Én itt lakva élem meg az elmúlt két év munkálatait, a port, a zajt, a szombat hajnali munkakezdést - egyszer még olyan is volt, hogy éjjel kettőkor kezdett egy cölöpverő gép dolgozni - így nagyon várom már a végét.

Ma besétáltam ismét az Info Pontba, megkérdezni pár dolgot:

  • mikor adják vissza a teret a köznek?
  • a rém ronda ki és bejáratok milyen  burkolatot kapnak?
  • a mélygarázsban mennyi autó fér el?
  • mennyi lesz a parkolási díj a mélyben?

A válaszoktól nem nyugodtam meg. Az eredeti tervek szerint év végéig kellene befejezni mindent, viszont a fúrópajzsok csúszása miatt ez is csúszik. Igen, vannak olyan munkák, amiket csak a fúrópajzsok áthaladása után tudnak elvégezni, így várhatóan..jövőre készül el.

A kijáratok üvegfalat kapnak, és nyers beton marad - lekezelve, hogy az időjárásnak ellenálljon. Érdekes - mondom én - a Józsefvárosi Rendezési Tervben mintha mást láttam volna. Egész pontosan a 2004/35. rendeletben, amit 2007/51. megerősített:

 

A Rákóczi téri mélyállomáshoz, felszín alatti parkolóhoz kapcsolódóan kialakítandó kijárati felépítmények (mozgólépcsők, felvonók, lépcsők stb.) formaképzésénél, anyaghasználatánál a környezethez igazodó megoldásokat kell alkalmazni. 

 

Hát, erről nem tudnak. Kérik a pontos szabályhelyet. Megkapták. Jobban végignézve a rendeleteket, ilyenek vannak még a tér rendezésére:

 

SAJÁTOS TERÜLETI ELŐÍRÁSOK

(6) Rákóczi téren:
a) A melléképítmények közül csak mélygarázs gyalogos felszíni kapcsolati építménye, rámpa és előlépcső helyezhető el.
b) A tér felől raktárak nem nyílhatnak.
 
(7)  
A Rákóczi téri metróállomás többszintes szintalatti építményének megépítését követően összehangoltan  kell a területen a Vásárcsarnok alagsori helyiségeinek igénybevételével minimum 80 – maximum 120 férőhelyes mélygarázst létesíteni, melyből a közterület alatt minimum 40 – maximum 60 férőhely helyezhető el.

(8) Rákóczi tér
a) A Rákóczi téren növényzetet telepíteni csak a teljes zöldfelületet ellátó, 
automatikus öntözőrendszer egyidejű kiépítésével lehet.
b) A Rákóczi téren a felszín alatti létesítmények szellőzőinek növényzettel való 
takarását biztosítani kell.

(10)A Rákóczi tér északi és déli oldalán az utcaszakaszokat forgalomcsillapított útként, a keleti – a vásárcsarnok és a park közötti – területet gyalogos felületként kell kialakítani.

 

A mélygarázsra vonatkozó kérdéseimet nem tudták helyben megválaszolni, így a DBR Metrohoz irányítottak - ők azonban csak elolvasták kérdéseim, de választ nem adtak.

Ha - neadj'isten - válaszolnának, frissítem. 

 Válasz 1: 

A Rákóczi téri mélygarázs a felszín rendezéssel együtt, várhatóan 2011. nyarára készül el.

A mélygarázs tulajdonosa a Főváros, üzemeltetője a Parking Kft. lesz. A parkolási díjról és az üzemeltetés részleteiről a Parking Kft. tud felvilágosítást adni.
 

 Válasz 2:
 
Információi pontosak, előreláthatóan valóban a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló Parking Kft. lesz a Rákóczi téri mélygarázs üzemeltetője. Hogy blogszerűen fogalmazzak, a jelen gazdasági (és politikai) környezetben nehéz megmondani, mikorra lesz készen a mélygarázs. Ebből következik, hogy az árakat is nehéz megjósolni. Kiindulási alap lehet a mindenkori közterületi parkolási díj, ezt szem előtt tartva alakul majd a parkolási díj a mélygarázsban. Amit persze befolyásol, hogy mennyit kell beruházni a garázs kialakításába. Egyet már most kijelenthetünk, lévén a Parking Kft. közszolgáltató cég, így célja nem a haszonszerzés lesz. Hogy ebbe belefér-e a környék lakóinak a kedvezmény, azt most nehéz megmondani, ahhoz valószínűleg a kerület hozzájárulása is szükséges lesz.
 
Addig is gondolkodjunk azon, vajon miért nem tudnak 2009-ben egy 2004-es rendeletről, amit 2007-ben - amikor elindult az építkezés a téren - megerősített a képviselő testület?
 
Rájuk nem vonatkozik? Jó lesz itt is figyelni, úgy látom...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr751381051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aszzem már vagy 1-1,5 éves hír, hogy a metróberuházás megugrott költsége miatt a felszíni beruházásokat kicsit visszavágják.
remek. akkor tehát a sok tökölés miatt lesznek szép ótvar tereink a metró miatt.
örülök,h ilyen bátor vagy Lesley, jó lenne, ha akármit sikerülne elérni :)
én meg azt nem értem, hogy a körút felôli oldalon több mint egy hete megállás nélkül törik a betont légkalapácsokkal.
miért? valamit lebetonoztak, most pedig újra törik? vagy mi???
reggel 7kor már nekilátnak, megy egész nap.
meg lehet örülni tôle.
a porról nem is beszélve.
aaaaahhhhhh
@mes: igen, én is erre ébredtem. Tegnap megkérdeztem, mi lesz ott, mert egy nagy gödör van, és azt a választ kaptam, hogy ott lesz a szellőző rendszer, amit most alakítanak ki a föld alatt, de nem fog látszani a felszínen.
Én a Swietelsky egyik alkalmazottjától (akik a kivitelezők itt) azt hallottam, hogy a mélygarázs nem is épül meg. Pontosan azt mondta, hogy az ő terveik nem tartalmazzák.
a házatok még egybe van?
Addig is gondolkodjunk azon, vajon miért nem tudnak 2009-ben egy 2004-es rendeletről, amit 2007-ben - amikor elindult az építkezés a téren - megerősített a képviselő testület?

Nos én arra is kiváncsi lennék, hogy mi alapján építkeznek most? Mert nem a jóváhagyott rendelet szerint az látszik...
Úgy tűnik, hogy a felszínrendezésre szánt pénzeket sikerült eltüntetni, így sok új "Moszkva tér" és "Köki" épül. Lepusztult, igénytelen, zöld nélküli, élhetetlen és szerethetetlen tereket fogunk "visszakapni". :(
A kerületi honlapon még mindig ilyen szép képekkel kábítják az embereket:

www.jozsefvaros.hu/?module=news&action=getfile&fid=21731#MIDDLE
Nyersbeton....:( Katasztrofálisan néz ki a két betonbunker a téren. Legföllebb majd befuttatom borostyánnal:((