Trükk

2010.04.28. 17:07

Újabb trükköt láttam, amit megosztok veletek: a járdára parkolás büntetésének kijátszása. Nem is igényel nagyon sok gondolkodást, de hasznosnak látszik: egy kerékbilincses papírt megtartunk, és a szabálytalan parkoláskor elegánsan becsíptetjük az ajtó felső részébe. 


Fineszes, mi? Közteres legyen a talpán, aki jobban megnézi, hogy tényleg van-e bilincs is a keréken - elárulom, nincs.

A helyszín a közelmúltban felújított Népszínház - Nagyfuvaros utcák sarka.

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr421959751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amióta megépült ezt a járdaháromszög, én azóta nem értem a lényegét. Mesélje el nekem valakiiiiiii!
Amióta megépült ez a járdahárosmzög, én azóta nem értem a lényegét. Mesélje el nekem valakiiiiiii! Thx!
No ez ravasz észrevétel :) És ha leveszed a matricát?
az obj. felelősség bevezetése óta már nem kell feltenni az egyébként rikító piros és egy matricánál jóval feltűnőbb kerékbilincset, ezért nincsen rajta az autón.
@Káposztakukac: azért egy jogszabályi linknek örülnék, ha már..
A piros cetlit pedig az autó vezetője illesztette oda, többször is, csak nem tudtam lefotózni - o - o -
(kopasz kigyúrt volt. alulmaradtam volna:])
Ez mindig ott áll... a kerékbilincses ezred HQ-ja meg a kisfuvarosban található... szakértsünk tán jihad-ot a járműre? :))))
A 3szög lényege, hogy az újonan geciszarul beszabályozott lámpák ellenére a busz be tud fordulni egy olyan megállóba, ahol nem tartja fel a forgalmat. A jobbra kanyarodni óhajtó csóri paréj meg szépen kivárja a sorát a lámpánál, a sziget után. Az igazi dráma a Dologházból a Nagyfuvarosba tartók számára bontakozik ki: cirka 3 autó fér át a 2 lámpával is biztosított zöldön. Különösen idegesítő ez az esti-éjszakai időszakban, amikor simán ki lehetne kapcsolni sárga villogóra az egészet a vérbe. Hogy ezt melyik dilettáns találta oda ki?!?!
@bloodmn: Ennél sokkal forgalmasabb helyeken (pl. a Margit körút) sem kapcsolják ki éjjel a lámpákat. Pedig ott kb. minden utcasarkon van egy a Mechwart-liget előtt, még véletlenül sem szinkronizálva.
Azért ezeknek megnézném az adóbevallását, honnan telt luxusautóra...
@neurotikk!:

Ezért tart itt az ország...
@vauvauvau: hol látsz luxusautót? Egy ilyen verda árából egy új Skoda Fabiát vagy Opel Astrát tudsz csak venni átlagos felszereltséggel.... hát inkább ilyet vett...
@CApa:
Már csak tudom, mennyiért vettem.
:-)
a magyar elit.
bunkóságból 50-100 évig oktathatunk.
@vauvauvau: mi kozod hozza, hogy ki mennyi adot vall be?
Ha ugyes es ismeri a lehetosegeket a konyveloje akkor semmit nem fizet.
Inkabb tudd meg ki intezi a konyveleset es menj oda te is.
Ez a virtuális kerékbilincs.
Mi is a logika?
Ha be van csíptetve, akkor ki tehette oda? A Főkefének, vagy az illetékesnek van hozzá kulcsa is?
Le kell vágni, ennyi. :)
@romesz:
"mi kozod hozza, hogy ki mennyi adot vall be?"

Az, hogy velem fizettetik meg az elcsalt adót is.
az ilyen autón cédula nélkül se nagyon nézik, hogy van-e bilincs...
@romesz: "mi kozod hozza, hogy ki mennyi adot vall be?
Ha ugyes es ismeri a lehetosegeket a konyveloje akkor semmit nem fizet.
Inkabb tudd meg ki intezi a konyveleset es menj oda te is. "

Te meg majd szedd ki a saját vakbeledet és kátyúzd az utakat a kocsid előtt.
Jancsiszög az egyik kerék elé és mögé. Aztán amikor elindul, AKKOR szépen defektet csinál magának. A jancsiszög járdán elhelyezése nem tiltott. :D
Ha beírom ide hogy KEZ-700, akkor a gugli majd idetalál?
Egyébként szerintem eredetileg a kukába szánta a kocsit, csak nem fért bele. Így hát letette mellé.
@TroppauerHümér: És ha nem fizeted szorgalmasan az adókat akkor soha nem épül új kúrmányzati negyed, és a Hegyeshalom-Záhogy közt, az ország felett átívelő völgyhídból sem lesz semmi.
Beírtam a gugliba, hogy KEZ-700 és nem találtam ide. Amúgy nem kellett volna kitakarni a rendszámot? Hajdú Péterét kisatírozták, csak azért kérdezem. :P

Egyébként ez egy E Merci. Használtan 5-6 milla. Ennyiért kapni szalon Mondeót, vagy Insigniát alap felszereltséggel.
Ő a tesóm, Kopaszkigyúrtmercisparasztállat. Tőlem tanulta a trükköt! Bravó öcsi!
Én egy kicsit távolabbról közeliteném meg a problémát. Az emlitett háromszög közelében lakom, rálátok az ablakból.

Elmondom mi zavar. Csinálják a metrot, minusz 40 parkolohely. A járdarendezés miatt minusz 20 parkolohely (pl a mostani buszmegálló helyén még lehetett parkolni) Itt van a parkolóövezet széle, ergo mindenki ide teszi le a kocsiját és innen megy a Blahára (parkoloengedélyt nem kapok mert pont kiesek az övezetből). A végeredmény az hogy 20percet keringek mire helyet találok, és gyalogolhatok a gyerekkel a kezemben meg a csomagokkal pár száz métert a kapuig. Ráadásul a kerékbilincses férgek előszeretettel működnek a környéken.
Ez igy együtt nem fair. Kevés a hely, sok a büntetés, semmi tolerancia. Tudom hogy nem kell autot használni (amugy biciklivel járok mindennap), de ez nem szép...

valahogy biztos lenne egy középút.
OFF:

Magyar nyelvet kapott a youtube... LOL!
nyilván nem valami bodzaszedő ilyen furfangos
a Népszínház utcában folyamatosan a járdán parkolnak. A közterületesek mellettük sétálnak ek el. SOHA SENKI nem kapott még büntetést, kerékbilincst a járdán való parkolásért.
egyébként segg hülye, ha elhiszi, ezért nem bántják az ótóját. az ilyet mindig RAGASZTJÁK az ablakra. egyszerűen nem mernek hozzányúlni, mert tudják, van benne beépített bézbólütő-tartó.
Ilyenkor nem lefotózni, hanem le kell venni a cetlit. Trükközés- 1:1. Majd a következőt, amit kifizetett ismét kiteheti.
@midnight coder: Ertem en. Ha valamit szarul hasznalnak fel, akkor toroljuk el azt a dolgot, ez az egyetlen lehetseges megoldas.
Ne legyenek adok mert loptak belole!!
Tehat nem az a megoldas, hogy a loposokat eliminaljuk, hanem az adot, ami mellesleg az orszag fenntartasara van?
Mi a picsanak jottel ide a balkanrol baromsagokat fecsegni? Nem kene elhuzni a velemenyeddel es a hozzaallasoddal Arikaba Afganisztanba vagy a jo budos picsaba inkabb? Ott talan hasznodra valik.
@bloodmn: Így már értem. Köszi! (Csak akkor legalább mindegyik oldaláról megcölöpözhették volna, hogy ne leheseen ráállni.)
Szerintem ezzel nem a köztereseket eteti, mert azok rögötn látják, hogy nem ráragasztva van az ajtóra, hanem a járókelőket, akik ha neheztelnek is a suttyóságra, látván a papírocskát elkönyvelhetik, hogy megkapta a büntetését.
@Taligamajom: Csak hogy megvigasztaljalak parkolás ügyben : Mátyás tér és környeke sétáló utcásítása mínusz 150 parkolóhely
ez nem működik, mert a közterületes csak bepötyögi a rendszámot a gépébe, és mindent megtud, amit akar...kié, mikor hol, miért, hányszor.
@CApa: szóval te vennél ezért az értéken, mint amennyibe egy pár éves Mercedes "E" kerül, némi tuninggal, szóval kb. 6,5 millió Ft-ért Skoda Fábiát vagy Opel Asztrát?
valami nem stimmel, srác.:-)
Akinek akadna egy felesleges kerékbilincse rátehetné....
@Tron65: Elöbb parkolóhelyek kellenének legalább azokat kéne pótolni amiket elvettek....
@Mariannka51: nem állampolgári jog a parkolás, nem kötelessége kialakítani parkolóhelyeket az önkomrányzat - ezt meg kellene már érteni.
@Lesley: nem állampolgári jogokról vitatkozom, de csak olyan törvényt, szabályt lenne szabad hozni amit be lehet tartani.
Valami alternativa kéne a "hülye" autósoknak is. Nézd meg az egyre szaporodó bicikli parkolókat, amik vagy a gyalogosoktól vesznek el helyet vagy az autósoktól. Mondhatod, hogy sokkal olcsóbbak mint a gk. parkolók, de nézd meg mennyit fizetnek az autósok a közösbe és mennyit a biciklisták? Nem kéne ingyen a parkolási lehetőség, csak lenne...

Jó lenne tudni, hogy a parkolási dijakból az elmúlt 10 évben hol építetett parkolót a kerület? Mert állítólag azt az összeget csak erre lehetne felhasználni..

Odafigyeléssel is lehetne segíteni, hiszen ahogy az 5. ker.-ben sok helyen bevezették a halszálkás parkolást, itt is meg lehetne tenni, csak akarni kéne..
A RÉV8 állítólag vizsgálja a lehetőséget, igaz már több mint egy éve...

Szeretnénk tisztább levegőt, kevesebb gépkocsit a városban, ehhez pedig többek között azt kéne, hogy meg lehessen állni valahol és ne kelljen körbe-körbe menni, hogy egyszer csak le tudok parkolni.
@Mariannka51

A Vaskapuval kapcsolatban kérdeztem és javasoltam a Tavaszmező utca topikban.
@Mariannka51: Esetleg ha figyelembe vennéd, hogy kire mennyit kell költeni, s melyiknek mekkora a haszna a ráfordítások ismeretében.

Simán kiderülne, hogy minden egyes bicajos nyereség. Erre már a civilizáltabb európai részeken rájöttek.
@Lesley:
Nem kell zöld területek ellenében új parkolókat építeni, de a meglévőket nehogymár felszámoljuk - mondván nem alapjog a parkolás. Hát álljon már meg a menet! Máskülönben elmerengtetek már azon, hogy 100 éve vajon miért építették olyan szélesre az utakat - még a keskeny belvárosi utcákban is - , hogy még ma is X sáv elfér rajtuk? Komolyan azt akarod hinni, hogy a gyalogosknak meg a kerékpárnak? A nagy frászt! Konflisok és omnibuszok közlekedésének, és azok leállításának. Úgyhogy demagóg álom kategória az, hogy a 21. században visszamásszon bárki is a fára, csak mert az újgeneráció azt hiszi vele kezdődött el az élet.
@városjáró: A kevesebb parkoló autó szebb utcaképet eredményez, szóval üdvözölendő a parkolóhelyek visszafoglalása, különösen, ha a gyalogosoknak adják azokat.
@Perillustris: "Igen" és azért van minden utcában több parkolóház, és azért nincs regisztrációs adó.
Könyörgöm, ne csináljunk bicajos-autós ellentétet! Próbáljunk meg egymás mellet élni, aki bicajozni akar, az bicajozzon, akinek meg a kocsi megoldás az tudjon hol parkolni.
@városjáró:
A Paloatanegyed ma is tele van olyan épületekkel amelyeknek a földszintjén voltak a kocsiszinek, az istállók. Ezekből a lovaskocsik eltünésekor lakásokat, irodákat csináltak.
Állítsuk vissza? Mindjárt lenne parkolóhely is meg üres utca is...:)
@Perillustris: Na, ez a full demagógia.
Félkerekes járdáraállás nem játszik szerintem sem. De pölö a Nagyfuvarosban vagy a Mátyás téren ugyan mi a faxért ne állhatnának továbbra is ott és úgy a kocsik, ahogy eddig. Erdélyi utca mint sétálóutca?! Agyam eldobom. Eldobtam volna már 25 éve is, amikor még normálisabb emberek képezték a helyi többséget, de ma már duplán eldobom...

Szót sem érdemelne ez ahang. Csak túl hangos msotanság... ez a baj(om).
@városjáró: A konflisok és az omnibuszok milyen környezeti szennyezést okoztak? Ha parkolóhelyre zöld kerül, az legalább kicsit kompenzálja a haladókat. Nem erre lett tervezve ez a város, hogy ennyi autó legyen benne, tényleg. De oldja meg mindenki magának a parkolást, ne a közterületet sajátítsa ki.
@Lesley: Az álló autó nem nagyobb környezetterhelés mint az ahogy mi itt klampírozzuk a klaviatúrát - és közben megawattszám fogyasztjuk vele az áramot. Zöld a parkoló helyén? Meg hogy nem erre lett tervezve aváros? Hogy jön csizma az asztalra öcsém? Mondom hogy demagóg vagy!
@Mariannka51:
Meggyőztél!
Ezután nyugodt szívvel az úttest közepén fogok gyalogolni, mert a NEKEM kiépített járdát parkolónak használják az autók.
Ha valaki autót vesz, azzal közlekedik, számoljon vele, hogy azzal valahol meg is kell néha állni és parkolni. Jogszabáélyok írják elő, hogy ez hol és hogyan teheti. A JÁRDÁN NEM!

Évekig buszoztam/troliztam végig a Barosson. Kedvenc időtöltésem volt, hogy számoltam, mennyi autó parkol látótávolságon belül szabálytalanul.
Kérlek magyarázd el, hogy ez a szám mért volt MINDIG 100 fölött (néha a 200-at is meghatadta) egy mindössze 5 kilóméteres útszakaszon?
Pl a Fürjes Kellékház (cipőkellék) autója miért ácsorog MINDEN reggel a cégtől mindössze 200 méterre egy közért előtt közvetlen a megállni tilos tábla után, 2 kerékkel a járdán?
Az alábbi linken látható autónak a tábla szerint 2 db kerékkel volna szabad csak a járdára felállniuk:
www.norc.hu/pano/OKz3hv5Y/
@városjáró: "Az álló autó nem nagyobb környezetterhelés"

Mike Tyson is ugyanolyan erős, mint én, ha mindketten alszunk.
@Perillustris: beszélgessen veletek parkolásszabályozásról a som. de nem a bokorsom, hanem a fa...
@városjáró: "Az álló autó nem nagyobb környezetterhelés" - ezután mit vársz?
@Perillustris: Hogy mit? Hogy belásd: egyszerűen igazam van.
@városjáró: Hát, ha erre gyúrsz, próbálj olyat írni, ami nem nevetséges.
@Lesley:
"nem állampolgári jog a parkolás, nem kötelessége kialakítani parkolóhelyeket az önkomrányzat - ezt meg kellene már érteni. "

Kiváncsi volnék honnan veszed ezeket a sommás, valóságtól elrugaszkodott, állításokat. Jó volna tájékozódni, talán a KRESZ-ből, esetleg az Alkotmánybíróság határozataiból (a parkolásról) mielőtt közreadod a fenti elmésségeket.

Idézgetek neked:
Az Alkotmánybíróság 31/1996. (VII. 3.) AB határozata értelmében a közterületi parkolás a közterület közlekedési célú használata.
Tehát még egyszer, a várakozás a közterület közlekedés célú használata.
A közutak használata – így a parkolás – ezek szerint nem helyi közszolgáltatás, hanem egy alkotmányos jog gyakorlása.
Neked mint gyalogosnak, kerékpárosnak is a jogaid közé tartozik ugyanez.
A gépjármű tárolása fogalmat, pedig felejtsd el. Ilyen fogalmat a KRESZ nem ismer, van megállás és a várakozás (40. § és 41. §)
A várakozó gépkocsi használója nem az önkormányzat által nyújtott szolgáltatást veszi igénybe, hanem a közlekedés szabadságát gyakorolja meghatározott feltételek között.
A várakozás „nyugvó közlekedés”, díjfizetéshez lehet kötött, a használat időtartamának mérséklésére szolgálhat.

A parkoló helyek csökkentése pedig igazán ügyes megoldás, ha csökkentjük a parkoló helyek számát (teremtünk egy hiányt) ezzel elérhető a kötelező parkolási díj bevezetése (no meg a káosz), mert a fenn maradó parkolóhelyeken olyan százalékos kihasználtságot hozunk létre, amely már indokolttá teszi a beavatkozást. Zseniális.

A szabálytalanul közlekedő (várakozó) autók valóban bosszantóak mindannyiunk számára, de ebből nem az következik, hogy elkezdjük kiszorítani és üldözni az összeset. Remek képeket tudnék készíteni én is a szabálytalan gyalogosokról és kerékpérosokról (a gyerek is felvisít, ha lát egy szabályos kerékpárost, aki nem megy át a piroson)mégsem követeljük az utakról való kitiltásukat. A Te szavaiddal élve, tudomásul kellene venni, hogy az autósok ugyanolyan résztvevői közlekedésnek.
A szabálytalankodókat pedig természetesen büntessék, de ne mérőszalaggal, hogy meg van-e az 5 méter a zebrától a várakozásnál. Aztán, ha csak 4,7 m már mehet a kerékbilincs.

Az önkormányzat kötelességeiről is beszélhetünk a közutakat tekintve, ha gondolod, de elég megnézni a kátyúkat és a rengeteg mocskot, és akkor a többit már nem is folytatom.
@gabo3: uhuuhúú! Ezt az idézgetést nagyon köszönöm!
Félreértés ne essék, én nem szorgalmazom a parkolóhelyek megszüntetését, vagy az autók kitiltását mindenhonnan; de azért ne legyenek mindehol. Igenis legyen olyan hely, ahol a gyalogosnak van több joga. A parkoló autók mintájára lesznek bringaparkolók is, szóval ott is a win-win megoldás a jó, szerintem.
A szabálytalan közlekedőt - legyen az akármivel - bírságolni kell. Ez a rendőrség és a közteresek dolga, jó lenne, ha végeznék már a munkájukat.
Nekem kezd az az érzésem lenni, hogy van egy adott számú hu de nagyon zöld, egy hátizsákkal ,esetleg biciklivel közlekedő átlag max 30 éves, zömében család nélküli "környezetvédő", akiknek az a kényszerképzetük, hogy ők a farok , amelyik majd csóválják a kutyát.
Én egyébként szeretek biciklizni, de azt nem tudom és nem is akarom megoldani bicajjal, hogy reggel a gyerekeimet el kell juttatni a megszámlálhatatlan csomagjukkal a város különböző pontjára, mert bölcsödei férőhely nincs a kerületben (126. várakozóként vettek nyilvántartásba), iskolába sajnos nem mindegy hová jár a gyerek, és a tömegközlekedés drága, zsúfolt és egyre ritkább. És én nem vagyok olyan szerencsés, hogy a kerületben dolgozhatom, hanem a város másik végébe is el kell még reggelente jutnom. És délután ugyanez vissza.
Sok ember van akinek a munkakájához elvárás a saját gépjárműhasználat.
Nekem is van nem egy lelkes biciklista kollégám, de általában a fenti jelzők igazak rájuk. Aztán amikor jön a család, jön az autó is.
A szabálytalankodóknál is meg kellene nézni, hogy miért kényszerül rá egy autós, mert a legtöbbjük nem örömből teszi, hanem mert egyre próbálják ellehetetleníteni és semmilyen alternatívát nem kínálnak.
Hány mélygarázs, vagy parkolóház épült a kerületben ? Hónapok óta azokat a rohadt kátyúkat sem csinálják meg.
Ezzel a "járjon mindenki biciklivel" dologgal úgy vagyok, mint ahogy a Hofi mondta a homoszexualitásra : semmi bajom vele, de nehogy már kötelező legyen !
@judimami: Végre hogy nem vagyok egyedül ezzel a gondolatmeneteemmel.
@városjáró: Egyetértek.

Azt viszont nem értem, hogy ilyenkor miért nem büntetik meg. Tudtátok, hogy a térfigyelő kamerákat erre (is) használják? Épp most értesítettek, hogy közigazgatási eljárás indul ellenem, mivel 23:50 perckor a saroktól számított 5 méteren belül parkoltam hónapokkal ezelőtt.

A fényképet a térfigyelő kamerával rögzítették. Úgy tűnik, erre van kapacitás..
@Cirus: Volt felfestve vonal? Gondolom csak úgy képesek megállapítani.

Egyébként minden sarokra kéne egyértelmű jelzés, hogy ne lehessen "elmérni" a távolságot.
@Perillustris: Nem, nem volt. Sajnos valóban rosszul álltam, kb. 2 méterre a saroktól, de gondoltam, hogy a közterületisek éjjel nem mászkálnak, fél nyolckor meg már ott sem voltam. Amúgy volt olyan, hogy megbüntettek volna ugyanezért 10 ezerre, de lemértem, 5 méter 6 cm volt a távolság. Most 30 ezres a tétel és én ezt ezért soknak találom. Hiszen akák iker babakocsival is simán lehetett volna közlekedni.
@Cirus: Én is most kaptam cetlit este 23:30-kor az Andrássy egyik sarkán. Nincs iz ezzel baj. Ha saras az ember, hár saras. De hogy innetől óránkétn hívom fel a kapitányságot, ha fűreparkoló köcsögöket látok, az is ziher! És ha nincsnek ott 10 percen belül, feljelentem őket intézkedés elmulasztásának vádjával.
@Cirus: Engem azért büntettek meg a kocsim orra átlogott a két üres rokkant parkoló egyikébe. Az érteítés szerint hajnali 3-kor a közteresek voltak a "kisügyesek"...Fél 12-kor álltam oda mivel máshol nem volt hely és már nagyon fáradt voltam. Reggel 7-kor amikor elmentem még mindig üresek voltak a parkolók, De az tény, hogy a fényképen látszott, hogy a kocsi eleje a vonal felett van (azóta rövidebb orrú kocsit használok:))
Itt is volt szabályszegés, de senkinek sem ártottam vele, ellenben a 60%-nyi megszüntetett parkolóról vagy a pótlásáról sehol, senki nem akar tudni.

Tényleg jó lenne ha kevesebb autó lenne az utcán, de ahhez parkolók kellenének!!!
@városjáró: Őket hívd: www.kozterulet-felugyelet.hu/kozponti_Ugyelet/index.php

Elég gyorsak, korrektek.

@Cirus: Érdekes lenne a 2 méter bizonyítása, de nyilván egy igazságügyi szakértő véleménye döntő volna. Prágában hajnali fél kettőkor elvitték egy magyar turista kocsiját, mert figyelmetlenül m. sérült helyen állt meg, s mindezt fél órán belül.

@Mariannka51: Nyilván ez a felügyelő saját belátása szerint történt. Nagyon nehéz meghúzni a határt, mert simán lehet, hogy ő szívja meg, ha ellenőrzik őt is.

Ugye engedhet 4,8 métert. De akkor a 4,7 méterre álló sértődik meg. Oké, legyen 4,5, akkor viszont...

Ezért írtam, hogy fel kéne festeni az 5 métert, és akkor senki nem lepődhetne meg.
@Perillustris: Oké! Rajtuk lesz a szemem! (Csak ne lebegne előttem szegény Vehicular kanosszajárása ugyanebben a témában.)

Egyébként a legidegesítőbb a "Rakodóhely 20 méter" című tábla. Na, felfestés nélkül ott legyen okos az ember...
@városjáró: Főleg, hogy az egyik posztban előhozta valaki több hónapja, hogy szarul vannak jelölve általában ezek a táblák, s a legtöbb igazából azt jelenti, hogy 20 méter múlva (már nem emlékszem, de a kieg. tábla alakjával van összefüggésben).
@Perillustris: Az igazi gond az, hogy nincs alternativa, mert vagy a kocsiban alszol vagy bevállalod, hogy esetleg megbüntetnek...és most nem beszélek azokról a visszáságokról amikor egy hordozható tiltótábla miatt büntetnek (értsd reggel megállsz, nincs tábla, délután van tábla. és ez ismétlődik) vagy kicsrélik a kiegészítő táblát (ez történt a postánál, az időkorlátot kitolták) és bőszen kerékbilincselnek. (ráadásul a kerékbilincs az a büntetési forma ami kétszeres bünti, mert a közterületesnek fizetsz 15 ezret, majd a szabálysértésért 30-at. Mivel úgyanazért csak egyszer büntethetnek ezért a kerékbilincselés nem büntetés hanem szolgáltatás- ez nem vicc, a közteres mondta)
@városjáró: Most pont ott áll egy rendőrautó. Lefényképeztem. Gondolom, őket nem büntetik.
@Lesley: Húha kedves Lesley mintha enyhülne a hangnemed !. Vagy nem szoktad visszaolvasni azokat a bejegyzéseidet, amelyeket autósüldözés címén ide-oda beirogatsz? Vagy gabo3 fogott ki rajtad ?
Egyébként vannak helyek minden utcában,ahol a gyalogosoknak több joguk van, úgy hívják járda. Most arról ne nyissunk vitát, hogy ez a jog sajnos sokszor sérül. De azért x számú bunkó autósért nem hiszem a a szabályosan közlekedők és parkolók kellene, hogy feleljenek. Erre volnának a közteresek meg a rendörők. Persze ha az előbbiek nem azzal lennének elfoglalva, hogy 4,95 vagy 5 méter.
A másik hely, ahol viszont csak a gyalogosnak van joga,az a tér. Ebből a szempontból a környék a többi belső kerülethez képest szerencsés, szinte minden harmak sarkon van egy tér. Ott lehet sétálni, leülni (persze ha van elég pad), a gyerekeknek játszani(persze ha van elég játék). Ezekre kellene költeni, nem pedig drága díszburkolatra a Mátyás téren. És sétáló utcát is ott kellene kialakítani, ahol olyan szűk a hely, hogy egyszerre a gyalogos , a zöldnövényzet és az autók nem férnek el.
@Lesley:
"Félreértés ne essék, én nem szorgalmazom a parkolóhelyek megszüntetését, vagy az autók kitiltását mindenhonnan; de azért ne legyenek mindehol. Igenis legyen olyan hely, ahol a gyalogosnak van több joga. A parkoló autók mintájára lesznek bringaparkolók is,........"

Elnézést, ha félreértettelek. Mentségemre legyen, hogy nyilván az olyan mondatok - melyeket a RÉV8 prominenseitől is szoktam hallani- miatt történt mint:
„Nekik pedig meg kell érteni végre „
„Akik gátolnák az átalakítást”
„Ha fák lesznek a pöfögő kasznik helyett”
„fákat kivágva újra autók kipufogójának bűzét szagolhatná a kialakított parkolók miatt.”
„oldja meg mindenki magának a parkolást, ne a közterületet sajátítsa ki.”
"Nem erre lett tervezve ez a város, hogy ennyi autó legyen benne".

Utóbbi mondathoz megjegyezném még, hogy
valóban nem, de tervezésekor nem gondoltak a jelenlegi víz, szennyvíz, gáz, villany, infokommunikációs, stb., infrastruktúra jelenlegi igényeire sem. Valahogy mégis törekszünk az igények kielégítésére több kevesebb sikerrel. Viszont nem látom ugyanezt a törekvést a közlekedés, parkolás terén. Az elmúlt néhány évtizedben megszámlálhatatlan mennyiségű parkolóhelyet szüntettek meg, például az összes P+R-t, most meg a sétáló mánia, aztán mutogatnak az autósokra. Egyébkét ezek is az "élhetőbb" álmot szolgálták, szállodák, bevásárló központok lettek.
Halljuk a nyugati példákat folyton az utcán parkolásról, csakhogy ott már 20-30 évvel ezelőtt az utcák, terek alatt is parkolókat építettek - mivel azokat a városokat sem arra tervezték - a köznek a köz. Nálunk meg az volt az üzlet, hogy jó pénzért el lehet adni a köz által használt telkeket. Tartok tőle a sétáló utca máz, mánia, mögött is az üzlet áll, és az fontosabb mint a lakók érdeke. Fontosabb a kocsma utca.
@gabo3:
Tartok tőle a sétáló utca máz, mánia, mögött is az üzlet áll, és az fontosabb mint a lakók érdeke. Fontosabb a kocsma utca.

Egyre több lakó gondolja ezt. Az egész átalakítás csak a vendéglátosok érdekét szolgálja hiszen a lakók véleménye nem számít.
@Mariannka51:
"Egyre több lakó gondolja ezt. Az egész átalakítás csak a vendéglátósok érdekét szolgálja hiszen a lakók véleménye nem számít."

Kiegészítem, nem csak a vendéglátósok Ők az utolsók a sorban. Míg odáig eljut a projekt, a terület üzemeltetői, a tervezők, a kivitelezők, az alvállalkozók, beszállítók, stb., is megélnek belőle. Fontos a dologban, hogy mindig legyen újabb és újabb megrendelés, az meg úgy tűnik van. Aztán készítenek statisztikákat, felméréseket, hogy milyen jó ez mindenkinek és milyen remek munkát végeztek. Elmondják TV-ben, Rádióban a homlokukat törölgetve, esetleg megemlítve a törpe, akadékoskodó kisebbséget akik nem akarják a fejlődést.

Ezeket a sorokat akár FÁKK!-hoz is írhattam volna.
@gabo3: Azt hiszem ideje lenne egy összefogásnak...mert sajnos a CAPE nem alkalmas arra, hogy a lakók érdekét képviselje.
@Plumper: ugyan már nem olvassa senki, csak üzenném neked hogy egy ilyen verda tuninggal sem több 3 millánál, de abba már vastag kereskedői haszon is benne van...
Szóval veri a nyálát a Suzukis a luxusautósra, miközben az ő Suzukija többe van...
Szerezz némi jó ismeretséget a nagykőrösi piacon, és neked is lesz ennyiért...