Mária utca forgalmi rend

Címkék: fórum utca díszburkolat

2009.05.14. 12:27

Rendhagyó fórum volt a tegnapi, hiszen sok dolgot megbeszéltünk már a közelgő változásokkal kapcsolatban, mégis elölről kellett kezdeni, illetve megmagyarázni ismét, hogy miért is van szükség az utcák átalakítására. A helyszín szokásos, a terem ismét zsúfolásig megtelt, és most először nem a pódiumra ültek fel (nem is látszottak sokszor)

Az egyesület ügyeivel kezdték, Győri Judit köszöntötte a megjelenteket, belépési nyilatkozatot és tagdíjat lehetett nála intézni (sokan még a tavalyi elmaradásukat sem pótolták). Jó hír, hogy az első fórumon felmerült több kuka igénye megvalósulni látszik, 50 darabot helyeznek ki a Palotanegyed területére, ezek pontos helyére várnak öleteket. A tervezett mélygarázs, amely a Rókus park fáit nyírta volna ki, nem valósul meg - sikeres volt ott is a civil ellenállás. (A környéken lakóktól 120 aláírást gyűjtöttek a fák és a zöld megmentésére.)  A mostani fórumra eljöttek a biciklisek képviselői is, az MK Belvár vezetősége a leendő sétálóutcák kerékpáros használhatóságát vizsgálják meg és tesznek javaslatokat, hiszen rengetegen tekernek erre.

Alföldi György vette át a szót, és beszélt a díszvilágításról. A project keretében pár ház fényárban úszik majd, korszerű, LED-es megoldással, évi 30 ezer forintos plusz villanyszámlával - ehhez keresnek társasházakat. Felvázolta a fórum menetét, kivetítve is, hogy tudjuk, mire számíthatunk, mennyi időt szánnak egyes témák megbeszélésére.

 

Bemutatta a meglévő forgalmi rendet, illetve az ideiglenes kialakítást, ami az átépítés két hónapja alatt várható. A Krúdy utca teljesen gyalogos lesz a Mikszáth tér és a Horánszky utca között, valamint a Körút és a Horánszky között megfordul a forgalom. A Bródy Sándor utcában is megfordul a haladási irány a Puskin utcától a Nagykörút felé.

Itt már kezdődött a zúgolódás, az Autók Istenítésének Képviselői részéről (a hatos diánál tartunk), hol parkolnak, többet kell majd autózni pár utcával, kerülni kell, nem jó. Nagyobb dugó, sok baleset - ilyen víziók támadtak emberekben. Jöttek a már jól ismert szólamok is, előbb oldja meg az önkormányzat a parkolást, és csak utána nyúljon hozzá az utcákhoz...hát hogy merészeli így, átgondolatlanul?! (Bezzeg a szomszédos ötödik kerületben mindenféle egyeztetés nélkül lezártak mindent és zajlik az építkezés - gyalog sem lehet eljutni sok helyre, nemhogy kocsival!) Inkább a házakat kellene felújítani, ha már Palotanegyed, hiszen '45 óta nem volt felújítva sok épület, pénzük nincs, erre költsön az önkormányzat! 

Parkolási és közlekedési problémák megvitatása zajlott ezután, pro és kontra, mi lenne jó megoldás mindenkinek; hogyan fogják hazacipelni a krumplis és hagymás zsákokat az autók elől lezárt Krúdy utcában, vagy a felújítás alatt a Mária utcában. Hol fognak ki és behajtani a Palotanegyedbe, amikor az eddig megszokott útvonalakat lezárják, megváltoztatják a haladási irányokat. Azt kérték a lakóktól, javasoljanak mélygarázs helyeket - ezen is felháborodtak.

A közművek állapota is felmerült, nem szeretnék, ha a díszburkolatot kellene felbontani - erre viszont szabályok, kötelezettségek vannak. Írásba adják a cégek, hogy rendben van a gerinchálózat. Egy kis "palotaforradalom" is majdnem kitört, van aki úgy látja, egy több száz milliós üzlet indul be, amit az önkormányzat kiszolgál, miközben az ÖN kormányzat MI vagyunk, nekünk kell dönteni a környék sorsáról, nem azok, akik nem is itt laknak, pláne nem a Baross utcai Hivatal. Ők a megbízottak csak. Helyrerakták, elnézést kért.

A Mária utcában a fák egy részét rendesen be lehet ültetni, egy részét meg csak dézsákba - viszont ezek szélét ki lehet alakítani padoknak, és akkor ott is pihenhet a fáradt városjáró vándor.

A fórumra ellátogattak a várossal foglalkozó bloggerek is, BDZSH és Budapestjövője, utóbbi fel is szólalt, dicsérve és bátorítva a beruházást, szemléletváltozást sürgetve a lakóknak, szálljanak ki a kocsikból, hiszen felmérés támasztja alá, hogy 10-ből 3 autóhasználat indokolt valóban. Taps és felhördülés kísérte a szavait.

Következtek az elképzelt burkolati formák bemutatása, mindegyikhez információk - ezeket előre megküldték a közös képviselőknek. A jelenlévők szavaztak is róla, kinek melyik tetszik, demokratikusan, kézfeltartással. Nagy arányban a beton térkő nyert, ami könnyen tisztítható, egységes, és jó a bringásnak, babakocsisnak, tűsarkúnak.(10-11 dia)

Ez is megvolt. Hurrá!

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr91120890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy pici korrekció: nem támasztja alá felmérés, de kb. ilyenek lehetnek az arányok. Ehhez elég megnézni az első 10 autót a piros lámpánál: zömükben 1 ember ül, mellette egy aktatáska. Volt erről egy nagyon jó idézet a Criticalmass.hu-n:

Valamint, Lipilee óta pontosan tudjuk, hogy milyen minden budapesti autós:
"vidéken lakik, folyamatosan költözik (tipikusan az egyszerűség kedvéért a munkába is magába viszi a kanapét és a sublótot), kis testi hibás gyereke van (uszonya van: naponta úszik, de odagyalogolni nem tud), öltönyben jár, bár szobafestő-mázoló (sok a szerszám meg a papír), gyenge pontja a befőtt (mindig tart magánál pár üveggel), zenerajongó, és sajnos a hosszú évek szobafestése-mázolása bizony belehelyezte a gerincbe azt a fránya csúzt."
nagyon érdekes, köszi a beszámolót. kár, hogy az embereknek ennyire a fenekükhöz nőtt a gépjármű. bezzeg az én fiatalkoromban(!)- ami nem volt annyira régen - még gyalog jártunk iskolába. arra hivatkoznak, hogy nem merik egyedül elengedni a gyereket, ezt meg is értem.
Hmm...lehet,h kár volt megcsinálnom a jogsit? :)
parkolni amúgy sem tudom, hogy hol fogok mondjuk. De akkor is kéne az autó. Annyira mondjuk nem érdekel,ha 3 utcával arrébb parkolok majd, sétálni eddig is tudtam, a környék is egyre szebb.. :)
Csak remélem az új forgalmi rend miatt még be tudok majd jutni a Szentkirályiba :)
Mikortól lépnek ezek életbe amúgy?
Az ember egy leleményes lény, figyeljük csak meg, hogy minden autós meg fogja a módját találni a felújítások utáni parkolásra, nem fogja senki mondjuk a körút közepén hagyni járművét, mondván már nem tud hova állni. Ha rá vannak kényszerítve, ki fognak mozdulni a kényelmi zónájukból. Akinek meg valóban, indokoltan autót kell használnia, az így jobban is jár.
Én is össze tudok szedni jó pár aláírást a Rökk Szilárd utcában, mert ezzel a forgalmirenddel a jelenleg a Krúdy menő forgalmat ideterelik. Már most is sokszor áll a sor az egész utcában, pedig most megoszlik a két utca között a Körútra tartó forgalom.
Sajnálom, hogy nem jutottam el, de ez tényleg borzalom lesz. Milyen alapon döntik el, hogy ellehetlenitik az életünket azért, hogy pár vendéglátosnak jó legyen?
Igaza van annak aki azt mondta, hogy nem lehet úgy megoldani a dolgokat, hogy egyeseket lehetlen helyzebe hozunk.
Azt végig gondolta valaki, hogy az orvosi rendelőt sem lehet gépkocsival mmegközelíteni?
Korrigálom, mert a Bródy S. utca is szívni fog rendesen nemcsak a Rökk....
vajon EMA még mindig szeretné a közt is bevonni a város tervezésébe? :)
A baj az, hogy ha nem akarom használni a kocsimat, mert gyalog megyek meg tömegközlekedési eszközökön, ahogy azt az utolsó felszólaló hölgy javasolta, de NINCS igaza, mert akkor is kell napközben hagynom valahol a kocsit, a mélygarázs így ugrott, szóval lehet ragozni, de ha tényleg az itt lakók érdekeit "védik", megköszönve a szép sétáló utcákat, de a parkolásunkat is valamilyen módon meg kell oldani, és nem úgy hogy majd kitalálják az itt lakók.
A Puskin mikor lesz gyalogosítva?

(Csak mert ott vagyok egyetemista és jól esne :), nem mellesleg autom sincs)
@Sadia: azt nehogy gyalogosítsák, ott a legszexibb szembebiciklizni