Flashmob a Blahán

Címkék: civil autó út blaha zebra

2009.09.16. 17:28

Villámcsődület volt pár perce a Blahán: a Budapest korzó a Kerékpárosklubbal ideiglenes zebrákat hozott létre a Blaha Lujza téren, hogy ne csak az autósoké legyen a felszín,  a gyalogos meg le van terelve a föld alá...

A tér négy sarkára kiállt egy-egy ember, festett gyalogátkelő-lámpával, és sípszóra forgatták. A tömeg meg sétált jó negyed órán keresztül, festett zebrát, vizilovet, zsiráfot és sünt mutatva az autósoknak kis táblákról.

Az autósok türelmesek voltak, kivéve egy teherautót, aki a kanyarban előzte meg az előtte várakozót, és dudálva az emberek közé hajtott. Kérték, hogy ne legyen ideges, még szívrohamot kap - azért a 3-5 másodpercért nem éri meg!

Rendőrök nem voltak - illetve az akció elején a Burger King előtt intézkedtek, aztán elhajtottak. Több rendőrautó átment a kereszteződésen, a benne ülők elkerekedett szemmel nézték a tömeget, de egy sem állt meg. Nem is volt miért, hiszen békésen gyülekező tömeg volt csak - akik vissza akarják foglalni a várost az autóktól. 

Rengetegen fotóztak, meg kamera is volt - ha minden igaz, Index anyánk csinált egy videót is..

FOTÓK ITT

Még több ilyet! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr521386675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Értem én, hogy az autós a 21. század leprás négere, akivel bármi megtehető, de ezt még ennek a fényében sem értem.

Minek zebra ha ott az aluljáró? Az aluljárón bármikor átmehetek, nem kell a lámpára várni. Az aluljáróban nem esik az eső, ami csatlakozik a Rákóczi út árkádos részéhez. Emellett a zebra sokkal balesetveszélyesebb.

Komolyan kérdezem, miért kell oda?
teccettek vóna a negyvenes-ötvenes években születni. akkor még belefért volna néhány évtized séta a felszínen. most már késő, legfeljebb marad a szilveszter.:)))
@Cook kapitány: Hogy az autó még tovább pöfögjön és még több káros anyagot bocsásson a levegőbe. Olyan jó játék, mint az előre programozott dugó.
@Cook kapitány: Mozgássérültek, babakocsisok, akik most így kapásból eszembe jutnak.
@Cook kapitány:
persze hogy nem érted...

ha zebra van, aluljáró kell,
ha aluljáró van zebra kell...

és egyébként nincs rajtad sapka...
@Cook kapitány:

legyen babakocsis gyereked, te meg ücsörögj egy tolószékben, megtudod
@EasyFriend: Erre mondjuk már 10-15 éve beígértek liftet, de ez korrekt érv, ezt elfogadom.

Még miért?
@Cook kapitány:

Miről beszélsz? A leprát meg a négerbőrt nem lehet reggel otthonhagyni...
@Cook kapitány: el vagyunk zárva a fénytől, a levegőtől, mindentől. és én például sem itt, sem a Nyugatinál nem merek éjszaka átmenni az aluljárón, ezért olyankor "illegálisan" is a kocsik között szoktam csámpázni.
Szóval a flashmob jó dolog, viszont, ha előre megszervezve videózzák, akkor nem sokban különbözik a kandikamerás műsoroktól. Nem kellene ezt elrontani...
@EasyFriend:
feltételezem, jártál már Bécsben, vagy annál nyugatabbra.
ha nem, elmondom neked, megoldják.
hidd el megoldják a babakocsik, és a mozgássérültek kulturált közlekedését az aluljárók lépcsőin.
gondolkodni kellene , nem pedig visszalépni egy jóval balesetveszélyesebb megoldás felé.
@Comandante en Jefe: Van aki az autót sem tudja otthon hagyni. Hadd ne mondjak példákat.

@sturnus_vulgaris: Erre talán az éjszakai rendőri jelenlét lenne a megoldás. Nem mellesleg a Blaha Lujza tér felszíni része is elég gáz tud lenni éjszaka.
Az hogy el vagy zárva a fénytől nem érv, azt a fél percet amíg az aluljáróban vagy ki lehet bírni napfény nélkül.
én ezt nem értem, miért a gyalogosoknak kell mindig aluljáróba menni, akiknek ugye fárasztó is lehet a le- felmenés, ellenben egy autónak nem különösebben téma egy kis lemenet felmenet.
Ha pl a blahán az autók mennének a föld alatt milyen jó kis hely lenne.
@szabiaki: így van! egyből a ferenciek terénél a felszín alá és a keletiig mehetne az autópálya a föld alatt. nekik is jobb, gyalogosnak is jobb, mindenkinek jobb. az építkezésen, pályázatokon pár elvtárs gazdagra is lophatná magát. közös érdek ez, akárhonnan nézem.
Persze, de akkor a metrót is használhassák az autók) én spec. nem engednék autót a "kiskörúton belül egyáltalán, azonban a megnem épített liftekról nem az autósok tehetnek, a városi káószról, ők is lehetnek joggal idegesek befizetnek egy valag adót amiből se út, se alagút, se parkoló nem lesz csak villák medencék és választási kampányok... Azért mert a politikusaink be állítottak mindenkit a sarokba, nem egymásra kéne acsarogni...
@szabiaki:
nagyon igazad van. megépíthették volna úgy is, mennyivel kellemesebb lenne a város, sok térrel, parkkal a felszínen. feltételezem, hogy akkoriban, amikor építették az aluljárókat, erre tellett szellemileg, anyagilag.
kár...
@székelyrobi:
vannak ilyenek ám. Kölnben a Dómnál, és a Főpályaudvarnál levitték a forgalmat a föld alá. parkolni leginkább mélygarázsban lehet, kellemes kiülős, sétálós a belváros. ott vajon miért tudták megoldani?
@Cook kapitány: te jartal mar abban az aluljaroban?
vagy aluljaroban egyaltalan?
babakocsival? esetleg bottal, gipszelt labbal?
esetleg emberkent szeretnel letezni a varosban? vagy hangyakent?

igen, az autos a XXI. szazad lepras negere, a nagyvarosi let szamtalan bajanak okozoja.
csak probalok oszinte lenni.
kepzeljunk el egy varost autok (autopalyak) nelkul, tomegkozlekedes, kerekpar, kozossegi terek, zold feluletek, jatszoterek, parkok, csend, kavezok teraszai, kirakatok, folyopart...
igen, ezeket mind elveszik az emebrtol a badog dobozok.
nem tetszik? ne ulj autoba, egyel kevesebb :)
@Cook kapitány: Hányszor jártál BP-en gyalog? Menj már le párszor az aluljárókba, ne csak a kocsiból nézzél ki!
A Blahán ráadásul az autóforgalom akadályozása nélkül is megoldhatóak lennének a zebrák.
@Blogger Géza: Mitől lennének nagyobbak a dugók, ha az autókkal párhuzamosan a gyalogosok is átmehetnének?
De ugye véletlenül sem az autók okozzák a dugót, hanem a gyalogosok.
gyalog az allatok jarnak
@Cook kapitány: "Emellett a zebra sokkal balesetveszélyesebb."
AZ aluljáró ugye nagyon biztonságos?
@Bellagio: Gépjárművel meg az állatokat viszik a vágóhídra.
@szabiaki: És gondolom, a metróba is a kocsiknak kéne lehajtaniuk, nem a gyalogosoknak, ugye? Mennyi briliáns elme...

A Blahától egy köpés a Krúdy utca, az már sikeresen vissza lett foglalva az autóktól, ott tessék sétálni, mert az arra van kitalálva. Nagy forgalmú úton, ahol a kanyarodók is kifejezetten nagy számban érkeznek, sokkal biztonságosabb és dinamikusabb megoldás az alul- vagy felüljáró, amit természetesen akadálymentesíteni kéne.
Az úttest az autósoké, meg az állatoké!
@kispista2: Tekintve, hogy a Blahán 4 sarokból háromnál engedélyezett a kisívben jobbrafordulás, a gyalogosok sosem az autókkal párhuzamosan haladnának, hanem merőlegesen. Ha egyszerre engedjük a gyalogost meg a kanyarodókat, akkor ésszerűtlenül lecsökkentjük egy óriási kereszteződés áteresztőképességét. Ha külön-külön engedjük, akkor egyrészt bazi sokat vár a gyalogos is, másrészt az autós is.
Nomostan meglepő módon azon a sarkon, ahol nem lehet kisívben jobbra fordulni, ott a zebra.
@kispista2: Igen, az aluljáró nagyon biztonságos. Garantáltan egyetlen jármű sem fog téged ott elütni.
Hosszú-hosszú évekig napi szinten aluljáróztam a Blahán, éjjel is, sosem volt ott semmi problémám.
Manapság a nyugati aluljárón kelek át, hosszú idő óta folyamatos ott a rendőri jelenlét.
@efhábé: És gondolom, a metróba is a kocsiknak kéne lehajtaniuk, nem a gyalogosoknak, ugye? Mennyi briliáns elme...

Hát ez elég hülye ötlet, nem vagy valami észkombájn.
Holnap visszafoglaljuk a járdát a gyalogosoktól az autóinkkal!Egy flashmob keretén belül, én és 174 ismerősöm, IFA, ZIL és egyéb járművekkel fogunk a járdán ide-oda szaladgálni. Ha harc, hát legyen harc! ;-)
Demszkynél flashmobozzatok legközelebb.

Szerencsétlenek.....
@szabiaki: Jóképességű barátom, ha a Blahán az aluljáróba tereled az autókat, akkor hogy közelítik meg a metrót a gyalogosok???????????
Erre próbáltam utalni, már látom, sokkal konkrétabban kellett volna, hogy felfogd.
Én itt lakom pár lépésre a Blahától, (de albérletben) , és rendszersen autoval járok dolgozni. Nem azért mert muszáj, hanem mert az rendkivül okosok fizetőssé tették az összes utcát. (előtte troliztam) Ha megszünteted a fizetős övezetet örömmel visszaállok a BKV-ra, sőt nyáron akár bicajra is. (Gy.K.: "Helyi lakos parkoló ticketet" csak az kap aki a kerületben fizeti a GJ adót, ami rám nem áll mert álandóra nem itt lakok) Szóval róka fogta csuka. Arról a matematikai csodáról ne is beszéljek hogy az 5%-os parkolódij itt 115->220Ft mértékben valósult meg. szerinted mi változik, azon kivül hogy egyel több bőr jön le rólam, ettől el fogok költözni? Nyilván nem, csak többet mérgelődöm. Ez NEM megoldás. A MOB-bal boszantani a "legjobban nyúzható adófizető" autosokat ugyanígy nem megoldás. Tessék a Városházához menni tüntetgetni hogy pl a 4-es metró "költségcsökkentésének" ne a P+R lehúzása legyen az első lépése.
Egyébként én eddig úgy csináltam gyalogosként, hogy amikor zöldet kaptam, szépen átballagtam, pirosnál meg megálltam. Még ittasan is elég széles a járda, hogy ne essen az ember a kocsik alá, azaz nem emlékszem az elmúlt évtizedekben problémákra.

Tömeg meg biztos valami manager-képző tanfolyam átvert tanoncai lehettek, akiknek ezt a feladatot adták, hátha elgázolják őket és akkor nem tudják visszakérni a tandíjat, mikor kiderül, hogy semmit nem ér az oklevelük.
Az nem zavarja ezeket a békés barmokat, hogy az úttesten tartózkodni szabálysértés?Kár, hogy a teherautós nem ütötte el őket...idióták
Amúgy nagy ötlet lenne tényleg az autokat leterelni a metróba. PL úgy mint a kamionokat a vonatra. EZ nagy ötelt lenne! A ráforditható benzin árában, elektromos hajtással átvinnék a kocsikat a város alatt. Erre kellene EU projekt! M3-nál fel, Budaörs előtt le. Meg egy másikat keresztbe, a szentendrei úttól a lágymányosi hid környékéig. :-)
@llll5: hát neked meg mi bajod?
@szabiaki: csúnyán feltörölted szegény efhábéval a padlót. :D :D :D
kurvaisten, hogy jövő héten lehajt valami ifás csapat az aluljáróba, az lesz ám a fless
Ebben az a dühitő, hogy félő, ez rendszeressé fog válni. Fogja magát egynégy-öt fős banda és simán átsétál, mondván ők demonstrálnak. Ami itt van ebben a nyomoronc országban az vicc.
Én is összeállok két-három autós haverral és behajtok a Váci u.ba. Mert nekem demonstrálni való kedvem van.
Én igenis örülök a flashmobnak: a lépcsőkön általában fáj a derekam, rendszerint mindhárom lejárat mocskos és húgyszagú, a patikásnál és a boltosnál tele van hajléktalannal. A megoldást nem tudom, ha lenne még átkelő, azt használnám, így hogy nincs, lépcsőzök, remélem ezért autós honfitársaim nem rúgják le a vesémet.
@szabiaki: Az gondolom, egy cseppet sem zavar, hogy a Ferenciek terén az autós aluljáró a petőfi utca vonalában található, míg a gyalogos aluljáró a metrókijárattal ettől keleti irányban.
A Blaha Lujza téren viszont a metrókijárat és a gyalogos alagút a jelenlegi úttestek kereszteződése alatt helyezkedik el, konkrétan a metrólejárat is.
és a világ ismét megmenekült! hála a pindur gyalogosoknak!
@Hegyi: Ezek szerint te sem ismered ezt a várost tisztességesen...
@efhábé: Ez a gyalogosoknak adott zöldidőkkel és kanyarodósávokkal könnyen megelőzhető. Sőt a jobbra kanyarodó sávnak a keresztforgalom zöldideje alatt is lehetne zöldet adni (pl. Erzsébet körútról a Rákóczira jobbrakanyadodva egy 2 sáv széles buszsáv van. Itt kialakítható a külön kanyarodósáv.)

@macskond: jelentkezz be állandó lakosnak.

@georg 48: Ilyen szempontból elég sokan "demonstrálnak" a járdán parkolással. Akik úgy gondolják hogy a járdát direkt parkolás céljára találták ki, a gyalogos meg repüljön át felettük. Azokról nem is beszélve akik pl az Üllőin a járdán hosszában végighajtanak és leparkolnak (a kereszteződésekben kiveszik az oszlopokat és a két kereszteződés között félúton megállank)
@efhábé: És akkor még arról a finomságról sem beszéltünk, hogy a ferenciek terén található aluljáró egyirányú és csupán két irányba biztosít áthaladást, míg a Blaha Lujza téren négy irányba kellene vezetni kétirányú forgalmat.
A T és a + közötti különbséget tán még te is érzékeled.
Azt se felejtsük el, hogy ha a gyalogos közlekedés kényelmetlen, akkor egyre többen váltanak majd kocsira, tovább növelve a dugót. Jelenleg is már sokan pont az igénytelen aluljárók és bkv miatt járnak kocsival még akkor is ha lassabb és drágább. Ebből a szemszögből nézve a kulturált gyalogosközlekedés megteremtése annak is érdeke aki amúgy állandóan kocsival jár.
@kispista2: A gyalogosoknak adott zöldidő borzalmasan csökkentené a kereszteződés áteresztőképességét. Továbbá, ha a gyalogosok külön kapnának zöldet, akkor rettenet sokat kéne várniuk két zöld között.
A keresztforgalomra itt nem jó ötlet ráereszteni a kanyarodókat, mert nincs hová bekanyarodni és utána besorolni. Egyébként működik ez a megoldás, de nem egy ilyen forgalmas kereszteződésben, ahol így is mindig bent ragadnak a kocsik.
Nem hülyeség kicsit sem az, hogy a város élhetőbbé tétele miatt egyre több felülelet kapnak a gyalogosok és egyre kevesebbet az autósok, de van néhány olyan pontja a városnak, ahol ezt nem érdemes meglépni. A Blaha pont ilyen.
@efhábé: Jelenleg 3 irányból lehet jobbra fordulni, a Rákócziról a József körútra tilos.
Szerintem bőven elférnének a kanyarodósávok, amelyeket nem lámpa, hanem medvesajt és zebra szabályozná az áthaladást. Erzsébet-Rákóczi irány: dupla széles buszsávba érkeznének az autók. Rákóczi-Erzsébet irány: a parkolásra használt sávba érkeznének. Így az áteresztőkapacitás akár növekedhetne is. Nézd meg a norc.hu-n a kerezsteződést ha nem emlékszel fejből.
A beragadás egyenes irányban szokott lenni, vagyis azért mert a fogadó út telített. Ennek nincs sok köze a kanyarodáshoz.
Szerintem a blahán jól megoldható lenne a zebra (bár ettől még elbaszhatják, ahogy általában történik)
azt értem én h szabad hülyének lenni, de minek ezzel visszaélni? ott az aluljáró, biztonságos, erre szopatják az embertársaikat.
ezek után ne csodálkozzon senki, ha nem áll meg neki zebránál az autó. nem támogatom, csak simán előfordul ezek után.
gratulálok a flashmobhoz, azt hiszem Bostonban az autós forgalom nagyrészét földalá száműzték, de ennél több részletet nem tudok, mindenesetre zseniális volna, ha a kocsik mennének alant és a gyalogosoké, bicikliseké lenne a tér, az úttest satöbbi...

aki meg a kocsiban akar fulladozni a föld alatt, élvezze azt, legyen jó neki....

egyébként van olyan ország-város a földön, ahol a hét egy napján mindenféle autóforgalom tilos (mentőket kivéve), és az utcát teljes szélességében a helyi lakosok foglalják el, a gyerekek játszanak a felnöttek lófrálnak, beszélgetnek...

tudnám élvezni ezt Budapesten is...
kéne már valami autós önvédelmi szerveződés mert ez a sok geci lassan tényleg kiszorít minket a városból
Annyira jó duma ez a "ki lehet szállni az autóból" szöveg! A sok szerencsétlen félhülye sötétzöld barom csak ezt tudja hajtogatni.
Hát NEM lehet kiszállni az autóból! Nehéz megérteni, hogy nem mindenki lakik 1 km-re a munkahelyétől, ahol zuhanyzó várja, mikor reggel megérkezik kerékpárral? Rengeteg ember jár be több tíz km-ről dolgozni, mert be KELL mennie Bp-re, meg kórházba, hivatalba stb, mert be KELL mennie. Nem azért, mert úgy tartja úri kedve.
És nem tudja megoldani mással, mint autóval. Kényszer az autózás, mert nincs helyette más!
Nyugaton hogy oldják meg?
P+R parkolók a város szélén, egybeépítve a metróállomással, potom áron biztonságos parkolók ezrei. A tömegközlekedés sűrűn jár, jó minőségű, megfizethető árú szolgáltatás.
Nálunk mindezek helyett: a még meglévő P+R parkolókat is megszüntetik (lásd pl Árkád), a tömeközlekedést állandóan ritkítják, színvonala kritikán aluli és elképesztően drága (1 megálló is 1 jegy).
És mi a megoldás a sok barom szerint? Tiltsuk ki az autókat és reklámozzuk a biciklizést! Csináljunk flashmobot! Ilyen egyszerű ez, gondolkodni már nem is kell.
Ha lenne alternatívája az autózásnak, akkor AZONNAL tömegesen választanák azt a ma még kényszerből autózók. De jelenleg nincs alternatívája.
@Rocko-: Bocs de ebben mi volt a szopatás? És hány autóst veszélyezettek ezzel?
Mert a zebrán megint halálragázoltak egy embert!
index.hu/bulvar/hirek/2009/09/16/meghalt_a_zebran_elgazolt_gyulai_lany/
Ugye őt is azért gyilkolta meg egy őrült, mert a blahán demonstrált pár ember?
Vagy úgy gondolod, hogy az úttest kizárólag az autóké, a járda meg a parkoló autóké? A gyalogos meg járjon autóvan, mert máshogyan nincs számára hely?

Autóban ülve valóban biztonságos az aluljáró, nem te kell kerülgesd a csöveseket és a pirézeket.
Az a bajom ezzel, hogy azért, mert néhány idióta képtelen szétnézni, és néhány másik idióta képtelen nem 180-al menni városban, le kell lassítani a forgalmat, és rá kell kényszeríteni sok-sok autót a folyamatos megállásra és elindulásra. Ami hosszútávon baromi sok benzin és környezetszennyezés ám.

A benzint nem ti fizetitek, a környezetszennyezésnek, allergiának és globális felmelegedésnek viszont örülhetünk együtt.
Jújjjdejóóóóó! Deügyesekvagytóóóók! Tyúúú, most aztán megmutattátok a cúnya-cúnya autósoknak, ej de meg lettek büntetve ihajjacsuhajja! Rajzoltatok ari kis zebrácskát is, fel is tettétek a kis táblcskára és sétálgattok felalá az úttesten, hátez úúúúúúúú! Fantörpikus!

hihhhhetetlen...

Ez az egész ország kezd egyre inkább egy állati nagy óvodára hasonlítani ahol minden hülye azt gondolja, hogy neki attól lesz jobb ha másnak szándékosan keresztbe tesz, ami mondjuk 3-4 évesen még okés, de a videón látható "egyedek" biológiailag már láthatóan meghaladták ezt a kort, csak a személyiségük ragadt le egy kicsit félúton.
Komolyan, fáj nézni a sok butuska "lény" elszánt, meggyőződéses arcát, hogy ő itten most valami csúnya nagy dolgot visz ám éppen véghez, ő mostan éppen lázadik a fjúcsörért.
Milyen ciki lesz majd nekik 5-10-15 év múlva visszanézni az ilyen videókat :)
@lamed: Ha a nyugatról beszélsz, nézd meg ott mennyivel jobb gyalogosként közlekedni.
"És mi a megoldás a sok barom szerint? Tiltsuk ki az autókat és reklámozzuk a biciklizést!"
Itt momentán erről szó sem volt. Csak néhányan a gyaloglást mint az autózás alternatíváját akarnák jobbítani. A zebra is ennek része (a p+r parkolókkal meg normális bkv-val együtt)
@Bockó: ha nem ülne mindenki az autóba, talán kisebb lenne a környezetszennyezés is.
A sok-sok autó meg azért kényszerül folyamatos megállásra, mert túl sok van belőlük. A Blahán sem a gyalogosok hanem az autók miatt van lámpa. Ha a lámpa miatt ott dugó van, azért kizárólag a sok autó okolható.
Komolyan nehéz ezt az evidens dolgot megérteni? Ha a városban 100 e autó fér el, akkor félmillió autónál akkor is dugó lesz, ha egy gyalogos sincs az utcákon.

@Kalagonya:
"Tyúúú, most aztán megmutattátok a cúnya-cúnya autósoknak"
Itt szvsz a döntéshozók voltak a fő célpont. Egy rövid és gyors akcióval próbálták felhívni magukra a figyelmet (ami nehéz mert a politikusokat a síbolás nagyon leköti.
Valóban nehéz azt megérteni, hogy ha javul a gyalogosközlekedés, akkor többen fognak gyalogolni így az autózóknak is több hely marad? Mert ez az egyetlen normális lehetőség a dugók csökkentésére (a másik az, hogy minden második házsort leromboljuk. Ez kicsit drága lenne és a lakókat is zavarná)
Ne vegyé jegyet a békávéra, sétáljunk az autók közé, gáncsoljuk el a bringást, üssük el a mopedest... Dolgozik itt valaki annyit, hogy ne legyen ilyen hülyeségekre ideje???
Kedves gyalogosok! Addig ugráltok, amikor egyszer csak egyenjogúak lesztek, rendszámot kaptok és akkor majd nagyon visszacsinálnátok a dolgot. Történtek itt már váratlan dolgok! ;-) Margit hídon ugye már büntetik a bringásokat, aztán majd máshol is, gyalogosként meg aztán végképp nehéz menekülni! Tessék csak gondolkodni!
@kispista2: A gyaloglást akarták jobbítani azáltal, hogy ellehetetlenítik az autózást. Ha aluljárók helyett felszíni gyalogosközlekedés lenne mindenhol, azzal gyakorlatilag kitiltanák az autókat.
Ez a bajom, ez a pártállami hozzáállás: ha valami nem jó, akkor azt tiltsuk, lehetetlenítsük el, és meg van oldva a kérdés. Tiltsuk be a környezetszennyezést, a betegségeket, a szegénységet és minden rendben lesz. Ez a legegyszerűbb: papír, határozat, pecsét rá, meg is van oldva.

Szerintem is csökkenteni kell a belváros autóforgalmát, de nem úgy, hogy erővel kizárjuk az autósokat! Hanem először is az ország túlzott centralizáltságát kellene megszüntetni, hogy ne kelljen bemenni Bp-re mindenért, aztán alternatív lehetőségeket kell teremteni (P+R parkolók, tömegközlekedés). Azonnal tömegek választanák a jól működő tömegközlekedést, ha tehetnék. De most nem tehetik, mert nem létezik.
@kispista2: 'ha nem ülne mindenki az autóba, talán kisebb lenne a környezetszennyezés is'

Ezt biztosan nem te találtad ki, Einstein, Churchill vagy Woody Allen idézetre tippelek, zseniális.

'akkor félmillió autónál akkor is dugó lesz, ha egy gyalogos sincs az utcákon'

A birka módra lelépő gyalogosok pedig ezen segíteni fognak. Az emberek egyébként valójában csak azért ülnek autóba, mert sok idő átjutni a zebrán. Ha kevesebb idő lesz, figyeld meg, mind gyalogolni fog! Evidens, bzmg.
És ez mitől flashmob? És mitől "Flesmob by Lesley"?

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒████▒█▒▒▒▒▒██▒▒▒███▒█▒▒█▒▒▒▒█▒▒▒█▒▒███▒▒███▒▒
▒█▒▒▒▒█▒▒▒▒█▒▒█▒█▒▒▒▒█▒▒█▒▒▒▒██▒██▒█▒▒▒█▒█▒▒█▒
▒███▒▒█▒▒▒▒█▒▒█▒▒██▒▒████▒▒▒▒█▒█▒█▒█▒▒▒█▒███▒▒
▒█▒▒▒▒█▒▒▒▒████▒▒▒▒█▒█▒▒█▒▒▒▒█▒▒▒█▒█▒▒▒█▒█▒▒█▒
▒█▒▒▒▒████▒█▒▒█▒███▒▒█▒▒█▒▒▒▒█▒▒▒█▒▒███▒▒███▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

itschykhatschy.com/?search=tag&q=flash_mob
@lamed: emlékezzél: a pártállam volt, aki a moszkovita példákra megépítette a gyalogos aluljárókat, hogy a gyors gépkocsik - ami már akkor is a fétis kategóriába tartoztak, és a helyzet azóta folyamatosan romlik - akadálytalanul suhanhassanak, vihessék a fonos embereket. na ilyet keveset találsz a világ egyéb tájain. ott foglalkoznak pl. a mozgássérültekkel, a babakocsival közlekedőkkel, az egyéb okból korlátozott mozgásúakkal, valamint azzal, hogy gyalogosnak lenni nem állapot, mint éppen autóval közlekedőnek lenni, hanem alap állapot.
Látom beindult a sok troll. Nem jut el az agyukig, hogy ŐK IS GYALOGOSOK. Legfeljebb néha (gyakran) autóba ülnek.
A sok íróasztal-okoskodó!
Egy darab idegbeteg teherautósofőrőn kívül (akinek a feljelentésén erősen gondolkodunk, szándékos veszélyeztetés címén - jogsi azonnal el) senkit nem zavart a flashmob. Azok a buta külföldiek, akik arra jártak, kapásból csatlakoztak.
Ne Az aluljáró szép és hasznos dolog - ott ahol autópálya, autóút, vagy gyors autóközlekedés szükségeltetik. A Blaha pont nem ilyen.
Írom ezt úgy, hogy itt lakom, 3 percre. Ja és be vagyok jelentkezve, úgyhogy a kocsim adóját is ide fizetem.
@zebraakcio: Mielőtt feljelentitek a teherautóst azért azt is gondold végig, hogy ti vajon mennyire voltatok szabályosak, ill. hogy a demonstráció be volt-e jelentve a rendőrségen.
@Cook kapitány: nem kell bejelenteni már a rendőrségen. amúgy egy nagy rakás gyalogos sem képes olyan fizikai elváltozást okozni egy teherautóban, mint fordítva...
@Cook kapitány:
Ahhoz, hogy a flashmobosok mennyire voltak szabálytalanok (én ugyanis végig csak a járdán álltam), semmi köze ahhoz, hogy a teherautós mit művelt.
Ha egy kicsit is jártas lennél a magyar jogban, akkor tudhatnád.
Arról nem is szólva, hogy a performansz nem veszélyeztette senki testi épségét. Legfeljebb kb. 4 autóvezetőnek opkozott bosszúságot. A Rákóczi úton is és a Nagykörúton is dugó volt, az autók se előre se hátra. Jól példázza, hogy gyalog simán utolértem a teherautót, lefényképeztem a rendszámát és megbeszéltem vele, hogy föl fogjuk jelenteni (nyugodt hangon, neki meg habzott a szája). Utána még legalább 3-4 percig mehettem volna mellette, mire átjutott a Dohány utcai kereszteződésen.
Ő viszont mások testi épségét veszélyeztette szándékosan, azzal, hogy jól látható módon a tömegbe hajtott, ahol gyerekes szülők is voltak.
@zebraakcio: Csak gondoltam ha már úgy is ott vagytok a rendőrségen, akkor bejelentést tesztek a teherautós akcióját megelőző (attól nyilván teljesen független) szabálytalanságról is.

(a félreértések elkerülése végett: nem akarom mentegetni a teherautóst)
@Cook kapitány:
Aha. A teherautósról tudom kicsoda. A flashmobosokról nem.
@kispista2: egyet se veszélyeztettek, pusztán szivatták.
igen, a lányt elütötték, keressék meg és ítéljék el a gyilkosát. na de erről mit tehettek a Blahánál autózók? vagy egykutya mind, szopassuk, ahol érjük? én is ítéljelek el, mert sok hülye kommentelő, te is az vagy, aztán lényegtelen, h ki mit mond?
"Vagy úgy gondolod, hogy az úttest kizárólag az autóké, a járda meg a parkoló autóké?"
állítottam én ezt valahol? nem.
én úgy gondolom, h a járda a gyalogosoké, elsőbbségként. után következik, h az úttest a gépjárműveké.
ha lehet, a kettőt nem kell vegyíteni, mert az konfliktushelyzetet generál. erre még a fenti barmok rá is tesznek egy lapáttal. az aluljáró biztonságosabb. az általad linkelt lány a lehető legkisebb eséllyel halt volna meg autó által, ha van ott is aluljáró.
de neeeeeem, mi öntudatos gyalogosok vagyunk, nekünk meg kell mutatni, h mi milyen öntudatosak vagyunk. csak éppen ész nélkül.
"Autóban ülve valóban biztonságos az aluljáró, nem te kell kerülgesd a csöveseket és a pirézeket. "
Móriczon naponta kétszer kell átmennem, mindig aluljárón megyek. biztonságosabb, gyorsabb. ennek ellenére így is rengeteg majom van, aki fent, pláne gyalogos piroson akar átmenni. azt hiszem, nem én vagyok a hülye.
az meg h milyen a közbiztonság, azt talán nem az autóval közlekedőkön kell leverni, ha ez nem tetszik, akkor tessék a rendőrség előtt masírozni.

kispista2 2009.09.16. 21:28:33
"ha nem ülne mindenki az autóba, talán kisebb lenne a környezetszennyezés is."
a BKV járművei a legkörnyezetszennyezőbbek. utassal v anélkül.
"A sok-sok autó meg azért kényszerül folyamatos megállásra, mert túl sok van belőlük."
látszik, h nem nagyon ültél autóban. :) zöldhullám, mint olyan nem nagyon létezik Pesten, néha 3 km-et megtenni sem lehet anélkül, h az ember ne rendre pirosba fusson bele. elbaszott szervezésű lámpák. na akkor most ki miatt pöfög az autó, azért mert sokan vannak, vagy azért, mert mindenhol lámpa van?
"Itt szvsz a döntéshozók voltak a fő célpont."
akkor miért nem a városházán masírozol, te egysugarú?

zebraakcio · zebraakcio.blog.hu 2009.09.17. 11:25:33
márhogy szándékos veszélyeztetés az, h ti elébe mentek a pofonnak, aztán csodálkoztok ha megkapjátok?
tényleg addig akarjátok ezt csinálni, amig meg nem hal valaki, h aztán megmutathassátok: "de hát én megmondtam!". ennyire nem ér nektek semmit az emberi élet?

@zebraakcio: dehogy nincs köze a ti szabálytalanságotoknak, miből gondolod h azt el lehet mismásolni, mást meg elővenni? a kettős mércétek elég fura.
@blokkos: Az autósok meg csak addig állatok, amíg megközelítik az autójukat, aztán szerencsére beszállhatnak és onnantól persze mindenki más csak gyalog/paraszt.
Többek között ez a mentalitás az akadályozója egy élhető városnak. Amíg a tömegközlekedéssel, gyalog, vagy kerékpárral járók csak négerek, addig ez nem fog változni.
Kérdezhetném, hogy hány autós mellőzi azóta az autóját, mióta kiderült, hogy a gyereke asztmás, vagy egyéb légúti megbetegedésben szenved.