Szerdán ismét egy forró lakossági fórumot élhettek át a palotanegyediek, a téma ezúttal a forgalmi rend felülvizsgálata volt. Azt már megszokhattuk, hogy az itt lakók (egy hangos része) fél bármilyen változástól. Ehhez vegyük még hozzá az önkormányzat kissé bátortalan kiállását - egyébként koherens és jó értelemben európainak számító, bár kissé drága elképzelései mellett - és mindenféle megörökölt tervekre való hivatkozását, valamint egy nehezen átlátható tervezési folyamatot, amelyeket összegyúrva egy igazi balkáni hangulatú fórumot kapunk.

Ennyire azért nem volt vészes a helyzet, de menjünk sorjában. A legelső megszólaló a házigazda, azaz a Trefort Gimnázium igazgatója volt, aki beszélt a Trefort utcának a diákok által kezdeményezett átalakításának terveiről, egy tényleg alulról szerveződő ötletről, alapvetően jó alaphangot adva az estének. A főépítész, Fernezelyi Gergely próbálta kontextusba helyezni a forgalmi módosításokat - kérdés, hogy ebből mennyi jött át. Szabó Gábor a BKK színeiben inkább a kerékpáros vonatkozásokról beszélt - mivel ezek kerületi utcák, a főváros nem igazán szól bele, de a 2013-ban induló BUBI-hoz csatlakozóan aktívan támogatják egyes egyirányú utcák kétirányú biciklis járhatóságát, amiben a kerület is partner. A lényeget Molnár Péter, a tervező ismertette, amelyet aztán a fórum résztvevői megpróbáltak ízekre szedni.

A forgalmi rend először néhány éve változott, amikor a Krúdy utca gyalogossá vált, és ehhez kapcsolódóan megfordult a Bródy Sándor utca és a Szentkirályi utca egy része. Most ezt a folyamatot folytatja a jelenlegi felülvizsgálat, immár figyelembe véve a folyamatban levő, nyárra elkészülő utcaátépítéseket, és megvizsgálva az egész negyedet abból a célból, hogy a lakóövezetet zavaró átmenő forgalmakat kizárja. Ezt klasszikusan Nyugat-Európában általában ún. hurkokkal szokták megoldani, ahol a lakóterület széléről be lehet hajtani a közepéig, majd onnan egy hurokban visszafelé ki, de az átszelés nem lehetséges. Mivel a Palotanegyed utcaszerkezete nem túl szabályos, ez nem feltétlenül megoldható, de azért erre törekedett a terv.

A fórum előtt voltak egyeztetések többek között a BKK-val és a CAPÉ-val is, de még az utolsó pillanatban is kerültek be változtatások a koncepcióba. A változások lényege (amely a CAPE honlapján megtekinthető), hogy a három fő átmenő útvonalon: a Szentkirályi-Múzeum-Pollack-Puskin, a Somogyi Béla-Rökk Szilárd-Krúdy-Mária és a Vas-Bródy-Mária irányokon kiiktassa az oda nem illő forgalmat. Ennek érdekében a Pollack Mihály tér gyalogos-kerékpáros övezet lesz, a Somogyi Béla és a Rökk Szilárd kétirányú szakasza egyirányúsodik, a Mária utca Baross utcai torkolata pedig befelé lesz járható (A József körút-Baross utca jobbra kanyarodás engedélyezésével). A legfőbb vitát azonban nem ez keltette, hanem a Gyulai Pál utcában nemrég megszüntetett Rákóczi úti kihajtás, ami a Blaha Lujza tér nyugati sarkában lesz majd lehetséges - valamikor ősztől. És természetesen a még mindig izzó Uránia buszforduló-probléma, amit a legújabb a tervek szerint mégiscsak a Baross térre helyeznének át, de csak amikor elkészül a tér...

Az elhúzódó ígéretek mellett becsúsztak hibák a tervbe is, így pl. a javaslaton látható Mária-Krúdy-Horánszky-Bródy-Puskin útvonal, ahol az átmenő forgalom egyenesen a negyed közepét használná, de az elhangzott ígéretek szerint ez még finomodni fog, és a majdnem végleges javaslatot egy következő fórumon vitathatjuk majd meg.

Sok minden elhangzott lakossági részről, a csúcspont talán az volt, mikor egy lakó azt kezdte fejtegetni, hogy a Rákóczi téri csarnokból a Szentkirályi utcába autóval csak vargabetűkkel tud hazatérni - ami a kapott válaszok alapján teljesen hétköznapi eset. A végén hozzászólt az önkormányzat két jelen levő tagja, Egry Attila és Szilágyi Demeter is, feloldva az ellentéteket azzal, hogy ezek közös problémák és közösen kell megküzdenünk velük, ugyanakkor szóban nem felvállalva a kerület által kezdeményezett uniós forrásból fedezett utcafelújítások valódi célját: élhetőbb városrészt gyalogosbarát, csendesebb utcákkal, az autóforgalom visszaszorításával a parkolóhelyek egy részének feláldozása árán is. Pedig nem ördögtől való dolgok ezek.

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr244338875

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kerékpáros változások a Palotanegyedben: kétirányú utcák és lezárt Mikszáth tér 2012.03.27. 10:39:01

Józsefváros önkormányzata a Palotanegyed számos utcáját kétirányúvá teszi a kerékpárosok számára, a gyalogosokkal zsúfolt Mikszáth téren és a Krúdy Gyula utca sétáló szakaszán viszont tilos lesz a biciklis közlekedés. A Pollack Mihály téren nem hajthatnak…

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.03.26. 09:09:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

forgalmi rendnek nem része a kresztáblák? lenne mit kirakni, krúdy sétálórészére egy behajtani tilos, bródy-horánszky sarkán a rakodóhelyet jelzőt...
zebra a guttenberg térre...
igaz, az önki indított most egy ilyen akciót, az egész kerületre:
jozsefvaros.hu/hir/806/ont_melyik_kresz_tabla_idegesiti/
@Lesley: Krúdyn kint van a gyalog-kerékpárút tábla, minek mellé még egy behajtani tilos?
Zebra a Gutenberg térre: felmerült. Válasz: a módosítás után lecsökken a forgalom, akkor már nem lesz indokolt a zebra (szerintem jogos).
Az a blahás ki- és behajtás elég kemény lesz.Oda csak akkor lehet lámpát tenni (márpedig van és lesz is), ha van zebre, mert zebre nélkül nincs lámpa. Viszont a Corvinnal párhuzamosan a Blahán azért van egy kanyarodósáv, hogy a kanyarodók, akiknek amúgy is elsőbbséget kell adniuk a gyalogosoknak, ne állják el a buszok útját. Ha igaz az, amit oda terveztek, akkor nagy gáz van.
@Iza Béla: Ezt nem teljesen értem, ott most is van zebra (a lámpa a Klauzál utca meghosszabbításában lenne). A buszok nem itt kanyarodnak.
@airdace: Na még egyszer: Most ott nincs átjárás, lesz átjárás. Nem jó. A Rákócziról jobbra befelé csak úgy tud kanyarodni, ha a most nem létező, de kötelezően kiépítendő zebrán átmegy. Amúgy mindegy, hgy van-e zebra, mert befelé kanyarodó jármű, aminek kötelező az elsőbbségadás. Kifelé nincs gond, az lámpára megy.
Amúgy van megoldás: középre kell helyezni a buszsávot.
@Iza Béla: Éértem. De hisz most is kanyarodnak, csak 20 méterrel előrébb - igaz, az elsőbbséget ritkán adják meg..
A buszsávot tervezik középre helyezni, de addig még pár évet biztos várni kell.
@airdace: Azért az a 20 m van vagy 50. Az elegendő hely lassítani és besorolni, illetve ott a buszok ki tudják kerülni. a Rókus sarkán nem.
hát ez elég szopó lesz nekem. bringával se lesz egyszerű itt közlekedni, nemhogy autóval. a rökk szilárd most két irányban lesz egyirányú? ha nem kapok helyet, fél órát autózók, mire visszajutok ugyanoda, de ahogy elnézem másokkal is ki lesz baszarintva. én mondjuk nem értem, h a krudy utca miért jó így, egyedül az éttermeknek jó, gyalog, bringával, bárhogy alig van hely, pláne, hogy az áruszállítók mindig felállnak mindenhova. az egész mikszáth tér is nagy kiülős placc, nem is értem miért kell ennyi helyet adni a kocsmáknak. (főzdefeszten meg lehet nyomorogni.)
@Keve: Hát kérem, tessék megbarátkozni a gyalogosbarát belvárossal. A Krúdy utca pl. azért jó így, mert ezen a területen eleve 20% alatti az autóval megtett mozgások aránya a kis távolságok és a sűrű tömegközlekedés miatt. Ezért a terv célja is az, hogy csak az jöjjön autóval, aki TÉNYLEG nem tud másképp. Így nem lesz zsúfoltság, és aki pl. szállít, könnyebben elfér. Persze kicsit a benzinár is besegít ;)

Bringával amúgy egyszerűbb lesz közlekedni, mert az utcák kb fele kétirányú lesz bicajjal.
@airdace: itt lakom és ritkán járok autóval, kb 2-3 hetente. de ha parkolni akarsz, akkor is keresni kell, tenni kell pár kört mindenképp. nem az itt lakók miatt van nagy forgalom, hanem mindenki más miatt pont. ettől függetlenül a célokkal egyet tudok érteni, de amit a krúdyval csináltak, meg a mikszátthal, az max jószándék díjas lehet, mert az embereknek nem lett jobb. a kálvin már sokkal jobban sikerült.

még egy gondolat a végére. attól, h megszüntetünk sok parkolóhelyet, és szopó lesz közlekedni, nem lesz kevesebb autós. jó szándék, lokális szigor, rossz megvalósítás.
@Keve: A nem itt lakóknak meg még inkább a mélygarázsban a helyük, még mindig nem elég magas az utcán a parkolási díj ehhez..

A Krúdy/Mikszáth némely helyen katasztrófa minőségű, de egyébként használják, rengetegen, népszerű hely, szóval nem értem a kritikát.
@airdace: mindegy, hagyjuk, elbeszélünk egymás mellett. a margit hidat is sokan használják, ergó ott sem kell kritika. mélygarázsokról írsz, de ilyen aztán nagyon sok van a palotanegyedben (a rádiónál max, és ott magasabb a díj jóval.)

szóval nem kell ésszerűen kitalálni a dolgokat, hiszen ha nem jól csináltuk, akkor is sokan használják.

azt hiszem itt pattantam le erről a blogról. bocs.
@Keve-nek teljesen igaza van.

Mindenki ujjong a forgalomcsillapítás miatt, hogy végre kevesebb autó lesz. Nem lesz kevesebb autó. Kevesebb parkolóhely lesz. És nem lesz a beígért mélygarázsokból semmi.

Aki parkolni akar, az majd ró hoszzú köröket mindenkinek az ablaka alatt (nézzétek meg pl. a stáhly-vas-kőfaragó-gyulai kígyót) vagy a horánszky-bródy-szentkirályi stb. köröket. Én magam, itt lakó ember hosszú perceket fogok körözni a negyedben, hogy meg tudjak állni. Mert nincs hova.

Nagyon okos dolog elvenni a parkolóhelyeket, ha nem építünk helyette legalább két mélygarázst (Rókushoz és pl a Gutenberg térre).
@chin0_hu: ejj, talán minden autósnak fáj a lába? vagy alaptörvénybe foglalt jog a "saját autó a saját ablak alá" parkolás?
autótól haza is lehet sétálni, fizetni nem kell sehol kerületieknek. és ne gyere a nagy csomagok cipelésével, mert sokan autó nélkül teszik meg. én például (nagyrészt) bringával költöztem...
Az, hogy bringával költöztél, az ne haragudj, de a te bajod, nem hiszem, hogy nekem ezt követnem kéne.

És képzeld, igenis rossz több százmétereket gyalogolni a parkolóháztól a csomagokkal - ha már azért hoztad haza autóval, met nehéz-, ráadásul egy olyan parkolóháztól, amiért FIZETNI kell, mert nem tudok megállni a ház környékén sem, hiszen eszetlenül elvették a parkolóhelyeket.

Mondom mégegyszer: nem azzal van a gond, hogy kevesebb a parkolóhely, hanem azzal, hogy nincs helyette BEÍGÉRT mélygarázs. Mint minden európai országban, ahol ilyet csinálnak.

Ja, Lesley: azzal, hogy az utcán parkolunk, hetente szenved el az autónk sérüléseket, amiket általában bringások és parkolni nem tudó autósok okoznak. No, ezért is szeretnénk parkolóházat. Ami meg nincs.
Csatlakozom az elégedetlenkedőkhöz mert igaz, hogy a megbonyolított be-kihajtás egyes utcákban csökkenti a forgalmat de egyúttal máshova tereli. Vesszőparipám a Rökk Sz. utca ahol már így is elviselhetetlenné nőtt a forgalom. A Mária utca megfordításával az eddig megosztott forgalmat is ide terelik.
Egyébként tapasztalatom szerint napközben van bőven parkolóhely este telik meg a terület. Ebből én azt a következtetést vonom le, hogy az itt lakók használják a területet parkolásra..
@Marianka55: A Mária utca megfordítása semmilyen módon nem fogja növelni a Rökk Szilárd utca forgalmát, ugyanis a Rökk Szilárd a Kis Salétrom utcától mindkét irányba egyirányú lesz, egyrészt. Másrészt a Körútról a Baross utca belső részére tartók szintén nem itt fognak végighajtani, hanem immár legálisan bekanyarodnak jobbra.

Az átszervezés egyik nagy nyertese a Rökk Szilárd utca, tessék csak megnézni jól a térképet.
@airdace: örülnék ha így lenne. De a Baross utcára kifelé (Orczy tér irányába) fordulok eddig megoszlottak a Rökk Sz. és Mária utca között (Rákóczi út- Szentkirályi -vagy Vas- Bródy és innen lehet választani hogy Rökk vagy Mária). Most ha jól látom (javítsd ha nem jól:))ez az útvonal nem járható. Így marad a Rákóczi-József krt.-Kissalétrom- Rökk Sz.
Tudom, hogy át kell menni a körút másik oldalára ezért azt javasoltam (már többször, több helyen), hogy a Csirkefogó tér forgalmának megváltoztatásával a körútról közvetlenül lehet lekanyarodva a lámpánál átmenni. Eddig azért utasították el az ötletemet, mert a körúti lekanyarodást nem akarták engedni, de most úgy látszik ez a probléma megoldódott....igaz ez a megoldás esetlegesen megint parkolóhely csökkenéssel jár (a fővároséval), de elég lenne csak a kanyarodáshoz szükséges pár helyet felszabadítani.

Van még egy ötletem bár ez nem szorosan tartozik ide. tapasztalatom szerint sok lakó bosszankodik már most (a Guti átépítése miatt) is mert nem tudja, hogy juthat haza-vissza. Nem lenne nagy költség egy jól megrajzolt térképet a lehetséges közlekedési utakat, irányokat bejelölve bedobálni a leveles ládákba.
Talán ez is segítené a változások elfogadását...:)
Sziasztok!
Sajnos nem tudtam elmenni a fórumra, lenne egy rövid kérdésem. A Gutenberg térről nem volt szó? Jelenleg a Bródy Sándor utca végén a Mária utcába fordulnak be az autósok a Gut. tér felújítása miatt. Az érdekelne, hogy a felújítás után az ezelőttihez hasonlóan egyenesen is mehetnek majd tovább a G. téren az autósok? Mert most katasztrofális a helyzet itt a Mária utcában, áll a forgalom a ház előtt napközben is. Köszi!
@chin0_hu:
Ha nekem nehéz dolgokat kell hazavinnem, akkor megállok egy pillanatra szabálytalanul, felszaladok a cuccal, majd odébbállok. Nem szép dolog, mentségemre szolgáljon, hogy éjjel szoktam és csak egy-két percre. Máskülönben azt a másfél mázsányi felszerelésemet nehezen tudnám elvinni.
Sokat segítene, ha lennének ilyen "pillanat-parkolóhelyek", azaz várakozni tilos, de megállni nem, s ennek betartását ellenőriznék is.
Svájcban láttam ilyeneket, ki is használták, mikor tényleg csak öt percre kell egy hely. Nem tatom elvetemült ötletnek, hogy egy ilyen parkolóhelynek legyen díja: az első öt perc ingyenes (de jegy váltása kötelező) utána minden megkezdett óra 1000 forint. Csak egy automatát kell mellételepíteni.
A Kölcsey és a Békési utcát, mint a körútra való kihajtási lehetőséget ezután ki használná? A Gutenberg otthon előtti északra való egyirányúsítás egy eddig más által nem említett butaságnak tűnik számomra.
A Palotanegyed (Belső-Józsefváros) forgalomtehnikai tervéből kimaradt a Bródy rendbehozatala. Minden környező utcát rendbe tettek, de a legnagyobb forgalmat lebonyolító utcát nem. Korábban az építkezések alkalmával a nehézgépek a járdákra felállva parkoltak, mely a súly alatt berogyott. Az épületek átadása után senki nem kötelezte a kivitelezőt, hogy maga után a járdákat is hozza rendbe. A Bródy kritikátlan állapotú. Ráférne egy teljes felújítás.
Aztán meg hiába van kitéve a forgalomlassító 30km tábla mindenki rohan a forgalom lassított utcákban. Hiába van térfigyelő. A Parkolóőrök is jóformán csak a Palotanegyedben büntetnek.
Egy másik apró részlet, amire borzasztóan kíváncsi lennék, hogy vajon kinek van ennyire jó érdekérvényesítő képessége a Rökk Szilárd utcában, hogy lényegében felszámolja az ott eddig megjelenő forgalmat.
@Goyo: Segíts! Milyen forgalmat számol fel?
@Marianka55: A terv szerint kizárólag a Kissalétrom utcán keresztül lesz megközelíthető a Rökk Szilárd. Minden más irányból érkező forgalmat megszüntet a terv.
@Goyo: Éppen ez az én bajom, mert így az összes, eddig eloszló (Mária, Rökk másik fele)forgalom az én ablakom alatt fog befordulni, elmenni. Magyarul a postára vagy a másik oldalra csak akkor tudok majd átmenni ha a Kissalétromon túl megyek....:(.
@Marianka55: A Kissalétromban ez a terv forgalomnövekedést okozna, az igen valószínű. Amiről én beszélni próbáltam, de nem sikerült, hogy a Rökk Szilárd Kissalétrom utca és Gutenberg tér közötti részén szinte teljesen megszűnne a forgalom, mert csak a célforgalomnak lenne érdeke arra menni.

Amit pedig teljesen nonszensznek tartok, hogy valaki a Bródy végéről a Nagykörútra úgy tud kimenni, ha közben nem egy, hanem két kört is megtesz a környéken. A teljes út: Bródy vége - Mária - Krúdy - Horánszky - megint Bródy - Vas - Stáhly - Gyulai Pál - Kőfaragó - Somogyi Béla és utána a Blahánál a déli irányra tud ráfordulni viszonylag egyszerűen, és a Rákóczit használva a Népszínházon keresztül pedig északra. Mindezt azért, mert a Gutenberg tér déli oldalát befelé egyirányúsítanák.

Nagyon sok sebből vérzik ez a terv, van még mit csiszolni rajta.
@Goyo: A terv változni fog, ilyen hosszú kijutási útvonalak nem lesznek rajta. De a Rökk Szilárd utca kizárása az átmenő forgalomból teljesen tudatos lépés, az ott lakók érdekében. Sajnos a Kis Salétrom-Krúdy szakaszon ez nem teljesíthető, mert ez a József utca egyetlen elérési útja (a Kiscsibész téren nem megoldható a túl éles forduló és a kis felállási hely miatt). De a most a Krúdy-Mária irányba tartók pl. nem fognak bejönni ide egyáltalán, mivel szabad lesz a Körútról a Barossra jobbra kanyarodni. A Mária/Horánszkyba pedig sokan a Mária utca felől fognak bejönni, nem a Kis Salétromból.
@airdace: Jó lenne azt legalább tudni, hogy mi az, amit biztosan szeretnének az új forgalmi rendben. A Pollack Mihály tér autóktól való elzárása például túlzottan megköti a tervezők kezét. Ha a teret lezárják, akkor valamilyen irányban létre kell hozzanak egy egérutat az átmenőforgalom számára.

Emellett szerintem a Kölcsey és Békési utcák kihagyása a kihajtási lehetőségek közül meglehetősen ostoba lépés lenne.

A Mária/Horánszky utcákba miért mennének a Baross-on keresztül? Ha bejön korábban a Kissalétromon, akkor onnantól egyetlen jobbkezet kell megadnia, azt is a forgalomból szinte teljesen kivett Mária-szakasznak. Míg a másik irányba még egy lámpát is ki kell várnia amellett, hogy hosszabb. Ha viszont a Krúdy a Mária utcától a körút felé lenne egyirányú, az sokat változtatna.

Legvégül pedig szép és jó, amit a biciklis közlekedés kapcsán írtál, csak számomra hihetetlen. Ahhoz, hogy az egyirányú utcákra szemből rá lehessen ereszteni a bringákat, az egyik oldalon meg kellene szüntetni a parkolást. Egyedül a Rökk Szilárd elég széles hozzá, hogy parkolóhelyek felszámolása nélkül ez megoldható legyen.
Ami biztosan cél, az az átmenő forgalom kizárása a belső lakóterületekről, és a gyalogosok, mint helyileg a fő közlekedési mód kiemelt elsőbbsége. Nem cél "új egérút" létrehozása a régiek helyett, ezért nincs is megkötve a tervezők keze. Aki pl. eddig a Pollack Mihály téren át ment az Üllőiről a Hegyalja útra, az ezen túl a Vámház krt-Szabadság híd-Gellért rkp és a József krt-Dohány-Osvát-Rákóczi útvonalak közül választhat, mivel teljesen jogos, hogy ilyen forgalmak ne jelenjenek meg belső utcákban, hanem kizárólag a főútvonalakon. És a Rákócziról se menjen senki a Gutenberg téren át a Körútra (ez látszik a most éppen a Kőfaragón átömlő forgalmon), hanem guruljon el szépen a Blaháig és ott menjen jobbra.

A Barossról a Máriába nyilván azok fognak behajtani, akik a Barosson jönnek, nem a Körúton érkezők. De eddig ők is csak a Kis Salétromon tudtak bejönni. A Krúdy megfordítását az Egyesület is javasolta, erre egyelőre még nincs pozitív válasz.

A bringás kétirányúsítással nincs olyan nagy probléma, a felújított utcákon (Mária, Kőfaragó stb) van annyi hely, mint pl most a Kecskemétin, ahol bőven elfér a bringás (csak a busz mellett nem, de az itt ugye nincs..). A Márián pl. szoktam ezt tesztelni (bár elvileg még tilos ;), és gond nélkül elférek. A Somogyi is elég széles (autóval az is egyirányú lesz). Óránként 200 alatti forgalom alatt és 30-as korlátozásnál pedig ennél kisebb szélességnél is engedélyezni lehet, tehát itt más utcák is bejöhetnek még. A Bródyn pl. nincs meg a szélesség, itt néhány félreállóhely lesz a bringásoknak. De parkolóhelyeket emiatt nem fognak megszüntetni azon kívül, ami amúgy is megszűnik a felújítás miatt (pl. Horánszky, ahol szintén egyoldali parkolás lesz). Amúgy a bringás dolgokat (tervezés, kivitelezés) a BKK (főváros) intézi és a fővárosé az engedélyezés joga is, tehát ez kevésbé a kerületen múlik.
@Goyo: Elvileg azért nem szabad az egyirányúban a kerékpáros oldalon parkolni, mert az az utca igazából már kétirányú és ott csak menetirány szerint parkolunk. (Most a konkrét utcától vonatkoztassunk el. :))

@Marianka55: Miért nem tudsz menni a kanyarodó forgalomtól.
@airdace: Szerintem elkerülhetetlen, hogy valamilyen irányban egérút alakuljon ki. A jelenlegi terven például létrejönne egy másik is a korábban említett Mária-Puskin irányon kívül:
A Bérkocsison beérkező és a Márkus Emilíán távozó. Ezzel teremtenének egy balra kanyarodási lehetőséget a nagykörút északi irányáról a Rákóczira befelé.

A következő fórum idejéről és helyéről honnan lehet majd tudomást szerezni?
@Goyo: Ez is igaz, mindent nem lehet kizárni, illetve kicsit még kavarni kellett volna, valószínűleg a lakók kárára. Bár szerintem nem egyszerűbb a Vásár-Bacsó-Bérkocsis-Somogyi-Márkus-Rákóczi annál, mintha a Dohány utcánál kanyarodna körbe, tehát kisebb forgalmat fog vonzani, mint a mostani egérutak.

A fórum várhatóan jövő hétfőn este lesz, hamarosan ki lesz hirdetve!
@airdace: Amikor áll a körút a Blaháig, akkor nagyon jó alternatíva lesz ez sokaknak. 5 lámpa helyett csak 2 lámpa, talán még egy kicsit rövidebb is. Ha ez így marad, akkor nyilvánvalóan rá fognak szokni.
@Iza Béla: mert olyan sokan jönnek...
@Marianka55: valahogy a kanyarodó forgalom engem ritkán szokott zavarni. Elindulok, lassít vagy megáll.