Kedvenc vesszőparipám a járdára parkoló autók, hiszen nem fér el a gyalog a számára kijelölt részen egyes emberek magántulajdona miatt. Legtöbbször ezért - hogy közteret magántulajdonuk tárolására használják - nem is fizetnek túl sokat, viszont babakocsival meg nem lehet közlekedni.
Volt is ebből már poszt, meg össz-Budapest-blogos megjelenés is, hiszen a Nemzeti Közlekedési Hatóság felülvizsgáltatja a fővárosi parkolóhelyeket, mivel hamis adatokat adtak meg a parkolóhelyek kialakításakor.
A Palotanegyedben átfestették a parkoló helyeket. Volt, ahol meg is szüntették. Kicsit fura most a helyzet, hiszen ahol eddig parkolhattak, most feketével be van festve a fehér csík, és faramuci módon egyes utcákban megszakad a folytonos fehér vonal - ott ezentúl jogosan kapnak kerékbilincset az autók.
Szóval úgy néz ki, mégiscsak alakul itt valami, ha lassan is, de elindulnak a változások. Persze, nem könnyű, hiszen az itt élők és erre járók érdeke ütközik az itt élők és erre járók érdekével. Nem lehet mindenkinek jó egyszerre...Ami viszont hihetetlen, hogy tegnap a polgármester személyesen ellenőrizte a frissen átfestett csíkokat, leméregetve a másfél métert a Puskin, Szentkirályi, Horányszky utcákban. Nem, nem a kampány időszakában, hanem a választások után, nem fotósok, firkászok hadával, hanem a Rendészet vezetőjével és munkatársaival. Jelentem, megvolt az előírt méret.
Őrület, nem?
A felfestett csíkra sem lehet már ráállni, átlépni rajta meg aztán pláne nem - a szomszédos hetedik kerületben a fent látható túlcsúszást már kerékbilinccsel jutalmazzák. Nincs is olyan, hogy nem férnek el az emberek a járdán...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
általában egyet szoktam érteni a postjaiddal, azok tartalmával, de most nagyon nem így van.
Autótulajdonos vagyok, az a típus, aki nem kívánja a bringások és a gyalogosok vesztét, még akkor sem, ha felbosszant, hogy táskák és bringák nyomaival (horpadások, karcolások) találkozom az autómon rendszeresen.
Szélesebb járda, nagyobb tér, kevesebb karc - gondolhatnánk.
Viszont az alábbi kérdések nyitva maradnak:
1. Hogy álljon fel az autós a padkára, ha csak a fél kereke fér fel? (mármint, ha tényleg az előírások szerint, a szabályok betartásával parkol)
2. Valaki mérje le, pls, azt is, hogy pl. a Horánszky u. 1. vagy 3. előtt, ahol az út mindkét oldalán engedélyezett a parkolás - az új körülmények között, a jelenlegi felfestéssel - hogyan fér el 3 autó, azaz a két szabályosan parkoló és egy szabályosan közlekedő.
Megjegyzem, szerintem is parkolóházban lenne a helyünk, nem a felszínen, de ugye nem szívesen parkolok még több pénzért, sok száz méterre. Szeretném, ha ez a probléma is megoldódna hamarosan - az önkormányzat hathatós szerepvállalásával. Bár nyilván bonyolultabb kérdés, mint fehér csíkot festeni és a mérőszalagot ragadni. ;)
Blahan most adtak at egy tobb mint 250 ferohelyes garazst, mikozben a Radio mellett tovabbra is uzemel egy melygarazs ahol a nap barmely orajaban van legalabb 200 szabad hely.
Valamikor egyszer Alföldi György úr, a Rév8 exvezére, aki tevékenységével komoly károkat okozott eddig is a kerületnek, kiejtette a száján ez az autó = magántulajdon és mit képzelnek....stb,stb,és Lesley mint jó papagájkommandós nem tud megszabadulni ettől a kifejezéstől. Pedig egyszer már fel lett homályosítva egy hozzászóló által, hogy még az Alkotmánybíróság is a közlekedés részének titulálja még az álló autót is. A KRESZ sem ismer olyat hogy tárolás, a parkolás az nyugvó közlekedést jelent, amit pl.lehet díjazással szabályozni.
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi cikket:
nol.hu/archivum/20101021-autosok__gyertek_vissza
És már több magyar városról is hallottam,olvastam, hogy kezdik felülvizsgálni a sétáló utca koncepcióikat.
Inkább megnéztem az ingatlan.com honlapot, és találtam a Mátyás tér - Szerdahelyi utca sarkán lévő ház mélygarázsában havi 10 000 Ft + közös költségért bérelhető garázst. Ez - ha összesen 13 000 Ft-tal számolok - napi 433 Ft. Ezt persze van, aki sokallja, és szíve joga. Viszont nem érdemes arról sokat írni, hogy sehol nem lehet a környéken mélygarázst/parkolót találni, mert tévedés.
Egyébként pedig minden társadalmi csoportban vannak idióták – a bringások, a gyalogosok, a motorosok, az autósok között egyaránt; a közlekedési szokásaink ne jelentsenek már törésvonalat normális emberek között.
További lehetőség biztosítása nincs a tervekben. Valamit hötyögött most a polgármester az új testület előtt álló feladatok lajstromozása kapcsán a parkolás javításáról, ami elég vicces akkor, amikor most szüntetnek meg egy csomót. Ez olyan mint ,amikor úgy szerzek örömet a macskának, hogy húzom a farkát......hogy fog örülni , ha elengedem.
Szedik fel a szegélyköveket és a nagykockakő járdát a Mátyás téren. Ez már a kétirányúsítás előszele?
ON
Azt már kiderítettem, hogy fővárosi illetékességű. Gondolom azért nem foglalkozik vele senki.
ezt allitottad:
"Ahogy a rádióban hallottam a környékbeli ingatlanárak az elfogadott átlagnál is jobban csökkentek ( az új Belvárossal együtt) köszönhetően a csökkent parkolási lehetőségeknek..."
erre reagaltam, hogy a jelen allas szerint nem csokkentek a parkolasi lehetosegek a palotanegyedben, hanem novekedtek.
ezt azzal gondoltad megcafolni, hogy a jovoben amikor mindent megvalositanak akkor a merleg 60%-os csokkenest mutat.
de mi van most?
szerinted csokkentek az ingatlanarak mert kevesebb a parkolohely. az ingatlanar csokkenest nem vitatom, az gyakorlatilag MINDENHOL csokken (valsag van, befagyott a piac, stb.) a parkolohelyek szamanak csokkeneset viszont vitatom, szerintem a Krudiban megszuntetett nehany parkolohely + a Mariaban kb felezett kapacitas joval kevesebb mint 250.
At Ingatlan.com szakértője azt fejtegette, hogy a felújított, átalakított városrészekben csökkentek az ingatlanárak a legnagyobb mértékben. Érdekes, hogy a Király utca átalakítása után ott megugrottak az árak, ám mára ott is visszaestek (megint csak jobban mint máshol). Érdekes, hogy az egyik ok -a parkolási nehézségek mellett- a felújítás után történő renoválások...ezek vagy tönkretették a szép utcákat vagy olyan összegekbe kerül a helyreállítás amit nem szívesen vállalnak lakás vásárlók.
Szerintem tovább kéne csökkenteni az átmenő gk forgalmat a Palotanegyedben. A forgalom átszervezésével kéne megakadályozni, hogy a Rákóczi úti dugóból ezeken a kis utcákon száguldozva kerüljék ki a forgalmat. Több garázs kéne, akár megvásárolható, akár fizetős (reális összeget szerintem sokan fizetnének), az utcai parkolás lehetőségét pedig a szolgáltató, vásárló vagy rövid ideig parkoló (hétvégi bevásárlás, nagyi haza szállítása stb) gk részére kéne biztosítani. De ez csak én álmom, bár sokak véleményével találkozik...
Ahol nem fér el 2x1.5m járda és 3 sáv az autóknak, ott -sajnálatom- csak egy parkolósávot szabad engedélyezni.
Mellesleg nekem van parkolóhelyem és nincs autóm. Ha lenne, akkor a két és félmillióért (!) a lakáshoz kötelezően beszerzett (!) saját helyemen állna, nem venne el területet a gyalogosok és a fák-virágok elől. Közel van a Tavaszmezőhöz, aki nem talál parkolóhelyet, forduljon hozzám, vagy pl az Aurórában levő kihasználatlan foghíjparkolóhoz.
Nem arról van itt szó kéremszépen, hogy nincs parkolóhely, hanem arról, hogy az emberek nem szeretik megfizetni annak a közterületfoglalásnak az árát, amelytől ha tartózkodnának (kevesebb autó, mélygarázsban vagy külvárosban hagyott autó) szebbek és tágasabbak lennének tereink, nagyobbak zöldterületeink.
Volt már autóm is, de nem volt olyan hónap, hogy kettőnél többször kellett volna használnom.
Egy önkormányzati képviselő...
Amúgy azt én is támogatnám, ha nem lenne itt átmenő forgalom.
Utolsó kommentek