Kis tömeg gyűlt már össze, a futók rajtszámot biggyesztgettek egymásra, lányoknak pom-pom bojtokat osztogattak a fotósok meg videósok gyűrűjében. Ez az esemény már jobban megmozgatta a sajtót, a királyi tévén kívül a Stop.hu, Index, RTL és még pár, nem beazonosítható kamerás nézte, mi is fog itt történni.
Az történt, hogy csupa fiatal, életerős nő és férfi állt rajthoz több alkalommal, oda-vissza, és tényleg szaladtak. Ami nem kunszt, így persze mindig átérnek. Nem volt egy idős ember sem - bár odamentem párhoz, volt, aki nem is akart szóba állni velem, de a többségük sietett, nem akart játszani, nem akart részt venni a zebrás akcióban - pedig leginkább értük volt ez az akció. Fel sem fogták.
Aztán a hangosbeszélőn felhangzottak a vezényszavak, zöld jelzésre átszaladtak az indulók párszor, oda-vissza, a végén meg eredményhirdetés is volt, dobogóval, éremmel, ahogy illik. Majd lecsaptak mindenkire a kamerás-mikrofonos emberek, mondja már el a véleményét az eseményről.
Én itt teszem meg: az akció kellett, hasznos volt, mert felhívta a figyelmet egy létező problémára, sikerült elég nagy felhajtást csinálni, biztosan nagy lesz a sajtóvisszhangja, talán át is gondolják az illetékesek, és változtatnak a zöld jelzés hosszán. Jobban örültem volna, ha botos papák és banyatankos mamák iparkodnak a saját tempójukban, rajtszámmal, és ha átértek, könnyes szemmel örülnek neki. Érzékletesebb lett volna.
A Budapest Korzó pedig ezzel (is) nevet szerzett, lassan többet szerepel, mint a Studio Metropolitana - legalábbis az ötleteik sokkal jobbak, és hasznosabbak. Tanulhatnának tőlük, de tényleg.
Nahát, én nem is tudtam, hogy ott volt valaki a Fővárostól, egy felelős ember, akinek ez a dolga, hogy megnézze, tényleg jól működnek a dolgok. A várakozásoknak megfelelően azt mondja, igen, minden jó. És miért nem lehet rajta változtatni? Na miért??
Úgy van! Az autók miatt! A szent és sérthetetlen autósokat nem lehet feltartani egy autópályán - pár másodpercre sem - és ez pedig az a javából, a várost kettészelő 2x3 sávos autópálya. Nehogy már át akarjanak totyogni a túloldalra, oda születni kell!
A forgalomszervezők egy európai szabvánnyal számolnak: ennek értelmében a gyalogosnak 1 másodperc alatt 1,5 métert kellene megtennie. (Miközben az akadálymentesítési szakmérnökök 0,5 méter/másodperccel számolnak.) Pásti Imre ezzel kapcsolatban kifejtette: ezt az értéket az ún. minimumidő meghatározásánál használják.
És nem az lenne a lényeg, hogy a leglassabb értéket vegyük figyelembe? A biztonság pár másodpercen múlik, amit nem vesznek észre?
Pásti Imre nem lát a szemétől, vagy a benzingőz homályosította el? Szinte minden alkalommal van olyan ember, akire már ráindulnak az autósok. Mi kellene ahhoz, hogy változtassanak? Egy halál?
Addig nem?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ha már zöld, mire odaérsz, esélyed sincs, még futva sem.
Az úttest kb. 22 m, azaz 2m/s sebességgel kell haladni, ami barátok közt is 6,4 km/h. Ez átlag gyalogtempó, ha rajtra készen állsz, amikor kizöldül.
Időseknek már nem átlag gyalogtempó, ahogy pl. babakocsival sem, amit le kell tolni a padkán, túloldalt meg fel. Agyatlan rövid az a zöld jelzés ott.
mert ha ez nincs, akkor alapítok pártot, alapítványt, leszopom a kerületi képviselő fiát
ja vagy senki nem kapta meg a memót, hogy a politika az a TE ügyed, nem a másé, és úgy vannak a játékszabályok, hogy azzal szólsz bele, amid van?
mert lehet róla hápogni kommentben is, mint tudjuk, a közfelháborodásnak mekkora hatása van. gyurcsány is lemondott 2006-ja várj.
zebrafutóverseny = fasza.
Dejó ez a város.
Pl. a bicikli út a Múzeum krt-on.
Ki a f@sz kérdezte meg ott a boltosokat?
Mert most biciklizni tényleg lehet ott, de a potenciális vevők, a környéken sem tudnak megállni...
Ostobán terveznek.
A buták meg eszik ezt az "érted csináljuk" dumát.
Igazad van. Haldoklik az egész Váci utca. Meg a Vörösmarty tér. Meg a Ráday utca. Meg a Deák tér. a Duna korzó. Kihaltak, nincsenek ott emberek.
Bezzeg a Bajcsy-Zsilinszky út! Az Üllői út! Ezek mind élhető, tiszta kirakatú boltokkal teli lévő utcák.
Gondolkodni szokol-e?
@zebraakcio: Te meg ezentúl csak gyalog vagy biciklivel járj, idióta zsidó!
Fontos összefogni gyalogosnak, kerékpárosnak, autósnak, és rájövünk, h mindenkinek közös az érdeke, csak a megoldás nagyon komplex. Jobb levegő, kisebb zaj, biztonságos közlekedés.
P+R parkolók, jobb BKV, több kerékpárút, szélesebb járdák és még sorolhatnám.
Az üzlethelyiségek meg majd megtalálják az új profilukat, a bérlők meg a jó üzlethelyiséget.
Még több zebrafutást!
Még több kerékpáros demonstrációt!
a pár lépéssel arrébb levő postára mentem, de mire végeztem, már mindenkinek hűlt helye volt
ennyit a csigapostai ügyintézés lassúságáról...
Hát ezt aztán nevezem józan érvelésnek. :)))
Ismered az adott zebrát, vagy csak úgy általában osztod az észt? Nem mindenki középosztálybeli egészséges férfi, barátom. Nagymamák és babkocsisok is vannak a világon.
Egyébként pedig normális belvárosokban a gyalogosok körül forog a világ.
Aki autóval haladni akar, menjen az autópályára.
Mondom ezt belvárosi autótulajdonosként.
A forgalmat sosem a gyalogosok akadályozzák, hanem a többi autó.
11 mp a zöld, ennyi idő alatt akkor lehet rendesen átérni, ha
1. az ember tempósan azonnal elindul, ÉS!!!
2. nem hajt ki rá a Puskinból kiforduló, szintén éppen zöldet kapó kanyarodó autós forgalom,
3. sem pedig a Síp utcából szintén zöldet kapó, kanyarodó autósok nem vágnak elé ...
azaz a 11mp-en a gyalogosok és két kanyarodó autósor közösen osztoznak ...
mihelyt bármely fenti feltétel nem adott, a 11mp normál tempózással nem teljesíthető ...
további nehezítő tényezők:
4. mozgásban korlátozottak, pl. balesetből felépülők, kerekesszékesek, bottal közlekedők, gyengén látók, stb.
5. kismamák, babakocsisok, kisgyerekesek,
6. lassan járó idősek,
7. továbbá ha bárki nem a zöldre váltás után rögtön, starthelyzetből indul ...
... kellemes gyalogos próbálkozást, kedves autós társak ...
Legközelebb majd pávatollal a picsátokban fogtok fel-le szaladgálni a zebrán. Faszkalapok...
blog.hu/user/29638/tab/activity
Hogy az autósok többel járulnak hozzá a költségvetéshez, mint a járókereres nyanyák? Persze. A dohányosok is sokkal többet adóznak nemdohányzó társaiknál, mégse gyújthatnak rá akárhol...
Az ilyen széles utakon talán egy középen kialakított járdasziget lehetne megoldás, igaz, összességében tovább tartana átkelni, de legalább többen túlélnék... (már ha valami állat nem hajt közéjük, ahogy mostanában szokás...)
El lehet képzelni, mennyire szar helyzetek alakulnak ki. És mivel ott az áruház, ezért naponta több ezren mennek át ott a zebrán.
Szeretem az ilyen tetveket... eltaposni.
Remélem, amikor anyád már túl lesz a khm... számoljunkcsak... te lehetsz most úgy 14-15, akkor annyád sacc/kb. még nincs harminc. Szóval amikor már kicsit felnőttebb leszel és anyád is túl lesz a negyvenen, hogy fogsz ránézni. Addigra csak egy kiöregedett prostit látsz majd benne vagy egy a levegőt is feleslegesen rontó lényt, aminek már rég a temetőben lenne a helye?
Arra nem gondoltatok hogy a gyalogosok összevárják egymást és tízen-húszan EGYÜTT INDULNAK MEG?
"Különben is az autósok a kőolajszármazékok megvételével - a magas adóteher miatt -, sokkal több pénzt fizetnek be az államnak, mint a járókeretes öregasszonyok"
Hogy te mekkora marha vagy baratom...
Tehat ha az en jovedelmem 2x annyi, mint mase, es emiatt mondjuk 1.5x annyi SZJA-t fizetek be, akkor nekem minden allami cuccbol masfelszer annyi jar sot, az allami tamogatott buszokon at kell hogy adja nekem a helyet a minimalberes kis csicska, mert nekem tobb a jogom.
Remelem felfogtad, hogy mekkora marhasagot beszelsz.
Pedig baum gondolatmenete tetszetős - még ha ő maga csupán viccnek szánta is, te vadbarom -, gyalog csak a csórók járnak, akiknek jobb lenne vidéken.
"gyalog csak a csórók járnak" - innentol teged sem kell komolyan venni. Te vagy a leggyengebb lancszem, viszlat :D
(ja es persze biciklivel is csak a csorok meg bkv-n is, es persze suzukival is. a legjobb az lenne, ha MINDENKI draga autoval jarna. szep vilag lenne :D)
ebből az következne, hogy drága nyugati autó = tiszta ideológia?
ha ez az összefüggés valóban él, akkor azt hiszem, szoicáldarwinizmus által fertőzött, agymosott esettel van dolgunk ... :-(((
Természetesen lehet, hogy nem tudok minden esetről, de eddig egyetlen egy olyan hírt sem olvastam, hogy valakit azért ütöttek el a zebrán, mert nem ért át időben, és az induló autó nem várta meg, amíg átér. Ennyire ostoba autós nincs is, még ha igazán nagyon szemét alja gonosz lenne az autós, akkor sem éri meg neki. Ez ugye evidencia, de gondoltam leírom, hátha.
A másik oldalról nézve az esetek többségében a zebránál vagy egyáltalán nincs gyalogos (ez fordul elő egy 24 órás periódust tekintve a legtöbbször), vagy csupa olyan van, aki át tud érni időben (ez a maradék esetek többsége).
És akkor már csak egy kérdés: az lenne a jobb, ha az autók az esetek többségében fölöslegesen állnának a zebra előtt, addig is a város levegőjét szennyezve, és a gyalogosoknak közvetlenül, ténylegesen ártva, vagy az a jobb, ha néha szükség van arra, hogy az autós a még át nem ért gyalogosra várjon egy kicsit annak ellenére, hogy neki már zöld lenne?
Csak annyit kéne észrevenni, hogy mindenkinek ugyanaz az érdeke (és ez nem a hosszabb gyalogos zöld).
Egyébként ez ugyanolyan, mint az autós vs. biciklis vita. Ott az autósoknak kellene észrevenniük, hogy minél többen bicikliznek, nekik annál jobb lesz...
azért mennek zöldnél az autók keresztbe, mert nem tehetnek mást, mert a Puskinból és a Síp utcából kikanyarodó, ugyanerre a zebrára hajtó autóknak is ugyanaz a 11mp áll rendelkezésre, hogy a gyalogosok közé hajtva ez alatt az idő alatt átérjenek, mielőtt a lámpáktól a Rákóczin elindul mindkét irányban a forgalom.
magyarán: a gyalogosok nemcsak a szűkre szabott idővel, hanem a rájuk hajtó autókkal is versenyeznek az átjutásért ...
Amit írtam, általánosságban írtam.
Ha mindez teljesülne, talán kialakulna az autósokban az a fajta elővigyázatosság a gyalogosokkal szemben, ami más kulturált országokban alapvetőnek számít.
Akkor és csak akkor lehetne beszélni az autósok jogairól. Addig viszont pofa be.
az alapelv pedig valószínűleg nem az kellene, hogy legyen, hogy az egyre növekvő autós forgalom "jóllétét" próbáljuk egy nagyváros közepén egyre növekvő frusztráció mellett kiszolgálni, hanem az, hogy autós-nem autós egyformán élhető minőségben élje meg a nagyvárosi létet, szívható levegővel, nem naponta egymásnak feszülve ...
ehhez kellene várospolitika, az "egyenrangú" érdekek egyeztetése, merthogy a gyalogos sem másodrangú állampolgár ... és az akció erre hívta fel a figyelmet ...
Azzal is egyetértek, hogy az érdekeknek egyenrangúnak kellene lenniük, és a lehető legnagyobb "közjóra" kellene törekedni. Szóval tulajdonképpen egyről beszélünk.
Csak az a baj, hogy a közjó nem mérhető mondjuk egy mérőszámmal (pontosabban ha igen, akkor a mérőszám meghatározásának a módja lehet csak nagyon nehezen objektív).
Szerintem az igazi megoldás az lenne (ez most kicsit idilli lesz), hogy az emberek odafigyelnek egymásra, nem hergelik egymást és magukat fölöslegesen, a gyalogosok lehetőségeikhez mérten sietnek, az autósok nem türelmetlenkednek, ha várni kell. Előzékenységgel nagyon sokmindent meg lehetne oldani.
igen, én lassabb voltam a válasszal, még az előző bejegyzésére reagáltam, bocs :-)
igen, segítene a morál is, ami igen fogyó félben van (legalábbis mindenhol ezt látjuk magunk körül), de megfelelő szabályozással viszont lehet oldani a legneuralgikusabb pontokon, és ez a zebra ilyen ...
az is mindenesetre nyilvánvaló, hogy a zebra idő növelésével még jobban bedugulna a Rákóczi, ami már most is elviselhetetlen, gyalogosnak-autósnak egyformán, ezért a valódi megoldás itt is nem a gyalogosok-autósok egymásnak feszülése (a szervezőknek sem ez volt a szándékuk), hanem a probléma hosszú távú megoldása, ehhez pedig a belváros forgalmának csillapítása szükséges ...
az alapvető üzenet az volt, hogy a gyalogos SEM másodrangú állampolgár, bár a fenti kommentek egy részéből úgy tűnik, sokakat megráz ez az evidencia ...
:-)))
Én elhiszem, hogy lehet rgy-két olyan gyalogátkelőhelyet találni ahol rövid az idő az átkelésre. Átlagban egy gyalogos ( nem kirakatot nézegetve ) 15mp alatt 20m tesz meg. Azt joggal várjuk el, hogy gyalogátkelőhelyen gyorsabban sétáljon, még futás nélkül, kicsit kilépve 40m nyugodtan meg tud tenni. Ha ennél hosszabb, akkor tényleg senkitől nem lehet elvárni, hogy szaladjon. Ehhez még szakértő sem kell.
Szoval szerinted ha valaki kerekparozik = csoro, es nem tudna autot venni. Mennyire tipikus gondolkodasmod ez...
1. Nemetorszagban bicikliznek? Igen. Szerinted azok akik bringaznak nem tudnanak kocsit venni? Szerinted nem lehet, hogy hiaba all 2 kocsija a garazsban, megis bringara ul?
2. En most azonnal kp-ert (nem hitelre) tudnek venni egy UJ autot. De nem veszek, mert semmi szuksegem ra. Bringarol rohogok a dugoban szopo "draga nyugati auto"-sokon. :)
Szoval ezt a "nem autozik = csoro" osszefuggest gyorsan felejtsd el. Elfelejtjuk mi is.
Maradjunk annyiban, hogy a közel s távol legcsúfosabb cigánygettóját hőn szeretni egyetlen korban sem számított az életrevalóság indikátorának...
Te tényleg tizmilliós nagyságrendű kp-t tartasz magadnál? Nem vagy te véletlenül egy arab pénzváltó?
Nem magamnal. De egyebkent szerintem 10 millio alatt is lehet uj autot kapni n'es pas?
Vagy tenyleg csak az szamit embernek szamodra akinek 10 millional dragabb kocsija van? Ekkora szuklatokoruseget en mar nem tudok elkepzelni, exception-t dobna az agyam.
Az előbb azt mondtad, hogy - idézem - "most azonnal" tudnál venni egy új autót, ergo a pénznek nálad kell lennie... Az a baj, hogy egy csúnya nagy hazugságspirálba kerültél, ahonnét már aligha tudsz arcvesztés nélkül kievickélni...
Demagóg hülyeség a köbön. A gyalogosnak elsöbbsége van a telizöldnél jobbra kanyarodó autósokkal szemben és ezt meg is kapják, mivel minden nap járok arra.
Éppenhogy a jobbra kanyarodó autósok szivnak ennél a lámpánál, mert ugyanannyi idejük van átmenni mint a gyalogosnak, csak ők libasorban mennek és még a gyalogosoknak is elsöbbséget kell adjanak, igy nem is jut át túl sok autó.
Egyébként egész pontosan hány gyalogost is ütöttek el ezen a zebrán az elmúlt mondjuk 10 évben? Nullát?
És most diplomatikusan nem jellemeztem a hazai autóstársadalmat.
NEM KELL ÁTÉRNI villogó zöld meg piros előtt!! Mégegyszer: a gyalogos piros nem azt jelenti, hogy már el kellett volna hagyni a zebrát. Az csak annyit jelent, mint a villogó zöld: már tilos elindulni.
A szabály csak ennyi: folyamatos zöldnél szabad megkezdeni az átkelést. Hogy közben piros lesz -és mikor- az nem számít semmit. Jópár másodperc van a kiürülésre rászámolva mire a járműforgalom zöldet kapna.
Most azonnal mar csak azert sem mert vasarnap van baszki :) (tudod, az a nap amikor altalaban a boltok nagy resze zarva van). Hetfon pedig a bank is kinyit.
De latom jo urugy volt arra, hogy keruld a temat, miszerint szamodra csak az ember akinek draga az autoja :)
Igen. Tudod aki nehezen megy, az nem fog Usain Bolt-fele repulorajttal atzuzni, hogy meg aterjen mire visszavalt, es elindulnak a tonnak ketoldalrol :)
ezzel jöhetnél dec.12.-én a studmet beszélgetésére
Ebben egyetertek. A lampa feltartja az autos es a gyalogos forgalmat. Ha az autosok betartjak az elsobbsegadast mindenki kenyelmesen mehetne. De hat latod, hiaba hullanak a gyalogok a zebran a rendorseg megis baszik ra. Sot: sok esetben zebras gazolasnak kepesek a gyalogot kihozni hibasnak. Es plakatolnak, hogy a gyalog nezzen szet a zebranal. Szegyen.
Ó, miket nem mondasz! Tehát ezzel az információval már akkor is rendelkezned kellett, amikor azt állítottad, hogy most azonnal is meg tudnál venni egy új autót... Ebből nem tudok másra következtetni, csak arra, hogy nem is véletlen tévesztés történt - mint azt többen is gondolhatták - , hanem szánt szándékkal hazudtál mindannyiunknak!
De el vagyunk ám tévedve. Ne is haragudj, de a lényegi állításaidról volt szó, erre itt hőzöngsz valami általad kreált valóságon, miközben korábbi kommentekben csak úgy ontottad a butaságokat. Inkább ezen gondolkozz el.
Egyetértek solaitiddal (micsoda meglepetés...) abban, hogy keskenyebb keresztmetszetre van szükség. És ebbe még - lepődjetek meg, kedves autósok - az autós parkolósáv is beleférhet a Rákóczi úton, hiszen helyünk van dögivel, a járda nem keskeny, csak az úttest irgalmatlan szélessége generált irtózatos forgalmat.
A recept tehát: villamos, parkolósáv és bicikliút.
Úgy látom cinkosai is akadnak a nagy átverésben! Brávó! Bár nem tudom, hogy mit ígérhetett, amiért hajlandó voltál feláldozni a becsületed, de remélem, hogy téged is ki fog játszani...
:)
Áruld el nekem, Te most komolyan beszélsz? Csak mert nem tudom elhinni, hogy komolyan írod amit írsz. Nem a véleményeddel van a bajom, az olyan amilyen, hanem azzal hogy itt hazugozol, meg bűntársazol, meg cinkosozol.
Kérlekalásan: miről beszélsz egyáltalán?!
@Lesley:
Hát én azt hittem, hogy a múltkori sörrel már megvásároltam a hallgatásodat... :D
A te érdekedben remélem, hogy komolyan beszéltem, mert ellenkező esetben joggal érezhetnéd magad nagyon hülyének...
De Te MIRŐL beszélsz???! Áruld már el nekem kérlek, akár hülye vagyok akár nem, hogy MIRŐL BESZÉLSZ?
Valld be szépen, hogy csak azért értetlenkedsz, mert a századik kommentre hajtottál... Meg kell mondjam, hogy ez beteges!
kedves dragonfly, melyik "cigánygettóval" kevered a Palotanegyedet?
Utolsó kommentek