Zebrán átfutás - frissítve!

Címkék: civil utca zebra

2009.12.05. 22:57

Kis tömeg gyűlt már össze, a futók rajtszámot biggyesztgettek egymásra, lányoknak pom-pom bojtokat osztogattak a fotósok meg videósok gyűrűjében. Ez az esemény már jobban megmozgatta a sajtót, a királyi tévén kívül a Stop.hu, Index, RTL és még pár, nem beazonosítható kamerás nézte, mi is fog itt történni.

Az történt, hogy csupa fiatal, életerős nő és férfi állt rajthoz több alkalommal, oda-vissza, és tényleg szaladtak. Ami nem kunszt, így persze mindig átérnek. Nem volt egy idős ember sem - bár odamentem párhoz, volt, aki nem is akart szóba állni velem, de a többségük sietett, nem akart játszani, nem akart részt venni a zebrás akcióban - pedig leginkább értük volt ez az akció. Fel sem fogták.

 

 

Aztán a hangosbeszélőn felhangzottak a vezényszavak, zöld jelzésre átszaladtak az indulók párszor, oda-vissza, a végén meg eredményhirdetés is volt, dobogóval, éremmel, ahogy illik. Majd lecsaptak mindenkire a kamerás-mikrofonos emberek, mondja már el a véleményét az eseményről.

Én itt teszem meg: az akció kellett, hasznos volt, mert felhívta a figyelmet egy létező problémára, sikerült elég nagy felhajtást csinálni, biztosan nagy lesz a sajtóvisszhangja, talán át is gondolják az illetékesek, és változtatnak a zöld jelzés hosszán. Jobban örültem volna, ha botos papák és banyatankos mamák iparkodnak a saját tempójukban, rajtszámmal, és ha átértek, könnyes szemmel örülnek neki. Érzékletesebb lett volna.

A Budapest Korzó pedig ezzel (is) nevet szerzett, lassan többet szerepel, mint a Studio Metropolitana - legalábbis az ötleteik sokkal jobbak, és hasznosabbak. Tanulhatnának tőlük, de tényleg.  

Videó 

Nahát, én nem is tudtam, hogy ott volt valaki a Fővárostól, egy felelős ember, akinek ez a dolga, hogy megnézze, tényleg jól működnek a dolgok. A várakozásoknak megfelelően azt mondja, igen, minden jó. És miért nem lehet rajta változtatni? Na miért??

Úgy van! Az autók miatt! A szent és sérthetetlen autósokat nem lehet feltartani egy autópályán  - pár másodpercre sem - és ez pedig az a javából, a várost kettészelő 2x3 sávos autópálya. Nehogy már át akarjanak totyogni a túloldalra, oda születni kell! 

 

A forgalomszervezők egy európai szabvánnyal számolnak: ennek értelmében a gyalogosnak 1 másodperc alatt 1,5 métert kellene megtennie. (Miközben az akadálymentesítési szakmérnökök 0,5 méter/másodperccel számolnak.) Pásti Imre ezzel kapcsolatban kifejtette: ezt az értéket az ún. minimumidő meghatározásánál használják.

Forrás

 

És nem az lenne a lényeg, hogy a leglassabb értéket vegyük figyelembe? A biztonság pár másodpercen múlik, amit nem vesznek észre?

Pásti Imre nem lát a szemétől, vagy a benzingőz homályosította el? Szinte minden alkalommal van olyan ember, akire már ráindulnak az autósok. Mi kellene ahhoz, hogy változtassanak? Egy halál?

Addig nem?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr731574059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

100 km/h-ás táblákat Pestre! Disznónátha, idézni csak pontosan... Demo meg szét van csúszva.
Józsefváros civil szemmel... civil=zsidó? Nyilván.
Nagyok voltatok! Még sok ilyet.
Leszarom a zebrákat, mindig körülnézés nélkül suhanok át akkor is, ha piros... A zebra alatt 10-20 méterrel a metróalagútban :)
Demo hüje.

Dejó ez a város.
Pl. a bicikli út a Múzeum krt-on.
Ki a f@sz kérdezte meg ott a boltosokat?
Mert most biciklizni tényleg lehet ott, de a potenciális vevők, a környéken sem tudnak megállni...

Ostobán terveznek.
A buták meg eszik ezt az "érted csináljuk" dumát.
@Shopping :
Igazad van. Haldoklik az egész Váci utca. Meg a Vörösmarty tér. Meg a Ráday utca. Meg a Deák tér. a Duna korzó. Kihaltak, nincsenek ott emberek.

Bezzeg a Bajcsy-Zsilinszky út! Az Üllői út! Ezek mind élhető, tiszta kirakatú boltokkal teli lévő utcák.

Gondolkodni szokol-e?
@Shopping : stimt, már a Hír-tv is csinált erről egy riportot és teljesen egyetértek veled.
@zebraakcio: Te meg ezentúl csak gyalog vagy biciklivel járj, idióta zsidó!
Én ott voltam, de csak mint néző, és már sajnálom, h nem vettem részt benne.
Fontos összefogni gyalogosnak, kerékpárosnak, autósnak, és rájövünk, h mindenkinek közös az érdeke, csak a megoldás nagyon komplex. Jobb levegő, kisebb zaj, biztonságos közlekedés.
P+R parkolók, jobb BKV, több kerékpárút, szélesebb járdák és még sorolhatnám.

Az üzlethelyiségek meg majd megtalálják az új profilukat, a bérlők meg a jó üzlethelyiséget.

Még több zebrafutást!
Még több kerékpáros demonstrációt!
@figyelem: mellőzzük a zsidózást.
ajaj, Rém-Hír TV!!!!!!
@Shopping : Hát én bótos vagyok, és örülnék, ha a bolt előtt a járdán parkoló autóktól be tudnának jönni a boltba azok, akik szeretnének. (szerencsére, már alakul a helzet)
pont ott mentem el mellettük ma, nem értettem, hogy mifene ez (valahogy először a critical mass jutott eszembe...)
ja, még valami
a pár lépéssel arrébb levő postára mentem, de mire végeztem, már mindenkinek hűlt helye volt
ennyit a csigapostai ügyintézés lassúságáról...
Ez egy ritka ostoba kezdeményezés. Sietni kell a zebrán és nem ráérősen sétálgatni, aki öreg is átér, mert ha vált a lámpa, akkor még van idejük középtávról átérni. Ha villog a lámpa és lassúak vagy babakocsival vagyunk legyen eszünk, ne lépjünk le. Attól, hogy valaki gyalog jár nem körülötte forog a világ.
@figyelem:
Hát ezt aztán nevezem józan érvelésnek. :)))
@El Argentino:
Ismered az adott zebrát, vagy csak úgy általában osztod az észt? Nem mindenki középosztálybeli egészséges férfi, barátom. Nagymamák és babkocsisok is vannak a világon.
Egyébként pedig normális belvárosokban a gyalogosok körül forog a világ.
@zebraakcio: Képzeld ismerem. Azt is képzeld, hogy egyesek autóval bizony haladni szeretnének. Mint írtam, ha a lámpa átvált még van idő befejezni az átkelést, aki villogásnál lép le, mit csodálkozik.
@El Argentino:
Aki autóval haladni akar, menjen az autópályára.
Mondom ezt belvárosi autótulajdonosként.
A forgalmat sosem a gyalogosok akadályozzák, hanem a többi autó.
Szerintem a megoldás, hogy el kell venni egy-egy sávot az autóktól, akkor elég az idő az átéréshez. Hú mit fogok kapni.... Nem, nem vagyok bölcsész, Közgázon nincs bölcsészképzés.
a Blahánál is ugyanez van, a Novotel és az évek óta elhagyatottan épülő building közötti zebra is féltávon már villog, hogy rohadna meg!
az itt habzó szájjal kommentelő autósok közül szerintem még nem sokan jártak ezen a zebrán, ha igen, nem balesetesen, gyerekkel, idős rokonnal, stb. ...

11 mp a zöld, ennyi idő alatt akkor lehet rendesen átérni, ha

1. az ember tempósan azonnal elindul, ÉS!!!
2. nem hajt ki rá a Puskinból kiforduló, szintén éppen zöldet kapó kanyarodó autós forgalom,
3. sem pedig a Síp utcából szintén zöldet kapó, kanyarodó autósok nem vágnak elé ...
azaz a 11mp-en a gyalogosok és két kanyarodó autósor közösen osztoznak ...

mihelyt bármely fenti feltétel nem adott, a 11mp normál tempózással nem teljesíthető ...

további nehezítő tényezők:
4. mozgásban korlátozottak, pl. balesetből felépülők, kerekesszékesek, bottal közlekedők, gyengén látók, stb.
5. kismamák, babakocsisok, kisgyerekesek,
6. lassan járó idősek,
7. továbbá ha bárki nem a zöldre váltás után rögtön, starthelyzetből indul ...

... kellemes gyalogos próbálkozást, kedves autós társak ...
@El Argentino: Én egy kicsit továbbgondolnám. A Blahán is van aluljáró, és az Astoriánál is. Ha mondjuk pont a két hely között állnak, akkor is csak maximum 400 métert kellene sétálniuk, hogy senkit se zavarva átmenjenek a túloldalra. Így az autók kényelmes haladását sem lassítanák minduntalan. Különben is az autósok a kőolajszármazékok megvételével - a magas adóteher miatt -, sokkal több pénzt fizetnek be az államnak, mint a járókeretes öregasszonyok. Ezáltal sokkal több joguk is van használni a teret, mint bárki másnak. Különben is a város arra való, hogy közlekedjünk rajta, nem pedig azért, hogy ott élni akarsz, vagy akár jól érezd magad. Ráadásul így is aránytalanul sok járda van kihasználatlanul, amik helyén megoldható lenne a nehézkes budapesti gépkocsi-parkolás.
nyitva van a Trollkapu, csak bújjatok rajta....

fasza! :)
Feltűnősködő buzik vagytok.
Legközelebb majd pávatollal a picsátokban fogtok fel-le szaladgálni a zebrán. Faszkalapok...
@ergerberger: mindenkinek ajánlanám figyelmébe a Mester életművét. Roppant tanulságos kis jellemrajz bontakozik ki a figyelmes olvasó szeme előtt. Egészen hihetetlen dolgokra képes a természet :))))

blog.hu/user/29638/tab/activity
Alul- és felüljáró jóság, de ezeken átkelni babakocsival, kerekesszékkel, hogy úgy mondjam, kihívás...
Hogy az autósok többel járulnak hozzá a költségvetéshez, mint a járókereres nyanyák? Persze. A dohányosok is sokkal többet adóznak nemdohányzó társaiknál, mégse gyújthatnak rá akárhol...

Az ilyen széles utakon talán egy középen kialakított járdasziget lehetne megoldás, igaz, összességében tovább tartana átkelni, de legalább többen túlélnék... (már ha valami állat nem hajt közéjük, ahogy mostanában szokás...)
@Ormótlan: A felüljárón babakocsival is át lehet menni, ráadásul fent egy picit tisztább a levegő.
Kóros exhibicionizmus, a realitásérzék teljes hiányával súlyosbítva...
Akinek itt sír a szája, hogy már így is elég hosszú a zöld, az 100%, hogy mindenhová kocsival jár, még a sarki vegyesboltba is, és még életében nem gyalogolt át egy átlag budapesti zebrán. A Béke utcán is van olyan lámpa, ahol még a fiatalok is csak úgy érnek át, hogy már villog a zöld, vagy át is váltott pirosra (például a Béke tér északi felénél, a Lidl áruház előtt), az idősek pedig pont a villamossínig jutnak el, és már piros...
El lehet képzelni, mennyire szar helyzetek alakulnak ki. És mivel ott az áruház, ezért naponta több ezren mennek át ott a zebrán.
@baum: (taps-taps) Nagyon helyes meglátás! Egyetértek.
jó ötlet volt, csak nem érhetnek el vele semmit
vigyék le a kocsikat a térszin alá a hídtól a keletiig. villamost vissza, 7-es buszt megszüntetni, dugódíj, fizessenek a köcsögö autósok, vagy menjenek az M0-on. ott bűzöljenek az árpádföldi trágyadombjaikon.
@K2: pont ezt akartam javasolni én is. :)
"ha botos papák és banyatankos mamák "
Szeretem az ilyen tetveket... eltaposni.
Remélem, amikor anyád már túl lesz a khm... számoljunkcsak... te lehetsz most úgy 14-15, akkor annyád sacc/kb. még nincs harminc. Szóval amikor már kicsit felnőttebb leszel és anyád is túl lesz a negyvenen, hogy fogsz ránézni. Addigra csak egy kiöregedett prostit látsz majd benne vagy egy a levegőt is feleslegesen rontó lényt, aminek már rég a temetőben lenne a helye?
Viribus unitis.
Arra nem gondoltatok hogy a gyalogosok összevárják egymást és tízen-húszan EGYÜTT INDULNAK MEG?
Hogyan lehetseges az, hogy a zold jelzesnel autok mennek keresztbe?..
Zavart erzek az eroben :)
Szerintem aki úgy megy át a zebrán, hogy közben nem csak a csíkokra lép rá, hanem a pőre aszfaltra is, az egy seggbaszó kis buzi. Namármost nem hiszem, hogy futás közben erre nagyon figyeltek volna a résztvevők, ami egyben el is dönti szexuális orientációjukat...
@baum:
"Különben is az autósok a kőolajszármazékok megvételével - a magas adóteher miatt -, sokkal több pénzt fizetnek be az államnak, mint a járókeretes öregasszonyok"

Hogy te mekkora marha vagy baratom...
Tehat ha az en jovedelmem 2x annyi, mint mase, es emiatt mondjuk 1.5x annyi SZJA-t fizetek be, akkor nekem minden allami cuccbol masfelszer annyi jar sot, az allami tamogatott buszokon at kell hogy adja nekem a helyet a minimalberes kis csicska, mert nekem tobb a jogom.
Remelem felfogtad, hogy mekkora marhasagot beszelsz.
ez kimaradt: "Ezáltal sokkal több joguk is van használni a teret, mint bárki másnak" <-- na ez a baromsag
@vuk_:

Pedig baum gondolatmenete tetszetős - még ha ő maga csupán viccnek szánta is, te vadbarom -, gyalog csak a csórók járnak, akiknek jobb lenne vidéken.
@"the dragon":
"gyalog csak a csórók járnak" - innentol teged sem kell komolyan venni. Te vagy a leggyengebb lancszem, viszlat :D

(ja es persze biciklivel is csak a csorok meg bkv-n is, es persze suzukival is. a legjobb az lenne, ha MINDENKI draga autoval jarna. szep vilag lenne :D)
@"the dragon":

Autóval járni meg péniszpótló? Általánosítani jajjdejó.
Milyen jo lenne, ha megszunne minden "felesleges" lassito tenyezo: lampa, zebra, stb. Akkor az autosok meg tovabb tudnak turni az orrukat indulas elott.
mekkora gyökér ez a pásti imre, atyaég.
@vuk_: @Lrdx:

Megengedhetnétek magatoknak egy drága nyugati autót?

Nem.

Zavaros ideológiát gyártotok az "alternatív" közlekedési módozatok védelmében?

Igen.

A két tény között van összefüggés?

Minden bizonnyal.
@"the dragon":
ebből az következne, hogy drága nyugati autó = tiszta ideológia?

ha ez az összefüggés valóban él, akkor azt hiszem, szoicáldarwinizmus által fertőzött, agymosott esettel van dolgunk ... :-(((
Kedves gyalogosok!

Természetesen lehet, hogy nem tudok minden esetről, de eddig egyetlen egy olyan hírt sem olvastam, hogy valakit azért ütöttek el a zebrán, mert nem ért át időben, és az induló autó nem várta meg, amíg átér. Ennyire ostoba autós nincs is, még ha igazán nagyon szemét alja gonosz lenne az autós, akkor sem éri meg neki. Ez ugye evidencia, de gondoltam leírom, hátha.

A másik oldalról nézve az esetek többségében a zebránál vagy egyáltalán nincs gyalogos (ez fordul elő egy 24 órás periódust tekintve a legtöbbször), vagy csupa olyan van, aki át tud érni időben (ez a maradék esetek többsége).

És akkor már csak egy kérdés: az lenne a jobb, ha az autók az esetek többségében fölöslegesen állnának a zebra előtt, addig is a város levegőjét szennyezve, és a gyalogosoknak közvetlenül, ténylegesen ártva, vagy az a jobb, ha néha szükség van arra, hogy az autós a még át nem ért gyalogosra várjon egy kicsit annak ellenére, hogy neki már zöld lenne?

Csak annyit kéne észrevenni, hogy mindenkinek ugyanaz az érdeke (és ez nem a hosszabb gyalogos zöld).

Egyébként ez ugyanolyan, mint az autós vs. biciklis vita. Ott az autósoknak kellene észrevenniük, hogy minél többen bicikliznek, nekik annál jobb lesz...
@vuk_:

azért mennek zöldnél az autók keresztbe, mert nem tehetnek mást, mert a Puskinból és a Síp utcából kikanyarodó, ugyanerre a zebrára hajtó autóknak is ugyanaz a 11mp áll rendelkezésre, hogy a gyalogosok közé hajtva ez alatt az idő alatt átérjenek, mielőtt a lámpáktól a Rákóczin elindul mindkét irányban a forgalom.

magyarán: a gyalogosok nemcsak a szűkre szabott idővel, hanem a rájuk hajtó autókkal is versenyeznek az átjutásért ...
@Hack.Elek: Ezzel együtt mivel ezt a konkrét helyet nem ismerem, lehet, hogy itt tényleg túl rövid a zöld, és tényleg csak futva lehet átérni. Ha az esetek nagy részében előfordul konfliktus ebből, nyilván érdemes lehet változtatni az adott helyen.
Amit írtam, általánosságban írtam.
Elfogadnám a rövid zöldet, ha az összes köcsögtől azonnali hatállyal elvennék a jogsiját és megbasznák félmillióra, aki áthúz a piroson, nem áll meg a zebránál, ha a gyalogos már lelépett, és minden zebrán gázolást gyilkosságként ítélnének meg, kötelezően letöltendő börtönbüntetéssel. Jah és nem csak a jogszabályokat szigrítanák, hanem az ellenőrzéseket is. (Csak előttünk a Tímár utca-Pacsirtamező utca kereszteződésében, pár méterre a rendőrőrstől, annyi a szabálytalankodás nap mint nap, hogy ha félóránként kiküldenének valakit bírságolni, már abból meglenne az éves költségvetésük.)
Ha mindez teljesülne, talán kialakulna az autósokban az a fajta elővigyázatosság a gyalogosokkal szemben, ami más kulturált országokban alapvetőnek számít.
Akkor és csak akkor lehetne beszélni az autósok jogairól. Addig viszont pofa be.
@Hack.Elek: a kommentből úgy tűnik, még sohasem figyelte meg a kérdéses zebra forgalmát, különösen csúcsidőben, illetve nem nézte meg az ide beillesztett RTL felvételt sem, ahol látszik, hogy nem érnek át a gyalogosok ...

az alapelv pedig valószínűleg nem az kellene, hogy legyen, hogy az egyre növekvő autós forgalom "jóllétét" próbáljuk egy nagyváros közepén egyre növekvő frusztráció mellett kiszolgálni, hanem az, hogy autós-nem autós egyformán élhető minőségben élje meg a nagyvárosi létet, szívható levegővel, nem naponta egymásnak feszülve ...
ehhez kellene várospolitika, az "egyenrangú" érdekek egyeztetése, merthogy a gyalogos sem másodrangú állampolgár ... és az akció erre hívta fel a figyelmet ...
@8kerlakos: tényleg nem ismerem az adott zebra forgalmát, ezt írtam is utána.
Azzal is egyetértek, hogy az érdekeknek egyenrangúnak kellene lenniük, és a lehető legnagyobb "közjóra" kellene törekedni. Szóval tulajdonképpen egyről beszélünk.
Csak az a baj, hogy a közjó nem mérhető mondjuk egy mérőszámmal (pontosabban ha igen, akkor a mérőszám meghatározásának a módja lehet csak nagyon nehezen objektív).

Szerintem az igazi megoldás az lenne (ez most kicsit idilli lesz), hogy az emberek odafigyelnek egymásra, nem hergelik egymást és magukat fölöslegesen, a gyalogosok lehetőségeikhez mérten sietnek, az autósok nem türelmetlenkednek, ha várni kell. Előzékenységgel nagyon sokmindent meg lehetne oldani.
@Hack.Elek:
igen, én lassabb voltam a válasszal, még az előző bejegyzésére reagáltam, bocs :-)

igen, segítene a morál is, ami igen fogyó félben van (legalábbis mindenhol ezt látjuk magunk körül), de megfelelő szabályozással viszont lehet oldani a legneuralgikusabb pontokon, és ez a zebra ilyen ...

az is mindenesetre nyilvánvaló, hogy a zebra idő növelésével még jobban bedugulna a Rákóczi, ami már most is elviselhetetlen, gyalogosnak-autósnak egyformán, ezért a valódi megoldás itt is nem a gyalogosok-autósok egymásnak feszülése (a szervezőknek sem ez volt a szándékuk), hanem a probléma hosszú távú megoldása, ehhez pedig a belváros forgalmának csillapítása szükséges ...

az alapvető üzenet az volt, hogy a gyalogos SEM másodrangú állampolgár, bár a fenti kommentek egy részéből úgy tűnik, sokakat megráz ez az evidencia ...
:-)))
Az esetek 90%-ban a gyalogosoknak a zöld indokolatlanul sokkal hosszabb mint kéne.
Én elhiszem, hogy lehet rgy-két olyan gyalogátkelőhelyet találni ahol rövid az idő az átkelésre. Átlagban egy gyalogos ( nem kirakatot nézegetve ) 15mp alatt 20m tesz meg. Azt joggal várjuk el, hogy gyalogátkelőhelyen gyorsabban sétáljon, még futás nélkül, kicsit kilépve 40m nyugodtan meg tud tenni. Ha ennél hosszabb, akkor tényleg senkitől nem lehet elvárni, hogy szaladjon. Ehhez még szakértő sem kell.
@"the dragon":
Szoval szerinted ha valaki kerekparozik = csoro, es nem tudna autot venni. Mennyire tipikus gondolkodasmod ez...
1. Nemetorszagban bicikliznek? Igen. Szerinted azok akik bringaznak nem tudnanak kocsit venni? Szerinted nem lehet, hogy hiaba all 2 kocsija a garazsban, megis bringara ul?

2. En most azonnal kp-ert (nem hitelre) tudnek venni egy UJ autot. De nem veszek, mert semmi szuksegem ra. Bringarol rohogok a dugoban szopo "draga nyugati auto"-sokon. :)

Szoval ezt a "nem autozik = csoro" osszefuggest gyorsan felejtsd el. Elfelejtjuk mi is.
@8kerlakos:

Maradjunk annyiban, hogy a közel s távol legcsúfosabb cigánygettóját hőn szeretni egyetlen korban sem számított az életrevalóság indikátorának...
@vuk_:

Te tényleg tizmilliós nagyságrendű kp-t tartasz magadnál? Nem vagy te véletlenül egy arab pénzváltó?
@"the dragon":
Nem magamnal. De egyebkent szerintem 10 millio alatt is lehet uj autot kapni n'es pas?
Vagy tenyleg csak az szamit embernek szamodra akinek 10 millional dragabb kocsija van? Ekkora szuklatokoruseget en mar nem tudok elkepzelni, exception-t dobna az agyam.
@vuk_:

Az előbb azt mondtad, hogy - idézem - "most azonnal" tudnál venni egy új autót, ergo a pénznek nálad kell lennie... Az a baj, hogy egy csúnya nagy hazugságspirálba kerültél, ahonnét már aligha tudsz arcvesztés nélkül kievickélni...
@8kerlakos: "a gyalogosok nemcsak a szűkre szabott idővel, hanem a rájuk hajtó autókkal is versenyeznek az átjutásért"

Demagóg hülyeség a köbön. A gyalogosnak elsöbbsége van a telizöldnél jobbra kanyarodó autósokkal szemben és ezt meg is kapják, mivel minden nap járok arra.
Éppenhogy a jobbra kanyarodó autósok szivnak ennél a lámpánál, mert ugyanannyi idejük van átmenni mint a gyalogosnak, csak ők libasorban mennek és még a gyalogosoknak is elsöbbséget kell adjanak, igy nem is jut át túl sok autó.

Egyébként egész pontosan hány gyalogost is ütöttek el ezen a zebrán az elmúlt mondjuk 10 évben? Nullát?
@"the dragon": igyekeztem egy markáns machós autós, fasisztoid szöveget írni cinikusan. Nem gondoltam volna, hogy ennyire beszopja mindenki :)))))
@Hack.Elek: Úgy vélem aki ennyire aggódik a levegő tisztasága miatt, hogy egy picit hosszabb zöld mennyi kipufogógáz többletet eredményez, ne járjon autóval. Úgy esetleg őszinte lenne az aggodalma. ;)

És most diplomatikusan nem jellemeztem a hazai autóstársadalmat.
Ilyen akcióra tökéletesen alkalmas lenne a Váci út is, a Duna Plaza előtti zebrával. 2x3 sávos út, annyira rövid zöld jelzéssel, hogy a fiatal srácok is csak félig futva érnek át. Közben a kanyarodó autóknak is zöld van, és 2 irányból hajtanak rá a zebrára. Középen van egy keskeny pihenő arra az estre ha nem érnél át. Persze ezen már elütöttek pár embert...
a többségnek pihenő pályán van az esze...

NEM KELL ÁTÉRNI villogó zöld meg piros előtt!! Mégegyszer: a gyalogos piros nem azt jelenti, hogy már el kellett volna hagyni a zebrát. Az csak annyit jelent, mint a villogó zöld: már tilos elindulni.

A szabály csak ennyi: folyamatos zöldnél szabad megkezdeni az átkelést. Hogy közben piros lesz -és mikor- az nem számít semmit. Jópár másodperc van a kiürülésre rászámolva mire a járműforgalom zöldet kapna.
@autosave: nézd meg a videón azt az embert, aki biceg. Kiürítési időszak? Simán az elinduló autók között ért át. Nem kell hosszabb zöld?!
@baum:

Ezek a gyalogosok márcsak ilyen nyughatatlan, hőzöngő, buta alakok...
Kérdezhetek valamit? Valóban azon megy a vita, hogy legyen-e tíz másodperccel hosszabb a zöld?
@"the dragon": Muhahaha.
Most azonnal mar csak azert sem mert vasarnap van baszki :) (tudod, az a nap amikor altalaban a boltok nagy resze zarva van). Hetfon pedig a bank is kinyit.

De latom jo urugy volt arra, hogy keruld a temat, miszerint szamodra csak az ember akinek draga az autoja :)
@Bob Saint-Clair:
Igen. Tudod aki nehezen megy, az nem fog Usain Bolt-fele repulorajttal atzuzni, hogy meg aterjen mire visszavalt, es elindulnak a tonnak ketoldalrol :)
nem, ne legyen hosszabb 10mpvel a zöld. legyen 2x1 sávos a rákóczi, legyen 30km/h korlát a városban, ne legyen lámpás átkelő csak sima zebra, és büntessenek meg minden autóst, aki nem adja meg az elsőbbséget.
@solaitid: :)
ezzel jöhetnél dec.12.-én a studmet beszélgetésére
@solaitid:
Ebben egyetertek. A lampa feltartja az autos es a gyalogos forgalmat. Ha az autosok betartjak az elsobbsegadast mindenki kenyelmesen mehetne. De hat latod, hiaba hullanak a gyalogok a zebran a rendorseg megis baszik ra. Sot: sok esetben zebras gazolasnak kepesek a gyalogot kihozni hibasnak. Es plakatolnak, hogy a gyalog nezzen szet a zebranal. Szegyen.
@vuk_:

Ó, miket nem mondasz! Tehát ezzel az információval már akkor is rendelkezned kellett, amikor azt állítottad, hogy most azonnal is meg tudnál venni egy új autót... Ebből nem tudok másra következtetni, csak arra, hogy nem is véletlen tévesztés történt - mint azt többen is gondolhatták - , hanem szánt szándékkal hazudtál mindannyiunknak!
@"the dragon":

De el vagyunk ám tévedve. Ne is haragudj, de a lényegi állításaidról volt szó, erre itt hőzöngsz valami általad kreált valóságon, miközben korábbi kommentekben csak úgy ontottad a butaságokat. Inkább ezen gondolkozz el.

Egyetértek solaitiddal (micsoda meglepetés...) abban, hogy keskenyebb keresztmetszetre van szükség. És ebbe még - lepődjetek meg, kedves autósok - az autós parkolósáv is beleférhet a Rákóczi úton, hiszen helyünk van dögivel, a járda nem keskeny, csak az úttest irgalmatlan szélessége generált irtózatos forgalmat.

A recept tehát: villamos, parkolósáv és bicikliút.
@El Argentino: Tekintve, hogy 11 mp az egész zöld, ha nem pont a 11 mp elején indulsz, esélyed nincs átérni, hiába nem villog még a lámpa.
@BDzsH:

Úgy látom cinkosai is akadnak a nagy átverésben! Brávó! Bár nem tudom, hogy mit ígérhetett, amiért hajlandó voltál feláldozni a becsületed, de remélem, hogy téged is ki fog játszani...
@"the dragon": Kissé ügyetlenül próbálsz terelni, ráadásul annyira vagy hülye, hogy még a hangsúlyt sem voltál képes érzékelni vuk hsz-ében, úgyhogy segítek (nem hitelre). Erről szólt a hsz, mindenki, akinek pozitív egész szám az IQ-ja, felfogta ezt, kivéve téged.
@"the dragon": Ez pusztán annyit mutat, hogy te még Bp. belvárosának a közelében sem jártál sosem. Palotanegyed neve mond neked valamit?
@"the dragon": :D vicces alak lehetsz, egy bocicsokiért adtam el a lelkem. én ilyen olcsó vagyok. ;)
@efhábé:

Nahát, miután az észérvekből kifogytatok, nem átalltok mocskolódásba, aljas sárdobálásba fogni... Hát ezért tart itt ez az ország! Nem is beszélve a fővárosról.

@BDzsH:

Cinkos helyett bűntársat kellett volna írnom, ez most már világosan látszik...
@BDzsH: nekem még túrórudit mondtál...most megint lebuktál?
:)
@"the dragon":

Áruld el nekem, Te most komolyan beszélsz? Csak mert nem tudom elhinni, hogy komolyan írod amit írsz. Nem a véleményeddel van a bajom, az olyan amilyen, hanem azzal hogy itt hazugozol, meg bűntársazol, meg cinkosozol.

Kérlekalásan: miről beszélsz egyáltalán?!

@Lesley:

Hát én azt hittem, hogy a múltkori sörrel már megvásároltam a hallgatásodat... :D
@BDzsH:

A te érdekedben remélem, hogy komolyan beszéltem, mert ellenkező esetben joggal érezhetnéd magad nagyon hülyének...
@BDzsH: az lehet, de a memóriám a sör törli...
@"the dragon":

De Te MIRŐL beszélsz???! Áruld már el nekem kérlek, akár hülye vagyok akár nem, hogy MIRŐL BESZÉLSZ?
@BDzsH:

Valld be szépen, hogy csak azért értetlenkedsz, mert a századik kommentre hajtottál... Meg kell mondjam, hogy ez beteges!
@"the dragon": Najó, most végigolvastam az összes kommentedet újra, bevallom nem tudom őket hova tenni, úh. nem is teszem sehova, nem tudom mit szívtál, de jó lehet neked. Szépeket.
@"the dragon":
kedves dragonfly, melyik "cigánygettóval" kevered a Palotanegyedet?
@BDzsH: najó. dragont én fizetem, fel akartalak bosszantani.
Bevett gyakorlat, hogy egy területet (de beszélhetünk akár állatfajokról is) a sajátosságai, nem pedig az egyezőségei alapján nevezünk el. Márpedig kár lenne tagadni, hogy szép épületek Budapest számos más kerületében is előfordulnak (jóval nagyobb számban is, mint a 8kerben), ámde ehhez fogható, klasszikus értelembe vett cigánygettót aligha találunk...
hm, dragonfly ki lett moderálva, vagy hiba a készülékben?
@"the dragon":
akkor eszerint nem budapesti vagy ...
Hát nagyon vicces volt a főváros közlekedését felelős akárkijének a nyilatkozata. Mintha ő teljesen más dimenzióban élne, bár megértem, a luxusautó volánja mögül egyáltalán nem izgalmas, hogy átérnek e a gyalogosok a zebrán, avagy sem!
Az a baj, hogy ezek az akciók elszigetelt performanszként csapódnak le a médiában. A döntéshozóknak csak nyűg az ilyen. Az igazán érinettek meg azt hiszik, ez egy buli, amihez nincs túl sok közük. Sajnos ide vezet a polgások anulálása, a köztájékoztatás hiánya. A panaszosok halgatnak, a perfonszmerek hülyének vannak nézve. Sokan még azt se tudják, ki az önkormányzati képviselőjük, nem hogy azt, hogy hol kell igényt bejelenteni nagyobb zöldidőre.
@városjáró: szerintem nem is kell tudniuk, erre vannak a civil szervezetek, akik gondolkodásra ösztökélik és meghallgatják az embereket, majd csomagolják az infót a döntéshozóknak! a baj ma ennek a rendszernek a hiánya - de ez például, ahogy én látom, alakulóban van.
A megoldás tök egyszerű. Ne autózzunk a városban. Számos alternatíva akad. Köztük egyik a gyaloglás.