kipakolni, és utána leparkolni az autót.
A térhasználatnál meg erősen előítéletes vagy, ráadásul jövőbe látó. Jósnő vagy?
A családunk pedig nem 8 rakodó munkásból áll,van benne 87 éves nagymama és 2 éves kisgyerek is. Mivel minden héten egyszer biztos, hogy kell , azért az szerintem az elég sűrű ahhoz, hogy nekünk igenis gondot okozzon.A rendeléses vásárlás jól hangzik, ha van aki finanszírozza a különbséget.De ne az én egyéni problémámat csámcsogjuk, hisz rajtam kívül nagyon sokaknak és sokféle gondja van ezzel az egésszel.
A térhasználathoz nem kell jóstehetség, csak fel kellene emelni a rózsaszín fátylat a szemedről, hogy láss tőle.
Egy kérdést azért még feltennék, hogy a túloldali, duplaforgalommal terhelendő rész lakosainak milyen pozitív üzenetet tudnál megfogalmazni, hogy nekik miért lesz olyan nagyon jó ezután? Mert nemcsak a lezárást elszenvedő oldal lakosai tiltakoznak.
HOL????A parkolóhelyeket megszüntetik és újak nincsenek.
Tetszik ez a kérhetsz engedélyt, olyan mint az "átkosban". Most már az önkormányzat orrára kell kötni ha veszek egy hűtőt, hogy haza vigyem. És mi van a váratlan dolgokkal? Elromlik a hűtőm pénteken és ne legyen azért keddig mert az engedélyt csak hétfőn kérhetem meg. Holott már szombaton is lehetne? Nem kirakat városban akarunk élni hanem egy élhetőben. Kirakatnak ott a Vár és a Belváros!
Addig is:-) A teret azok használják, akik itt laknak, szerintem nem a "kik", hanem a "hogyan" a kérdés. Számomra nem a duplaforgalom a lényeg bármelyik oldalon (ami talán nem is annyi), hanem hogy egy része a térnek autómentes lesz. De a parkoló-kérdésnél is tök fontos, hogy most ez - és már csak ez - a rész ingyenes a város közepén (máshol 160 Ft/óra), reggel fél 7 körül mindig sok szabad hely van a téren, aztán 8-ra megtelik, pedig az itt lakók elmennek. Ha díjfizetős-matricás lesz, kevesebb autó lehet itt. A használaton kívüli telkek - ott talán a biztonság is nagyobb - beforgatása nem segítség?
A fenntartható fejlődésről készült egy lakossági felmérés, a Rév8 honlapján fent van az LA21 menüpontnál. Ők megkérdezték, hogy ki milyen fejlesztést támogatna leginkább.
A válaszok:
20,4 % parkolók kialakítása
37,3 % közösségi közlekedés fejlesztése
20,0 % gyalogos közlekedés fejlesztése
22,4 % kerékpáros közlekedés fejlesztése
Vonatkozott kérdés arra is, hogy ki mit tar fontosnak (1 - nem fontos, 5 - nagyon fontos). Több válasz érinti az autókat is. Pl.:
levegőszennyezés csökkentése: 4,77
zajterhelés csökkentése: 4,29
Két megjegyzésem lenne.
1. A 85-90-es évek elején a parkolás a Palotanegyedben nagyon nehéz volt (nem annyira mint mostanság). A rendszerváltás után megcsappant a kocsit tartók száma és elkezdődőtt a lakosság csere. A kisebb jövedelemmel, de nagy lakással rendelkezők lassan elcserélték a számukra fentarthatatlanná vált lakásokat. A beköltözők ismét rendelkeztek egy-két kocsival igy a helyzet ismét romlott. A most kialakult helyzet, a parkolók 60%-ának megszüntetése kritikus helyzetet teremt az itt lakók életminőségében. Az említett levegőszennyezés csökkentését úgyan lehet, hogy egy-két lezárt utcában elérték, de a többi utcában a megnövekedett forgalom miatt nem csak a levegőszennyezés hanem a zaj is nagyon (az elviselhetőség hatátáig) növekedett.
A lezárt utcák "hangosítása" a zajccsökkentést nem teszi lehetővé.
Tehát miről beszélünk?
2. Azt is szeretném tudni, hogy ki és mikor döntötte el, hogy a forgalmat az egyik utcáról a másikra terelik? Miért a tavaszmező utcát ujítják fel és nem a József utcát? Ki dönti el, hogy az itt lakók hogy éljenek? A RÉV8? A RÉV8 felméréseiről csak annyit, hogy állítólag nem tudom hány kérdőívet szétosztottak a parkoló építés témában. Állítólag a honlapjukon is fent volt (én nem találtam meg), de EGYETLEN ismerősöm sem kapott, senki nem is hallott róla. Ezért a felméréseinek hinni nem lehet!
A Dankó utcai szállóban (és nem tanya, ráadásul működése államilag rendesen támogatott) a helyi politika is ludas, ezért nehezen nyúlnak hozzá, de valóban fontos lenne.
- ne a kivülállók döntsék el, hogy hol hogyan akarunk élni. Ők max teremtsék meg a keretet.
- a "Budára tolás" olyan RÉV8-as, mint amikor azt javasolják, hogy költözzön el akinek nem tetszik az ő tervük. Nem fordítva ülünk a lovon?
-átfogó, ütemezett tervezés kéne. Csak a Palotanegyedból indulok ki. Megcsináltak egy részt, de a közbe ékelődő utcákról mint a Szentkirályi, Puskin, Bródy vagy a Rökk semmit sem lehet tudni. Ezek az utcák viszik az összes többi utca forgalmát. Lelakottak, zajosak, zsúfoltak és még koszosabbak lettek az idejáró "egyetemistáktól". Itt nem lehet ütemezni semmit mert minden állandóan csúszik a rosz tervezés miatt. A Mária utcát már tavaly be kellett volna fejezni de még ma sincs átadva. Kapkodás, hozzá nem értés és a lakók véleményének a semmibe vétele jellemzi az egész felújítást.
Nekem erről a nagyon zöldekről a hippi korszak jut eszembe, ők is meg akarták váltani a világot,aztán most mindegyik öltönyös menedzser, vagy éppen karosszékbe süppedt kispolgár.
Az a jó, hogy mi itt szépen elvitatkozgatunk a blogon, a megvalósítókat pedig cseppes sem érdekli az érdekegyeztetés, diktátum van és kész.
Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam: napközben van hely a parkolásra rendesen, estére szépen megtelik a tér. De egyébként azzal, hogy legyen fizetős a parkolás semmi gond, csak legyen. A környéken lakóknak járna a kedvezményes igénybevétel.
És lehet, hogy számodra nem a dupla forgalom a lényeg, de azoknak akik majd elszenvedik, nekik nagyon is. A Magda udvarban van eladó lakás(van aki már most menekül), lehet a túloldallal sorsközösséget vállalni.
A hajléktalan kérdést nem lehet helyi szinten megoldani,ez itt már a veszett fejsze nyele.Nekem volnának ötleteim, de ehhez országos projektek kellenének, meg szándék. Amíg sokan megélnek abból, hogy vannak hajléktalanok és van állami támogatás, addig mindig lesz a megoldásnak gátja.
Tök igaz, hogy itt - és így - jórészt felesleges vitázni.
A parkoló autókkal most is 80-90%-osan tele a tér, pedig nem valószínű, hogy szombaton este 7-kor nem az itt lakók foglalják el. Hétközben egyik este 10 óra magasságában leszámoltuk , akkor 150 autó állt körben.
Egyébként a Kesztyűgyárban dolgozó Rév8-asok is itt parkolnak napközben,én háromról tudok.
www.expressz.hu/ingatlan/lako/tegla/hirdetes-20637321/
persze épp ez a ház fogja például megszívni ha lezárják a teret, mert előtte fog futni a kétirányús forgalom - busszal, kocsikkal, mindennel.
Na itt a bibi, amikor mások más prioritást állítanak fel a megoldandó problémákra mondjuk mint a RÉV8, akkor rögtön kerékkötői lesznek a fejlődésnek.
Véleményem szerint mással is kezdődhetne az életminőség javítása mint a lakók parkoló autóinak üldözése. Ha érdekel valakit reggel remek képeket készítettem a Mátyás téri szeméthegyekről, pénteken a békésen heverésző szinte eszméletlen részegekről a TESCO portáljában, a téri padokon sziesztázókról szinte minden órában lehet. A kutyaszar, vizelet, cigaretta csikk, napraforgó szemét is mindennapi látvány. Az este tízkor, éjfélkor hangoskodók is megszokottak. Az autók kitiltása valószínűleg itthon sem lesz megoldás a porszennyezés csökkentésére.
Jó néhányan gondoljuk úgy hogy ezeket a problémákat a lakók autójának kitiltása nem oldja meg. Viszont nem is látunk más elképzelést, mert a felvetésekre csak váll vonogatás a válasz, legyen szó a hajléktalanokról vagy a tér sarkán álló romhalmazról, és még sorolhatnám. Téves elképzelés azt gondolni az új térkő burkolat, a forgalommentes utca önmagában megváltoztatja az életminőségünket. Igenis szeretnénk változást csak más a sorrend, hogy miben először és miben később.
Az autók kitiltása feltehetőleg nálunk sem lesz megoldás a porszennyezés csökkentésére. Németországban, például nem sikerült az összefüggést bizonyítani a levegőminőség és a közlekedő autók száma között. Én még emlékszem a hatvanas-hetvenes évekre, amikor tized ennyi autó sem volt mégis pocsék volt a levegő. Pedig akkor még locsolták és takarították az utcákat is, ma pedig elvétve látok ilyet. A szabályozás híveinek keserű lesz beismerni, de a levegő portartalmán nem segít a behajtási tilalom. Hatása mérési hibahatáron belüli, elsősorban az időjárástól függ, ez is csak ámítás.
én csak azt nem értem, miért nem 4 évvel ezelőtt kezdtétek el a beszélgetést a RÉV8 és a hivatallal? de komolyan
Én többfelé érdeklődtem, és azt az infot kaptam, hogy az ilyen fajta fejlesztésekhez a forrás biztosításnál az Unió kiköti lakossági támogatás meglétét. Na erre volnék még kiváncsi, hogy ezt a Rév8 hogyan dokumentálja, és ha kap egy ilyen irányú ellenőrzést, mit fog bemutatni?
A képviselőd meg tudja azt is nézni, mit adott le a Rév8.
Ha nem végzi a munkáját rendesen - nem is tudja, mi van a körzetében - le kell váltani, nem kell újra beválasztani.
Azért játszunk el a számokkal, mennyi ember él a kerületben? Mennyi a negyedben? Mennyi ember nem akarja?
80.000 / 12.000 / 200
Úgy véled, egy kisebbség akarata a fontos, a döntő?
Ugye nem azt akarod most velem elhittetni, hogy a 80 ezerből 78ezer 800-an akarják, csak mi nem?
Egyrészt a 80 ezerből és a 12 ezerből is csak töredék az, aki esetleg néha elvetődik a Mátyás térre. Mivel a 8.ker van olyan szerencsés (kivéve a Palotanegyed), hogy szinte minden harmadik sarkon van egy tér.Szerintem mindenki a saját "terével" foglalkozna szívesebben. És kiváncsi lennék, ha az mondanák bármelyik más negyed vagy körzet lakóinak, hogy "nektek semmi beleszólásotok, hogy mi lesz a környéketekkel, így lesz, mert a kerület többi része így akarja" Hát érdekes lenne a reakció.Én inkább arra költenék, hogy minden tér legalább olyan minőségű legyen mint a Mátyás vagy a Losonczi.
Maga a kérdés feltevése is hibás, mert ha azt is megkérdeznék az emberektől, hogy zavarná-e a , hogy az itt lakók (de csak ők) behajthatnának és a téren biztosított parkolóhelyeken megállhatnának, akkor biztos vagyok benne, hogy az emberek nagy többsége nem úgy állna hozzá, hogy de igenis tiltsák ki őket. A hétköznapi emberek toleránsabbak.
De arra egy régebbi kérdésemre még mindig nem válaszoltál, hogy a duplaforgalommal terhelendő túlodalnak milyen pozitív üzenetet tudnál megfogalmazni? Mondjuk nekik is azt, hogy szagoljatok sokkal több kipufogó gázt, viseljetek el nagyobb zajt, rezonanciát, mert a nagy betűs többség így akarja ?
Komolyan gondolod, attól hogy az Erdélyi utcát és a Mátyás tér két oldalát elzárják a forgalomtól, és forgalmat átterelik a másik oldalra, mérhetően csökken a szálló por koncentráció a nyolcadik kerületben és ezzel a szélütés és a szívroham kockázata? Mindent elhiszel?
A számokkal való játszadozás, pedig kritikán aluli. Írhattad volna egész Budapest lakosságát is, és még jobb lenne az arány. Jó lesz ha az ott lakó kisebbség helyett a nem ott lakó többség dönti el mi legyen a jövő? Mindenki abba szóljon bele amihez köze van, ilyen alapon támogatok mindenféle felfordulást mindenhol máshol. Utoljára Alföldi Rév8 Györgytől halottunk hasonlót, amikor megfedett bennünket, csak nem gondoljuk, hogy a Mátyás tériek döntik el mi legyen a Mátyás téren.
Örzik jelenleg a teret?
Működik rajta - vagy a környékén - nyilvános WC?
A 400(!) főt ellátó Oltalom elköltöztetésére van szándék és kidolgozott terv?
Az alacsony komfortban élők rehabilitásálása (akár Corin-Szigony jelleggel) felmerült valamikor is?
Az üres telkek hasznosítása napirenden van?
Állandó szociális munkás csapat járja a környéket?
Fentebb leírt információk "csak" tíz év napi tapasztalatait fogják össze.
Nekik_muszáj_kommunikálni, mindenki más - hivatal, önkormányzati képviselők, választott vezetők, intézmények - inkább háríthatnak, elbújhatnak, meg is teszik. Nem gondolom, hogy rosszak és gonoszak, inkább hogy nem szervezte meg őket senki eddig, hogy kritikus számú hozzáértő és motivált ember dolgozzon az intézményrendszerben.
Úgy látom, hogy a fenti szereplők lényegében úgy fogják fel, hogy az interaktív kommunikációt kiszervezik a Rév8-nak. De ez nem megy, mivel a tevékenységük száz szálon összefügg. A konfliktusok pedig az interaktív kommunikációban jönnek elő. Ha írok egy levelet választott vagy kinevezett vezetőnek - ezt sokan nem teszik meg -, a törvényes határidő sokszorosa után vagy sosem válaszol. Konkrét kérdésekben nem hagyják maguk kérdezni. Az önkormányzati intézmények dettó. Szerintem ennek képességbeli és morális hatása, amit számonkérnek a Rév8-on.
Ott voltam a Tavaszmező fórumon. Kocsis Máté hosszasan, türelmesen és némileg megszeppenve válaszolt néhány olyan kérdésre, melyre szerintem jó minőségű panelokkal lehet válaszolni, mert nem lehet mindenkinek tetszeni. Aztán elment, más kérdések Alföldi Györgyre maradtak. Mintha nem találná a hangsúlyokat Kocsis Máté és a stábja. Alföldi időnként úgy beszélt, mintha ő volna az önkormányzat, gondolom, azért, mert azt várják tőle, hogy neki tegyenek fel konkrét kérdéseket, akármi a döntési mechanizmus. Más kérdésekben nekem logikátlannak tűnő módon elhatárolódott, megint más kérdésekben a fővárosra hárította a felelősséget. Ami szintén csak részben jogos, az önkormányzat a legutóbbi időkig tele volt befolyásos fővárosi politikusokkal.
Közben a Rév8-asok is tele vannak panasszal. Úgy látom, végső soron mindenki elég rosszul érzi magát, csak különböző mértékben háríthatja a konflitusokat. Ebből szerintem több őszinteséggel, munkával, az együttműködni hajlandó szereplők kooperációjának megszervezésével, a pótcselekvések leállításával lehet kilépni. Szerintem kulcsszerepük van az önkormányzati vezetőknek, ennek felelősségével, lehetséges dicsőségével vagy kudarcával együtt.
@vajdapeterutca: Nem voltam ott, de többen is emléítették, hogy a felvezető személyek rendre lelépnek rövid időn belül. Legyenek épp Révesek, vagy Önkormányzatisok. Na most, ilyet sem lehet csinálni. Egész egyszerűen mert rossz üzenete van. Lehet hogy a napi 8 óra révezés után Alföldiéknek már csak púp a hátukra egy lakossági fórum, de ha már belevágnak (vagy belevágatja őket az anyaönkormányzat), akkor csinálják szívvel-lélekkel. Mert míg nekik ez ugyan csak egy munka, addig a helyieknek az ÉLETÜK. Persze ez részemről is csak elvisekledés, de valahol a rendszer alapjai csúszhattak félre - ahogy figyelem, olvasom, és hallom a dolgokat.
DE, addig amíg úgy néz ki, hogy az önkormányzati bérlakások állagmegóvásáért, a lakásokban élő családok életminőségéért és a hatalmas adósságállomány (lakbér, közüzemi számlák)rendbetételéért csak szánalmas vagy annak tűnő kísérletek halmaza áll rendelkezésre és addig amíg az önkormányzat és szervei elavult, szokásjogon alapuló intézkedéseket (pl. bérleményellenőrzés) tesz, sőt következmények nélkül alázhat meg bárkit, addig itt nem lesz kánaán!Erős kézre van szükség és az elherdált önkormányzati vagyon felelőseinek elszámoltatása után kezdhetünk el egyáltalán azon elgondolkodni, hogy hova ültessük a következő fát.Szégyen és gyalázat, hogy emberek utcafrontos helyiségekben laknak és a mai napig több száz család jár közös WC-be, a normális tisztálkodás sokaknak még ma is kiváltság.Budapest közepén a XXI. században!A program (MNPI) alapjaiban változtathatott volna ezen, csak rosszul sült el.Tájékoztatásul közlöm, hogy nem is lett volna még ennyi eredménye sem ha MI bérlők nem vagyunk!Ha nem vagyunk erőszakosak és nem járunk a programért felelős emberek nyakára nap, mint nap.Ha feladjuk, és a kézlegyintéseket meg az időnként több hónapos határidőcsúszásokat "benyeljük" ha a kivitelezéskor elkövetett hibákat nem jelezzük, és a vagyonkezelő vagy bánom is én kicsoda vagy micsoda feladatait nem látjuk el, helyettük, ingyen, és a lakók "háláját" nélkülözve.Pedig csak normális körülmények között szeretnénk leélni a nyavalyás életünket. Persze lehet itt okosnak meg szépnek lenni, csak ez kevés.Biztos vannak pozitív hozadékai is a programnak,csak kár, hogy megfakult a fénye és nem látjuk olyan szépnek, mint kellene...
Ezen már én is gondolkodtam,de nem sikerült kisütnöm semmi okosat. Számomra logikus magyarázat szerint a Krúdy folytatásaként a József utcában kellett folytatódnia a Józsefvárosi sétáló főutcának a Mátyás térig azután az Erdélyin a Teleki térig. Talán a főiskola a rejtvény kulcsa, ezért készült cikk-cakkba, megszakításokkal az egész terv. Időnként az az érzésem csak ötletelés folyik, aztán majd csak lesz valahogy.
20,4 % parkolók kialakítása
37,3 % közösségi közlekedés fejlesztése
Láthatólag nagy az érdeklődés a parkolókra is, de eddig ennek ellenére azt látom, hogy a leépítésére készülnek tervek.
Egyébként a tevékenységük megítélését is szét kell választani, mert amit a Kesztyűgyárasok csinálnak azelőtt tényleg le a kalappal. Itt a probléma az építészeti részükkel van.
És amit szegény Rév8-asoknak el kell viselni, azt gondolom egész jó fizetésért teszik, ellenben azzal, hogy nekünk lakosoknak is sok mindent el kell viselnünk, de ez még nekünk fog anyagilag és testileg-lelkileg sokba kerülni.
Nekem ebből az egészből a jóindulat hiányzik, meg az hogy a kerület lakosságát és életét ne sakktáblának használják. Az Alföldi úr megnyilvánulásaiból pedig folyamatosan azt érzem, hogy nem tekinti "nagykorúnak" a kerület lakosságát (persze van egy réteg , akit nem is lehet), döntéseket hoznak helyettük és azt kommunikálják, hogy neked ezt kell szeretni, mert a felnőtt Rév8 bácsi-néni jobban tudja.
Vagy egyébként mi értelme van igy az egésznek ? Cikkbe-cakkba . Meg mi az, hogy úgy tovább ? Az Erdélyi is csak a Homok utcáig van tervezve. Szóval így lehet egy kerületben jó nagy káoszt csinálni, minden utcából, térből kiharapok egy darabot, fusson ki merre lát. Nekem senki ne mondja, hogy ez nagy betűs KONCEPCIÓ.
A vége meg egyébként szép kilátás !
A Baross teljes eleje sétáló lesz, nemsokára csinálják, a Szabó Ervin könyvtárig. A Körút maga egy nagy sétáló, azt nem kell jobban sétálósítani - bár a parkoló sáv helyett lehetne végig biciklis lehetőség - a többi pedig tér: Kiscsibész, 32-ek, Horváth Mihály.
Erdélyi, Tavaszmező egy része lesz csak lezárva, a több csillapított forgalmú, mint ahogy a Krúdy is.
Majd meglátod - aztán idővel meg is szokod, meglásd! ;)
Te meg majd meglátod, hogy idővel mennyire megbánod.
Mobilizáljátok magatokat és hatalmi szóval megmondjátok majd, amit én meg bánni fogok?
Mit kell megbánnom?
A mobilitás a lakosságnál a költözési hajlandóságot jelenti,illetve azt is, hogy módjában áll-e. Összetéveszted a mozgosítás szóval.
Én semmit nem akarok neked hatalmi szóval megmondani, nem vagyok és nem is akarok soha olyan helyzetbe lenni. És attól meg végképp hányok, hogy valamit azért elvtelenül, mások ellenében támogassak mert a regnáló HATALOM azt mondja, hogy az a jó.
A "majd megbánod"-dal a Te utolsó mondatodra kívántam reagálni,amikor azt írod, hogy majd belátom és megszokom. Ez a mondatod egyébként is kiverte a biztosítékot : óvóbácsi megsimogatja az oktalan kisgyerek fejét, hogy te kis butuska vagy,de én tudom, hogy később majd megjön az eszed.
A közösségi közlekedés fejlesztésére vonatkozóan semmit nem találtam, pedig erre volt a legnagyobb igény.
Szomorúan veszem tudomásul, hogy az elmúlt 20 évben idáig jutottunk a demokrácia építésével. Rendeznek nekünk álfórumokat, ahol nem a lakosság véleménye, javaslata érdekel senkit, csak dokumentálni akarják a demokráciát. Csinálnak felméréseket, de azt is minek?
A Lesley egy mondatban összefoglalta a lényeget: "Majd meglátod - aztán idővel meg is szokod, meglásd! ;) "
Akárcsak a Mátyás tér lezárása. Továbbra sem látom sok értelmét. A környező üres telkek továbbra is üresek, a hajlékonyszálló továbbra is üzemel, a komfortmentes/félkomfortos lakásokban élők továbbra is komformentes/félkomfortos lakásokban élnek...
Konkrétan nem értem miért érte meg Pl nem látom át, miért érte meg felújítani a Dankó u. 33/a-t, vagy a Kisfuvaros 8-at ahelyett hogy dózert kapott volna mindkét ház és épült volna a helyükre egy-egy 15 lakásos önkormányzati (bér)ház. Ha már (Eu-s) hitelből költenek, költhatnénak hatékonyabban is.
Hova költözzem ha én viszont egy világvárosban szeretnék élni, autóval szeretek járni, kedvelem a nyüzsgést, a zajt, az életet, az éjszaka fényeit, a szorakozást?
Utolsó kommentek