Parkolás vagy sarcolás?

Címkék: utca pénz út tér parkoló

2009.04.28. 10:16

A parkoló autók, autóparkolók a legnagyobb probléma manapság. Egyre kevesebb a hely, az autók száma meg nem csökken, hanem nő és  mindenki úgy ragaszkodik hozzájuk a belvárosban, mintha családtag lenne.

Az, hogy szép lassan kiszorulnak az autók a belvárosból, csak az érem egyik fele. A megmaradó helyeken is egyre többet kell fizetni, egyre tovább és egyre terjedő helyszíneken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a térkép(darab) mutatja, hol és mennyit kell fizetni majd, ha megszavazza a fővárosi közgyűlés - ahová a kerületből módosító inditvány kerül beterjesztésre. A Kiskörút és Nagykörút közötti részen van a város legtöbb oktatási intézménye, ezért az ott lakóknak szinte esélyük sincs szabad helyet találni. Ezen változtatna ez a módosítás, egyes zónába (sárga) sorolva a Palotanegyedet, illetve nem este nyolcig kellene jegyet váltani, hanem tízig - merthogy a Nagykörúton belül az eddigi este hat helyett este nyolcig kell majd etetni a csúf, kék parkolóórát.

Ami jó hír még, hogy a befolyó pénzeket nem tudják (remélhetőleg) elsíbolni, mint eddig, hiszen egy 10, civil szervezetet is magába foglaló testület vigyázza majd. A rendeletben benne van az is, hogy öt perc türelmi időt kapnak az autósok pénzváltásra és automata-etetésre, valamint az is fontos változás, hogy a kerületi parkolási engedéllyel a főváros területeit is lehet eztán használni.

Talán ez utóbbi a legjobb hír. De minden kiderül csütörtökön!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr961089659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jol latom, hogy a jelenleg ingyenes Leonardo da Vinci utca es kornyeke is fizetos terulet lesz?
@Takika: jól látod, és ez engem is bánt, én is ott lakom :-(
Én örülök neki, legalább kevesebb autót kell majd a járdán kerülgetnem a Dankó utcában. Szerencsére nincs autóm; amikor felköltöztem Budapestre, egy év után eladtam, mert nem sok dologra tudtam használni a városban.
@Goose-T: Sajnos nem tűnik úgy, hogy csökkentené az autók számát a parkolási díj. Nálunk parkolási díjtól függetlenül nincs parkolóhely az egész utcában: na nyilván, ahol van egy önkormányzat, két követség, egy levéltár, egy piac és egy használhatatlan művészeti központ (+kisbolt, kutyakozmetika, két emberkozmetika, gyógyszertár, szabóság, étterem) durván 150 méteren, ott ez nem is fog összejönni.
K1 és K2 zónák hol vannak?

Egyébként lófasz ez az emelés, a legnagyobb, 2-es zónában 25 Ft? Azt észreveszi valaki?

"A Kiskörút és Nagykörút közötti részen van a város legtöbb oktatási intézménye" - meg a legtöbb metró- és villamosmegállója is. Pont ezeken a helyeken kellene az egekbe tolni a parkolási díjakat, metrómegálló közvetlen szomszédságában 1000 Ft, tőle egy sarokra 900, villamosnál 800-ról indul és így tovább, ahol meg szar a tömegközlekedés (10 sarokra sincs metró), ott legyen ingyen.
@Sün! Mi az a sül?: Nekem durván 4500-ról

Nálam az eddigi 4500 helyett 6600Ft lesz durván a parkolás, majd ha kitolják a Körúton túlra az este 8-as határt, akkor 15400Ft, azt már észre fogom venni. Amúgy mélygarázs a környéken nincs (illetve van egy pont az utcánkban: betelt).
Én meg nem értettem, hogy eddig ingyenes zónában minek nyitnak parkoló udvart... Most már persze értem. Csak azt nem tudom, fél évvel ezelőtt honnan lehettek abban olyan biztosak, hogy be fog jönni a dolog!
@2Bálint: Ha oda is vagy bejelentve, 1000 Ft/év áron kiváltható a matrica.
Edesanyam ott lakik a VIII. egyik leglepukkantabb szegleteben. Ha meglatogatom (16 km-re lakom a varos masik vegeben, Obudan), fizethetek erte egy rakat penzt? Vazze, sosem gondoltam volna, hogy tisztessegben megoszult ven szulem ilyen elit, draga es uri negyedben vett 30 eve lakast!
Ugyan már. Nem fog a dolog megoldani semmit. Tegnap sétáltam végig a Bródy Sándor utcán. Minden harmadik autón (nem túlzás) mozgássérült igazolvány volt. Most még több autós fog ilyet beszerezni. Egész egyszerűen hihetetlen, hogy nem tesznek az ellen semmit, hogy egyesek úgy gondolják rájuk nem vonatkozik a törvény. A rendes emberek meg fizetik a nagy lóvékat a parkolásért.
@ihatethisindapassthingy: Legalább az autósok leszoknak a "kurva drága a BKV, azért járok autóval" demagógiáról, amit előszeretettel hangoztatnak a fórumokon, blogokon. Úgy látszik, túl olcsó volt eddig Pesten autózni, mostantól akkor nem drága lesz hanem versenyképes árú :)
Megnézném én azt egyébként, amikor a 8ker olyan területein, ahová gyalog, egy nem ott lakó csak remegve megy be, miképpen fog az ellenőr borítékolni, meg hogy reggelre mi lesz az automatákkal. Ajándékba annyi fémet kirakni....:-)
@Gery Greyhound >: Nem gondolom, hogy az autózás minden költséget beszámítva (fenntartást, amortizációt, stb.) eddig olcsóbb lett volna a BKV-nál, de ha tehetem, én is elkerülöm a BKV-t, akár autóval, akár bringával, akár taxival.

Gondolj valami olyasmire, amit gyűlölsz és minden nap kétszer 40 percig csinálnod kellene - nálam ilyen a tömegközlekedés Budapesten. Egyszerűen rettentő kényelmetlennek találom a szardíniásdoboz-feelinget. Sok évig próbálkoztam hozzászokni, csekély sikerrel, így mielőtt autót vettem volna már többnyire bringáztam vagy taxiztam (a szűkebb belvároson belül persze én is BKV-zok vagy sétálok).

Gondolom nem vagyok ezzel egyedül, szerintem sok autós racionalizálása mögött ilyesmi diliflepni bújhat meg - meg persze sokaknak a státusszimbólum vagy a lustaság számít. Ettől még sajnos nem számítok sok váltóra.
Túl sok az autó a városban és túl sok a koszos és büdös sutyerák a buszokon, villamosokon és a metrón. Ha a büdös hangoskodó sutyerák nem szállhat fel a buszra, akkor rögtön rinyálnak a jogvédők. Akik természetesen autóval járnak. Mi a megoldás?
Kíváncsi lennék a prkoló őr arcára amikor reggel megtudja, hogy aznapi kőrzete a Diószeghy Sámuel u. és környéke
@Fuckoffer:

oda csak ideiglenes lakcímen vagyok.
Gondolom így nem adnak majd...
@ihatethisindapassthingy: Nem is rólad beszélek. Hanem akik okoskodnak hogy "köcsög BKV mert a Blaha - Arany János utca egy átszállással oda-vissza 1200 forintomba kerül naponta ami havi 24 ropi, kocsival meg a fele" miközben bérlettel 9-ből megúszná :)
láttatok már büntetést az audikon és a merciken?Főleg a nyolckerben?:-))
A belvárosban az arabok ingyen parkolnak mert fosnak tőlük még a rendőrök is.
@2Bálint: Miért laksz a belvárosban, ha nem engedheted meg magadnak? Vagy add el az autódat, ha azt nem engedheted meg magadnak. Én meg kezdjek el sírni, hogy nem tudok repülővel járni a Balatonra?
@2Bálint: Állítólag a "hétkerben" működik az, hogy ha oda fizeted a teljesítményadódat, akkor kaphatsz lakossági parkolási engedélyt. A "hatkerben" ez tudtommal nem megy, de "nyóckerben" talán igen.
@Sün! Mi az a sül?: K1 és K2 a Budai Vár és a Margitsziget. De a térképet levágtam, a díjzóna csonkolása elkerülte e figyelmem.
@Gery Greyhound >: Szerintem ők is csak azért okoskodnak, mert racionalizálnak, igyekeznek megmagyarázni a bizonyítványt.

A helyzet az, hogy autóval városban közlekedni minden tekintetben luxus, ezt én is belátom és fizetek mint a katonatiszt, legfeljebb az idióta és nem fair szabályozással van gondom (ld. parkolókártyás visszaélések, parkolási díj nem megfelelő felhasználása, mélygarázsok, P+R hiány, stb.).
Kedves allampolgar. Nem hiszem, hogy a nyocker kozepe tulzottan a belvarosnak szamitana.
Mikor lesz már végre alkotmányelles? Ugye a pénzedért járna valami ellenszolgáltatás is... sok pénzt lehetne spórolni, ha egész egyszerűen kikiáltanák adónak :(

Játsszunk inkább karatésat: alturl.com/fwvr
Hol lehet reklamálni?

Kálvária tér közelében lakom, napközben most is rengeteg a parkolóhely, de éjjel (9-10) után már alig találni helyet. Ez a parkolási díjtól nem fog megváltozni, de mindenki szívhat egy kicsit többet.
Most jöttem a Palota Negyedi Esték rendezvényéről és igen kellemetlen hírek vannak a parkolással kapcsolatban.
Mivel a Gyulai Pál utcaiak összeszedtek valamennyi aláirást, hogy a fák alatt ne legyen parkoló, az egész környéken nem épitenek többet, mert máshol nincs terület. Ez azt jelenti, hogy az átrendezések miatt kb 40%-al csökkenő parkolóhelyek kiváltására nincs megoldás. Két parkoló ajánlanak, a Polláck Mihály térit és a Vig utcait. Jelekeg havi 12 000Ft-ért lehet este 8-tól reggel 8-ig az itt lakóknak parkolni. Vagy keringhetünk a szép, felújított utcáinkaban tovább...vagy költözzünk el.
Szerintem a Gyulai Pál utcaiak tettek egy stivességet az önkormányzatnak, mert igy a parkolásból beszedett pénzt nem kell parkoló épitésére fordítaniuk mert a lakosság megakadályozta.
@Mariannka51:
Szia, nem a fák alatt lett volna parkoló, hanem helyette. Egyébként ez nem egy üres terület, ahová lehet építkezni, hanem már foglalt: ott van egy park, 50-60 éves fákkal.
A parkolóházakat nem az önkormányzat építi, hanem magánvállalkozók, a parkolásból befolyt pénznek nincs sok köze hozzá.
savilág,

én ott voltam a találkozón ahol elmondta a tervező. hogy a fák alá nem érne be a parkoló, egyébként egy mélygarázsról van szó. Kocsis Máté azt mondta, hogy az önkkormányzatnak meg van a pénze rá és lehetővé tették volna, hogy önkormányzati segítséggel a lakók parkolóhelyet vásároljanak. Állítólag a RÉV5 szétosztott kérdőíveket, hogy ki vásárolna és milyen feltételekkel de nem érkezett vissza értékelhető mennyiségű válasz. Sajnos én és az ismerőseim nem jutottunk hozzá ezekhez a kérdőívekhez, mikor kértünk azt mondták a honlapról letölthetjük de ott sem találtuk.