Villámcsődület volt pár perce a Blahán: a Budapest korzó a Kerékpárosklubbal ideiglenes zebrákat hozott létre a Blaha Lujza téren, hogy ne csak az autósoké legyen a felszín, a gyalogos meg le van terelve a föld alá...
A tér négy sarkára kiállt egy-egy ember, festett gyalogátkelő-lámpával, és sípszóra forgatták. A tömeg meg sétált jó negyed órán keresztül, festett zebrát, vizilovet, zsiráfot és sünt mutatva az autósoknak kis táblákról.
Az autósok türelmesek voltak, kivéve egy teherautót, aki a kanyarban előzte meg az előtte várakozót, és dudálva az emberek közé hajtott. Kérték, hogy ne legyen ideges, még szívrohamot kap - azért a 3-5 másodpercért nem éri meg!
Rendőrök nem voltak - illetve az akció elején a Burger King előtt intézkedtek, aztán elhajtottak. Több rendőrautó átment a kereszteződésen, a benne ülők elkerekedett szemmel nézték a tömeget, de egy sem állt meg. Nem is volt miért, hiszen békésen gyülekező tömeg volt csak - akik vissza akarják foglalni a várost az autóktól.
Rengetegen fotóztak, meg kamera is volt - ha minden igaz, Index anyánk csinált egy videót is..
Még több ilyet!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Minek zebra ha ott az aluljáró? Az aluljárón bármikor átmehetek, nem kell a lámpára várni. Az aluljáróban nem esik az eső, ami csatlakozik a Rákóczi út árkádos részéhez. Emellett a zebra sokkal balesetveszélyesebb.
Komolyan kérdezem, miért kell oda?
persze hogy nem érted...
ha zebra van, aluljáró kell,
ha aluljáró van zebra kell...
és egyébként nincs rajtad sapka...
Még miért?
feltételezem, jártál már Bécsben, vagy annál nyugatabbra.
ha nem, elmondom neked, megoldják.
hidd el megoldják a babakocsik, és a mozgássérültek kulturált közlekedését az aluljárók lépcsőin.
gondolkodni kellene , nem pedig visszalépni egy jóval balesetveszélyesebb megoldás felé.
@sturnus_vulgaris: Erre talán az éjszakai rendőri jelenlét lenne a megoldás. Nem mellesleg a Blaha Lujza tér felszíni része is elég gáz tud lenni éjszaka.
Az hogy el vagy zárva a fénytől nem érv, azt a fél percet amíg az aluljáróban vagy ki lehet bírni napfény nélkül.
Ha pl a blahán az autók mennének a föld alatt milyen jó kis hely lenne.
nagyon igazad van. megépíthették volna úgy is, mennyivel kellemesebb lenne a város, sok térrel, parkkal a felszínen. feltételezem, hogy akkoriban, amikor építették az aluljárókat, erre tellett szellemileg, anyagilag.
kár...
vannak ilyenek ám. Kölnben a Dómnál, és a Főpályaudvarnál levitték a forgalmat a föld alá. parkolni leginkább mélygarázsban lehet, kellemes kiülős, sétálós a belváros. ott vajon miért tudták megoldani?
vagy aluljaroban egyaltalan?
babakocsival? esetleg bottal, gipszelt labbal?
esetleg emberkent szeretnel letezni a varosban? vagy hangyakent?
igen, az autos a XXI. szazad lepras negere, a nagyvarosi let szamtalan bajanak okozoja.
csak probalok oszinte lenni.
kepzeljunk el egy varost autok (autopalyak) nelkul, tomegkozlekedes, kerekpar, kozossegi terek, zold feluletek, jatszoterek, parkok, csend, kavezok teraszai, kirakatok, folyopart...
igen, ezeket mind elveszik az emebrtol a badog dobozok.
nem tetszik? ne ulj autoba, egyel kevesebb :)
A Blahán ráadásul az autóforgalom akadályozása nélkül is megoldhatóak lennének a zebrák.
De ugye véletlenül sem az autók okozzák a dugót, hanem a gyalogosok.
AZ aluljáró ugye nagyon biztonságos?
A Blahától egy köpés a Krúdy utca, az már sikeresen vissza lett foglalva az autóktól, ott tessék sétálni, mert az arra van kitalálva. Nagy forgalmú úton, ahol a kanyarodók is kifejezetten nagy számban érkeznek, sokkal biztonságosabb és dinamikusabb megoldás az alul- vagy felüljáró, amit természetesen akadálymentesíteni kéne.
Nomostan meglepő módon azon a sarkon, ahol nem lehet kisívben jobbra fordulni, ott a zebra.
Hosszú-hosszú évekig napi szinten aluljáróztam a Blahán, éjjel is, sosem volt ott semmi problémám.
Manapság a nyugati aluljárón kelek át, hosszú idő óta folyamatos ott a rendőri jelenlét.
Hát ez elég hülye ötlet, nem vagy valami észkombájn.
Erre próbáltam utalni, már látom, sokkal konkrétabban kellett volna, hogy felfogd.
Tömeg meg biztos valami manager-képző tanfolyam átvert tanoncai lehettek, akiknek ezt a feladatot adták, hátha elgázolják őket és akkor nem tudják visszakérni a tandíjat, mikor kiderül, hogy semmit nem ér az oklevelük.
Én is összeállok két-három autós haverral és behajtok a Váci u.ba. Mert nekem demonstrálni való kedvem van.
A Blaha Lujza téren viszont a metrókijárat és a gyalogos alagút a jelenlegi úttestek kereszteződése alatt helyezkedik el, konkrétan a metrólejárat is.
@macskond: jelentkezz be állandó lakosnak.
@georg 48: Ilyen szempontból elég sokan "demonstrálnak" a járdán parkolással. Akik úgy gondolják hogy a járdát direkt parkolás céljára találták ki, a gyalogos meg repüljön át felettük. Azokról nem is beszélve akik pl az Üllőin a járdán hosszában végighajtanak és leparkolnak (a kereszteződésekben kiveszik az oszlopokat és a két kereszteződés között félúton megállank)
A T és a + közötti különbséget tán még te is érzékeled.
A keresztforgalomra itt nem jó ötlet ráereszteni a kanyarodókat, mert nincs hová bekanyarodni és utána besorolni. Egyébként működik ez a megoldás, de nem egy ilyen forgalmas kereszteződésben, ahol így is mindig bent ragadnak a kocsik.
Nem hülyeség kicsit sem az, hogy a város élhetőbbé tétele miatt egyre több felülelet kapnak a gyalogosok és egyre kevesebbet az autósok, de van néhány olyan pontja a városnak, ahol ezt nem érdemes meglépni. A Blaha pont ilyen.
Szerintem bőven elférnének a kanyarodósávok, amelyeket nem lámpa, hanem medvesajt és zebra szabályozná az áthaladást. Erzsébet-Rákóczi irány: dupla széles buszsávba érkeznének az autók. Rákóczi-Erzsébet irány: a parkolásra használt sávba érkeznének. Így az áteresztőkapacitás akár növekedhetne is. Nézd meg a norc.hu-n a kerezsteződést ha nem emlékszel fejből.
A beragadás egyenes irányban szokott lenni, vagyis azért mert a fogadó út telített. Ennek nincs sok köze a kanyarodáshoz.
Szerintem a blahán jól megoldható lenne a zebra (bár ettől még elbaszhatják, ahogy általában történik)
ezek után ne csodálkozzon senki, ha nem áll meg neki zebránál az autó. nem támogatom, csak simán előfordul ezek után.
aki meg a kocsiban akar fulladozni a föld alatt, élvezze azt, legyen jó neki....
egyébként van olyan ország-város a földön, ahol a hét egy napján mindenféle autóforgalom tilos (mentőket kivéve), és az utcát teljes szélességében a helyi lakosok foglalják el, a gyerekek játszanak a felnöttek lófrálnak, beszélgetnek...
tudnám élvezni ezt Budapesten is...
Hát NEM lehet kiszállni az autóból! Nehéz megérteni, hogy nem mindenki lakik 1 km-re a munkahelyétől, ahol zuhanyzó várja, mikor reggel megérkezik kerékpárral? Rengeteg ember jár be több tíz km-ről dolgozni, mert be KELL mennie Bp-re, meg kórházba, hivatalba stb, mert be KELL mennie. Nem azért, mert úgy tartja úri kedve.
És nem tudja megoldani mással, mint autóval. Kényszer az autózás, mert nincs helyette más!
Nyugaton hogy oldják meg?
P+R parkolók a város szélén, egybeépítve a metróállomással, potom áron biztonságos parkolók ezrei. A tömegközlekedés sűrűn jár, jó minőségű, megfizethető árú szolgáltatás.
Nálunk mindezek helyett: a még meglévő P+R parkolókat is megszüntetik (lásd pl Árkád), a tömeközlekedést állandóan ritkítják, színvonala kritikán aluli és elképesztően drága (1 megálló is 1 jegy).
És mi a megoldás a sok barom szerint? Tiltsuk ki az autókat és reklámozzuk a biciklizést! Csináljunk flashmobot! Ilyen egyszerű ez, gondolkodni már nem is kell.
Ha lenne alternatívája az autózásnak, akkor AZONNAL tömegesen választanák azt a ma még kényszerből autózók. De jelenleg nincs alternatívája.
Mert a zebrán megint halálragázoltak egy embert!
index.hu/bulvar/hirek/2009/09/16/meghalt_a_zebran_elgazolt_gyulai_lany/
Ugye őt is azért gyilkolta meg egy őrült, mert a blahán demonstrált pár ember?
Vagy úgy gondolod, hogy az úttest kizárólag az autóké, a járda meg a parkoló autóké? A gyalogos meg járjon autóvan, mert máshogyan nincs számára hely?
Autóban ülve valóban biztonságos az aluljáró, nem te kell kerülgesd a csöveseket és a pirézeket.
A benzint nem ti fizetitek, a környezetszennyezésnek, allergiának és globális felmelegedésnek viszont örülhetünk együtt.
hihhhhetetlen...
Ez az egész ország kezd egyre inkább egy állati nagy óvodára hasonlítani ahol minden hülye azt gondolja, hogy neki attól lesz jobb ha másnak szándékosan keresztbe tesz, ami mondjuk 3-4 évesen még okés, de a videón látható "egyedek" biológiailag már láthatóan meghaladták ezt a kort, csak a személyiségük ragadt le egy kicsit félúton.
Komolyan, fáj nézni a sok butuska "lény" elszánt, meggyőződéses arcát, hogy ő itten most valami csúnya nagy dolgot visz ám éppen véghez, ő mostan éppen lázadik a fjúcsörért.
Milyen ciki lesz majd nekik 5-10-15 év múlva visszanézni az ilyen videókat :)
"És mi a megoldás a sok barom szerint? Tiltsuk ki az autókat és reklámozzuk a biciklizést!"
Itt momentán erről szó sem volt. Csak néhányan a gyaloglást mint az autózás alternatíváját akarnák jobbítani. A zebra is ennek része (a p+r parkolókkal meg normális bkv-val együtt)
A sok-sok autó meg azért kényszerül folyamatos megállásra, mert túl sok van belőlük. A Blahán sem a gyalogosok hanem az autók miatt van lámpa. Ha a lámpa miatt ott dugó van, azért kizárólag a sok autó okolható.
Komolyan nehéz ezt az evidens dolgot megérteni? Ha a városban 100 e autó fér el, akkor félmillió autónál akkor is dugó lesz, ha egy gyalogos sincs az utcákon.
@Kalagonya:
"Tyúúú, most aztán megmutattátok a cúnya-cúnya autósoknak"
Itt szvsz a döntéshozók voltak a fő célpont. Egy rövid és gyors akcióval próbálták felhívni magukra a figyelmet (ami nehéz mert a politikusokat a síbolás nagyon leköti.
Kedves gyalogosok! Addig ugráltok, amikor egyszer csak egyenjogúak lesztek, rendszámot kaptok és akkor majd nagyon visszacsinálnátok a dolgot. Történtek itt már váratlan dolgok! ;-) Margit hídon ugye már büntetik a bringásokat, aztán majd máshol is, gyalogosként meg aztán végképp nehéz menekülni! Tessék csak gondolkodni!
Ez a bajom, ez a pártállami hozzáállás: ha valami nem jó, akkor azt tiltsuk, lehetetlenítsük el, és meg van oldva a kérdés. Tiltsuk be a környezetszennyezést, a betegségeket, a szegénységet és minden rendben lesz. Ez a legegyszerűbb: papír, határozat, pecsét rá, meg is van oldva.
Szerintem is csökkenteni kell a belváros autóforgalmát, de nem úgy, hogy erővel kizárjuk az autósokat! Hanem először is az ország túlzott centralizáltságát kellene megszüntetni, hogy ne kelljen bemenni Bp-re mindenért, aztán alternatív lehetőségeket kell teremteni (P+R parkolók, tömegközlekedés). Azonnal tömegek választanák a jól működő tömegközlekedést, ha tehetnék. De most nem tehetik, mert nem létezik.
Ezt biztosan nem te találtad ki, Einstein, Churchill vagy Woody Allen idézetre tippelek, zseniális.
'akkor félmillió autónál akkor is dugó lesz, ha egy gyalogos sincs az utcákon'
A birka módra lelépő gyalogosok pedig ezen segíteni fognak. Az emberek egyébként valójában csak azért ülnek autóba, mert sok idő átjutni a zebrán. Ha kevesebb idő lesz, figyeld meg, mind gyalogolni fog! Evidens, bzmg.
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒████▒█▒▒▒▒▒██▒▒▒███▒█▒▒█▒▒▒▒█▒▒▒█▒▒███▒▒███▒▒
▒█▒▒▒▒█▒▒▒▒█▒▒█▒█▒▒▒▒█▒▒█▒▒▒▒██▒██▒█▒▒▒█▒█▒▒█▒
▒███▒▒█▒▒▒▒█▒▒█▒▒██▒▒████▒▒▒▒█▒█▒█▒█▒▒▒█▒███▒▒
▒█▒▒▒▒█▒▒▒▒████▒▒▒▒█▒█▒▒█▒▒▒▒█▒▒▒█▒█▒▒▒█▒█▒▒█▒
▒█▒▒▒▒████▒█▒▒█▒███▒▒█▒▒█▒▒▒▒█▒▒▒█▒▒███▒▒███▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
itschykhatschy.com/?search=tag&q=flash_mob
A sok íróasztal-okoskodó!
Egy darab idegbeteg teherautósofőrőn kívül (akinek a feljelentésén erősen gondolkodunk, szándékos veszélyeztetés címén - jogsi azonnal el) senkit nem zavart a flashmob. Azok a buta külföldiek, akik arra jártak, kapásból csatlakoztak.
Ne Az aluljáró szép és hasznos dolog - ott ahol autópálya, autóút, vagy gyors autóközlekedés szükségeltetik. A Blaha pont nem ilyen.
Írom ezt úgy, hogy itt lakom, 3 percre. Ja és be vagyok jelentkezve, úgyhogy a kocsim adóját is ide fizetem.
Ahhoz, hogy a flashmobosok mennyire voltak szabálytalanok (én ugyanis végig csak a járdán álltam), semmi köze ahhoz, hogy a teherautós mit művelt.
Ha egy kicsit is jártas lennél a magyar jogban, akkor tudhatnád.
Ő viszont mások testi épségét veszélyeztette szándékosan, azzal, hogy jól látható módon a tömegbe hajtott, ahol gyerekes szülők is voltak.
(a félreértések elkerülése végett: nem akarom mentegetni a teherautóst)
Aha. A teherautósról tudom kicsoda. A flashmobosokról nem.
igen, a lányt elütötték, keressék meg és ítéljék el a gyilkosát. na de erről mit tehettek a Blahánál autózók? vagy egykutya mind, szopassuk, ahol érjük? én is ítéljelek el, mert sok hülye kommentelő, te is az vagy, aztán lényegtelen, h ki mit mond?
"Vagy úgy gondolod, hogy az úttest kizárólag az autóké, a járda meg a parkoló autóké?"
állítottam én ezt valahol? nem.
én úgy gondolom, h a járda a gyalogosoké, elsőbbségként. után következik, h az úttest a gépjárműveké.
ha lehet, a kettőt nem kell vegyíteni, mert az konfliktushelyzetet generál. erre még a fenti barmok rá is tesznek egy lapáttal. az aluljáró biztonságosabb. az általad linkelt lány a lehető legkisebb eséllyel halt volna meg autó által, ha van ott is aluljáró.
de neeeeeem, mi öntudatos gyalogosok vagyunk, nekünk meg kell mutatni, h mi milyen öntudatosak vagyunk. csak éppen ész nélkül.
"Autóban ülve valóban biztonságos az aluljáró, nem te kell kerülgesd a csöveseket és a pirézeket. "
Móriczon naponta kétszer kell átmennem, mindig aluljárón megyek. biztonságosabb, gyorsabb. ennek ellenére így is rengeteg majom van, aki fent, pláne gyalogos piroson akar átmenni. azt hiszem, nem én vagyok a hülye.
az meg h milyen a közbiztonság, azt talán nem az autóval közlekedőkön kell leverni, ha ez nem tetszik, akkor tessék a rendőrség előtt masírozni.
kispista2 2009.09.16. 21:28:33
"ha nem ülne mindenki az autóba, talán kisebb lenne a környezetszennyezés is."
a BKV járművei a legkörnyezetszennyezőbbek. utassal v anélkül.
"A sok-sok autó meg azért kényszerül folyamatos megállásra, mert túl sok van belőlük."
látszik, h nem nagyon ültél autóban. :) zöldhullám, mint olyan nem nagyon létezik Pesten, néha 3 km-et megtenni sem lehet anélkül, h az ember ne rendre pirosba fusson bele. elbaszott szervezésű lámpák. na akkor most ki miatt pöfög az autó, azért mert sokan vannak, vagy azért, mert mindenhol lámpa van?
"Itt szvsz a döntéshozók voltak a fő célpont."
akkor miért nem a városházán masírozol, te egysugarú?
zebraakcio · zebraakcio.blog.hu 2009.09.17. 11:25:33
márhogy szándékos veszélyeztetés az, h ti elébe mentek a pofonnak, aztán csodálkoztok ha megkapjátok?
tényleg addig akarjátok ezt csinálni, amig meg nem hal valaki, h aztán megmutathassátok: "de hát én megmondtam!". ennyire nem ér nektek semmit az emberi élet?
@zebraakcio: dehogy nincs köze a ti szabálytalanságotoknak, miből gondolod h azt el lehet mismásolni, mást meg elővenni? a kettős mércétek elég fura.
Többek között ez a mentalitás az akadályozója egy élhető városnak. Amíg a tömegközlekedéssel, gyalog, vagy kerékpárral járók csak négerek, addig ez nem fog változni.
Kérdezhetném, hogy hány autós mellőzi azóta az autóját, mióta kiderült, hogy a gyereke asztmás, vagy egyéb légúti megbetegedésben szenved.
Utolsó kommentek