Néhány napja hete vettem észre, hogy a Körút Baross utcai részén két bevásárlókocsiban rengeteg cuccal egy fedél nélküli él. A nonstop bolt mellett , a görög kajálda lépcsőjén ülve tengeti napját. Le is fotóztam, előre dörzsölve kezem, milyen jó kis fricska lesz ez a közteresek munkájáról, ismét - aztán máshogy alakultak a dolgok. Az ember hevesen gesztikulálva odajött, hogy ne fotózzam a dolgait, mert az magántulajdon, meg különben is, neki joga van ott lenni, a közteresek megengedték. Na szép! gondoltam, aztán mégis hogy? Hát, hiába jön ki, eltolom a sarokig, aztán ha elment, akkor visszatolom. Ennyi, felelte, nem is csesztetnek.

Beszédbe elegyedtünk, és egy nem mindennapi történet formálódott ki. Négy hete költözött ide, az utcára. Előtte is a kerületben élt, több helyen, most Ózdról érkezett. Lakcím nélkülinek mondja magát, és szeret itt lenni. Fején óriási géz odavarrva - megtámadtak, mondja. Éjszaka, amikor nem is lehet már alkoholt kiszolgálni, négy suhanc sör vétele után elkezdett kötekedni vele, beszólogattak, majd elmentek. Arra ébredt, hogy egy bakancs fúródik a fejébe. 12 öltéssel varrták össze. Siet megjegyezni, hogy nem iszik alkoholt, csak tejet.

Guberál, ha értéket talál, eladja. Kis asztala van, arra teríti ki a portékáját. Mindig van, aki megveszi tőle, hiszen annyit kér érte, amennyit dolgozott érte - így megéri mindenkinek.

Szociális hálózat

Dolgozik. A járdát sepri, teszi rendbe több helyen. A mekiben ezért egy 400 forintos fagyit kap - amióta levitték 100 forintra, három fagyit adnak. A közeli CBA-k előtt is ő takarít, cserébe megkapja az előző napi pékárút, az összeset. Reggel kirakja az asztalára, és a környék rokkantjai, hajléktalanjai oda járnak reggelizni. Újraelosztás. A Bécsi szelet vendéglőből kapta a vacsorát: egy zacskóban két borjúszelet, alatta sült krumpli, némi kolbászdarab. Kár, hogy nem szeretem a krumplit, de most ezért hogy szóljak? Aztán ott a Krúdi sörbár, a játékterem, kaszinó. Napi 2-3 órát dolgozik, és bőven megvan a kaja, jut másnak is. Nem sajnálja, azonban megjegyzi, hogy más utcán élő ember is meg tudná ezt tenni...

Környezet

A körúti fák ráccsal vannak körbe leborítva, néhol azonban hiányzik. Imre - mert közben kiderült, ez a neve - elballagott a múzeumba, engedélyt kért és kapott, majd hozott pár virágot, néhány fűcsomót és akkurátusan elültette a rács helyére. Így a fa mellett újabb zöldfelület jelent meg, egyedülálló módon. Munkáját a ZöFi is megirigyelhetné. Nem volt rács? Nem volt, valaki elvitte - pedig az ilyet a MÉH-ben be sem veszik. A következő, ráccsal lezárt fa tövébe is fért. Jobban néz így ki, nem? De. Szedett hajtásokat, és egy vödörben gyökerezteti. Ezeket is elültetem jövő héten.

Szomszédok

Egyik este, amikor beszélgettünk, két nyugdíjas jött arrra egy kölyökvizslával. A kutya majd megőrült, amint meglátta, játszottak gyorsan egy sort, közben a gazdi szemráhányóan kérdezte: Imre, tegnap este kerestük! Hol volt?!

A sarki kaszinóból ki-kinéző biztonsági őr is odaint, megkérdi, mi a helyzet.  A nonstopból is kijárnak a srácok, kávét kap időnként. A környéken élők ismerik, elfogadják, hogy itt él, váltanak vele pár szót. Szomszéd lett.

Inget mos. A ház elé valaki kitett egy zsákot, benne vagy 60 ing. Azokat mossa, és adja tovább. Vett mosóport, és kiteregeti a környéken. Meglopnak, panaszolja, van egy nő, aki minden nap kilesi, mikor nincs ott, és elviszi a mosóport, meg a cigit - erre a kettőre költök. Tudod, mi a legfontosabb az életben? Az egészség! A többi pótolható.

Tervek


Augusztus végéig tervezi az "ittlakást", akkor elindulnak barátaival egy világ körüli útra. Előtte azért még el kell mennie kórházba, hiszen a keze csuklóból nem mozog, és azért azt jó lenne megjavítani. Ezzel azt akartam megmutatni, hogy igenis, lehet úgy élni az utcán, hogy pénz se kell és meg lehet élni, tudsz mosakodni, és még kertet is ültettem. Az útirányt úgy választjuk ki, hogy rábökünk a behúnyt szemmel a térképre, oda aztán feladjuk a cuccunkat, a többit pedig biciklivel visszük. Söprű, lapát a csomagban mindenkinél, és gyerünk! A világon mindenhol elég ezt megmutatni, egyből tudják, hogy dolgozni akarsz - akkor pedig már megélsz. Voltam már New Yorkban, Japánban, Indiában...Bárhová eljutsz, ha dolgozol.


Végjáték


Legutóbbi találkozásunkkor már nem volt ott a holmija, elvitték a rendőrök a közteresekkel karöltve. Minden papírja benne volt, a bilincstől a másik keze is "megállt" - csuklóból nem működik.
Fejéből kivették a varratokat, de a kezeivel még beviteti magát valamelyik kórházba - 35 ledolgozott év után ennyi már csak jár!

A növények élnek, bár ritkán locsolják. Őszig biztosan itt lesznek, ezzel (is) nyomot hagyott maga után.

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr361225583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a végjáték olyan hirtelen ért véget.
Csak ennyit lehet tudni?

Amúgy korrekt történet! Megmutatja, hogy mégis van egy emberibb világ.
@honphibu: Sajnos, azóta nem láttam, a boltban a srácok mondták, hogy elvitette magát a mentővel.
Nagyon szép írás. Imre, sok sikert és kívánom, utazz sokat és légy boldog!
Azt hiszem, példát vehetne erről az emberről sok "dolgozó" is. Sok ilyen jó példa kellene ahhoz, hogy az emberek képesek legyenek változni (jó irányba).
Keserű színjátéka az életnek.
Múltkor a gödör mellett beszéltem egy fickóval, akitől hasonlóan megrökönyödtem - mert bár hatvan felett volt, huszonegy éve az utcán, meg nem mondtam volna róla. Nem olyan volt, mint a többi zombi, aki arra pásztáz, dolgozott, amikor tehette fürdött, minden nap borotválkozott.

Ha ők képesek erre, akkor a többi fulladjon bele a kannásába.
Én szoktam látni,két sarokra lakom.Nem irigyelem őket,mert a kis cigány gyerekek rajtuk gyakorolnak verekedni..
Nagyon kellhetett az a bilincs, biztosan kemenyen ellenallt. Szanalmas.
Gratula!!! Élvezet volt olvasni.
KopaszMercis seal of approval erre a bejegyzesre

Ezek miatt a bejegyzesek miatt volt erdemes feltalalni a blogot...

Imrenek meg jo egyeszseget es sok boldogsagot kivanok, remelem megtalalja azt amit keres!

Nagyon meghato volt.. megtisztelo, hogy ilyen posztot olvashatok...
jajajám, nem mindig a kegyetlenség, én is sajnálom a mókust, példaértékü. A mútkor a Tuskó parkolójában jött hozzám egy sokkal jobb karban lévő rosszarc, pénzt akart, én meg szétnyitottam a táskát, és "vegyél ki belőle bármit" felszólítással akkartam útjára bocsátani. Hát nem kellett neki semmi belőle, kannásra meg nem adok...
Jó tudni, hogy egy fecske is megpróbál nyarat csinálni. Jobbulást, ha valaki találkozik Vele!
Imre hozzáállása példaértékű. Remélem, hogy a lehetőségekhez képest a lehető legjobban van - minden szempontból!
És - az ő szellemét megidézve - jó egészséget kívánok neki!! A nagy úthoz pedig sok sikert!!

Csoda, hogy ilyesmi is kikerül címlapra.
Van még remény :)
"azonban megjegyzi, hogy más utcán élő ember is meg tudná ezt tenni..."

Azt hiszem, a lényeg ebben áll.
@bandeenator:

meg abban hogy ot ugyanugy lehanyjak sokan mint a tobbit amikor nem kene...
bigup! tényleg, lehet így is...attól h az élet/rendszer/akármi kicseszett Vele, mégis épít magának egy világot, ami tiszta, emberi, vannak álmai,céljai, és elis fogja őket érni, ebben biztosvagyok. minden yooot Imre!peace
ui.: a kékek meg hogy örülhettek h végre egy tiszta ápolt hómlessz-nek verhették a fejét a bütyköstaxi ajtajába. kellett aza bilincs is biztosan.
gív písz e csensz
@bonobong:
gív písz e csensz but let's kill this mother fucker go to the peace rally and get laid :)
Néhányszor eltöprengtem már azon, hogy ha valaki - nem én, mert sajnos nekünk sincs sok - odamenne egy hajléktalanhoz, és azt mondaná, hogy menjen vele, megfürödhet, kap rendes ruhát, és főleg elég pénzt egy újrakezdésre, valami kis albérletre, meg ami kitart addig, amíg munkát talál, szóval hogy ilyennek volna-e értelme. Mert bizony sok hajléktalannak már nincs annyi agya - vagy sosem volt -, hogy tudja, hogyan lehetne egy ilyen segítséget megbecsülni, felhasználni, elinná az egészet, meg persze kirabolná a többi jótét lélek. Ez a fickó kivételnek látszik, ilyennek lenne értelme segíteni. A segélyt sem a naplopóknak kellene osztogatni, "szociális alapon", hanem ilyeneknek, akik megmutatják, hogy dolgos, rendes emberek próbálnak maradni.
azért én nem sajnáltam meg, elég nagy mesélő mesterek ezek a hajléktalanok.
én a gödörnél egyszer egy herkás sráccal "találkoztam" aki éppen bekakált a farmerba aztán pisi is volt, az x y z tengelyeket ügyesen vetítette, úgy hogy már maga se találta az irányt a gravitációnak fittyet hányva szambázott a lépcsők és tuják közt. amikor érezte hogy jön a pisi, próbálta elővenni a műszert,ami sajnos már csak a dolog után sikerült.
Egyszóval nem szívesen lennék csöves.
értem én :)
de azért kéne kezdeni valamit ezekkel a tisztességes hajléktalanokkal is
figyelmetekbe ajánlom:
the soloist - jó kis film, érdemes megnézni.
Én ottlakom a körút melletti utcában,mindig láttam régebben,sőt arra figyeltem fel,mikor sok vödör és komolyan jó illat terjengett..És tényleg ingeket mos,mindig tiszta hófehér ingben volt,aranyos kis kutyával az ölében..Párszor kínait ebédelt,és normális ember.Egyik reggel korán mentem el ott előtte és pont jöttek a kukások..Vitték volna el az egyik zacskóját amiben még az akkori szedett virágok és ágak voltak,de felisébredt egyből,vagy hát szerintem éberen aludt és szólt is,hogy az komposzt el ne vigyék.Hát persze,hogy a bunkó kukások meg egyből elkezdtek kötekedni szerencsétlennel mikor ő csak jót tesz az ottani helyzettel.Már ritkán van csak itt,cuccok nélkül csak a kutyájával kettesben látom néha ülni a görög étteremnél.
régen, MINDEN háznak volt egy koldusa, aki el is aludhatott valahol, OTT bennt...
gyíkok.
Sok sikert Imre! Tisztelet az ilyen EMBER-nek.
És mi lett volna, ha a közteresek felvették volna valamilyen munkakörbe, ha már úgyis egy körzetben dolgoznak? Elvitetni miért egyszerűbb?
Engem zavarnak a hajléktalanok.

Beülnek a Mátyás térre a parkba, pedig az nem arra van létesítve. A Dankóban sorállás van a szállóra. Ott korzóznak a Szerdehelyin keresztűl a Teleki tér felé a kocsmába. A 99 -es is tele van velük. Jobb érzésű ember felsem száll rá. Természetesen nem kívánom most itt firtatni hogy tehet-e róla hog hajléktalan lett vag ysem. Arról viszont az Állam és az Önkormányzat tehet hogy olyan helyen létesít szállót, ami lakott terület és ezáltal kényszeríti a normális életvitelt folytató Állampolgárokat arra hogy tolreálják a hajléktalan kérdést, kvázi: nem baj ha a fizetős BKV bűdős, ha a parkba nem lehet a gyerekkel kimenni mert teli van hajléktalannak, ha az utcán kerülni kell, hogy ne a falat húgyozó hajléktalanba, vagy vizeletébe lépjél, stb.....
@stabika: Nézz végig nem csak a 8. kerületben vannak hajléktalanok, az egész Budapest tele van velük.
a 99-n nem csak miattuk utálok utazni de ez már más téma..
De ő legalább tiszta és megpróbál kiemelkedni a sok közül.
@stabika: Megértem, hogy zavarnak a hajléktalanok, lehet hogy te is zavarod őket. Nekem a piros tetszik, neked a kék. A közterek azért vannak, hogy használjuk, akár hajléktalan valaki akár nem. Ahogy neked sem mondjuk meg mikor menjél haza és tartozkodj otthon igy nekik sem lehet megmondani hova menjenek.
Az viszont tényleg az önkormányzatok felelősége, hogy nincsenek WC-k sehol. Nemcsak a hajléktalanok vizelnek az utcán (hány taxis láttam láttam már a mellék utcákban). Nem a hajléktalanok dobálják szét az üres sörös dobozokat, sőt mióta fizetnek érte összeszedik.
Én is szeretnék egy olyan országban élni ahol nincsenek hajléktalanok de ilyen az egész világon nincs. Igy megpróbálok velük együtt élni mert nekik úgyanannyi joguk van mint nekem..
@Mariannka51:

Ez egy értelmetlen és nevetséges érvelésed:
"lehet hogy te is zavarod őket. Nekem a piros, neked a kék"

Lefordítom: Ha én tiszta ruhában, kulturáltan, megfelelő emberi viselkedéssel közlekedem,n nevezzük ezt kéknek,
akkor zavarhatja ez a pirost aki elvárná, hogy piszkos, büdös legyek, és a Teleki tér sarkán fényes nappal a házfalára hugyozzak????

Igen?

Vagy mivel zavarom szerinted?

Nem a köztér valóban azért van hogy használjuk, de pl az utcát közlekedésre, ne pedig falhugyozásra. A parkban a padot úgy hogy másnak is gusztusa legyen odaülni, azzal nem fekszem el rajta és alszom, meg odaszarok mellé, meg szemetelek, stb....

A közértben a a szesz meg lehet venni, de ha az nem kiülős vendéglő, talán nem kéne az utcán ülve fogyasztani és közbe hangosan ordibálva faszságokat beszéli, úgy hogy az is halja aki nem kíváncsi a proli szövegre!
(Ezért járnak egyébként sokan fülhallgatóval. Ha nem jött volna még le!)

Az érvelésed többi része is olyan sületlenség mint valószínüleg az egész lényed.

Ennyi!

Remélem ha holnap a buszmegállóban mellég hugyoznak, eszedbe jut a közterekről szőt logikád. Ha meg szarszagban sétálsz az utcán mert előtted két részeg , szarszagú, mosdatlan, hugyos ember ballag 2 méterre akkor sem okádod el magad és jut eszedbe érvelésed.
Bár okádhatsz nyugodtan, hiszen érvelésedet figyelembe véve, nehogymár megmondja neked valaki hogy mire használd a köztereket. Nem csak húgyozni de hányni is teljesen hétköznapi a köztereken! Hát élj vele!
@stabika: Nem csak a hajléktalanok beszélnek faszságokat , nem csak a hajléktalanokkal van probléma, a mp3füldugókat nem ő miattuk használják!!!
Világon mindenütt vannak hajléktalanok ebben meg igazat adok.
Lehet hogy nem a hajléktalanokat zavarod ha nem más etnikumba tartozó embereket ugyan úgy mint bár melyik ember.És ő is zavarhat téged.
A te érvelésed is egy semmibe tűnő agyoncsépelt szöveg.
@Briguci77:

Látom, szereted kavarni a sz…!

Kezdjük az elején, vázlatosan hátra leesik!

1., Van itt egy cikk a hajléktalanról. Nem másról!

2., írtam róla, hogy miért nem szeretem őket, miben zavarnak, kvázi nincsen alapviselkedési normájuk.
Mivel ők voltak a téma, így nem említettem mást, urambocsá az űrutazást, vagy a szűznemzés témakörét sem!

3., Bejött Marinnka51 aki elkezdett félre beszélni. Bár nem tudta megindokolni, hogy Én miért zavarhatom a hajléktalanokat, hiszen nem is ismer, meg hogy egyébként mi a baja, de azért leírta. Biztos szereti a nem alátámasztott dolgokat!

4., Ezt követően én leírtam hogy amit ír, az zagyvaság, mert se füle se farka.

5., Erre most bejön egy kitudja kinek a nickneve és szintén alátámasztás nélkül, elbeszélve minden egyéb témához nem tartozó dolgokat beemelsz, majd a sok sületlenséged után rögvest le is vonod a konzekvenciát, aminek szintén annyira van értelme, mint a témához való értelmes hozzászólás hiányának: semennyire.

Összefoglalva: Sajnállak, de egyben örülök is, hogy csak ennyire ismerlek! Bőven elég ennyi logika!
@stabika: Szerencse hogy én se ismerlek
További napot....
szarkavarás nem itt kezdődik...........
Te meg a témának nem megfelelőnek általánosítod a hajléktalanokat
eröl ennyit!!!!!!!!!!!
"Van itt egy cikk egy hajléktalanról"
@stabika: Azt szerettem volna kifejteni, és bocsi ha nem sikerült, hogy a városban élő különböző embereknek úgyanolyan jogaik vannak. A hajléktalan úgyanúgy ülhet a Mátyás téren mint te a gyerekeddel. Azért mert te nem vagy hajléktalan semmivel sincs több jogod a közterületen mint a hajléktalannak.
Azt is szerettem volna ha megérted, hogy nem csak a hajléktalan használja WC-nek az utcát, hanem szinte mindenki aki nem tud hova bemenni. Amit az ablakomból látok az konkrétan, a taxisok, a fiatalok és az idősek.
Nem a hajléktalonok miatt szemetesek, piszkosak a közterek, a padok hanem egyrészt mert mindeki ott dobja el szemetét ahol gondolja, másrészt a megfelelő takarítás hiánya miatt. Egyébként érdekesnek tartom, hogy az zavar, ha egy hajléktalan után kéne egy padra leülni, az viszont nem, hogy a galambok már előtte összepiszkították.
Szép napon neked is!
Mint írtam egy itt a hajléktalanról szólt, nem pedig a galambokról! Azért a hajléktalannak több esze lehetne, mint a galambnak!

A logikád ott bukik, hog míg én a gyerekkel leülök mer megfáradtam és pihenek majd indulok az utamra, addig a hajléktalan LAKJA a köztereket.
Én nem egyszer láttam hajléktalant hajnalban mosakodni a közkutakban, a parkokban a padon fekve aludni. És beszéltem már a falhúgyozásról, stb..
És azért mert a galamb leszarja a padot, meg a XY szemetel, nem jogosítja fel a hajléktalant, hogy a fentieket megtegye.
De részemről a téma befejezve.
Többet foglalkoznom vele nem érdemes.
Kösz. Nekem nélküle is feláll! :-))
"Én nem egyszer láttam hajléktalant hajnalban mosakodni a közkutakban"
Már ez is baj?

"én a gyerekkel leülök mer megfáradtam és pihenek majd indulok az utamra, addig a hajléktalan LAKJA a köztereket."
Szörnyű lehet az életed. Fáradtan vánszorognál a kávézóból a plázában lévő mozi felé, erre van képük a koszos csöveseknek pont az utadban ÉLNI. A nem koszos csövesek meg mért mosakodnak a közkutakon, mi?

Azt már el sem merem kezdeni magyarázni, hogy hajléktalanok bizony többfélék. Vannak, akik koldulnak az aluljáróban és vannak akik inkább elvonulnak sátrazni az erdőbe, hogy ne legyenek szem előtt. Vannak, akik alkoholisták, ráadásul teljesen elhagyták magukat, ergo büdösek, koszosak. És vannak, akik elvesztették a lakásukat (vagy soha nem volt nekik) de dolgoznak, vagy munkát keresnek, mosnak és mosakodnak (ha máshol nem, a közkúton, aminek nem véletlenül KÖZkút a neve, ahelyett, hogy SZNOBFASZkút-nak neveznék.)
Tehát azt írni, hogy nem szereted a hajléktalanokat, mert nincs "alapviselkedési normájuk", inkább téged minősít, mint a hajléktalanok csoportját.
@individuum:


Tisztelt Egyén!
Igen. Miért is? Ja persze. Hiszen az azért van, hogy az ember nézze, meg esetleg ha hőség van akkor a kezét megmossa.
Persze ha Önt nem zavarja, hogy előtte pár órával egy hajléktalan ott szappanozta magát és fürdőkádnak használta, hát fene egy gusztusa van. Jó Önnek, hogy ez nem zavarja.


Na na. Ne feltételezzél! Nem járok a plázákba, pláne moziba! Micsoda egy hülye példa volt ez is!
Vánszorogni így 33 évesen pedig még ha akarnék se tudnék még!
Viszont az zavar, hogy a padokat lakják a hajléktalanok, hiszen talán nem kell bemásolnom a közpark és a lakás definicióját. Tudom, Önnek meglepő, de nem ugyanaz! Nocsak? Még ilyet? A nemjóját neki!

Ha a csöves tiszta, akkor már megmosakodott kis butuska. Ha csöves akkor nincs lakása, nincs saját kádja. Néha be betér egy menhelyre. Gondolom, utazottl már BKVn és volt buké rendesen! Feltűnt? Nem? Irány a klinika, és a fül, orr, gégészet. Bajok lesznek ott. Nem kevés!

Tényleg. Van többféle hajléktalan? Nahát. Mikről fel nem tetszik engemet világosítani? Már majdnem hülyén haltam meg, de most tetszett jönni és rögtőn de jól megmagyarázta a frankót!
Azért Én nem keverném össze az agyának renyhe mozgásából kiötlött SZNOBFASZKÚTat azaz a KÖZkutat a KÖZwc vel, KÖZfürdővel.

KÖZ ben azért bátorkodom megjegyezni, hogy segget mosni nem SZNOBFASZKÖZKÚTban kell, ahol az emberek érintkezhetnek a lemosott szar, takony, sperma , tetű és egyéb dolgokkal.

Bár ezen mondatokat egy nem SZNOBFASZ nem is értheti tán’.

Csak megerősített abban, hogy amit leírtam, hogy nem szeretem a hajléktalanokat, a példáival alá is támasztotta, akár „erdős hajléktalan”, akár „közkutas hajléktalan”, becézze ahogy jólesik lényeg a lényeg. kerülgetni kell a szart!

És az ön írása inkább minősítette Önt mint engem, mégha a poén kedvéért, vagy csak a lealacsonyodás, a kommunikáció értelmi színvonalának elérése érdekében, fel is vettem a kesztyűt!

De talán ezt Ön már nem is fogta fel!

Üdv.: SZNOBFASZKÚT hoz járó Állampolgár!
Látom sikerült az elevenedbe vágnom ezzel a SZNOBFASZkúttal...
:)

De ha te a hajléktalanok meglehetősen változatos csoportját anblokk "SZAR"-nak nevezed, akkor nem látom be, miért ne nevezhetnélek írásod alapján sznob fasznak.
Én legalább nem általánosítok.

Tudod, nem az a gond, ha zavar a buszon a bűz, vagy hogy emberek szarnak a parkban a bokrok közé; ez minden jóérzésű embert zavar.
Az a gond, hogy közben elfeledkezel arról, hogy EMBER-ekről beszélsz. Hogy elfeledkezel arról, hogy nem azért fekszik a padon, mert nincs kedve hazamenni, hanem mert számára nincs más hely, ahol feküdhetne. És nem azért él a parkban, hogy téged zavarjon, miközben egyik nagyon fontos találkozóról sietsz a másik nagyon fontos találkozóra (elnézést, hogy moziba járást feltételeztem rólad), hanem mert veled ellentétben neki ennyi jutott.
És talán azzal sem árulok el nagy titkot, hogy az empátia nem csak azért kívánatos, hogy ne legyünk egoista, arrogáns, sznob faszok, hanem mert bárki kerülhet hasonló helyzetbe, és talán te is jobban élvezed, ha viselkedésed alapján sznob fasznak nevezlek, mintha ránézésre azt mondanák neked: te szar. Ne szükségszerűen kell deviánsnak, igénytelennek lenni ahhoz, hogy valaki az utcára kerüljön. Elég egy válás és a munkanélküliség egyidejűsége, vagy hogy mást ne mondjak, jelenleg 30000(!) lakáshitelesnek van 90 napon túli tartozása a bankok felé.

És még valami. Ha, mint írtad nem szereted a hajléktalanokat, van egy rossz hírem: Nagy valószínűséggel rendszeresen eszel olyan ételt, amit egy csövi főzött neked, a kedvenc kávézódban egy hajléktalan mosogatja a csészéket, és ha vitted már kórházba a gyereket, akkor szinte biztos, hogy ott egy olyan ápolónő tette tisztába/mérte a lázát/fűrdette/etette, aki csak azért nem hajléktalan szállón lakik, mert a munkával együtt sikerült egy nővérszállóra bekerülnie.
A hajléktalanok nem alkotnak homogén csoportot; bár sokan feladják a küzdelmet a kilábalásért, és szenvedélybetegek lesznek, mások viszont erőn felül dolgoznak azért, hogy új egzisztenciát alakíthassanak ki. De mivel a médiában kizárólag a téli hónapokban, a fagyhalálok miatt foglalkoznak a hajléktalanokkal, ezért a többségi társadalom hajlamos veled együtt „utcán alvó alkoholisták” csoportjaként tekinteni rájuk, mely stigma megnehezíti a kilábalni igyekvők amúgy sem könnyű dolgát.
Tehát csak annyi: Ne általánosíts, és maradj meg embernek.
üdv
Van egy rossz hírem: Nem. Nem sikerült. de Te csak mondogasd magadnak. Ha sokáig mondogatod biztos úgy lesz. Önámítás. Van akinek ez jön be! :-))

Nem. Nem feledkeztem meg róla. Szerintem ennek megoldása nem ami feladatunk. De Te ha kedveled öket enged be nyugodtan. Régen akulágoknálk is így volt. Vagy csináljunk egy XXIV kerületet. Annak peremére lehet földeket beültetni és máris megtermelik maguknak azt amít vidéken a vidéki ember.
Persze tudom Én hogy kénelmesebb bejárni pöstre a segélért, meg az aluljáróban is össsze lehet turhálni napi pár ezrest. Az meg hogy pár embert zavar ez. Hát szarnak rá. Minek. ott aki ittartja öket. Erről van szó röviden!

Azért azt ne degleráljuk, hogy neki ennyi jutott. Korábban írtátok hogy vannak itt élettörténetek. Hát a többség , sőt!.. Nem alecsúszás után kezdett el alkoholizálni. Nme véletlenűl nem lett lakása, úgy mint más embernek. vagy ha volt tett róla, rossz döntésekkel hogy ne legyen. Sok helyen a család zavarja el, gondolom nem szórakozásból! És még folyttahatnám a sorolást!
Nem mintha mások nem csúsznának meg, vagy kéne eladni alakást, vagy válnak el. De megoldják. elvégre nem lesz mind hajléktalan aki rossz döntést hoz......

Engem méd sznobfasznak rajtad kivül nem nevezett senki, de neked lehet, rád nemharagszom érte. Tudod, vannak akiket nem lehet nevelni. Rájuk kell hagyni. Egy mozgássétrülétnek sem lehet mondani, hogy kelj fel és járj. érdekes. Nem nagyon látok mozgássérültet hajléktalankodni. Na ez hogy sikerül nekik?
Ez hog mindenki kerülhet iylen helyzetbe, úgy tudom elfogani, ha tesz is azért hogy iylen helyzetbe kerüljön. Senki nem születik az utcára....

Nézd. Azért mert esetleg kaptál a banktól lakáshitelt, amit én biráltam el, cserébe nem hiszem hogy jogomba lenne a lakásod elé szarni.

Egyébként a BKV-t már nem is használom, mert látom ki ült elöttem ott.
Inkább gyalog......

Nem kell feladni a küzdelmet. A segélyből nem bort kell venni, hanem írán a peremkerületen túl, csináljon faházikót, vegyen magot, ültesen. gyüjtse konténerbe avizet. napocska van. locvsoljon. Gyomláljon. Szedje le. Adja el a Nagyabanin,vagy egye meg. Vagy cseréljen.
Nem kell ide sok ész. Kicsivel is lehet életbe maradni. ha már az ösembernek is sikerült!

Köszi nem általánosítottam, és ember maradtam. A tények azonban tények.

Ha a 4-6 os nál virágültzetésből meg lehet élni, hát hajrá!
>> "Nem nagyon látok mozgássérültet hajléktalankodni. Na ez hogy sikerül nekik?"

Ez most komoly? A rengeteg felkaru, fellabu, tolokocsis-mankos hajlektalannal egyszer nem talalkoztal? Varj, pesti vagy, vagy a Szaturnuszrol osztod az eszt?
stabika, az otthon melegében és biztonságában nagyon ügyesen osztogatod a nézeteidet. hallottál már az "empátia" kifejezésről? gondolom, akkor is így gondolkodnál, ha télen mínusz x fokban, gatyából kilógó valaggal kellene élned. honnan tudod, hogy nem következik be az életedben olyan törés, ami véget vet az idilli kispolgári életednek és lecsúszol a szarba? gondolkodtál már ezen?
vajon akkor is így villogtatnád a fentebb leírtakat? valószínű, életedben nem voltál még igazán éhes, és életedben nem fáztál még igazán.
gondolkodj el, Isten útjai kifürkészhetetlenek, lehet, holnap én dobom a húszast a sapidba...
és ha megengeded, merem feltételezni, tipikusan olyan pesti mentalitással rendelkező ember vagy, aki "tejfel"-nek mondja a "tejföl"-t, és simán elmegy egy földön fekvő ember mellett - aki esetleg rosszul van - anélkül, hogy segítene rajta, azzal altatva el a lelkiismeretét, h. "biztos be van b.szva..."
közöny - a lélek gyilkosa.
és most jöhet a megmagyarázás, félrebeszélés. au revoir.