(SZ)emelvények I.

2012.05.24. 19:59

Az alábbiakban részleteket közlünk az április 20-án, a Kesztyűgyárban megtartott, Bér-Lakás-Helyzet elnevezésű Közmegszólalás-on elhangzott felszólalásokból.

 

 

P1000542.JPGA gyülekező

.Én is a lakótársaim nevében /.../ szeretném kérdezni, hogy mi az, hogy megoldás nélkül, az első, ami megütötte a fülemet, amit Ön (a moderátor szerk.) mondott, hogy ne várjunk megoldást, hiszen ezért vagyunk itt.

- Ez arra vonatkozott, ez a mondatom, hogy itt, ezen a fórumon nem fogunk tudni megoldást adni, ennek a fórumnak nem ez a feladata, hanem az, hogy meghallgassuk, megértsük ezeket a problémákat. Amiknek a megoldását szeretnénk majd elindítani.

- A továbbiakban, a ....-ban többnyire kisgyermekesek, rokkant nyugdíjasak és megváltozott munkaképességűek, valamint idős emberek laknak. 20 éve egy összefogott csapat van, akik összetartó lakók vagyunk, jóban-rosszban. Itt az a probléma, hogy mi megértünk már ebben a házban jót is, rosszat is, de ennek ellenére megvan bennünk a kitartás. A negyedik pontra válaszolnák. Mi itt közösen vállaljuk azt, hogyha lehetőséget biztosítanak arra, mivel szociális ellátásból élünk, hogy nagytakarításokkal ledolgozhassuk a lakbérhátralékunk (tapsolnak), illetve a szociális bérlakásra, választ várunk arra, hogyha valami szociális, akkor miért emelik 8% helyett 30-40-50%-kal? Illetve ha egyedi fűtésünk van, akkor miért átalánydíjat fizetünk? Ezekre a kérdésekre választ szeretnénk. És, ha családsegítőnek hívják a családsegítőt, és bemennek a kisebbség, illetve nehéz sorsú emberek, akkor miért úgy beszélnek velük, mint akit a valagukból rántottak ki? (tapsolnak) Én, mint keresztény ember, szeretném azt is vállalni ingyen és bérmentve, ha lehet, hogy idős embereknél bevásárolunk, gyógyszereket, tehát szociális munkát vállalok személy szerint, és lakótársaim nevében is.

- Jó napot kívánok,...........vagyok, a..........ből. Én úgy gondolom, hogy a Dankó utcában nagyon sok embert érinthet a hajléktalan szállónak a problémája. Tehát én úgy mondom, hogy olyan bérlemény díjat fizetek a lakásunkban, ami Budára illene be, és ennek ellenére a szarban, a húgyban, a hányásban, a köpedékben járok. Annak idején a gyerekem, nem szégyellem, mert aki ismer, tudja, hogy tisztaság mániás vagyok, ótvaros lett. Tehát az a helyzet, hogy a fertőben kell járnunk, a fertőben kell élnünk, ez így van. És olyan összegeket fizetünk, nekem egy 50 négyzetméteres lakásom van, majdnem 80 ezer forint egyedül élő ember vagyok, és ennyi a rezsim. Tehát én úgy gondolom, hogy ha így van, kaptam ezt a lehetőséget, a szociális megoldásként, 30 ezer forint csak a lakbérem. Hol van a segítségem? És ez nagyon nagy probléma, például, így van. Valamelyik nap mentem haza, bent feküdt összehányva, összeszarva a kapuban az ember. Átmegyek, szólok, hogy szedjük már össze, meg vannak sértődve az ottani munkások, hogy meg kell mozdítaniuk. Tehát én úgy gondolom, hogy azért valamit kapjunk a pénzünkért. Én, a ,,,,,,,,,,,,ból kaptam egy lakást a............-be, 1 millió 300 ezer forintomban van az önkormányzati lakásom, és cserében a húgyban, a szarban kell élnem. Köszönöm.

(Várjuk olvasóink véleményét, hozzászólását a civilforumsorozat@gmail.com címre)

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr724544272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.