Rendőrök

Címkék: személyes rendőrség

2010.01.29. 01:58

 Éppen egy belvárosi kocsmában ücsörögtünk a szomszéd blogerrel és a Kétfarkú Kutya Párttal, amikor csörgött a telefonom. A rendőrség keresett, pontosabban a józsefvárosi kapitányság - gondolom - ügyeletese. Atyavilág, ez volt az első gondolatom, most aztán vége, megtudtak mindent, én írom a 8ker blogot, a kapitányról elhamarkodottan ítéltem, most mi lesz?

A törzsőrmester kedélyesen azonosított: én vagyok-e az, aki ekkor és ekkor született? Igen. És ezen a címen lakok? Igen. És ezen a címen van az állandó bejelentett lakcímem? Igen. És hol vagyok? Egy kocsmában, éppen kihozták a söröm. De a kerületben? Kivételesen nem. De a városban? Igen, a belvárosban. És mennyi idő alatt érnék haza? Fél óra, de miről van szó?

Hát, a szomszéd szólt, hogy nyitva van az ajtó, és hirtelen a rendőröknek szólt, akik ki is vonultak. Azt látják, hogy nincs erőszakos behatolásnak nyoma, voltak bent hatósági tanúval, de amíg haza nem érek, ottmaradnak.

Atyavilág! Mi történhetett? Be nem törtek - ezek szerint - akkor? Rögvest bringára pattantam, tekertem, mint akit üldöznek, pikk-pakk haza is értem. Jó, a lépcső előtt fújtam egyet - harmadikon lakom - de muszáj volt felrohanni, hogy mi a szitu. Két fiatal rendőr csevegett a szomszéd lánnyal, aki albérlő, mint én, az ajtó előtt. Nézem a zárat, érintetlen, de mellézártam. A huzat meg kinyitotta, a szomszédnak ez gyanús lett, és - mivel az én számom nem tudja - hívta a rendőröket. Ők meg kimentek, és biztosították a lakást, közben meg kiderítettek rólam szinte mindent.

Nagy lihegés közben végignéztem a lakást, minden megvolt, nem vittek el semmit, nem is raktak be semmit, így rá is gyújtottam egy nyugicigire. A rendőrök közben felvették adataim, ellenőriztek, majd bejelentkeztek, hogy végeztek. Minden rendben, én voltam figyelmetlen fasz fószer, mellézártam a rohanásban.

Egy dolog azonban fura volt: amikor felhívott, egy csomó adatot tudott rólam, azt vajon honnan? Meg is kérdeztem a srácoktól - két fiatal rendőr volt, simán tegeződtünk végig - honnan szedték elő ilyen gyorsan az adataim? Szolgálati titok, felelték mosolyogva, de ez nem nyugtatott meg. 

Persze, örültem, hogy ott voltak, és vigyáztak az "értékeimre", és nem történt betörés, de azért ez fura. Ugyanakkor jó is, hiszen rögtön megtalálták a telefonszámom, felhívtak, én meg szinte repültem haza - na de kicsit később gondolkodva, mindent tudnak rólam? Rólunk? Vagy csak mázlijuk volt? Vagy csak mázlim volt?

Mindenesetre köszönettel tartozom, hogy intézkedtek, hogy tényleg dolgoztak, kiderítették ki vagyok, és értesítettek. Kapitány nélkül is tették a dolguk. Csak ilyen találkozást kívánok mindenkinek a rendőrséggel.

Szolgáltak és védtek. Igaziból.

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr131711532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát, ha van személyid, meg számítógépen ügyködsz, még a nyakbőségedet is tudja minden illetékes-illetéktelen.

Ez egy ilyen világ.
Ha be vagy jelentkezve a lakcímedre, akkor az alapján meg tudják nézni a többi adatodat is, ami a személyidben szerepel. Ez nem olyan titkos rendszer, az okmányiroda ugyanazt használja. A telefonszámért meg szerintem megnézték az internetes tudakozót.
Elég egy bekapcsolt mobil, még hívást sem kell róla indítanod, és ha szükségük van rá, fél órán belül tudják, hogy merre vagy.
"rá is gyújtottam egy nyugicigire" ezt igazán kihagyhattad volna, innen nem olvastam tovább. azt is szoktad mondani, hogy indula mandula?
Vagy PDA-n felléptek iwiw-re, és kikerestek.

Mellékesen nem hiszem, hogy csak úgy megadnám mindenféle adatom telefonban, csak azért, mert "Kovács Péter főtörzszászlós" telefonál. Ez egy ilyen világ :D
Egyébként, ez nagyon dícsérendő hozzáállás volt a rendőrök részéről, a barátságos viselkedés is! Élből le is ordíthatták volna a fejed, vagy úgy beszélhettek volna veled, mint egy marék kukaccal.
Talán a fiataloknál már nem dívik a "hatóság vagyok, kuss!"-mentalitás.
@untermensch: Én nyilván egy Unterfrau vagyok, de ezt most nem értem!
Ha bejelentett lakcím volt min csodálkozol? Eccerűen megnézték az adatbázisban, hogy ki van oda bejelentve.
Minden személyes adatod ott van benne, telefonszám kivételével (tőlem azt még sosem kérték). De azt gondolom, letuják kérni a szolgáltatótól.
Mikor egy rendőr rákeres egy adatra, azt logolják. Csak a tisztább kép kedvéért :)
Szia. Az egyik emberke az én voltam, a szemüveges! :P Eddig nem kommenteltem csak olvastam de ezentúl ha nem gond... Mint belső szemmel látó! Jajj már előre félek a kérdésektől ha lesznek és amik lesznek! Na üdv... De persze szolg.titkokról nem beszélhetek! Na üdv.
@untermensch: Csak nem hagy nyugodni a dolog. A "sali", "pari", "vacsi", "édi" és hasonló blődlik tényleg infantilisek, de a nyugicigi? "Rágyújtottam egy nyugalomkeltő cigarettára", ez jobb? Szerintem itt a nyugicigivel nincs semmi baj. Bocs, de tényleg így gondolom.
@Johnny336: Nem adta meg az adatokat, csak leokézta. Nem ugyanaz.
Amúgy állandóra bejelentkezve albérletbe?
Még jó hogy tudják ki hol lakik, ez alap lenne minden esetben. Vagy fedetten akarsz otthon tartózkodni?:-)
@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: Lehet, hogy nem voltam egyértlmű: nem vagyok bejelentve ide, ahol lakom, albérlet. Az állandó lakcímem egy vidéki városban van.
Amit tudtak, az a nevem, mert ki van rakva az ajtóra. Ezek alapján csodálkoztam, hogyan szedték össze az infót ilyen gyorsan.

@Johnny336: nem adtam meg, a rendőr mondta, én csak helyeseltem, hogy igen.
@Lesley: De a személyidben ott van az ideiglenes lakcímed is? Elvileg úgy kellene, de lehet, hogy ez csak a régi, soklapos igazolványokban van föltüntetve. Nekem még olyan volt pár hónapja, abban benne volt az egyetemista-kori albérletem, nem tudom, most mi az úzus.
Kisfiaim, amit akarnak, azt tudják. Az 1980-as évek első felében rólam azt is tudták, mit olvasok a be nem jelentett albérletem mellékes de fontos helységében...

Ez konkrétan a seregben, egy elhárítótiszttel beszélgetve (mármint kihallgatáson) derült ki számomra... Ezen lepődtem meg legjobban, mert azt gondoltam, hogy tudják merre járok, kivel tartok kapcsolatot, de hogy még a slozit is átnézik távollétemben?!

Naivak vagytok.
A nagy testvér nem csak Amerikában nagy testvér. Mindent tud. (Bizonyára sokszor többet, mint én magam...)
De úgy gondolom, amíg nem akarok bankot rabolni, nem érdekel...
Tudod, mifelenk nagyon ritka nev a Kvasztics Fedor. :-)
Biztos a szomszéd néni akart lopni nálad, de mikor látta, hogy egyetlen értéked egy laptop, amiről nyomod a blogot, megijedt, mert azt nem tudja használni, de akkor már késő volt, ki kellett mentenie magát hogy a huzat meg minden, mert amúgy a néni a hajcsatjával mindent kinyit. XD ezt megúsztad
Hú, ez sokkal csúnyábban is elsülhetett volna, nagy mázli. Gondolom ezek után háromszor is megnézed, hogy jól bezártad-e az ajtót!
@Idet: nem, egyáltalán nem vagyok ide bejelentve. Be lehetne, de az elején nem kellett, levelezési címnek nem kell bejelentve lenni; aztán a tulaj nem is akar ide bejelenteni ideiglenesre sem.
Bár az meg két év után automatikusan megszűnik. Kollégiumi címem nekem is volt ifjúkoromban, szóltak is két év után, hogy meg kell újítani.
@retekblog: hát, inkább 5x. Nagy para volt, az már biztos, de jól végződött. Mázli, tényleg...
@Piszkos Freud a ...: ja, felhívnám a figyelmed erre: "éppen kihozták a söröm".
Éppen hogy csak leültünk.
Hát ez egyre izgalmasabb. Nem vagy bejelentev semmilyen formában. És mégis lenyomoztak? A szomszéd lány lehet az infótulaj...
@Lesley:
Ja. Mert amúgy a sörözés után otthagytad volna a bicajt a kocsmában. Jó duma!
ilyen esetben épp leszarnám, honnan tudták a telszámom:)hazaérek, a saját hibámból nyitvahagyott lakáshoz,amit nem raboltak ki, és 2 rendőr vigyáz rá..megcsókolnám a fejük búbját is asszem.
Amúgy meg google, iwiw, és hasonlók..1 perc kideríteni egy telefonszámot, főleg ha nem átlagos Szabó István névvel rendelkezik valaki.
ÉLjenek a pozitív sztorik.
A titkos telefonszám sem gond.
Annak idején még nem volt mobil,de
engem is megtaláltak,a melóhelyemre jöttek értem,hogy betörtek a lakásomba.
Azt hittem megáll a szívem, tök gáz volt...:(
Ha mondjuk Husszervandeuer Ödön van az ajtódra írva, akkor nem tudom, mit vagy kiakadva, nem lehetett nehéz meglelniük. De ha persze Nagy István, úgy már tényleg érdekesebb az eset:-)
Persze a tulajon keresztül még ez sem okozhatott túl nagy gondot.
Nekem egyszer ugyanez a sztori:

Hajnal 2 csörög a telefon, szívinfarktussal ébredek: Rendőrsék én vagyok e én. Igen. Autóm hátsó ablakát lehúzva hagytam, ott vár a járőr, amíg le nem érek...

Köszönöm
(2.ker rk)
@Lesley:
Mobilelőfizetéshez csak meg van adva levelezési címként az albérlet.
Figyelj, ne izgasson, hogy honnan tudják a dolgokat. Ha tudják, akkor reméljük azt együtt, hogy a rossz fiúkról is tudják, vagy legalább megpróbálják tudni. Szükségünk van erre, és egyébként látod, most nagyon jól jött neked, hogy tudták vagy kikereshették valahonnan a számodat. Egyébként kénytelenek lettek volna otthagyni a helyszínt, vagy kénytelenek lettek volna az időt ott pazarolni, amíg haza nem vetődsz valahonnan. Egyszer volt itt egy autófeltörés, észrevettem, kihívtam a yardot, meg is fogták a szarházit, viszont utána itt üldögélt egy törzszászlós, azaz a rangidős tiszthelyettes a rendőrautóban, amíg ide nem fáradt a lopóautó, mert képtelenek voltak megtudni, hogy a házban, ahol a kocsi állt, kié a kocsi. Hát akkor inkább tudjanak rólam mindent. Az a dolguk.
@Idet: semmi komoly, csak okoskodik egy phaszfej.
@gitáros: na tessék, hát nem onnan is kirúgták a napokban a kapitány, akárcsak a nyóckerből..? Ez konteó lesz, érzem, tiboru után kiált a téma.
Csak a sorfal előtt állva van nézeteltérésem a rendőrökkel,jelentős tekintettel arra, ha nem a lábomra céloznak. :)
@átlátó: Azok nem rendőrök, hanem útonállók, fizetett harcikutyák.
@átlátó: Egyébként is, a finom emberek tudják, hogy az sorvfal. :-)) Ha már Kvasztics Fedor szóba került.
Basszus, ilyen személyes poszt után ne csodálkozz a jövőben, ha sokan, sokmindent tudnak rólad.
@Piszkos Freud a ...: Mér', a bringa meg a sör miért baj?! Gyerekek, ne másszatok már vissza aKádár-korba! Amikor marhahúson hízott kétméteres benga rendőrök vertek laposra mindenkit, aki a standard kispolgári, kacsintós Kádár-érának nem felelt meg.
Bazmeg az anyád (bocs), sört vedelsz? Akadályozod a forgalmat a nyizga bringáddal? Mér' vagy egyáltalán? Durr egy baromi füles.

Ez kell, mint rend?
Maga a lakcím elég ahhoz, hogy megnézzék, hogy ki van bejelentve az adott lakásba - illetve szükség esetén a Földhivatal nyilvántartásába is beléphetnek. De az emelet-ajtóra pontosított lakcímre úgymond "sürgősség" esetén bármely központi adatbázisba beléphetnek - legyen szó közműcég, távközlési adatbázis (pl.: telefontársaság, kábeltévé, internet), de akár pl. APEH, TB adatbázis, vagy bármi más.

Személy szerint nekem ezen a téren nagyon jó tapasztalataim vannak a VIII. ker. Kapitányság kapcsán. Például, amikor órákig üvölt egy autó riasztója, akkor megpróbálják utolérni a tulajt (rendszám+telefontársaságok központi adatbázisai). Volt rá példa, hogy nem érték el az autó tulaját, így a központ kiküldte a járőrt, aki segített lekötni az aksit a riasztóról.

Jártam már úgy, hogy az egyik szomszédom lakását tárva-nyitva találtam, a nyitott bejárati és szobaajtó miatt látható volt a lépcsőházból a szobában lévő felfordulás (minden a szekrényekből kiszórva), és a lakásból olyan zaj szűrődött ki, mintha bent lenne valaki. Hívtam a rendőrséget - perceken belül kint is voltak. Nagy élmény volt, ahogy végigvágtatott 5 zsaru a lépcsőházban fegyverrel a kézben :-). Senki nem volt a lakásban, és a zajt egy huzat által levert, és a konyhakövön "mozgó" műanyag virágcserép okozta. A "parancsnok" járőr miután megköszönte az éberségem -és nem neheztelt a "vakriasztásért" (mert a zaj alapján ők is úgy ítélték meg, hogy valaki illetéktelen lehet a lakásban)- lezárta a lakást a szoba közepén talált kulcscsomóval, és értesítést hagyott hátra. Két nap múlva mindezek után a lakás tulajdonosa szó szerint a qrva anyámba küldött, mert kihívtam a rendőrséget.

Úgyhogy kedves Lesley: tedd össze a kezed és adj hálát az égnek, hogy éber volt a szomszédod (és ráadásul tudta, hogy mit tegyen!), és helyzete magaslatán állt a Rendőrség. Mert úgy tűnik a szomszédod felismert egy alapösszefüggést, miszerint: a szomszédom biztonsága az én biztonságom - az én biztonságom a szomszédom biztonsága. És még egy alapigazság: lakossági együttműködés és segítség nélkül a legprofibb rendőrség sem ér semmit.

És az, hogy néha mi mindent (szó szerint bármit és mindent), hogyan és miképp, milyen módszerekkel tudnak meg valakiről, arról aztán tudnék mit mesélni (!) - csak nem tehetem, mert "az incidens nem történt meg, különben is 2029-ig titkos". És ebben az eset(em)ben nem vicc - például Drazsé szerint sem.
Jó érzés, hogy ilyesmit is hallani a rendőrökkel kapcsolatban.
@Idet:
Ittasan járművet vezetni nem a kádárkorszak rendőrei szerint bűn, hanem mindig. Ha a kerékpár jármű, akkor tessék színjózanul ráülni! Ha meg nem, akkor mit keres az úton? Utána meg, amikor a részeg bicajos elékóvályog az autónak, a vezetőt hurcolják meg. Lelkiismeretlen gazember, nem való emberek közé,aki ittasan vezet, akár kerékpárt, akár repülőt. És ebbe nem kell belekeverni a politikát meg az elmúlt rendszert. Ez inkább simán rendőri ügy, persze csak akkor, ha észlelik. De attól még elvárom a rendőröktől azt is, hogy tisztítsák meg az utakat a részegektől. Még ha az több munkával és kockázattal jár is, mint a leírt eset, amiért amúgy tényleg dicséret illeti őket. Más kérdés, hogy ilyenkor a kedves tulajjal kifizettetném az óradíjukat. Ne az én adómból alkalmazzon a feledékeny tulaj őrző-védőket! :)
(Mert ugyanakkor máshol a feltört lakásra nem jut idő emiatt.)
Nekem ez a történet nagyon tetszett. Komolyan mondom: ha más blogon olvasom (nem személyeskedek)(kicsit sem), akkor nem hiszem el, hogy ilyen "8ker-rendőrök" is vannak - mert akárhogy forgolódok, a "9ker-rendőrök" között én ilyenek nemigen találok! Nem hogy fiatal és életképes, "rendőrképes" rendőröket, de semmiféle olyanokat, akik segítőkészek, ennyire "szolgálunk-védünk"-szerű, kötelességüket tudó srácok lennének!

Változzon az ország! Ilyenek kellenek, nem pedig... tudod: olyanok, amilyenek! :-)

Köszönöm, hogy ezzel a történettel gazdagodtam, és ígérem, hogy alkalomadtán tovább is fogom adni, függetlenül attól, hogy nekem sok-sok rendőr inkább sün. Köszönöm!
Engem is felhívtak pár hete, hogy egy gázszivárgás fölött állok és jó lenne hamar az autóhoz érni.
Változik a világ. Rendőrök már rendben vannak, most az állampolgár a soros!
@espadazo - Játékbolt::
Ez jó... Ahelyett, hogy óvatosan kiemelték volna, gondolták, add rá a gyújtást, aztán majd csak lesz valami? Én nem merném beindítani ilyen helyzetben az autót. Mit tudom én mikor pattan ki egy apró izzó koromszemcse a kipufogóból!