Koncert a tér alatt

Címkék: zene buli metró építkezés tér

2009.05.17. 16:11

Bár elsőre nem nagyon voltak közlékenyek a szervezők, azért mégiscsak sikerült lejutnom az épülő metróállomás területén szervezett koncertre: regisztrálni kellett a zenekar honlapján, és ha elég gyors voltál, akkor élvezhetted a pazar koncertet. (Tényleg jó volt!)

Este hattól már kis tömeg gyülekezett a lekerített munkaterület bejáratánál, ahol most nem zavarták el az embert, hanem betessékelték. Minden érkezőhöz hostess sietett, kideríteni, neten regisztrált vagy személyesen hívták-e meg. Ez a kérdés sokakat összezavart, aztán sorba állva kereste mindenki a nevét a papírokon. aláírás után már csak az adományt kellett kötelezően bedobni és mehetett mindenki lefele. Se balesetvédelmi kiképzést, se sisakot nem kaptunk, egyszerűen lesétáltunk rengeteg lépcsőn és kész.

Az állomás területén a lépcső végén egy színpad várta az érkezőket, elterelve a figyelmet a padlón lévő vízről - így aztán mindenki csak második körülnézésre vette észre, hogy tocsog. Kétoldalt OSB lapokkal lekerített és burkolt darabon lehetett még lenni, a majdani sínek helyén. Sokan hoztak kabátot, a felszínen kb. 26 fok ellenére. A technikus személyzet pufi mellényben dolgozott. Még a hostesektől kérdeztem, van-e büfé lent, amire igen választ kaptam - ezzel szemben csak két TOI-TOI várta a vendégeket.

Aztán egyszer csak emberek kezdtek el beszélni a mikrofonba - ami a körülvevő betonfalakről visszaverődve igencsak visszhangos volt, nem nagyon lehetett érteni. Az építtető cég vezetője mutatott pár képet, milyen volt a tér két éve, és milyen munkafázisokkal érkeztek el a mai állapotához. Kiderült, egy olyan különleges fa él a téren, ami kétféle platán összenövéséből jött létre, és egész Európában ez az egy van belőle, ezt fokozottan védik. Nehéz volt a műemléki Csarnok mellett 1,5 méterre építkezni, de megoldották azt is.  Az állomás két körerkélyén feliratok vannak, ez II. Rákóczi fejedelem birtokainak felsorolása, 138 betű, 18 szó. Jól néz ki. A felszínen egy medence feszül majd a Csarnok és a metró lejárata közé, aminek neve Rodos Tó. Nem vicces.

A vezér beszéde után taps, majd az összegyűlt adomány átadása következett. Mintegy 100-150 ember gyűlt össze, mindenki lent ácsorgott, kivéve a csókosokat, akik a közönség elől lezárt első erkélyen ÜLTEK, két tálca SÖR mellett. Mindenki irigykedve nézte őket...

Aztán elkezdődött a koncert. A hangzás sokkal jobb volt, mint a beszédek alatt, a betonfalak között a felszínig hallatszott a zene. A fotósok ezerrel kattintgattak, három kamera is vette, aztán szép lassan elkezdtek az emberek felszivárogni az erkélyekre...Jómagam is bejártam minden részét, halált megvető bátorsággal fotóztam, amit lehetett, minden helyen megfordulva - csak hogy tudósíthassak Nektek. :)

A koncert végét nem vártam meg, annyira nagy volt a hőmérséklet különbség, hogy teljesen kihűltem. Olyan 10-13 fokra saccoltam, pedig vastag pulcsiban voltam. Az előadás jó volt, Pink Floyd zenéje remek, a fiúk jól tolták - én meg mentem melegedni.

  

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr851126418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ööö, mi ez a szar amiert felepitettek egy kurva nagy szinpadot, amiert lement 80 ember? ok, + vip 20? ez miert erdekes? es kit erdekel?
ha metró nincs legalább szórakozzon a nép
abszolút nem volt reklámozva. (grr)
legalább erre jó a metró, azon sem csodálkoznék, ha legközelebb valamenyik piacot költöztetnék a gödörbe.
@Burzsoá Punk: közpénzből kampány a közpénzlopó projekt fennmaradásáért.
Én ott voltam, és nagyon jó volt! (Volt nálam meleg ruha). Nem volt nagyon reklámozva, mert biztonsági okok miatt csak korlátozott számú ember mehet oda le egyszerre. Így is fél nap alatt betelt a keret az online jelentkezésekkel. Nem értem miért fáj az valakinek, ha mások jól érzik magukat.
http://index.hu/video/2009/05/21/koncert_a_4-es_metro_allomason/
Egyébként köszönöm a beszámolót. Megint okosodtam egyet :) mert nem tudtam se a Rodos Tóról, se a körfeliratokról, de még a különleges platánról se, szóval kösz.