Újabb trükköt láttam, amit megosztok veletek: a járdára parkolás büntetésének kijátszása. Nem is igényel nagyon sok gondolkodást, de hasznosnak látszik: egy kerékbilincses papírt megtartunk, és a szabálytalan parkoláskor elegánsan becsíptetjük az ajtó felső részébe.
Fineszes, mi? Közteres legyen a talpán, aki jobban megnézi, hogy tényleg van-e bilincs is a keréken - elárulom, nincs.
A helyszín a közelmúltban felújított Népszínház - Nagyfuvaros utcák sarka.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A piros cetlit pedig az autó vezetője illesztette oda, többször is, csak nem tudtam lefotózni - o - o -
(kopasz kigyúrt volt. alulmaradtam volna:])
Ha ugyes es ismeri a lehetosegeket a konyveloje akkor semmit nem fizet.
Inkabb tudd meg ki intezi a konyveleset es menj oda te is.
Ha be van csíptetve, akkor ki tehette oda? A Főkefének, vagy az illetékesnek van hozzá kulcsa is?
Le kell vágni, ennyi. :)
"mi kozod hozza, hogy ki mennyi adot vall be?"
Az, hogy velem fizettetik meg az elcsalt adót is.
Ha ugyes es ismeri a lehetosegeket a konyveloje akkor semmit nem fizet.
Inkabb tudd meg ki intezi a konyveleset es menj oda te is. "
Te meg majd szedd ki a saját vakbeledet és kátyúzd az utakat a kocsid előtt.
Egyébként ez egy E Merci. Használtan 5-6 milla. Ennyiért kapni szalon Mondeót, vagy Insigniát alap felszereltséggel.
Elmondom mi zavar. Csinálják a metrot, minusz 40 parkolohely. A járdarendezés miatt minusz 20 parkolohely (pl a mostani buszmegálló helyén még lehetett parkolni) Itt van a parkolóövezet széle, ergo mindenki ide teszi le a kocsiját és innen megy a Blahára (parkoloengedélyt nem kapok mert pont kiesek az övezetből). A végeredmény az hogy 20percet keringek mire helyet találok, és gyalogolhatok a gyerekkel a kezemben meg a csomagokkal pár száz métert a kapuig. Ráadásul a kerékbilincses férgek előszeretettel működnek a környéken.
Ez igy együtt nem fair. Kevés a hely, sok a büntetés, semmi tolerancia. Tudom hogy nem kell autot használni (amugy biciklivel járok mindennap), de ez nem szép...
valahogy biztos lenne egy középút.
Ne legyenek adok mert loptak belole!!
Tehat nem az a megoldas, hogy a loposokat eliminaljuk, hanem az adot, ami mellesleg az orszag fenntartasara van?
Mi a picsanak jottel ide a balkanrol baromsagokat fecsegni? Nem kene elhuzni a velemenyeddel es a hozzaallasoddal Arikaba Afganisztanba vagy a jo budos picsaba inkabb? Ott talan hasznodra valik.
valami nem stimmel, srác.:-)
Valami alternativa kéne a "hülye" autósoknak is. Nézd meg az egyre szaporodó bicikli parkolókat, amik vagy a gyalogosoktól vesznek el helyet vagy az autósoktól. Mondhatod, hogy sokkal olcsóbbak mint a gk. parkolók, de nézd meg mennyit fizetnek az autósok a közösbe és mennyit a biciklisták? Nem kéne ingyen a parkolási lehetőség, csak lenne...
Jó lenne tudni, hogy a parkolási dijakból az elmúlt 10 évben hol építetett parkolót a kerület? Mert állítólag azt az összeget csak erre lehetne felhasználni..
Odafigyeléssel is lehetne segíteni, hiszen ahogy az 5. ker.-ben sok helyen bevezették a halszálkás parkolást, itt is meg lehetne tenni, csak akarni kéne..
A RÉV8 állítólag vizsgálja a lehetőséget, igaz már több mint egy éve...
Szeretnénk tisztább levegőt, kevesebb gépkocsit a városban, ehhez pedig többek között azt kéne, hogy meg lehessen állni valahol és ne kelljen körbe-körbe menni, hogy egyszer csak le tudok parkolni.
Simán kiderülne, hogy minden egyes bicajos nyereség. Erre már a civilizáltabb európai részeken rájöttek.
Nem kell zöld területek ellenében új parkolókat építeni, de a meglévőket nehogymár felszámoljuk - mondván nem alapjog a parkolás. Hát álljon már meg a menet! Máskülönben elmerengtetek már azon, hogy 100 éve vajon miért építették olyan szélesre az utakat - még a keskeny belvárosi utcákban is - , hogy még ma is X sáv elfér rajtuk? Komolyan azt akarod hinni, hogy a gyalogosknak meg a kerékpárnak? A nagy frászt! Konflisok és omnibuszok közlekedésének, és azok leállításának. Úgyhogy demagóg álom kategória az, hogy a 21. században visszamásszon bárki is a fára, csak mert az újgeneráció azt hiszi vele kezdődött el az élet.
Könyörgöm, ne csináljunk bicajos-autós ellentétet! Próbáljunk meg egymás mellet élni, aki bicajozni akar, az bicajozzon, akinek meg a kocsi megoldás az tudjon hol parkolni.
A Paloatanegyed ma is tele van olyan épületekkel amelyeknek a földszintjén voltak a kocsiszinek, az istállók. Ezekből a lovaskocsik eltünésekor lakásokat, irodákat csináltak.
Állítsuk vissza? Mindjárt lenne parkolóhely is meg üres utca is...:)
Félkerekes járdáraállás nem játszik szerintem sem. De pölö a Nagyfuvarosban vagy a Mátyás téren ugyan mi a faxért ne állhatnának továbbra is ott és úgy a kocsik, ahogy eddig. Erdélyi utca mint sétálóutca?! Agyam eldobom. Eldobtam volna már 25 éve is, amikor még normálisabb emberek képezték a helyi többséget, de ma már duplán eldobom...
Szót sem érdemelne ez ahang. Csak túl hangos msotanság... ez a baj(om).
Meggyőztél!
Ezután nyugodt szívvel az úttest közepén fogok gyalogolni, mert a NEKEM kiépített járdát parkolónak használják az autók.
Ha valaki autót vesz, azzal közlekedik, számoljon vele, hogy azzal valahol meg is kell néha állni és parkolni. Jogszabáélyok írják elő, hogy ez hol és hogyan teheti. A JÁRDÁN NEM!
Évekig buszoztam/troliztam végig a Barosson. Kedvenc időtöltésem volt, hogy számoltam, mennyi autó parkol látótávolságon belül szabálytalanul.
Kérlek magyarázd el, hogy ez a szám mért volt MINDIG 100 fölött (néha a 200-at is meghatadta) egy mindössze 5 kilóméteres útszakaszon?
Pl a Fürjes Kellékház (cipőkellék) autója miért ácsorog MINDEN reggel a cégtől mindössze 200 méterre egy közért előtt közvetlen a megállni tilos tábla után, 2 kerékkel a járdán?
Az alábbi linken látható autónak a tábla szerint 2 db kerékkel volna szabad csak a járdára felállniuk:
www.norc.hu/pano/OKz3hv5Y/
Mike Tyson is ugyanolyan erős, mint én, ha mindketten alszunk.
"nem állampolgári jog a parkolás, nem kötelessége kialakítani parkolóhelyeket az önkomrányzat - ezt meg kellene már érteni. "
Kiváncsi volnék honnan veszed ezeket a sommás, valóságtól elrugaszkodott, állításokat. Jó volna tájékozódni, talán a KRESZ-ből, esetleg az Alkotmánybíróság határozataiból (a parkolásról) mielőtt közreadod a fenti elmésségeket.
Idézgetek neked:
Az Alkotmánybíróság 31/1996. (VII. 3.) AB határozata értelmében a közterületi parkolás a közterület közlekedési célú használata.
Tehát még egyszer, a várakozás a közterület közlekedés célú használata.
A közutak használata – így a parkolás – ezek szerint nem helyi közszolgáltatás, hanem egy alkotmányos jog gyakorlása.
Neked mint gyalogosnak, kerékpárosnak is a jogaid közé tartozik ugyanez.
A gépjármű tárolása fogalmat, pedig felejtsd el. Ilyen fogalmat a KRESZ nem ismer, van megállás és a várakozás (40. § és 41. §)
A várakozó gépkocsi használója nem az önkormányzat által nyújtott szolgáltatást veszi igénybe, hanem a közlekedés szabadságát gyakorolja meghatározott feltételek között.
A várakozás „nyugvó közlekedés”, díjfizetéshez lehet kötött, a használat időtartamának mérséklésére szolgálhat.
A parkoló helyek csökkentése pedig igazán ügyes megoldás, ha csökkentjük a parkoló helyek számát (teremtünk egy hiányt) ezzel elérhető a kötelező parkolási díj bevezetése (no meg a káosz), mert a fenn maradó parkolóhelyeken olyan százalékos kihasználtságot hozunk létre, amely már indokolttá teszi a beavatkozást. Zseniális.
A szabálytalanul közlekedő (várakozó) autók valóban bosszantóak mindannyiunk számára, de ebből nem az következik, hogy elkezdjük kiszorítani és üldözni az összeset. Remek képeket tudnék készíteni én is a szabálytalan gyalogosokról és kerékpérosokról (a gyerek is felvisít, ha lát egy szabályos kerékpárost, aki nem megy át a piroson)mégsem követeljük az utakról való kitiltásukat. A Te szavaiddal élve, tudomásul kellene venni, hogy az autósok ugyanolyan résztvevői közlekedésnek.
A szabálytalankodókat pedig természetesen büntessék, de ne mérőszalaggal, hogy meg van-e az 5 méter a zebrától a várakozásnál. Aztán, ha csak 4,7 m már mehet a kerékbilincs.
Az önkormányzat kötelességeiről is beszélhetünk a közutakat tekintve, ha gondolod, de elég megnézni a kátyúkat és a rengeteg mocskot, és akkor a többit már nem is folytatom.
Félreértés ne essék, én nem szorgalmazom a parkolóhelyek megszüntetését, vagy az autók kitiltását mindenhonnan; de azért ne legyenek mindehol. Igenis legyen olyan hely, ahol a gyalogosnak van több joga. A parkoló autók mintájára lesznek bringaparkolók is, szóval ott is a win-win megoldás a jó, szerintem.
A szabálytalan közlekedőt - legyen az akármivel - bírságolni kell. Ez a rendőrség és a közteresek dolga, jó lenne, ha végeznék már a munkájukat.
Én egyébként szeretek biciklizni, de azt nem tudom és nem is akarom megoldani bicajjal, hogy reggel a gyerekeimet el kell juttatni a megszámlálhatatlan csomagjukkal a város különböző pontjára, mert bölcsödei férőhely nincs a kerületben (126. várakozóként vettek nyilvántartásba), iskolába sajnos nem mindegy hová jár a gyerek, és a tömegközlekedés drága, zsúfolt és egyre ritkább. És én nem vagyok olyan szerencsés, hogy a kerületben dolgozhatom, hanem a város másik végébe is el kell még reggelente jutnom. És délután ugyanez vissza.
Sok ember van akinek a munkakájához elvárás a saját gépjárműhasználat.
Nekem is van nem egy lelkes biciklista kollégám, de általában a fenti jelzők igazak rájuk. Aztán amikor jön a család, jön az autó is.
A szabálytalankodóknál is meg kellene nézni, hogy miért kényszerül rá egy autós, mert a legtöbbjük nem örömből teszi, hanem mert egyre próbálják ellehetetleníteni és semmilyen alternatívát nem kínálnak.
Hány mélygarázs, vagy parkolóház épült a kerületben ? Hónapok óta azokat a rohadt kátyúkat sem csinálják meg.
Ezzel a "járjon mindenki biciklivel" dologgal úgy vagyok, mint ahogy a Hofi mondta a homoszexualitásra : semmi bajom vele, de nehogy már kötelező legyen !
Azt viszont nem értem, hogy ilyenkor miért nem büntetik meg. Tudtátok, hogy a térfigyelő kamerákat erre (is) használják? Épp most értesítettek, hogy közigazgatási eljárás indul ellenem, mivel 23:50 perckor a saroktól számított 5 méteren belül parkoltam hónapokkal ezelőtt.
A fényképet a térfigyelő kamerával rögzítették. Úgy tűnik, erre van kapacitás..
Egyébként minden sarokra kéne egyértelmű jelzés, hogy ne lehessen "elmérni" a távolságot.
Itt is volt szabályszegés, de senkinek sem ártottam vele, ellenben a 60%-nyi megszüntetett parkolóról vagy a pótlásáról sehol, senki nem akar tudni.
Tényleg jó lenne ha kevesebb autó lenne az utcán, de ahhez parkolók kellenének!!!
Elég gyorsak, korrektek.
@Cirus: Érdekes lenne a 2 méter bizonyítása, de nyilván egy igazságügyi szakértő véleménye döntő volna. Prágában hajnali fél kettőkor elvitték egy magyar turista kocsiját, mert figyelmetlenül m. sérült helyen állt meg, s mindezt fél órán belül.
@Mariannka51: Nyilván ez a felügyelő saját belátása szerint történt. Nagyon nehéz meghúzni a határt, mert simán lehet, hogy ő szívja meg, ha ellenőrzik őt is.
Ugye engedhet 4,8 métert. De akkor a 4,7 méterre álló sértődik meg. Oké, legyen 4,5, akkor viszont...
Ezért írtam, hogy fel kéne festeni az 5 métert, és akkor senki nem lepődhetne meg.
Egyébként a legidegesítőbb a "Rakodóhely 20 méter" című tábla. Na, felfestés nélkül ott legyen okos az ember...
Egyébként vannak helyek minden utcában,ahol a gyalogosoknak több joguk van, úgy hívják járda. Most arról ne nyissunk vitát, hogy ez a jog sajnos sokszor sérül. De azért x számú bunkó autósért nem hiszem a a szabályosan közlekedők és parkolók kellene, hogy feleljenek. Erre volnának a közteresek meg a rendörők. Persze ha az előbbiek nem azzal lennének elfoglalva, hogy 4,95 vagy 5 méter.
A másik hely, ahol viszont csak a gyalogosnak van joga,az a tér. Ebből a szempontból a környék a többi belső kerülethez képest szerencsés, szinte minden harmak sarkon van egy tér. Ott lehet sétálni, leülni (persze ha van elég pad), a gyerekeknek játszani(persze ha van elég játék). Ezekre kellene költeni, nem pedig drága díszburkolatra a Mátyás téren. És sétáló utcát is ott kellene kialakítani, ahol olyan szűk a hely, hogy egyszerre a gyalogos , a zöldnövényzet és az autók nem férnek el.
"Félreértés ne essék, én nem szorgalmazom a parkolóhelyek megszüntetését, vagy az autók kitiltását mindenhonnan; de azért ne legyenek mindehol. Igenis legyen olyan hely, ahol a gyalogosnak van több joga. A parkoló autók mintájára lesznek bringaparkolók is,........"
Elnézést, ha félreértettelek. Mentségemre legyen, hogy nyilván az olyan mondatok - melyeket a RÉV8 prominenseitől is szoktam hallani- miatt történt mint:
„Nekik pedig meg kell érteni végre „
„Akik gátolnák az átalakítást”
„Ha fák lesznek a pöfögő kasznik helyett”
„fákat kivágva újra autók kipufogójának bűzét szagolhatná a kialakított parkolók miatt.”
„oldja meg mindenki magának a parkolást, ne a közterületet sajátítsa ki.”
"Nem erre lett tervezve ez a város, hogy ennyi autó legyen benne".
Utóbbi mondathoz megjegyezném még, hogy
valóban nem, de tervezésekor nem gondoltak a jelenlegi víz, szennyvíz, gáz, villany, infokommunikációs, stb., infrastruktúra jelenlegi igényeire sem. Valahogy mégis törekszünk az igények kielégítésére több kevesebb sikerrel. Viszont nem látom ugyanezt a törekvést a közlekedés, parkolás terén. Az elmúlt néhány évtizedben megszámlálhatatlan mennyiségű parkolóhelyet szüntettek meg, például az összes P+R-t, most meg a sétáló mánia, aztán mutogatnak az autósokra. Egyébkét ezek is az "élhetőbb" álmot szolgálták, szállodák, bevásárló központok lettek.
Halljuk a nyugati példákat folyton az utcán parkolásról, csakhogy ott már 20-30 évvel ezelőtt az utcák, terek alatt is parkolókat építettek - mivel azokat a városokat sem arra tervezték - a köznek a köz. Nálunk meg az volt az üzlet, hogy jó pénzért el lehet adni a köz által használt telkeket. Tartok tőle a sétáló utca máz, mánia, mögött is az üzlet áll, és az fontosabb mint a lakók érdeke. Fontosabb a kocsma utca.
Tartok tőle a sétáló utca máz, mánia, mögött is az üzlet áll, és az fontosabb mint a lakók érdeke. Fontosabb a kocsma utca.
Egyre több lakó gondolja ezt. Az egész átalakítás csak a vendéglátosok érdekét szolgálja hiszen a lakók véleménye nem számít.
"Egyre több lakó gondolja ezt. Az egész átalakítás csak a vendéglátósok érdekét szolgálja hiszen a lakók véleménye nem számít."
Kiegészítem, nem csak a vendéglátósok Ők az utolsók a sorban. Míg odáig eljut a projekt, a terület üzemeltetői, a tervezők, a kivitelezők, az alvállalkozók, beszállítók, stb., is megélnek belőle. Fontos a dologban, hogy mindig legyen újabb és újabb megrendelés, az meg úgy tűnik van. Aztán készítenek statisztikákat, felméréseket, hogy milyen jó ez mindenkinek és milyen remek munkát végeztek. Elmondják TV-ben, Rádióban a homlokukat törölgetve, esetleg megemlítve a törpe, akadékoskodó kisebbséget akik nem akarják a fejlődést.
Ezeket a sorokat akár FÁKK!-hoz is írhattam volna.
Szóval veri a nyálát a Suzukis a luxusautósra, miközben az ő Suzukija többe van...
Utolsó kommentek