Takács Gábor alpolgármester (SZDSZ)
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Csécsei és Kocsis és Takács: Józsefvárosi panama? 2009.11.17. 16:27:34
Trackback: Csécsei és Kocsis és Takács: Józsefvárosi panama? 2009.11.17. 16:13:23
Trackback: Visszaélések az ajánlószelvényekkel Józsefvárosban is? 2009.10.16. 16:35:33
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Takács Gábor, alpolgármester polgármesteri jogkörben
dr. Kocsis Máté, a többségi frakció vezetőjeként
Kedves címzett!
Közérdekű bejelentést teszek a következő összefüggő tárgyakban:
1. Az önkormányzatnak tudomásom szerint jelenleg nincs hatályos rendelete a vagyonról, valamint a versenyeztetés és a helyi költségvetési szervek beszerzési eljárásának szabályairól. Az ezt szabályozó 37/2003. ök. sz. rendeletet a 19/2009. ök. sz. rendelet (az új SzMSZ) 76. § (4) bek. hatályon kívül helyezte. Gondolom, a bizottsági hatáskörök egységes szerkezetben történő szabályozása során - ami egyébként teljesen indokolt volt, mivel a gyakran változó hatáskörfelosztás nagyon nehezen áttekinthetővé tette, ki miért felel - a hatásköröket érintő részek miatt került be a 37/2003. a hatályon kívül helyezettek közé. Új rendeletet nem alkottak a vagyonról, a versenyeztetésről, a beszerzésekről. A 34/2009. sz. ök. rendelet a hatályon kívül helyezett 37/2003. sz. ök. rendeletet kívánja módosítani, ami - jogban laikusként úgy gondolom - nem lehetséges. A jogalkalmazás során nem létező rendeletre hivatkoznak. Úgy gondolom, ez súlyos jogbizonytalanságot eredményez, amit villámgyorsan meg kellene szüntetni, a hatályon kívül helyezett rendeletet tartalmának megfelelő rendeletet alkotni. A Gazdálkodási Ügyosztály vezetője együttműködést ígért, de a konkrét problémára nem reagál. A hivatal hallgatása nem arra utal, hogy a probléma megoldására vagy az esetleges félreértés eloszlatására törekednek, ezért szeretném jelezni, hogy a probléma létezik.
2. A Gazdálkodási Ügyosztály vezetője a 37/2003. ök. sz. rendelettel indokolta, hogy a Golgota téri parkoló kialakítására vonatkozó koncepció csak bizottsági, és nem testületi előterjesztés lesz, és - ami ezzel együtt jár - a törvényben előírt nyilvánossága is korlátozottabb. 2003-ban az önkormányzat úgy látta jónak, hogy a 100 millió Ft-ot nem meghaladó projektértékű témákra a teljes testület nem kíváncsi. Úgy gondolom, időközben megnőtt a polgárok igénye a döntések nyilvánossága iránt. Egy projekt nem csak a költségvetésének nagyságával hat. Konkrétan a Golgota téri parkoló befolyásolja a közvetlenül mellette lévő park használhatóságát, a Delej utcának a Vajda Péter utca és Golgota utca közti, rendkívül elhanyagolt rövid szakaszán a forgalmat, a zajos út miatt az életminőséget az út menti lakótelepen. A testület szerint azért kell parkolót létesíteni, mert a téren szemetelnek. A téren főleg a Ganz-telep vállalkozói szemetelnek, akik a sokéves gyakorlat szerint egy kis szemétgyűjtő ürítésének megrendelésével mentesülnek a számonkéréstől, hová teszik a többi szemetet. 2004-2009 között a parkba tették, az önkormányzat pedig készségesen elvitette. Egy év óta a kerületben összesen 35 millió Ft-ot fizetnek néhány tér őrzésére; a Golgota tér vonatkozásában gyorsan kiderült, hogy nagyon alacsony hatásfokkal: a kereskedők az őrök szeme láttára teszik ki a hulladékukat a közterületre. Az önkormányzat a bejelentésekre érdemi választ nem adott, komolyan vehető mérlegelés nélkül elvetették az alternatívákat (a szemétszállítási szerződések ellenőrzése, térfigyelő kamera). Erre a bonyodalmas történetre a testület válasza eddig az, hogy nem kíváncsi a folytatásra sem, a döntéseket a nyilvánosságtól mentesen ugyanannak a bizottságnak a kezébe teszi, amely az előzményekért is felelős.
3. Természetesnek tartom, hogy az önkormányzatnál és a hivatalban időnként tévednek. Az igazi kérdés, hogy működtetnek-e megfelelő korrekciós mechanizmusokat. A polgárok által befolyásolható ilyen korrekciós mechanizmus, hogy a közérdekű bejelentéseket kivizsgálják és megválaszolják. Ezzel szemben több esetben tapasztaltam, hogy a közérdekű bejelentést a határidő után sokkal, csak többszöri érdeklődésre, rendkívül felületesen, vagy pedig egyáltalán nem válaszolják meg; ilyenkor arra hivatkoznak, hogy az iratok a hivatalban elvesznek. Korrekciós mechanizmus a testületek működésének és az előterjesztéseknek az internetes nyilvánossága is, amit a 2005. évi XC. törvény és a bizottságok ügyrendje szabályoz. Az önkormányzat mindkettőt megsérti, mivel a testületi előterjesztéseket késve, a bizottsági ülések idejét, helyét, az ülések jegyzőkönyveit, a szavazási adatokat egyáltalán nem teszi közzé. Az önkormányzat politikai döntést hozott a honlap átalakításáról, de a nyilvánosságra vonatkozó jogszabály betartatása nem politikai kérdés, az önkormányzati vezetők pedig eddig nem voltak benne partnerek.
(...)
T. vajdapeterutca!
A fórumon ígértem Önnek, hogy rövidesen válaszolok kérdéseire. Munkatársaim utánajártak mindannak, amiről információhoz juthattunk, tudomásom szerint a kerület jegyzője írt azóta Önnek választ ezügyben.
Mind korábban felvetett problémái, mind a mostani közérdekű bejelentése elérik azt a mennyiséget és összetettséget, hogy célszerű azokat személyesen, vezető munkatársaimmal együtt megbeszélni.
Hétfőn fogadóórám van, ám a rendelkezésre álló időkeret teljesen betelt, úgyhogy azt kérem, hívja föl bármelyik délelőtt reggel 9 és dél között Dr. Szabó Gábor polgármesteri tanácsadót időpontegyeztetés céljából.
Amennyiben kívánja, inkognitóját megőrizheti, elég a telefonban annyit mondania: vajdapéterutca.
Várjuk hívását.
Üdv
Takács Gábor
Köszönöm, hogy utánanéztek a kérdéseimnek. Nagyon kíváncsi vagyok az információikra. A jegyzőtől nem kaptam választ.
Ennek az akciókutatásnak az egyik alapelve az írásbeliség és a teljes nyilvánosság, amitől csak nagyon indokolt esetben térek el. A kérdések hónapokig, sőt némelyik évekig maradt megválaszolatlanul, azért bonyolódtak. Mégiscsak írásban kérek választ, hogy ide közvetlenül kitehessem.
Ha valami nem megy, vagy a kapott információk meggyőznek majd, hogy célszerű személyesen megbeszélni, akkor egyszer köszönettel elmegyek. Hamarosan egyébként élő fórumra hívjuk a polgármesterjelölteket a Vajda Péter utcába. A személyes találkozáskor természetesen illendően bemutatkozom, csupán a "ki kinek a (vélt) embere", az önkormányzatnál sajnos nagyon népszerű társasjátékban nem szeretnék részt venni.
A programjáról szeretném elmondani, hogy nagyon tetszik. Azt hiszem, nagyjából egy éves távon ilyen részletességű és konzisztenciájú programot érdemes felkínálni.
Problémának tartom viszont, hogy a mintaszerű program csak közrend és városüzemeltetés jellegű pontokat tartalmaz, ami tudomásom szerint Szabó Gábor specialitása. Hiányolom az ön szakterületével, a szociálpolitkával, és - ugyan az elmúlt években Kocsis Máté által felügyelt, de - vele szorosan összefüggő oktatással kapcsolatos, rövid távú elképzeléseit. Amennyire látom, bár talán nincs igazam, sürgős lépéseket kellene tenni több tevékenység és intézmény integrációja irányában. Egyrészt a családsegítésről és a gyermekvédelemről van szó, melyek szorosabb együttműködését hosszú évekig nehezítette, hogy az egyik intézmény az MSZP majd a FIDESZ, a másik az SZDSZ önálló felségterületének számított, különböző kultúrájú vezetővel és szervezettel. A projektből finanszírozott és az állandóan működő szociális szolgáltatások közelítése, a Magdolna Program innovációinak szélesebb körű megismertetése nélkül félő, hogy rövidesen torzók maradhatnak kulcsfontosságú fejlesztések. Amennyire látom, az önkormányzat a lehetségesnél és szükségesnél jóval gyengébb iskolafenntartóként viselkedik. Erősítésre szorulna a szakapparátus, Csécsei Bélának a tavalyi előterjesztésekhez fűzött pár megjegyzéséből azt sejtem, hogy az évtized eleje óta mérsékelten figyelték az országban felgyorsult fejlesztéseket. A tantermi folyamatok gazdagítását segítő pályázati programokhoz a kerületi iskolák kis számban és nem túl intenzíven csatlakoztak, miközben legalább három iskolájuk van, melyek erős fenntartói beavatkozásokra szorulnának. Kíváncsian várom, mivel áll elő az MSZP, akiknek a tavalyi iskolaprogramja inkább vágygyűjteménynek tűnt. Szerintem az SZDSZ és - vele együtt vagy tőle függetlenül - a FIDESZ is össze kellene szedje az ilyen tárgyú elképzeléseit.
Köszönettel és üdvözlettel
Gábor!
Írod: "A programot addig folytatjuk, míg a célt el nem érjük: minden házban lakjon rendőr."
Azt kiszámoltad, hogy így hány rendőrnek kellene ebbe a programba beszállnia, s így 8. kerületi házakban lakniuk?
Ha szerényen számolok, akkor is min. 500 főt jelent ez, ami kicsit sok. Vagy ez csak ilyen hangzatos, rendpártiságot bizonygató ígéret? Ami egyfelől teljesíthetetlen, de azért talán hoz pár szavazatot, másfelől egy a tiedétől nagyon különböző párt retorikájára emlékeztető lózung...
Írod: "Napi 300 takarító tevékenysége erősen érződni fog Józsefváros tisztaságán. Ennek költsége nagyjából évi 50 millió forint."
Itt megint csak a matematika fegyverével élek. Az 50 millió Ft csak a 300 fő bérköltségére költve per fő 166.666 Ft-ra jön ki, mint éves bér. Tehát nagyjából havi 14ezer Ft-ot adnál fizetségként a dolgozóknak? Vagy csak elfelejtetted kifejteni a programpontot, s néhány dolgot kihagytál belőle? Avagy a 300 nem is 300, hanem csak 100...?
Kérem tégy rendet a fejemben ezen kérdések kapcsán!
A minden ház nyilván erős túlzás. A bonyolult környékek sok házában viszont megvalósítható: vannak önkormányzati lakások, a fiatal rendőrök szubjektíve magasra értékelhetik, a ráfordítás-haszon viszony nagyon kedvező lehet. Ha sikerül összekapcsolni a szomszédsági rendőri programmal, tartósítani, módszeres szakmai támogatást és ellenőrzést kapcsolni hozzá, az a rendőri munka innovatív - a nyugati tendenciáknak megfelelő - modelljét jelentené itthon.
Viszont ez a szakapparátusok és a politikusok olyan részvételét és tartós elkötelezettségét is igényli, amit eddig nem nagyon csináltak, más pepecselős szakmai területen sem. Talán ezentúl igen, hajrá!
Az Út a munkához a munkaszervezés magas költsége miatt pazarló, alacsony hatékonyságú program. A kerület számára viszont adottság, nagyrészt talált pénz.
Viszont erről is eszembe jut, hogy 2007 körül többek közt arra használták őket, hogy a Ganz-telep kereskedőinek szemetét pakolják, ahelyett, hogy a vállalkozóknak a közszolgáltatótól kellett volna megrendelniük. Talán már jobban vigyáznak ilyesmire, de az ördög nem alszik.
A munkahelyet és a zolgálati helyet el lehet különíteni. A lakásokat elsősorban a kerületi rendőröknek ajánljuk föl, ám miután mindegyiküket elhelyeztük, jöhetnek a szomszédos kerületek rendőrei is. Nem 500 főig, hanem 900 főig kívánom a programot folytatni.
A rendőr bármikor szolgálatba helyezheti magát, és önmagában a valószínű jelenléte elriasztó erejű.
Az Út a munkához program költségeinek 10%-a terheli az önkormányzatot, a többi 90%-ot az állam adja. Szorozd be az átalad számított összeget 10-el.
Épp azért nem foglalkozom egyéves cselekvési tervemben más területtel (oktatás, szociális ügyek) mert ezt a programot csak teljes odafigyeléssel, folyamatos precíz összehangolással lehet megvalósítani, ami a rendelkezésemre álló humánforrásokat teljesen le fogja kötni.
Az önkormányzat vezetésében elég jól működik a politika-semleges munkamegosztás, ezért az oktatási ügyeket, a vagyongazdálkodás egy részét, a szociális ügyeket más alpolgármesterekre, tanácsnokokra lehet bízni.
Nálunk az Út a munkához program jóval kisebb szervezési költséggel jár, mint más kerületekben. Nem kell kitalálni, megtervezni és megszervezni egy új szervezetet, mert azt már létrehoztuk és folymatosan finomítjuk. A Józsefvárosi Közterületi Rendszer képes kezelni ezt a többletmunkát, ami csak kapacitás-növelést jelent, új feladatot nem.
Javítás: az első mondatban helyesen: a szolgálati helyet és a lakhelyet...
A többi stimmel.
A kerületben lakom, ismerem a kerületemet és szeretem is azt. Csécsei Béla remek vezetője volt a kerületnek és amikor Ön helyettesítette őt, akkor is jó irányba mentek szerintem a dolgok nálunk. Lokálpatrióta vagyok, így az önkormányzati választásoknál általában a politikai véleményemet hátrább szoktam helyezni. Most is elfogulatlanul olvastam el az összes jelölt programját. Azt kellett látnom, hogy az LMP jelöltje az egészet csak valami térfás játéknak tartja, gondolom ezért is nem vette a fáradtságot, hogy megismerje a kerületet és megismerjen a vezetéshez szükséges szakmai információkat. Az ő programjuk nevetséges és sértő ránk nézve , választókra, hogy ennyire hülyére vesznek minket.Az MSZP programját sem találtam sokkal jobbnak, igaz abban legalább szakmailag megalapozott konkrétabb elképzeléseket is olvashattam. A Fidesz programja, nem egy rossz program, de az Önét legalább olyan jónak tartom. Mivel nem nagyon szeretném, ha a Fidesz nyerne, ezért könnyebb szívvel fogom Önre adni a szavazatomat. Hajrá.
Ezek a számok meg... 900 rendőrrel benépesíteni a Józsefvárost... demagógabb rendpárti ötletetek nem volt?
Legalább a reáliák talaján mozognál, de látom az utóbbi 20 év sem segített a szabad madaraknak, hogy leszálljanak egy kicsit az emberek közé a földre.
A térfigyelő-rendszert is túlzásnak tartották páran, a Józsefvárosi KÖzterületi Rendszert is. Most meg helyben keveslik, más kerületekben másolják. Én két lábbal a földön élek, és ha valamit ígérek, azt betartom.
@Pollack: szerintem legalábbis érdekes ötlet ez a rendőr-betelepítés. A számok lehet, hoyg túlzóak, de magát az ötletet meg lehetne vitatni. Attól, hogy Takács Gábornak jutott eszébe, még nem biztos, hogy hülyeség.
Mondjuk "Nem kell elmagyaráznom, hogy mit jelent az, ha egy házban lakik egy rendőr." - talán mégis, hisz vagy szolgálatban van, vagy alszik, milyen hatással lehet így a lakóközösségre? Miért javulna ezáltal a közbiztonság? Ha családja van, és esetleg megregulázna egy helyi rosszfiút, nem lenne-e méginkább kiszolgáltatott, hogy az bosszút áll?
Az "út a munkához" programnak meg csak a neve megtévesztő, ha valakit utcaseprőként közmunkában alkalmaznak, az nem vezeti vissza őt a munka világába. Ettől még persze az utca tisztább lesz.
Gábor, azt írtad, hogy:
"2010-ben újra választás lesz, így csak olyat ígérek, ami egy év alatt megvalósítható."
Egy év alatt szerinted az 500 vagy a 900 rendőr betelepítése a kivitelezhető?
Bónusz kérdés:
Kiknek a helyére költöztetnéd be a sok száz rendőrt és családját?
A rendőr jelenléte önmagában visszatartó erő. A házakban nem ritka az "alacsony intenzitású" konfliktus, mikor a lakók nem mernek szólni, ha valaki vét az együttélés normái ellen. Jól jön ilyenkor a rendőr a háznál.
Fontos az is, hogy a rendőr bármikor szolgálatba helyezheti magát, és teljes jogkörrel, hatósági személyként léphet föl. Azonkívül nem teljesen igaz, hogy a rendőr vagy szolgálatban van, vagy alszik. Ennyire azért nem rossz a létszám-helyzet.
A gondolat egyébként csak nálunk új, vajdapeterutca blogtárs is célzott rá, hogy a rendőr kisközösségi szereplővé tétele tőlünk nyugatra megvalósítás alatt álló koncepció.
A nehéz fiúknak pedig nem módszere a bosszúállás, ugyanis az eszkalálja a konfliktust, amiből minden esetben vesztesként jönnek ki. Veszélyezteti az "üzletmenetet". A besurranó tolvajok meg jellegüknél fogva csak besurrannak, aztán húznak el az áruval. Ha kockázatos besurranni, akkor inkább nem surrannak be.
Az Út a munkához program a segélyezésnél azért hatékonyabb módszer a társadalomba való visszailleszkedéshez. Nem tökéletes, éppen ezért az SZDSZ a parlamentben indítványozta, hogy a rendelkezésre álló keretösszeg emelése helyett inkább vállalkozás-fejlesztésre fordítódjanak a pluszmilliárdok. Én azonban helyi cselekvési tervem részeként elsősorban a köztisztaság javítására helyeztem és helyezem a hangsúlyt, erre pedig alkalmas a módszer.
Üdv
Takács Gábor
Pontosan fogalmaztam a cselekvési tervben.
A többi pont esetében azt ígérem, hogy egy éven belül a vállalást megvalósítom, a "Minden házba rendőrt" programot pedig elkezdjük. Nagyjából évi 25 rendőrlakásra elég a fedezet. Nyilván célszerű a bűnügyileg legfertőzöttebb helyeken belekezdeni.
Senkinek a helyére. Józsefváros a legnagyobb szociális bérlakás-állománnyal rendelkezik, ami még az emelt lakbéreknél is kemény terhet jelent az önkormányzati költségvetésnek. Évente - éppen a nagy szám miatt - jelentős mennyiség ürül meg, melyek egy részét felszívja a városrehabilitációs lakóáthelyezés, másik részét a lakáspályázat és lakáseladás. A lakáseladási blokkból célszerű kiszakítani a rendőrlakásokat, és az üres lakásportfolión belül pedig biztonsági szempontú átcsoportosítás lehet elvégezni.
Nem fog tetszeni, de én személy szerint a legkártékonyabb pártnak tartom az SZDSZ-t.
3. sz. napirend:
K. G. az LMP polgármester jelöltje által leadott 20 db hiányosan kitöltött ajánlószelvény áttétele a BRFK VIII. kerületi Rendőrkapitánysághoz
19/2009. (X. 22.) sz. Budapest Főváros VIII. kerületi Helyi Választási Bizottság határozata
(5 igen szavazattal, egyhangúlag)
Budapest Főváros VIII. kerületi Helyi Választási Bizottság K. G. az LMP polgármester jelöltje által leadott 20 db hiányosan kitöltött ajánlószelvényt átteszi a BRFK VIII. kerületi Rendőrkapitánysághoz.
....
K. G. az LMP polgármester jelöltjének ajánlószelvényének ellenőrzése során, a Helyi Választási Iroda a továbbiakban HVI tájékoztatta a HVB-t, hogy az egyik 100 db ajánlószelvényt tartalmazó borítékban egymás után, 20 db olyan ajánló szelvényt talált, amely nem tartalmazta a Ve. 47. § (2) bekezdésében megfogalmazottak közül, az ajánlott személy családi és utónevét, valamint a jelölő szervezet nevét.
A fentiek sértik a Ve. 3. § b) pontját, az önkéntes részvételt a jelölésben, a választási kampányban, a szavazásban, valamint nem fejezi ki az ajánlónak a szándékát.
A Ve. 29/A. § (2) bekezdése szerint a választási bizottság a bizonyítékokat egyenként és összességükben értékeli, és az ezen alapuló meggyőződése szerint állapítja meg a tényállást.
.....
A Ve. 105/A. § (2) bek. k) pontja alapján
„A helyi választási bizottság a tudomására jutott törvénysértés esetén kezdeményezi a hatáskörrel rendelkező szerv döntését.”
A fentieket figyelembe véve, tette át az ügyet a HVB a BRFK VIII. Kerületi Rendőrkapitányságához.
Budapest, 2009. október 22.
Galló Istvánné
a Helyi Választási Bizottság elnöke
A teljes jegyzőkönyv az esetről:
www.jozsefvaros.hu/?module=news&action=list&fname=hvb_hatarozatok#MIDDLE
HVB 19/2009. (X.22) határozat
Sajnos, kedves Lastres, az állításod, hogy senki semmit nem cenzúrázott, nem igaz. Kampányblogotok legfölső bejegyzéséhez másoltam be a bizottsági határozatot. Törölték. Mégpedig úgy, hogy még a hozzászólőás lehetőségét is törölték a bejegyzés alól. Utána bemásoltam a következő bejegyzéshez, onnan is törölték. Ezt eljátszottuk, négyszer, majd kitiltottak a blogból. Az utolsó "aktust" lementettem, bizonyítani tudom.
Hivatalos irat bemásolásáért úgy tűnik nálatok kitiltás jár. Vagy esetleg csak olyanért, ami rém kellemetlen, mert vádaskodókra esik vissza a vád?
Dr. Szabó Gábor
Takács Gábor kampányfőnöke
Hm. Nem tudom, ki tiltott ki. Az viszont biztos, hogy minden helyen ott van a bejegyzés, amit említesz, sőt a honlapon is 3 helyen:
lehetmas.blog.hu/2009/10/20/mint_az_oviban_1/fullcommentlist/1#c7442273
lehetmas.blog.hu/2009/10/16/rasszistak_a_kamera_elott/fullcommentlist/1#c7442264
lehetmas.hu/sajto/667
lehetmas.hu/jozsefvaros/612
lehetmas.hu/post?id=663
Biztos, hogy nem a blogmotor viccelt meg?
Ha figyelmesen elolvastad volna, amit írtam, abból egyértelmű: az első blogbejegyzéshez írtam először. Onnan töröltek. Majd ugyanannál a blogbejegyzésnél eltüntették a hozzászólások lehetőségét is.
Egy bejegyzéssel lejjebb ugrottam, oda is betettem. Onnan is törölték.
Majd még eggyel lejjebb, onnan is. Még egy próba, ugyanott, ismét törlés.
A következő próbánál pedig már ki voltam tiltva. Most pedig egy bejegyzésem vissza van téve. Utólag.
Mint ahogy az első bejegyzéseteknél is újra van hozzászólási lehetőség is. Ha nem baj, már nem élek vele.
Két mentésem van. Az első közvetlenül a kitiltásomról. Jól látszik rajta, hogy föl akarom tenni az iratot, de ki vagyok tiltva.
A következő mentés mostani: fönt van az irat, általam. Amiben az az aranyos, hogy azt nem én tettem föl, mert az korábban nem sikerült.
Ergo ti raktátok vissza.
Mindebből csak annyi következik, hogy a blogmotor csak akkor tréfálhatott volna meg, ha "blogmotor"-nak hívják a moderátorotokat. Ez könnyen lehetséges, ugyanis egy ember kivételével a neten folytatott kampányotokban még csak nickekkel találkoztam,önmagukkal azonosságot vállaló személyekkel nem.
Nekem ugyan mindegy, mit hogy csináltok, de a magatokról felépíteni kívánt "mi tiszták vagyunk, a politikusok meg nem" imázs lepadlózott rendesen.
Ugyanis vagy csaltatok, vagy annyira amatőrök vagytok, hogy még egy kopogtatógyűjtést sem tudtok rendesen megszervezni. Ennél azért kerületet, vagy országot vezetni nagyságrendekkel komolyabb feladat.
Tegnap én is láttam amikor beraktad a blogjukra és azt is, amikor eltűnt onnan. Ezért is raktam be én utána több helyre is.
Hogy tiltogat az LMP, nem új dolog, az LMP blogjáról az EP választások óta, Rózsa Misi nicken ki vagyok titlva, mert kérdezni mertem tőlük arról, hogy ugyan mondják már el, hogy miért büszkék arra, hogy nincs programjuk. Normális párt, amelyik nem csak a pénzfára szeretne felrepülni, alkot egy programot, aminek megvalósítása érdekében fognak össze és alakítanak pártot, közösséget. Az LMP nem tudja mit akar, az a legbiztosabb álláspontja, hogy nincs semmiről érdemi álláspontja, csak meglovagol populista, demagógiákat . Mindenki aki politizál, szemét, korrupt, le kell váltani, ők a tisztakezű új erő, aki azt akarja, hogy más legyen a politika. Hogy miként és miben legyen más arra, nincs érdemi válaszuk. Legyen más és kész. A Jobbik is ezt akarná, azok esetében sem szeretném, hogy ÚGY legyen más a politika. Általánosságok szintjén néha megszólal az LMP. Ilyenkor jön belőlük a multi és piac ellenes marxista katyvasz.
Legyen más a politika. Így? Furcsa kopogtatókkal? Rágalmazásokkal? Üres semmivel? Nem. ÍGY ne legyen más. Ennél a mostani nem túl jó is lényegesen jobb.
Lastres LMP-s nick azt mondta, hogy minden LMP-s vállalja, hogy az. Te LMP-s vagy? Csakhogy tudjuk, hogy civilszerű hozzászólásaid valóban civiltől erednek-e.
Ez komoly? Miért ne állítsunk mindjárt minden lakos mellé rendőrt? Sőt, két rendőrt, hogy válthassák egymást.
habar szemelyesen is volt szerencsem talalkozni Takacs Gaborral tobbszor is es egy vegtelenul korrekt embernek tartom, aki sokat tett a keruletert nem fogok raszavazni. A nyolcadik keruletben szulettem es 1 eve koltoztem el onnan. De pl a cegem maig ott van. Alairom sokat valtozott a kerulet, de ez nem eleg ahhoz, hogy ne vonatkoztassak el az SZDSZ-tol. Jomagam parttag voltam es meg 8. keruleti frakcioba is le-le jartam neha napjan. De miota sajat cegem van mindig egy mondat van a fejemben: "Kevesebb ado, tobb SZDSZ". Na ezert nem fogok ra szavazni. Egyebkent megjegyzem a Fideszes jelolt ugyan agresszivan nyomul, megis sztem erre fiatalos dinamizmusra szukseg lehet. Mondjuk ra se fogok szavazni.
Hát úgy ránézésre az egész. Ismered a Takácsot, meg tag voltál, meg frakcióülésre jártál, de elköltöztél, de a cégednek meg nagy az adóteher, és ezért aztán, mivel ilyen rossz az SZDSZ, aminek tagja voltál, ezért aztán nem szavazol a Takácsra, aki ugyan nagyon korrekt, meg épül a város...
Hát ez elég cirkalmas sztori, hogy ne ismerjem fel így elsőre valamelyik volt szadist, pláne ha nicknéven nyomul, mint itt oly sokan. Az meg csak egy kérdés: ha egy éve elköltöztél a kerületből, akkor hogy tudsz bármelyik jelöltre szavazni?
Az elmúlt másfél évben egyébként 2 kilépés és 5 belépés volt, úgyhogy nekem ez se nagyon jön össze.
Itt valami titok lappang...
es igenis nagy az adoteher, es tolem egy felhokarcolot is epithetett volna a gabor,ettol fuggetlenul nekem ez a velemenyem
jofejek vagytok, okosak, de sajnos orszagos szinten lett itt elcseszve a dolog......Egyebkent nem ertelek, miert elkepzelhetetlen, hogy vki szimpatikus de mar nemtok a politikai iranyaval azonosulni.
Köszönöm válaszát az élő fórumon való részvételről, és újra felveszem a fonalat.
A programjáról, melyről azt írtam, nagyon tetszik nekem, ugyanakkor nagyon egyoldalúnak is tartom a polgármesteri tisztségre pályázó részéről, Ön ezt írja:
"Épp azért nem foglalkozom egyéves cselekvési tervemben más területtel (oktatás, szociális ügyek) mert ezt a programot csak teljes odafigyeléssel, folyamatos precíz összehangolással lehet megvalósítani, ami a rendelkezésemre álló humánforrásokat teljesen le fogja kötni. Az önkormányzat vezetésében elég jól működik a politika-semleges munkamegosztás, ezért az oktatási ügyeket, a vagyongazdálkodás egy részét, a szociális ügyeket más alpolgármesterekre, tanácsnokokra lehet bízni."
Értem, hogy egy év alatt mértéktartó célokat kell kitűzni, ez a téma mégis kevés, legalább két okból. A polgármester egy év alatt sem csak közrenddel foglalkozik, és hogyne lenne humánforrása a többi területhez, hiszen az egész apparátust irányítja. Ez valójában tipikus alpolgármesteri, vagy pedig tanácsnoki program - és annak szerintem remek -, mely egyébként erősen épít dr. Szabó Gábor korábbi szakterületére. A másik probléma az "ismerjük egymást" kérdéssel függ össze, amit indokoltan állított a kampánya középpontjába. Hiszen - sok év óta önkormányzati vezető lévén - valóban elsősorban nem a tervek, hanem az eddigi teljesítménye alapján lehet a jelöltségét megítélni. Elvileg, ugyanis nagyon megnehezíti ezt, hogy a szociális ügyekkel, ami közös felelőssége volt a szocialistákkal, a polgármesteri programjában egyáltalán nem foglalkozik. Persze a vezető fő dolga a csapat összefogása. Szerintem mégis probléma, hogy nemigen lehet megkülönböztetni az Ön saját teljesítményét ezeken a területeken.
Hozzáteszem, részleteken is nyilván van mit mérlegelni, kidolgozni, vitatni azoknak, akik értenek hozzá, illetve akik beleássák magukat, és majd ezután fognak érteni. De ez normális. Egyébként úgy tudom, a "legyen a házban rendőr" gondolat több évvel ezelőtt egy környékbelitől származott, aki amúgy szociális szakember is. Meggyőzte Csécsei Bélát és az akkori lakásosztály-vezetőt, hogy egy kupleráj helyén, melyet a hatóságok közreműködésével, veszélyes helyzeteken át, végre sikerült kifüstölni, megürülő lakást célszerű a kerületi kapitányság valamelyik munkatársának bérbe adni.Persze származhatott a gondolat máshonnan is. Sok mindenre nem a politikusok gondolnak először, hanem a helyi politikai aktivisták és vezetők, a hivatal, a civil ügyfelek, a lokálpatrióták valamiféle sajátos szerepmegosztásával neveződik néven a probléma, és formálódik az egyre jobb megoldás. Sokat vitatkoztunk erről nyáron a szocialisták fórumán Szabó Gáborral. A bevonódás és a felelősség mértéke nyilván különböző. Egyedül a politikusoknak van mandátumuk az információkból és véleményekből működő rendszereket szervezni. Viszont ha túl kevés a szereplő, akkor az összetettebb problémákra nem lesznek jó megoldások. Szerintem az eddigi kudarcoknak ez volt az egyik oka.
Nagy Krisztina írja a 8kerblog egyik hozzászólásában ( 8ker.blog.hu/2009/09/24/kispal_gergely ) Csécsei Béla kapcsán, hogy "az a csapat, amely mögötte állt, részint képviselőként, részint szakértőként, részint az SZDSZ helyi szervezetének tagjaként, igen sokat tett azért, hogy Béla 'jó polgármester'-ként élhessen a józsefvárosiak emlékezetében." Ez felveti a kérdést az emberben, hogy ha volt olyan, amit a mostani véleményük szerint rosszul csináltak, az mennyiben Csécsei Bélán, és mennyiben a - tudtommal egyébként változatlan - csapaton múlt? A júniusi kampányról Szabó Gábor ezt írja az LMP blog kommentjében ( kispal.blog.hu/2009/10/26/etikai_kodex_kozlemeny ): "Be kell valljam, a 8ker szadi csak annyiban vett részt benne, hogy összergyűjtöttünk 650 kopit, azt beküldtük a központba, oszt jónapot. Pocsék, teljesen időszerűtlen mondanivaló, más párttal való foglalkozás - összességében a Jobbikkal kapcsolatban negatív központi kampány. Mi, meg még nem kevés más helyi szervezet - a gyűjtésen kívül - nem is vettünk benne részt. Jobb egy nagy pofon időben, mint túl későn. Ráfért az SZDSZ-re. Kiheverjük." (A választás után hasonló véleményen voltam, itt és itt: vajdapeterutca.blogter.hu/356138/az_szdsz_bukasa_bekaperspektiva_es_madartavlat , vajdapeterutca.blogter.hu/345200/szdsz_viii_kerulet_aktivitasa ) Az utolsó mondat kivételével, de ne legyen igazam, hajrá! Ugyancsak Szabó Gábor a mostani kampányvezetésről: "Kifejezetten tartalmi témákra koncentrálunk, maximum programvitát és vezetési alkalmassági vitát folytatunk a többi jelölttel." Ön pedig az interaktív nyilvánosságtól hosszú ideig elzárkózó párt- és önkormányzati vezetőként, ebben a kampányban elkezdett fórumozni, csatlakozva ezzel az internetes kommunikációt eddig is imádó Szabó Gáborhoz. Ez szerintem ígéretes.
A legutóbbi levélváltásunk arról szólt, hogy a kérdések összetettsége miatt Ön személyes találkozót ajánlott, a már betelt fogadóóra miatt Szabó Gáborral egyeztetendő időben. Én pedig kitartottam amellett, hogy írásban fogalmazzák meg a választ, több okból. Mivel minden lényeges információt megjelenítek itt, ezért célszerű, hogy biztosan a saját szavaikat tehessem közzé, különösen a bonyolult kérdések esetén. Az írásbeliség nem csak a hivatali eljásások része, de a közéleti vitáknak is egyre fontosabb módja, az internetes fórumokban immár az ön aktív részvételével. A kérdések részben eddig megválaszolatlan hivatalos beadványokra, részben a személyes funkciójából (Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. igazgatósági tagsága) adódó szerepére vonatkozik, ami kapcsán már korábban Önhöz fordultam. Mindezek miatt most az írásbeli választ gondolom esedékesnek. Ha a továbbiak vagy az élő fórum miatt személyes egyeztetés lesz indokolt, köszönettel és szívesen élek vele.
Üdvözlettel:
Kösz, hogy a magas adóteher miatt nem támogatod, hogy polgármester legyek, és másokat is arra biztatsz, hogy ne rám szavazzanak. Te is korrekt vagy;)
Üdvözöllek
Takács Gábor
Az írásos válasz készül, az élő fórum előtt ide is berakom majd a megfelelő topikba. Segíti a felkészülést:)
Az alpolgármesteri munkamegosztásról általam írtak magyarázzák, hogy miért nem lesz elég humán infrastruktúra a közterületi programon túl más teendőkre. Ugyanis mikor egy feladatot átadok polgármesterként egy alpolgármesternek, a teljes hivatali szakapparátust is az illetékeshez rendelem. Ezt tettem kb. egy éve Kocsis Máté és Dénes Kinga esetében is. A gazdálkodás adott részét, az oktatást és az egészségügyet tokkal-vonóval, apparátussal együtt adtam át, és nem is szólok bele - ritka kivétellel az irányítási munkájukba, mert a kettős vezetés komoly működési problémákhoz vezetne.
A személyes találkozó azért lett volna fontos, mert segített volna az Ön által fölvetett problémakör egyes kérdeseinek integrálásában, mert az látszik, hogy a hivatal egyes részlegei tudják a választ az egyes részletekre, de nekünk kell összeállítani azokat egy összképpé.
A válasz késésében szerepet játszik még, hogy kezdeményeztem bizonyos intézkedéseket is az ügyben, melyekről szintén írok majd a válaszban.
Üdv
Takács Gábor
Ma volt épp stábülésünk, ahol a csapat hosszas vita után Veled kapcsolatban a következő határozatot fogadta el (27 igen, 0 nem, 0 tartózkodás):
"Szia Norbi":)))
Amire gondolok: bevezetni a "bejegyzett városőr" fogalmát - lehet bármi más is az elnevezés. Az ilyen emberek kapnak egy azonosítókódot és közvetlenül és ingyenesen küldhetnek MMS-t a Józsefvárosi Közterületi Rendszer adatrögzítőinek. Az így beküldött bizonyíték alapján azonnal lehet eljárást indítani.
Persze lehetne ezt tág körre is kiterjeszteni, de az sok visszaélésre adna lehetőséget. Bárki beállíthatna valami jó képet, amivel nemkívánatos szomszédját tudná hatósági úton fegyelmezni, meg hát a Photoshop-ot is föltalálták már. Fontos tehát, hogy csak az kapná meg ezt a lehetőséget, akinél többé-kevésbé kizárható az önérdekűség.
Röviden: jó kezekben lévő mobiltelefonok, mint térfigyelő kamerák.
Meglátások?
Üdv
Takács Gábor
Ilyen esetekre bőven elég lenne, ha a közterületeket felügyelő, közpénzért dolgozók rendesen végeznék a munkájukat. Itt a kocsi a térfigyelő kamera ALATT állt, és nem csak ez, hanem rendszeresen állnak ide fel. A rendőrök erre járnak a munkahelyükre (gyalog) a villamostól és vissza. A közteresek minden nap járnak erre, de mégsem intézkednek.
Ez még hagyján, előfordul(hat), hogy máshol van fontosabb dolguk. Azt viszont nem értem, hogy ha telefonon bejelentem, egymás után többször, hogy a rendőrség mögött, a Tolnai-József sarkán állnak a járdán, teljes szélességben például, vagy bárhol máshol, miért nem intézkednek?
A fő kérdés az, hogy ki ellenőrzi a köztereseket? Miért vannak, ha nem ismerik a törvényeket, amiket be kellene tartatniuk? Miért fizetjük őket akkor?
Vagy inkább rendszerbe szervezzen.
Teljesen elavult dolog a járőrözés. Fölösleges erőket köt le. Célszerű elkülöníteni a "célzást" a "lövéstől".
Ha van egyidőben 6 járőrkocsink 20 közterületi emberrel - rendőr, közterfelügyelő, kerületőr - akkor az a legkevésbé hatékony megoldás, ha utcán tartjuk őket, ahelyett, hogy konkrét címekre irányítanánk. A lakók biztonságérzetét persze növeli a "látható rendőrség", meg közterületfelügyelet, de valójában ez inkább felesleges kapacitás-lekötés.
Ha törvényesen és ellenőrzötten növelni tudjuk a bejövő bizonyítékok számát, akkor felszabadul egy csomó kapacitás a beavatkozásra.
A térfigyelő rendszer elsősorban a bűncselekményeket keresi, ha minden szabálysértésre reagálnának, nem látnák a komoly bűncselekményeket. Alap üzemmódjuk az automatikus és kézivezérlésű pásztázás.
Alapvető szervezési elv, hogy ne használjunk "túlerőt" a különböző súlyosságú kategóriáknál. A térfigyelő célja a bűnözés, a mobil térfigyelés feladata a szabálysértés. Néha e kettő persze a gyakorlatban egybecsúszik, de feladatszerűen mégis így célszerű a rendszert működtetni.
A Tavaszmező utcai esetet is azért lehetett gyorsan elrendezni, mert a megfelelő kamerák éppen nem egy csikk eldobásával voltak elfoglalva.
Ott a fórumban a kérdés, senki nem felel rá.
Minden kérdésre így sem fogok válaszolni, mert arra nem elégséges a kapacitás. Ha valaki beírja mondjuk kérdésként: "Mi lesz a jövő évi költségvetésben?", akkor a beírónak az 1 perc, a korrekt válasz meg tíz ember 1 heti munkája. Mert ha csak átfogó választ adok, akkor meg az lesz a baj, hogy miért nem teljes körű a tájékoztatás.;)
Szóval a válaszadásnak is van egy kapacitás-plafonja.
Melyik kérdésre gondolsz egyébként a fórumban?
Értem, hogy az alpolgármesterek ésszerűen munkamegosztásban dolgoznak, és viszik az apparátus megfelelő részét. Integrálni viszont ugye mégiscsak a polgármesternek kell, erről pedig jó, ha van koncepciója. A magasabb szintű bajnoksághoz tartozik.
Mint a felvetett problémakör kérdeseinek integrálása. Ha indokolt, egyeztessünk, csak az írásbeliség_helyett_nem akartam egyeztetni. Egyébként a blogban többször nekifutottam, hogy összekössem a témákat. A Kocsis Máté-stábbal való egyeztetés után azt mondták, hogy valószínűleg előterjesztést készítenek az ügyben, mely feladatokat ad a különböző hivatalrészeknek.
Más, a mobilfényképezés alapgondolata is, az érvelés módja is tetszik. A logikája más esetekre is alkalmazható.
A felügyelők ezzel nem kevesebbet fognak dolgozni, hanem hatékonyabban. Ha úgy tetszik, segít a szorgalmas felügyelőnek, ugyanakkor körmére is néz a lustának.
Lesley talán a rendőrség dolgozóinak autói által elfoglalt járdákra gondol, erről volt posztja, videója, sok hozzászólással. Gondolom, el is küldte az illetékeseknek, ami a törvény szerint közérdekű bejelentésnek minősül, méghozzá az elektronikus formát a papíralapúval egyenértékűen kell kezelni.
Könnyen megszervezhető a beküldött fényképnek valamiféle iktatása, tehát nem lesz olyan egyszerű indokolt esetben nem intézkedni. Az elmúlt években egyébként az elektronikus beadványok iktatása nem volt megoldott, ezért próbálkozhattak rutinszerűen letagadni, polgármestertől felügyelőig, hogy kaptak bármit is. Még ha a visszajelzés bizonyította is, hogy igen.
Gondolom, a javaslatok technikai, jogi, szervezési részleteiben még sok ördög lakhat. A hatékony szervezetekben ezeket valamilyen intranetes problémamegoldásra ajánlják fel. Az ügyeim közben tapasztaltam, hogy a hivatal vezető munkatársainak is van elmondatlan véleménye a célszerűnek gondolt feladatmegoldásról. A munkaértekezletek résztvevői köre, a hierarchikus függés a problémamegoldásban esetleg nem érdekelt személytől stb. gyakran korlátozza, hogy a hasznos szempontok felszínre kerüljenek. Ráadásul a meg nem hallgatott tisztviselő úgy fogja érezni, hogy ő nem fontos.
Dönteni mindenképpen a vezető dönt, csak így jobban megalapozható a döntése. Kishitű vagy hátramozdító vélemények mindenképpen léteznek és hatnak. Ha nem felszínre kerülnek, jobban lehet kezelni őket. A vezető újabb módon mutathatja meg rátermettségét, várhatóan jobban fognak bízni benne, ahogy jelenleg általában (nem csak az önkormányzatnál) a vezetőkbe vetett bizalom nagyon kevés. Persze felelősséget kell vállalni, időnként indoklást adni a nem elfogadott álláspontokért.
Hasonló a polgárokkal. A fényképeket beküldő polgárok egy része véleményt is akar majd mondani. Ebben lesznek nagyszerű meglátások, redundanciák, nettó hülyeségek, a tárgyszerű érvelésbe zajként keveredő indulatok.
Lehet kezelni. Természetesen nem úgy, hogy a politikusok és hivatalnokok folyvást a neten lógnak, és összevissza beszélnek. Mondjuk például rendszeresen lehet összefoglalni, egyfajta integrációt végezni, egyes ügyekben pontosítást kérni, beadványra biztatni a hozzászólót. Ha sikerül erre több lépésben hatékony dizájnt találni, akkor jobb lesz a problémamegoldásra kész hivatalnoknak, eladhatja a projektet a teljesíteni akaró politikus, elégedettebb lesz az igényes polgár.
Vannak-e konkrét terveid e-önkormányzat ügyben. A kerületnek uis van egy honlapja, ami gyakorlatilag évek óta döglődik (nem véletlen, hogy mi most egy civil blogban kommunikálunk), egy darabig hazudoztak, hogy gőzerővel dolgoznak a megújításán, de már a hauzodozás ideje is lejárt.
A választott tisztségviselők jó részének nincs e-mailje, ahol közvetlenül hozzájuk lehet fordulni, nincs fórum, az ügyekben az adatokért, részletekért be kell menni az ügyfélszolgálatra - ahol az ügyintéző a számítógépében nézi meg azokat az infókat, amiket az ügyfél is megtehetne a saját gépén, ha hozzáférhetőek lennének.
Szégyenletes, hogy kis faluk tucatjának van sokkal különb önkormányzati weboldala, mint egy gyakorlatilag 100%-os szélessávval lefedett belvár fővárosi kerületnek.
Egy élő netes fórumból akkor is sokat profitálhatnának a döntéshozók, ha a posztok kb. 70%-át síkhülyék írják, mert a 30% "önkéntes terepmunkások" reális tapasztalait és megszívlelendő ötleteit tartalmazza.
"Térfigyelés otthonról
Egy brit cég bizarr munkalehetőséget ajánl internetezőknek: jó pénzért bűnözőkre vadászhatnak saját otthonukban, saját számítógépükön figyelve a megfigyelőkamerák által élő adásban sugárzott képeket. A különös ajánlat hátterében az áll, hogy a térfigyelő kamerák képeit nagyon drága megfigyeltetni. A brit Internet Eyes cég pénzt - akár havi ezer fontot - ajánl az önkéntes megfigyelőknek, a megfigyelő kamerák üzemeltetőitől pedig havi húsz fontot kér a szolgáltatásért. Az önkéntes bűnüldözőknek elég rákattintaniuk a képernyőre, ezzel SMS-t küldenek az ügyfélnek, aki ugyanakkor megkapja a képernyőn a kattintás pillanatában rögzített képet is. A szigetországban négymillió megfigyelő kamera működik, ám alig tíz százalékukat követi emberi tekintet. Miközben minden britet átlagosan naponta háromszázszor örökítenek meg a kamerák, a bűnesetek száma nem csökken. Az amatőr bűnvadásznak akkor is pénz jár, ha időről időre beszámol megfigyeléseiről a védelmezett cégeknek, amelyek értékelik a munkáját. A portálon képgaléria is működik: ezen megjelennek az önkéntes térfigyelők által tetten ért letartóztatottak fotói. Jogvédő civil szervezetek szerint ez a rendszer kémkedésre ösztönzi az embereket, és a feljelentők paradicsomává változtatja Nagy-Britanniát."
Innen:
www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=19992
Komment:
Nem értek hozzá, és nem is akarom magam beleásni. Ugyanakkor a racionális mérlegelés tetszik, és itt racionális érvek vannak.
Úgy látom, a térfigyelőkkel kapcsolatos jogi és etikai problémákat meg lehet oldani. Az emberek talán belátták, hogy a társadalom jobban járhat velük. A korlátok és dilemmák pedig, amivel járnak, valószínűleg az együttélés költségeihez tartoznak.
Mindez nem jelenti azt, hogy egy konkrét ötlet elvi vagy technikai értelmeben jó, pláne nem, hogy változatlan formában jó. A térfigyelés például, mint kiderült, "jó", de bizonyára számos elemében lehetne "még jobb", ami nem csak többet jelent, hanem mindenekelőtt hatékonyabbat.
Az angolszász vitakultúrát és fejlesztési kultúrát gyakran félreértik. Például leleplezésnek tartják a részletesen kifejtett kételyeket, kemény bírálatokat és tiltakozásokat. Önleleplezésnek a hibák gyűjtését és nyilvános mérlegelését. Pedig ezek nagyon tanulságosak, és a megbírált ötletek gazdái egyáltalán nem hülyék és felelőtlenek, ahogy a kritikusaik jó része sem, sőt. Így lehet folyamatosan tökéletesíteni a szabályok és intézmények dizájnját.
1. biztonsági kamerák
Ha valami, akkor ez egy sikersztori a nyócban. De nem elég még több kamerát kihelyezni, hanem azt kell megoldani, hogy ne csak "esemény után", hanem valós időben figyeljék és lépjenek közbe. Nyilván így sem lehet megakadályozni minden autófeltörést, utcai erőszakot vagy inzultust, de a kamerák figyelésének köszönhető rapid beavatkozásnak fokozott visszatató ereje van és akár életet is menthet.
2. A "minden házba rendőrt" helyett a körzeti rendőröket lehetne erősíteni. Állandó, néhány háztömbnyi körzetek, amit a rendőrök naponta többször, GYALOG bejárnának, napi 1-2 órában, fix időben és helyen várják a lakosokat a panaszaikkal, óhajukkal-sóhajukkal, a lényeg a személyes ismertségen és viszonyon van.
Ez sokat emelhetne a biztonságérzete, de még ez is veszélyeket rejt, mert félős, hogy a "házi rendőrt" sokan úgy képzelik el, hogy napi együttélési problémákat old meg (a Józsiék túl jól sikerült névnapi buliját, a Gizi néni túl hangosan üzekedő macskáját, a rajcsúrozó gyerekeket, egészen odáig, hogy fellép Kovácsék ellen, mert nem gyűjtik szelektíven a hulladékot). Nyilván az egyedülálló nyugdíjasnak, a gyerekes családnak, a két műszakban dolgozónak, a fiatalnak stb. mások a prioritása, de ezek NEM rendőri ügyek. Gondoljatok bele, mi lenne abból, ha egy "házi" rendőrt egy lakóközösség ilyen természetű konfliktusaiba vonnának be, hogy intézkedjen.
Tele van az indafotó Komássy Ákos képeivel. Józsefváros címen! Hogyan lehet az hogy mégsem hajlandó megjeleníteni ezeket az oldal jobb oldalán fel-le gördülő fotóalbumban? Ha én lennék hülye, kérlek szólj, de ez a kérdés nem csak bennem, ez nem rég Takács Gábor úrban is felmerült. Üdvözlettel: Ani
Egyébként időnként a hozzászólások egy része sem látszik, azt hiszem, éppen ebben a topikban. Aztán visszajönnek. Tökéletlen a világ.
A kommentekre meg tényleg nem tudok megoldást, kicsit akadozik a szolgáltató, időnként én is bosszankodom a szerkesztésnél, de tudom azt is, hogy hegesztik a hibákat.
Ráfér egy kis pihenés, mert az elmúlt másfél hónap kettős feladata elég zúzós volt, és az utolsó két hétre fel kell töltődni.
Bocs
Szabó Gábor
Aczél elvárs újraéledt?
A blogmotor szaraxik, azért nem látszanak néha a posztok/kommentek.
Ami egyszer kikerül a blogra, vissza nem vonom. Aczél elvtárs ki? ;)
ma megtaláltam a postaládámban a "ki legyen a polgármester? takács vagy kocsis?" c. levelet. el kell mondanom, hogy azt hiszem, sikerült a jobbik és a munkáspárt színvonala alá lőni az anyagot, ami nem semmi teljesítmény...
a kedvencem ez a rész:
"ha nem lennének pártok a jelöltek mögött, akkor valószínűleg én nyernék november 22-én. ám kocsis máté mögött ott áll a fidesz, míg én az szdsz színeiben indulok. ugye nem kell mondanom, hogy ez nem egyenlő háttér?"
kedves takács gábor, nem kell mondania, mert pontosan úgy viselkedik, ahogy a mai szdsz-től elvárható. pisztolyt tartanak a fejéhez, hogy "márpedig igenis szdsz tag maradsz"?
további izgalmak:
"most csak egy kérdés van: ki legyen a polgármester? és minden szavazat, ami nem rám érkezik, hanem valamely más, esélytelen jelöltre, elősegíti kocsis máté győzelmét"
tükörbenézés megy még?
Lehet, hogy "Takács Gábor polgármester jogkörű alpolgármester polgármesterjelölt" (idéztem a szórólapon található aláírást :-))) fejében valóban csak ez az egy kérdés motoszkál makacsul, ám a választókat és remélhetőleg a többi hivatalos jelöltet is talán ennél számosabb és fajsúlyosabb problémák érdekelnek itt a 8. kerületben ...
valahogy az a gyanúm, hogy egy valóban esélyes polgármester jelölt ilyen kérdéssel nem kampányolna kétoldalas, A4-es, színes-szagos szórólapon ...
Rendben van, hogy századszorra is elmondja, hogy milyen nagy erőfeszítést tett Ön és a pártja a vadplakátok eltüntetése érdekében, ezt nagyon köszönjük!
De szeretném ha megértené végre, hogy vannak ennél fontosabb dolgok is, mint például a Centrum Parkolótársaság és a parkolódíjakból származó bevételek. (aminek töredékéből lehetne letakarítani Józsefváros utcáit) Ezen bevételekkel Önök nem tudnak hitelesen elszámolni és verseny nélkül akarják tovább szerződtetni (a Fidesz-szel karöltve) azt a parkolótársaságot amelyik csal a bevételeinek számadataival:
www.lehetmas.hu/allasfoglalasok/438
www.origo.hu/itthon/20091111-jozsefvaros-a-centrumra-szabta-parkolasi-tenderet.html
Szerintem ez például sokkal fontosabb kérdés! Várom reakcióját!
Üdvözlettel:
Szabados Péter
Válaszom már régóta megtalálható e blogon: "Rend, biztonság, fejlődés" c. programom origója a parkolás saját rendszerű üzemeltetése, és az abból származó bevételek közterületi célokra történő felhasználása.
Magam és az SZDSZ minden politikusa 1999 óta sosem szavaztunk meg semilyen Centrum Parkolós előterjesztést, mert az általuk működtetett rendszert kaotikusnak és a korrupció melegágyának tartottuk és tartjuk.
A testre szabott közbeszerzési kiírást sem szavaztuk meg és üdvözöljük a Döntőbizottság határozatát.
Javaslom korábbi bejegyzéseim elolvasását és az Ön számára is világos lesz, ki foglalkozik tartalmi ügyekkel, és ki nem.
Üdv
Takács Gábor
A szövegértés fontos dolog, épp ezért egyértelmű, hogy a szavazólapon lévő kérdések számára gondolok.
Üdv
Takács Gábor
Nem LMP nikkeket akarok meggyőzni arról, hogy rám szavazzanak.
Ha tükörbe nézek, Takács Gábort látok, Ön kedves VulpesVulpes, kicsodát?
nem? pedig minden kispál gergelyre leadott szavazat kocsis máté győzelmét segíti elő, nem? az apokalipszis trombitái már szólnak... =)
ennek az állításnak kb. annyi a valóságtartalma mint annak,hogy Kóka János helikopterről fog mikuláscsomagokat dobálni az Orczy térre december hatodikán ill a télapónak is kölcsönadja a járgányt.
lehetséges maximumig növeljük az „Út a munkába” program révén a takarítók számát"
evvel a programal amit a szociális szakma nagy része elutasít? (pont a csikksepregető jellege miatt)ez lenne az "út a munkába"?
Muhaha!!
eszkimó asszony fázik,fél,hogy kihűl az iglu....
"Egyszerűen arra céloz a plakát, hogy nem kell bemutatkoznom, mert a józsefvárosiak többsége ismer, mind nevemet, mind pártkötődésemet tudja."
Ezt a nagyképú szöveget,hiába tipikus szadista.Én azért tartanáék egy gyors releváns mintavételet tartalmazó közvéleménykutatást a Blahán, Népszínház utcában, Kálvária téren.Kedves Gábor,velem tart?
igen,a teljes széthullás: öt liberális gittegylet,átzsilipelés az mdfbe,önfeloszlató vidéki szdsz testületek,bkv mint újabb korrupciós ügy.
Kicsit későn regelt, Kedves Steve, egy hét múlva úgyis kiderül, hogy a szöveg nagyképű, vagy igaz.
A BKV-hoz a szadinak nem sok köze van, ugyanis kizárólados szoci felügyelet alatt állt 1994 óta. Ha már lövöldöz egy kicsit, célozzon pontosabban.
Akik pedig a szadiból elmentek, hát elmentek. Nagy embereknek is lejár egyszer a politikai szavatossága.
Többségük - azért nincsenek olyan sokan, mint amennyinek a sajtóhírek alapján látszik - még egy kicsit túl akar élni akármilyen módon a politikában - ami őket minősíti, nem a maradókat. Lelkük rajta.
Kedves Gábor!
Nekem Ferge Zsuzsa személye és véleménye az Út a Munkába nevű csikk és szemétszedő projetről bőven elegendő.
A minden házba rendőrt című ötlet ha pl a FIDESZ javaslata lenne azt hiszem most arról beszélne,hogy itt rendőrállam épül.Mellesleg Európa több városában ahol döntően szegény vagy sok etnikai kisebbség él,(pl Kreuzberg,Berlin,Bredford Egyesült K, Schaerbeek Brüsszel) sehol sem alkalmazzák.Sokkal inkább vanna komoplex szolgáltatást nyújtó közösségi házak,kisebbségi csoportból álló rendőrség,tanuvédelmi program, ifjúsági programok.
Ez egy falvéő szöveg mindketten tudjuk.Aki dolgozott akár rövidebb-hosszab ideig a cégnél,pontosan tudja mi ment ott: átláthatatlan pénzügyi kifizetések a haveroknak,pár oldalas "szakértői anyagokért" tíz milliók.Egyszóval: mutyiközpont.gazán az járt jól aki be se járt dolgozni.
(De ez igaz a KVM -re is).
Továbbá a BKV Felügyelő Bizottságában voltak Székely Gáborral az élen SZDSZ tagok is (őket mostantól lecserélték) meg olyan pártkatonák a cégnél mint pl:Regőcz Miklós akik kötve hiszem,hogy ne tudták volna,hogy mi folyik a cégnél.
Kedves Gábor!
A nagyképűség nem erény,még akkor sem, ha van mögötte tartalom.De önöknek az elmúlt hét év kormányzati- politikai tevékenyége után illene szerénynek lennie,mondhatnám azt merhetnének kicsik lenni.
Szándékom szerint árnyaltan és méltányosan kommentálom a tevékenységét. Örülök, hogy néhány hét óta részt vesz az interaktív nyilvánosságban. Kifogásoltam, hogy előtte minden általam ismert formájától elzárkózott, a kerületi SZDSZ szervezettel együtt. Jónak tartom a közbiztonsági programját. Hiányolom, hogy csak erre korlátozódik, mintha eleve alpolgármesteri vagy tanácsnoki szerepre számítana, és nem közli, hogyan integrálná a többi szakterületet, többek között a saját eddigi témáját. Kontraproduktívnak tartom, hogy ezzel szemben bőven foglalkozik a magas belépési korlát leküzdésével foglalkozó LMP plakátolásával. A keddi fórum alkalmából, a többi jelölthöz hasonlóan, várom a válaszát a Vajda Péter utcai, Golgota téri témákban. Megfejelve a Fővárosi Közterület-fenntartó szerepével a közpénzügyi történetben, aminek tisztázásában eddig sem a cég, sem igazgatósági tagként ön nem működött együtt.
A Centrum közbeszerzési pályázattal én nem foglalkozom, de mivel némi tapasztalatot szereztem az önkormányzati dokumentumokhoz való hozzáférésben, és szerintem érdekes, ezért megosztom. A kerületi SZDSZ álláspontja a parkolásügyben nekem nem kérdés - az előzményeket és a hátteret nem ismerem -, két egész más kérdés jut erről eszembe:
1. Miért nem ismertették a különvéleményüket a választókkal, a nagyobb nyilvánossággal?
Talán rontotta volna a kialakult - az adott helyzetben szerintem az önök részéről érthető, és közérdekből is potenciálisan hasznos - együttműködést a kerületi Fidesszel? Ez ellen szól, hogy láthatóan a Fideszen belül sem volt egységes álláspont. Inkább egyfajta ”eddigi körbeliek” (Juharos, a VI-VII. kerületi üzletfelek, a hallgatással támogató Mitus, Hárs) kontra ”újonnan szóhoz jutók” (vegyes összetételű és nem egységesen működő társaság: a Fidesz feljövő politikusai, a személyes jövőbeli szerepüket kereső néhány józsefvárosi SZDSZ-es, a romokon újjáépülni próbáló kerületi MSZP) ellentét látszik nekem ebből a történetből.
Szabó Gábor kerületi alelnök, volt frakcióvezető, volt tanácsnok imádja az interaktív kommunikációt. Nyáron meglepődtem, amikor kiderült, hogy szervezeten belül és ”civilben” az egyes tisztviselőik intenzív webkettes aktivitást fejtenek ki. Egyáltalán, hogy az SZDSZ szervezet tagjai használnak internetet, ez ugyanis kívülről egyáltalán nem látszott. Vajon egészen mostanáig nem vártak politikai megtérülést a nyitottabb kommunikációtól? Vagy nem hagyta önöket valaki? Csécsei? Takács?
2. Hogyan meri megengedni magának az elmúlt év nagy részében az ön vezetése alatt álló önkormányzat, hogy lényegében titkolja a legfontosabb bizottságának, a parkolásügyben is kulcsszerepet játszó GKKPEB-nek a működését, kezdve a személyi összetételétől?
Az ügyben hónapokkal ezelőtt egyszerre tettem közérdekű beadványt a jegyzőhöz, polgármesteri jogú tisztviselőként önhöz, többségi frakcióvezetőként Kocsis Mátéhoz. Nem válaszoltak. Tudom, hogy új weblapszerkesztőség van, a jegyző most megírta, hogy decembertől új honlapszerkezet lesz. De ehhez nem kell szerkesztőség, csak közzé kellene tenni például_már holnap_, hogy kik a bizottság tagjai. Az internetes nyilvánosság elemeinek teljes mellőzésével a Gazdasági Bizottság törvényt is (2005. évi XC.), a saját határozatát is (2/2006., XI. 21.) évek óta megsérti. A jegyző többszöri figyelmeztetésre sem szünteti meg a törvénysértést. Szerintem az ön felelőssége is megáll, hogy ezért nem indított a jegyzővel szemben munkajogi eljárást.
Mit gondol ezekről?
Ismertettük. Ezernyi sajtóorgánumnak nyilatkoztam, ám egyik sem tartotta fontosnak, hogy megjelenítse az SZDSZ elutasító álláspontját a Centrummal kapcsolatban. Ezután nem adtunk ki MTI nyilatkozatit sem, mert nem láttunk arra esélyt, hogy akik saját kérdésükre adott válaszunkat sem közlik, azok majd átveszik mástól ugyanazt a tartalmat.
A honlapon jelenleg is megtalálható a bizottsági összetétel, kétségkívül nem könnyen elérhető helyen. Az Önkormányzat SZMSZ-ének melléklete a mindenkori hatályos bizottsági struktúra. Ez a Rendeletek menün belül a 2009. év almenüben 19/2009 (V.06) sz. rendeletként szerepel. Magát a bizottságot mellékelem:
1.Gazdálkodási, Kerületfejlesztési, Költségvetési és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság tagjai
Elnök:Dr. Juharos Róbert Fidesz-KDNP
Lánczky Lászlóné Fidesz-KDNP (költségvetésért felelős alelnök)
Kéri István SZDSZ (alelnök)
Mitus Zsuzsanna MSZP (alelnök)
Tagok:
Soós György Fidesz-KDNP
Falus Péter SZDSZ
Lévai Gábor MSZP
Hárs Gábor
Külsős tagok:
dr. Lóránt József Fidesz-KDNP
Egry Attila Fidesz-KDNP
Guzs Gyula Fidesz-KDNP
Mészáros Zoltán Fidesz-KDNP
Dr. Kelényi Ferenc Fidesz-KDNP
Major Zoltán Fidesz-KDNP
Árvai László MSZP
(Én tudom, a Vajda Péter utcai ügyekben való eligazodás miatt utánanéztem, de legalább itt másoknak is elérhető lesz.)
Azért írjuk ide azt is, hogy az önkormányzat honlapjának megfelelő oldalán (www.jozsefvaros.hu/index.php?module=news&action=list&fname=onkormanyzat_bizottsagok#MIDDLE ) a következőket volna köteles közzétenni az önkormányzat:
A 2005. évi XC. törvény alapján: a bizottság üléseinek ideje, helye, az ülések összefoglalói, majd jegyzőkönyvei, a szavazási adatokat; határidő: a mindenkori változásokat követően azonnal.
A GKKPEB jogelődjének saját ügyrendje (tájékoztatás hiányában csak feltételezni tudom, hogy nincs új ügyrend), a 2/2006. (XI. 21.) sz. határozat, III. rész 14. pont alapján: idő, hely, napirend; határidő: a rendes ülés előtt öt nappal, a rendkívüli ülés előtt két nappal.
A bizottság mindenkori összetételének internetes közzétételi kötelezettsége pedig a mondott tv. értelmében ugyanolyan alapadat, mint mondjuk az, hogy ki a polgármester.
A kerületi MSZP erre már rájött, persze hosszú menetelés lesz nekik, az elején valószínűleg purgatóriummal. Az SZDSZ talán mostanában jön rá, bár néhányan évek óta próbáljuk figyelmeztetni. A FIDESZ láthatóan még úgy gondolja, nincs rá szüksége, az internetes jelenlétét fokozza, de nem interaktív formában.
A kerületi nyilvánosságnak elmondtuk. A programom alapja a parkolás saját kézbe vétele, és annak kapcsán tisztáztam az SZDSZ korábbi álláspontját is a kérdésben.
Kb. 2002-ben összehoztunk egy jó kerületi szadi honlapot, ám talán túl korán. A személyes interakciókhoz képest töredék volt az érdeklődés, ezért megszüntettük, és az interaktivitás további IRL-nyitásáról döntöttünk.
Talán mostanra kezdi elérni az érdeklődés kritikus fokát a web2, valószínűleg végiggondoljuk újra a kérdést.
Ja igen, még valami, fontos.
Nem értünk egyet abban, hogy mire kell egy egyéves programnak kiterjednie.
Biztos vagyok abban, hogy ennyi idő alatt csak egy ágazatra lehet koncentrálni, hogy azt jól meg is csináljuk. A többi ágazat addig a normál keretek között, komolyabb reform nélkül elműködik.
A prioritás végzése közben elkezdődhet a következő időszak prioritásának meghatározási folyamata, és a megalapozó szakértői anyagok elkészítése.
Az elmúlt tíz évben néha beleszaladtunk az "aki sokat markol, keveset fog" alapigazságba.
A pozitív és negatív tapasztalatok alapján a kerület vezetői között konszenzus van abban, hogy egyszerre csak egy nagy dobást szabad elindítani.
Így kezdtük a Corvin Sétányt, a pályára állítás után a Magdolna Program, most folyik az Európa Belvárosa Program, és bele lehet kezdenia közterületi rendszer upgrade-jébe.
Felelősséggel egy éves időszakra ennyi vállalható, a 2010-es kampányban bővebb programom lesz, de akkor is csak a "megcsinálhatóság" határáig fog terjeszkedi a vállalás-sor.
Nem tudom, mennyire ösztönözték azok a bizonyos személyes interakciók a pártszervezet és a tisztviselők minőségi működését. Én abból az időből - nem józsefvárosból - önhitt és korlátolt megnyilvánulásokra és lobbihegyekre emlékszem. Fontos igazság, hogy az internet hatása nem csak az, hogy láthatlak, hanem hogy kevésbé követsz el nettó hülyeségeket, mert tudod, hogy láthatlak.
Az egy ágazatra összpontosítást értem. De hogy Kocsis, Dénes, Takács eddigi területei egy polgármesterjelölttől egyáltalán ne kapjanak kritikai értékelést és további feladatmeghatározást…? Tudomásom szerint túllépnek a normál kereteken a következő egy évben feltétlenül szükséges intézkedések például a Magdolna-program folytatásának biztosítása, a szociális intézmények sikeres integrálása, a katasztrofális kompetenciamérési eredményeket produkáló Lakatos iskola módszertani megsegítése terén. Mindenesetre sok sikert az ígéretes közrendvédelmi programhoz!
Viszont, lesz mit olvasni is a konkrét kérdéseim kapcsán a keddi élő fórumig?
Az IRL-nyitásról: azért Józsefváros nem csak a Tisztviselőtelepből áll...
Válaszlevél pedig beérkezik a fórumig.
www.jozsefvaros.hu/index.php?module=docs&action=getfile&id=845 (előterjesztés)
www.jozsefvaros.hu/index.php?module=docs&action=getfile&id=1167 (szó szerinti jegyzőkönyv 24-37. o.)
Itt kommenteltem:
vajdapeterutca.blogter.hu/378572/offtopik_parkolasi_kozbeszerzesrol_a_testuleti_jegyzokonyv_alapjan
A történetet csak a fentiekből ismerem, és nem is akarom tovább követni. Viszont örülök, ha tovább kommentelnek itt vagy ott, amennyiben rosszul értettem valamit.
Mint jelenlegi polgármestert, a legnagyobb rálátással rendelkező személyt szeretném megkérdezni egy dologról.
A Horánszky utca 1 lakójaként, s így a házunk blogjának (www.palotanegyed.hu/h1) egyik szerkesztőjeként szeretnék írni egy bejegyzést az oldalunkra a Horánszky utca felújításával kapcsolatban. Szeretném tájékoztatni a ház lakóit a tervekről, az elképzelésekről, az ütemzésről.
Az elmúlt hónapokban rengeteg menetrend, elképzelés jött elő; a RÉV8, az önkormányzat és a politikusok is különféle terveket mutattak be. Hivalosan elvileg Ön tud a legtöbbet a projekt jelenlegi helyzetéről.
Le tudná írni a jenlegi állást az Európa Belvárosa programról, ezen belül is a Palotanegyed, konkrétan a Horánszky utca felújítását illetően?
Jól jön minden terv (hasonló, mint a Mária utcánál), kő és díszítő-elem megoldások, fák típusai (tényleg körtefák lesznek?), stb.
Úgy vélem, hogy sokunkat érdekel ez a kérdés a blog olvasói közül.
köszönettel,
Ardai Péter
Az utolsó 100 komment: