Locsolókocsi

Címkék: út park jó dolog füvészkert

2009.04.20. 08:38

Szombat este hazafelé tekerve furcsa lénnyel szerkezettel találkoztam össze: egy locsolókocsi, amely nem a kiszáradt földet látta el az éltető vízzel, hanem fény kíséretében a fák leveleit öntözte.

A Füvészkert mellett gurultunk össze, és kaptam lencsevégre gyorsan, mielőtt távozik. Befelé locsolt, a kertbe, és közben lemosta a fák friss leveleire rakodott port. A látványra a járókelők is megálltak és szinte tátott szájjal bámultuk...az autók is óvatosan előzték, közeben jól megnézték a benne ülők is. Ez valami csoda!

Sajnos nincs rajta semmilyen felirat, így nem tudni, kihez, hova tartozik, ki a fenntartója, üzemeltetője. Ettől függetlenül jó, hogy van ilyen a kerületben, remélem, nem csak a Füvészkert mellett ügyködik, hanem látni fogjuk más helyeken is. A fotó telefonos, bocs.

Te találkoztál már ezzel a kocsival?

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr121074079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soha nem láttam még ilyet.
mondjuk skandinávok, akikkel beszéltem (és sokkal beszéltem, mert ez a munkám), már a sima locsolóautón is el szoktak csodálkozni. hogy nyáron locsolják az utakat. továbbá azon, hogy Budapest mennyire tiszta város. ezt gyakorlatilag az összes svéd és norvég fontosnak tartja elmondani.
@szzsm9: akkor nagyon udvariasak a vendégeid. Én az elmúlt tizenöt évben rendszeres jelleggel láttam locsoló és öntözôkocsikat Helsinki, Turku, Lahti, Stockholm, Malmö, Jonköpping utcáin. Mondjuk nem ilyen platósokat hanem speci kivitelûeket. Osloba csak télen járok, de Skienben és Bergenben is láttam locsolást. Helsinkiben a Hki:n Hkr Viherosasto látja el ezt a feladatot, Stockholmban pedig a Stockholms stads byggnadskontor. Hát ennyi.
Ilyen locsoló kocsit utoljára a múlt nyáron láttam a baross utcában. Virágot locsoltak a villanyoszlopokon.
Amúgy az utcákat mért locsolják máris? Mosásnak nem lehet nevezni, mert 40-50 körüli tempóval száguldoznak, a kiöntött víz meg felszárad, mielőtt legalább az út széléig lecsorogna.
@sandor68: ez nem csak udvariasság. két dolgot említenek meg szinte mindig. hogy az kiszolgálók bunkók a boltokban és az éttermekben és azt, hogy tiszta a város.
a nyolcvanas években éltem Stockholmban, nem emlékszem locsolóautókra, de azóta változhatott a helyzet:)
@szzsm9: Igazuk van, Pest szerintem is tisztább mint Stockholm, viszont Helsinki nagyon király. A vidéki városaik (már amennyit én láttam belôlük) szerintem kb magyar vidék szintjén vannak- öööö tisztaságban értem ;)

Egyébként gyerekkoromban nagyon is mindennapi volt a locsolás, igaz a posztszoc ifjaknak ez is újdonság.. Mindenesetre jó, hogy újraéled a hagyomány.
@sandor68: valóban több volt a locsolóautó régen. szerencsére a Mátyás téren nyáron rendszeresen járnak.