Húsbolt

Címkék: vásár csarnok hellókarácsony

2008.12.18. 16:15

A karácsonyi készülődés szerves része az ünnepi étek hozzávalóinak a beszerzése. Ez nekem könnyen megy, lévén itt a Csarnok, ahol mindent egy helyen megvehetsz és a legtöbb dolog még friss is - na meg az sem utolsó, hogy a hazai termelőket támogatod.

Az idei menühöz szükségem volt egy bébi-pulykára, amit találtam is, egy kifejezetten szárnyasokat árusító üzletrészen, a csarnokon belül a 40. szám. Sokszor vásároltam már itt, mindig kiváló minőséget kaptam, ezzel sosem volt gond. De amit most láttam, azon megdöbbentem.

Az pult túloldalán, belül, a kirakott húsok felett egy férfi jelent meg, cigivel a kezében. Nem csak úgy benézett, hanem bejött, beszélgetett az eladókkal, beleszívott a cigibe, aztán visszament a raktárba, ahol egy másik férfi a húsos ládákat pakolgatta, szintén cigivel a szájában. Kisvártatva mindketten megjelentek az eladótérben, és lazán cigarettázgattak.

A Csarnokban mindenhol tilos a dohányzás, amit teljesen meg is értek - én magam is dohányzom - a biztonsági őrök szólnak is, ha valaki megfeledkezne magáról, és udvariasan kérik, hogy fáradjon ki. De ez egy húsbolt belső része volt! Nem csak a csarnok szabályait szegte meg, de a kiragasztott HACCP rendszert is. Nem tehettem mást, elkértem a vásárlók könyvét, és leírtam, amit láttam.

Elolvasás után csak gúnyos mosoly volt a válasz, illetve az, hogy 30 napon belül írásban kapok választ. Kértem a példányomat a panaszkönyvből, ám az volt a válasz, hogy egy példány marad, egy példány megy az ÁNTSZ-hez, egy példány pedig a felügyelethez.

Kíváncsi leszek. A biztonság kedvéért a fotókat, amiket sorban állás közben készítettem, kirakom ide - maszkot rakva a fejekre, hogy ne érje szó a ház elejét. A tovább után megnézheted őket: egyik kezében, másik szájában.

Frissítés: közben a Fogyasztóvédelmi Fórumon is jártam, és úgy tűnik, rafkósan jártak el, amikor nem adtak egy példányt a panaszkönyvből - így szépen küldenek egy választ, és még csak bírságot sem kapnak - nagy valószínűséggel...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr12829903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabálytalan amit csináltak, nem értem minek kimaszkolni őket
fel lehet ismerni a boltot, és ez elég.
ha arra jársz, az embert is megismered
Szerintem helyes, hogy kimaszkoltad őket.
A tett a lényeg.

Mindenesetre én már évek óta nem vásárolok a Csarnokbeli henteseknél. Nem a cigi miatt -ilyet még nem is láttam-, egyszerűen csak nem tetszett az áru.

Maradok az évek óta jól bevált pár utcával a Csarnok mögött található hentesemnél...:)
Nem mellesleg: érdemes benézni a Fővám téren a csarnokba! Minden második boltban füstölnek, holott a csarnok egész területén tilos lenne...
szánalmas kis magyar mentalitás
mármint az áruk között cigiző hentes
Felháborító ! Jujj és megint jujj !
ÁNTSZ hölgyeim és uraim! lesz majd egy közepes 1oo rugós bírság, és majd utána nem cigizik. ha jól tudom, a második után kezdeményezhető az üzlet bezárása is. köszihello
Nyócker-i lévén szinte hetente vásárolok a Nagycsarnokban, és tényleg, minden harmadik üzletben dohányoznak az eladók (a friss zöldségek mellett, a "folyosórészen", nem hátul). Én simán és egyszerűen keresek egy másik üzletet, ill. vannak bejáratott standjaim, de ennek ellenére gusztustalannak és egészségtelennek tartom az egészet.
Megismerhető a képekről, én már évek óta vásárolok annál a hentesnél. Minden baromfit ott veszek, és eddig még soha nem tűnt fel, hogy valami probléma lenne a kiszolgálással. A vásárolt áru is megfelelt az igényeimnek. Szerintem a cigizés ez esetben nem okozott problémát.
Harry - eddig nekem sem, de a cigizés nem elnézhető egy élelmiszerboltban. Több eladó van, simán meg tudják oldani a cigiszünetet.
Amúgy én is bébipulykát akartam ott venni, és csak azért nem vettem meg, mert bárhogy számolom is, még hat nap van 24-éig (a rajta lévő lejárati dátum 25-e volt, és nem biztos, hogy elfogy egy nap alatt). Vagy mégis vegyem meg már holnap?
nem lehet, hogy füstölt árut is kínálnak és annak folyt az előkészítése?
Tényleg tragédia, hogy cigiznek a hentesek. A vágóhídon, ott minden frankó ! marhák.
tudni mi azt a galaktikus kutatásainkból, hogy hamarosan - mondani holnap?- kéthetes zsinórivászat kezdődni Mao-n, ez lenni talán vagy bizonyosán a nulladik nap, Naap-rendszerben itt mi lenni furcsa?................................
Menj el a vágóhídra - az az igazi tragédia.
Kövezzetek meg, de engem a cigizés jóval kevésbé zavar, mint az, hogy szerintem nem elég friss az árujuk, legalábbis nem valami étvágygerjesztő, vagy az, hogy nem használnak kesztyűt, és a pénzt meg a húst ugyanúgy megfogják..sajnos ez utóbbi ebben az országban általános, az én hentesemre is jellemző. (bár neki legalább megbízható áruja van)
Ettől függetlenül tényleg nem helyénvaló a pultban bagózni.

feltételes refléx

kutatásaink mutani, hogy pénznik szaga
lenny
vaogy nem?
húúúús szinten
egyre menni, nem?......................
dear ufo,

úgy mondják, hogy a pénznek nincs szaga. meg olyant is mondanak errefelé, hogy olcsó húsnak híg a leve.
mindkét mondás pénzhez kapcsolódik, de nem ugyanazt jelenti :-)
0xffff, neked meg szülessen gyereked és dohányozzon a szülészorvos közben. Érzéketlen és gúnyos vagy.
pusszantaka én is, szívem, felt ref
s kösszönni viláág(osság)

földiek mondáni, nekem, pémz vagy pénz jó há van
mijé van itt zabálni újracsomagol árú lejárat után
cigi mégis legnagyiobb baj

nézni s nem érteni?................................
nemtom mit izéltek. szerintetek hogy készül a füstölt sonka?
bocsi, kutatásaink mutatni
2009, 2010 Magyarországá
írni jól
Madzsári enni szar eztán is?,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ufo

az árut azért csomagolják újra, mert abból dől a lé :))

de ez már off
Azt írod, hogy mindig tökéletes minőséget kaptál. Ha szar lenne az áru azt mondanám igazad van, de itt nem ez a helyzet.
Ugyanis azok az emberek, akik ott dolgoznak, azok valszeg értenek is hozzá, ezért jó az áruk minősége. Pl pontosan tudják, hogy milyen hűtőben, mennyi ideig, hogyan lehet tárolni a húsokat, hogy frissek maradjanak. Meg pl tudják azt is, hogyha egy méterre a hústól elszívnak egy cigit, attól a húsnak az égegyatta világon semmi, de abszolút semmi baja nem lesz.
Az, hogy ez tilos a 13456. paragrafus szerint az valóban igaz, de egy olyan túlszabályozott világban élünk, ahol még a mikróra is rá kell írni, hogy nem szabad macskát szárítani benne.
Legközelebb ítélj az áruk minősége és a kiszolgálás alapján. A fogyasztóvédőket, a zöldeket és norbit pedig felejtsd el.
David - a szabályokat nem most hozták, hanem már jó ideje megvannak, és nem véletlenül. Ez a bolt pedig a kirakatán hírdeti, hogy mennyire szabályosan működik (HACCP).
Hát, ez (volt)a látszat, és most láttam a valóságot is.
Kedves peetmaster !

Te meg hülye vagy. És ezen a dohányzás sem ront már semmit. ;)
"feltételes reflex 2008.12.18. 20:31:43
Kövezzetek meg, de engem a cigizés jóval kevésbé zavar, mint az, hogy szerintem nem elég friss az árujuk, ..."

Na, ezért röhögök az ilyen urbánus parasztokon, akik itt indignálódnak a bagózó hentesen. Ők dohányfüstmentes dioxinos disznót akarnak, nem érted ?! :)
Én rühellem a cigifüstöt. De ha valaki járt már kicsit délebbre tőlünk egy utcai halpiacon, annak egy cigiző hentes vérfoltos fehér ruciban meg se kottyan :) Ha friss az áru, az számít. Otthon úgyis megy a csap alá.
Mi a fasz ez? Bagószagú lesz tán a darálthús? Vagy a krumplinak lesz cigiszaga? Vagy mi ez a kisstílűség?
Középszerű szürke kispolgár asziszi mos valami fontosat tett.
Harry
ha megsütöd, ott már nem romlik
de ha sok marad, szólj és segítek :)
Ez pont hogy a HACCP-vel összhangban van. A HACCP ugyanis azt jelenti, hogy fel kell mérni a pontenciális veszélyforrásokat, rendszeresen figyelni kell, hogy bekövetkezett-e a baj, és az előírtaknak megfelelően el kell hárítani, ha igen. (HACCP = Kritikus Ellenőrzési Pontok Veszélyelemzése)

Na a cigizés az egyik ilyen veszélyforrás.
Én egyszer egy kis sörözőben/étteremben láttam meg a pult/söntés mögött cigarettázó fazont, aki a konyhából lépett ki. Oda jártam addig ebédelni a munkahelyről, mert közel volt, és viszonylag olcsó volt a menü.
Többet nem mentem oda, bár a kaja és az árak ellen nem volt kifogásom, de megundorodtam a helytől...
Megmondom őszintén, utálom a dohányzást, undorító, de pont ebben az esetben azért annyira nem látom tragédiának a dolgot. Főleg vásárlók könyve, meg hasonlók...

agyamentharry: ha a pulyka 25.-ig jó, és megsütöd 24.-én, akkor a szavatossági idő előtt elkészíted, tehát nem kell megenned 2 nap alatt...
tétovateve - én is dohányzom, de azért tudom, hol lehet és hol nem, hol illik, és hol nem. Nem az a baj, hogy dohányzik, hanem az, ahol és ahogy.

A saját szakmájának szabályait ismerje már!
"Nem csak a csarnok szabályait szegte meg, de a kiragasztott HACCP rendszert is. Nem tehettem mást, elkértem a vásárlók könyvét, és leírtam, amit láttam."
Pfff.... ez a "nem tehettem mást" fordulat megcsinálta a napom, köszönöm! :-) Leleplezted az évszázad gonosztevőit, gratulálok!!! Legyőzted személyes elfogultságod, és a "törvény az törvény" jelszóval felnyomtad kedvenc hentesedet.
Gratulálok, igazi kispolgár vagy, minden diktatúrának ilyenekre van szüksége, minél többre, akik még a hozzátartozójukat is felnyomják ha a törv. úgy rendeli. (De jó Karácsonykor egy kicsit demagognak lenni! :-))))))