Úthibák

Címkék: autó út

2009.12.03. 08:39

A minap (hétfő este) a CaPE invitált egy kátyúfelderítő bejárásra. Ugyan értelmét nem nagyon láttam, mert hiszen nemsokára elindul az utcafelújítás, (amiből a Mária utcát mostanra kellene befejezni), akkor meg úgyis új burkolat, új járda kerül sok helyre.

Viszont érdemes megnézni mégiscsak, ha erre koncentrálva vizsgáljuk végig, talán más dolgokat is felfedezünk, és egy jó esti séta meg sosem árt!

Írogattuk, írogattuk a puklikat, gödröket, hosszú lista lett,  aztán egyszer csak a Pollack Mihály térre értünk. Szép, felújított, két éve adták vissza a forgalomnak. A térről a nyáron bontották el a csúf pavilonokat, így most teljes terjedelmében végigjárható. Nagy, üres placc, ahová jó lenne életet lehelni - de most a kátyúkat keressük. Erre nem lesznek, hiszen friss a burkolat...

 

 

Két év telt el. Két évig bírta a burkolat, pedig nem teherautók járnak erre, és ráadásul a kockakő között  - ahogy láttam - aszfaltos aprókavics van. Azért szoktak aszfaltot közécsurgatni, mert az összefogja, és nem engedi a vizet lefolyni. Itt nem nagyon látja el egyik fukcióját sem.

A csatornafedél mellett annyita nagy a hiány - félre vannak téve az út szélére a kövek - hogy simán belátni a mélybe. Még egy kicsit várunk, és beszakad(hat) egy autó kereke oda.

Kiváncsi vagyok, mennyi volt erre a garancia. Egy év? Három? Öt? Mikor esnek neki a javításoknak? Ez a rész a Rádió előtt van, Palotanegyed, ahol a polgármester is felnőtt, a Múzeumkert hátsó kerítése előtti tér.

Úgy tűnik, ahol kockakövet tesznek le - mert szép, mert ódon, mert divat - az feljön. Nem tudják úgy letenni, hogy legalább egy évtizedet kibírjon? 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr421564799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komolyan hihetetlen, h egyszerűen nem tudnak jó munkát végezni, pláne, ha macskakövet tesznek le! Az autóknak is rossz, meg ha valaki nem figyel és rosszul lép, kész a baj!
Eddig a környéken egy helyen csinálták meg a hibákat, a Szabó Ervin kt-nál...szánalmas, baromi szánalmas. Tudom,h nem a kerület legégetőbb problémája, de mennyivel egyszerűbb lenne, ha 1x megcsinálnák jól. Bár nyilván akkor a javítási munkákkal nem tudnának pénzt csepegtetni a haveroknak.
Az az igazság, hogy az elkészült felújítások egyszerűen szégyenletesek. Akár merre megyek mindenhol mozgó, törött köveken lépkedek, legyen az a Krúdy, a Reviczky utca vagy a Polláck M. tér. tudjátok hányan törték már kezüket, lábukat?
Nem értem miért nem lehet megnézni, hogy ki vette át a munkát?
Mivel a tényfeltáró akciótok nyomán sem történt semmi, most áll a víz a Polláckon, mert a fotóitokon is megörökített összetört lefolyók nem tudják elvezetni az olvadás miatt keletkezett nagyobb mennyiségű vizet. Egy Rajk Kollégiumos barátom írta ma reggel:

---

Jövök haza reggel a kollégiumba, a Kálvin felől a Bródy Sándor utcán, hogy be tudjak menni a csokioutletbe. Amikor elérek a Rádióhoz a Pollack Mihály térre, látom, hogy kb térdig ér a víz, mert a hóolvadék nem megy le a csatornán, gondolom, kurva jófej felelős állampolgár leszek, és bejelentem a rendőrségen, hogy lehetőleg még karácsony előtt történjen valami.

Felveszi a rendőrség központi számán egy mogorva hang, mondom neki, hogy a nyolcadik kerületi rendőrséggel szeretnék beszélni, flegma kérdésére, hogy milyen ügyben szeretnék velük beszélni, feltárom neki a problémát. Ekkor megkérdezi, hogy miért gondolom, hogy "ilyen apróságokkal" a rendőrséget kell hívnom, és hogy miért nem a közterület-fenntartókat keresem. Mondom neki, hogy nekem tökmindegy ki oldja meg a problémát, én a Közhatalommal akartam beszélni, és csak a rendőrség telefonszámát tudom fejből, mire válaszul csak annyit kaptam, hogy ne gondoljam, hogy a rendőrség mindenható. Erre elköszöntem és letettem a telefont. Maradjunk ennyiben.

Hazaérve a kollégiumba, felhívom a józsefvárosi önkormányzat ügyfélszolgálatát, ahol elmondom a problémámat, olyan 3-4 perc várakozás után (miközben hallom, hogy a portás valakivel tanácskozik arról, hogy most kit is kéne kapcsolnia) eljutok a vagyongazdálkodási osztályra (miért pont oda?), ahol ismételten elmondom a problémát. Itt a már kicsit készségesebb női hang számára legalább háromszor el kell mondanom, hogy igen, a Pollack Mihály téren, a Bródy Sándor utca felőli oldalon, majd elkezd hangosan gondolkodni velem együtt, hogy hm, hm, igen, valószínűleg csatornaprobléma, tehát a Fővárosi Csatornázási Műveknél kéne bejelentenem. Ekkor elszakadt a cérna, és elég határozottan közöltem vele, hogy szerintem az önkormányzat dolga ezekkel foglalkozni és én nem akarom sem a pénzemet, sem az időmet a továbbiakban ezen krízishelyzet kezelésére fordítani. Nem vitatkozott velem, gondolom még ahhoz sem volt kedve, hanem negyedszerre is megkérdezte, hogy akkor a Pollack Mihály téren, a Bródy Sándor utca felőli oldalon? Mondtam, igen, és letettem a telefont.
@Bitter Brunó | Next Wave: Hihihi! Ebben a kurvaországbvan nem fog megváltozni soha semmi. csak a bagypofák dagadnak tovább bőszen...