Ismét összegyűlt a negyed apraja-nagyja, megvitatni a további sétálóutcákat és a megváltozott forgalmi rendet. A sok plakátnak köszönhetően nem csak a ráérő nyuggerek jöttek el, hanem szép számmal képviselte magát az ifjabb generáció is - tele volt a terem, dugig. A pince megmutatta átkos oldalát: a pára nem távozott, hanem ott maradt, fojtóvá téve a levegőt, a falakon pedig szépen lecsapódott. Talán ez, talán a sok új arc volt az oka annak, hogy ez lett a legvérmesebb fórum...

A mikrofont nem sikerült beüzemelni, így maradt a natúr nagyobb hangerő. Bejelentéssel kezdték: szombaton nulla óra nulla perckor lezárják a Krúdy utca egy részét az autók elől. Ehhez kapcsolódóan ismét várják a lakókat területrendezésre, a Mikszáth teret rendbe tenni, kigyomlálni, virágosítani. Ezzel egy időben a térré változott utcában különféle attrakciók lesznek: a Szentkirályi utcai kőpolleneket street-art csapat színezi ki, a Blues kocsma, a Lumen galéria és a Fiktív Pub előtt koncertecskék lesznek. Győri Judit vette át a szót, ismertette a virágosítási pályázatot, és a Nemzeti Múzeum kertjének visszafoglalásával kapcsolatos teendőket: gyorsan kellene nagyon sok aláírás, hogy parkolóból játszótér legyen ismét. Hajrá!

Mint megszokott, diasoros vetítéssel egybekötve, Alföldi György és Szücs Péter moderálásával zajlott az este, akiknek többször kellett igen hangosan és hevesen gesztikulálni ahhoz, hogy rájuk figyeljenek. 


Alföldi György - tanulva az eddigi fórumokból - visszatekintéssel kezdte, milyen burkolat lett kiválasztva és miért, összefoglalva az alapvető változásokat. Rögtön záporoztak a kérdések, felháborodva, zsibongva, mint egy jó óvoda, senki nem értett semmit; az autósok, persze, hogy jutnak el, miért kell nekik még egy kört menni, hogy képzelik, ki találta ki, miért kell szívniuk szegényeknek. 

Gyulai Pál utca: mélygarázs elvetve, a park melletti utcarészt viszont tisztán sétáló utcává kellene alakítani; a zöld részt körülölelő kerítés merült fel kérdésként, maradjon, legyen nyitható vagy bontsák le? Kutyafuttatóval mi legyen? Különböző vélemények érkeztek, kerítés maradjon, de legyen olyan, mint a Károlyi kert, ami nappal nyitva van, de estére zárják be, ne foglalják el a hajléktalanok. Legyen játszótér is, kutyafuttató helyett. Szavaztunk arról, hogy közpark legyen-e az utca vége, de elvetették, autózni kell! Aztán kiderült, a jelen lévő mintegy 60 emberből egy lakik ott...

Parkolás. Már úgy hiányzott! Erre a kérdésre ismét egy órát szántunk, még mindig előjön az a vélemény, hogy az út az autóké, akár úgy is, hogy rajta parkolnak. Fizetik az adót, ezért nekik joguk van hozzá. Jelentem, én is fizetek adót, nekem meg jogom van sétálni, bringázni és nem benzingőzt szívni. A parkolást nem kell, nem szabad megszüntetni, mert nem tudják megoldani, mélygarázs nem jó  - bár már van kedvezményes lehetőség a Rádió előtt, este 6 és reggel 8 között havi 10 ezer+Áfa - máshol megállni és ott hagyni a kocsit meg azért nem jó, mert messze van. Hogy átmenjen a Körút másik oldalára? Bahh, mit képzel, nem azért van kocsija, hogy sétáljon! Sajnos, Alföldi György nem ismertette az épülő mélygarázsokat (Blaha, Rákóczi tér); azt a koncepciót, hogy ne legyen átmenő forgalom a negyedben viszont igen. Ezt sem fogadták lelkesen, az autósok valahogy összetartanak, saját egészségük kárára is akár. Nem értem én ezt...

A Kőfaragó és Stáhly között vegyes forgalmú, autó és bicikli parkolós, fásított utcarész van a tervekben. A Kőfaragó szintén ilyen lesz, fásított, a Gutenberg tér pedig az árkádos rész irányába bővül, a gázművek területe kisebb lesz, és valamit itt is tenni kell a kutyafuttatóval. Megszüntetni, leginkább, nem takarítják, ezért nem is használják a kutyások -  és szigorúan büntetni a kutyaszart utcán hagyókat.

Vas utca végét kétirányúra tervezték - jelenleg nincs gyalogátkelő, kell. A széles járda kicsit keskenyebb lesz - de ott most amúgy is parkoló van, forgalomnak visszaadják. A BKV buszfordulója ellen is gyűjtenek már aláírást, megkeresték a fővárost az ott lakók.

A megváltozott forgalmi rend, és a nemsokára lezárásra kerülő Mária utca miatt a kocsik a Rökk Szilárdon fognak torlódni, rontva nem kicsit a levegőt és az életminőséget. Ezzel kalkuláltak, sajnos az építkezés folyamán lesznek kellemetlenségek. (Én két éve nyelem a port a metrógödör miatt, tudom, milyen építkezés mellett élni.) Ezen változtatna például, ha a Körútról a Baross utcába lehetne jobbra kanyarodni - ez is folyamatban van.

A lezárt részeken hol lesz a szállítás? Fontos kérdés, de megvan a válasz: a Szentkirályi utca Mikszáth tér felőli része zsákutca lesz, áruszállításra kialakítva, onnan kézikocsival be lehet tolni bármit. A lakosság pedig engedélyt kap, ha mondjuk költözéshez kell a nagyobb autónak behajtani, úgy, mint a város többi gyalogos utcáiban. Egy jó ötlet hangzott el a végére, amivel meg lehet győzni az embereket arról, hogy az utca nem parkoló: 100 évvel ezelőtt is voltak szállító eszközök, azokat sem hagyták kint az utcán, mindenki bevitte a saját területére.

Van mit változtatni a fejekben, az biztos. Egymást azzal sem tisztelték meg a lakók, hogy nem vágnak a másik szavába, most kellett a legtöbbet moderálni. Bezzeg a szomszédos ötödik kerületben nem beszélgetnek az emberekkel, feltúrják, átépítik és kész. Nyelik, szívnak, de sokkal jobb lesz. Mi meg demokráciásat játszunk....és fórumozunk még. Gyertek el a következőre! Szóljatok bele, hallassátok a hangotok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr821177763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Mária utca lezárásáról tudna nekem valaki bővebb infót adni? Azt hiszem, nagyon le vagyok maradva... Köszi!
így első ránézésre ez a járda elég gáz. vagy ott középen is lehet majd mászkálni?

viszont az összegraffitizett polleR nagyon jó ötletnek tűnik.
Témaként igen, a prezentációban nem szerepelt a Horánszky utca?! Olyan lesz, mint amilyen a képen? Lesz komoly fásítás itt is?
Én pedig annak a sok kis zöld bogyócskának szurkolok, hogy ténylag és valóságosan is fák legyenek a tervezett helyeken!!
Lesley,

a Rökk Szilárd utcával nem az baj, hogy az átépítés alatt ide terelik a terület összes forgalmát, mert tényleg kibitjuk, mint ahogy kibirtam, hogy arra ébredtem hogy a 4-6 villamos pótló autóbusz az ablakom altt fordult be, elárasztva a kipiffogógázával a szobámat. De nem pampogtam mert tudtam, hogy előbb-utobb megváltozik és nem fog a csillárom "zenélni" ha a villamos jár. A gond az, hogy a tervekben sehol sem szerepel, hogy valaha ezt megszűntetik. egyébként ezt az Alföldi úr is elmondta, amikor rákérdeztem, hogy lesz-e valami változás. A válasz az volt, hogy nem járhat mindenki jól és a Rökk Szilárd utcai lakók lesznek akik rosszul járnak ezzel a nagy átalakítással. ezt igy szó szerint!
Ez nekem mint Rökk Szilárd utcai lakosnak nem tetszik...azt hiszem érthető okoból.
az 5. kerületről annyit, hogy ott MIELŐTT elkezdték volna a feltúrást kijelőletek egy csomó pót parkoló lehetőséget, halszálka, sarkok tilalmának felfüggesztése, a közterületesek leállítása stb. Itt meg előbb elkezdenek valamit, de előkészítés nélkül. Előbb meg kellett volna csinálni a kanyarodó sávot a Körútról aztán lezárni a Krúdyt...Még az sincs meg, hogy Főváros hozzájárul-e egyáltalán, nem hogy kivitelezzék...
Rengetteg külföldi városban jártam a munkám miatt és mindenhol ahol ilyen negyeeket hoztak létre előbb megépítették a mély garázsokat aztán zárták le az utcákat...
Tényleg nem az utcán parkoltak a hintók amik a Palota Negyeben "laktak", de abban az időben elfértek a házak földszintjén...
@Mariannka51: Tökéletesen egyet kell, hogy értsek veled, mint szintén Rökk Szilárd utcai. Eddig egy viszonylag csendes, és alacsony forgalmú utca volt, ami számomra is vonzóvá tette az odaköltözést a közelmúltban. Bár a Palotanegyed "átjáró" utcáit kívánják megszűntetni, nekem úgy tűnik nem sok minden változik, a lehetőségek adottak maradnak díszburkolat ide vagy oda.

Nagyon örülök, hogy szépül a környék, a Palotanegyed nekem is szívügyem mióta itt élek. Annak viszont sajnos én sem örülök, hogy a végén az ingatlanjaink fognak leértékelődni a megnövekvő forgalom okán. Eddig csak a kutyaürülékkel, szeméttel és mocsokkal kellett szembenézni mindennap az utcában. Mostantól a zaj és a szmog is a mindennapjaink részévé válhat.

kicsit offtopic:
Remélem, hogy a sok felújítás és átalakítás után azért a Rökk Szilárd utca megszépítésére is jut majd, és a "a Rökk Szilárd utcai lakók lesznek akik rosszul járnak" nem azt jelenti, hogy nekünk úgyis mindegy. Jelenleg a Kissalétrom és a Bérkocsis utca között kétirányban közlekdeni komoly kihívást jelent.
A különböző padkamagasságok miatt van, aki csak az úttesten más pedig a vonalig felállva parkol. Egyes helyeken a 3 felfestés közül lehetetlen eldönteni melyik is a valódi. A hetedik kerületi Izabella utca egy szakaszán például az útpadkákat macskakővel kirakva kis emelkedővel megszűntették. Így senkinek nem okoz gondot felállni a megfelelő vonalig. Így nem lógnak az útra feleslegesen az autók és a kétirányú forgalom is megvalósulhat. Igaz útfelfestés is van ott. (Deviánsok persze mindig lesznek.)
Horánszky utcáról végül egyáltalán nem is esett szó? A preziben legalábbis egy dia sincs róla.

A fásítás a legfontosabb eleme szerintem az egész programnak és remélem, ezt jól csinálják. Mélygyökerű fák kellenek, mint az Ötpacsirta és Reviczky utcákban. A fák megfogják a port, oxigént adnak, illatosak, szépek, de enyhítik a kutyapiszok károkat is.

Időzítésről lehet tudni valamit?
@Ludovika: Mária utcát most nyár végén zárják le a Gutenberg tér és a Krúdy között, kb. októberig átalakítják.
@innersa: Horánszky marad, mert ott parkolóház kijárat van, a lakossági nyomás miatt
@shadai: erre a pénz még nincs meg, augusztusban lesz a 2. forduló, és a fővárosban 03.15. után lehet utat bontani; jövő tavasz-nyár lesz a megvalósítás
Lesley,
jól értem, a Horánszky utcában nem lesz burkolatcsere?
@innersa: Én úgy tudom, hogy lesz, csak a behajtás marad, tehát nem sétálóutca lesz, hanem "vegyes forgalmú utca" egyoldali parkolással.
@chybee: No igen. A járdán parkolás legalizálása. Abból inkább köszönjük, nem kérünk. Ha nem fér el egymással szemben két autó, megvárják egymást. Az előbb még arról volt szó, hogy rossz, ha túl nagy forgalom megy át az utcán, akkor miért baj, ha néhol szűk? Ha csak az ott lakók mennek be, akkor nyilván elegendő a jelenlegi szélesség.

De valami olyasmit is emlegettek a fórumon, hogy a végleges forgalmi rendben hurkok lesznek, tehát nem lesz olyan utca, amin átmenő forgalom tud megjelenni. Ehhez nyilván a Körút-Krúdy jobbkanyart is meg kell csinálni.
a horánszkyban egyoldalas parkolás lesz, ha a közművek engedik akkor mélygyökerű fákkal. ezt személyesen az egyik project manager mondta a prezentáció után, de alföldi györgy DLA is kifejtette, hogy melyik tipust lehet majd látni a horánszkyban.
egyébként a tervező team kicsit sokat vállalt s nem lettek kész a prezivel. had jegyezzem meg, a prezentáció elég sivár lett, jó lett volna jelenlegi állapot fotókkal illusztrálni a mostani nagyon gáz helyzetet, és azt, hogy konkrétan hol nyúlnak hozzá az utcákhoz. fárasztó volt hallgatni a sok értetlenkedő hozzászólást a nehezen beazonosítható helyszínek miatt. szóval több fotó, jobb grafika és több 3D.
chybee,

Köszöntelek int Rökk Sz. utcait...Szerintem nekünk is össze kéne fognunk mint a Gyulai Pál utcaiaknak, akik meg tudták akadályoni, hogy az egyetlen lehetséges helyen mélygarázs épüljön. Ki kell kényszeríteni, hogy ne lehessen átmenő forgalom "gyűjtő" az utcánk. Az eredeti tervek szerint úgy volt, hogy a lezárásokkal együtt megszűntetik a negyedbe való behajtást a nem itt lakóknak. Ez elmaradt. Sőt a Mikszáth-Krúdy lezárásával megkönnyitették a dolgukat hiszen nem kell ügyeskedni, a Bródy-Rökk útvonalon gyorsabbak lesznek... Viszont a Mária utcában lakók keringhetnek egyet, hogy haza jussanak úgyancsak a Rökk Sz. utcán keresztül..ez a hurok amivel lassitani akarnak? Sajnos A RÉV honlapján lévő tervekben a Rökk Szilárd utca mintha nem is lenne a negyed része már...
@airdace:
Nem a Körút- Krúdy jobb kanyart kéne megcsinálni, hanem a Körút -Baross utca ....azonkivül kéne még a Körútra egy-két visszaforduló sáv, mert a Nyugatin kivül sehol sem lehet átmenni a másik oldalra.
Sajnos, nekem ütközött két programom, ezért nem tudtam ott lenni a fórumon.
Amennyire tudom, a Horánszky és a Bródy is vegyes forgalmú utca lesz.
Ma próbáltam a körútról hazajutni a Mária utcába (eleje). Eddig ugye a Bérkocsis utcánál fordultam le, és a Gutenberg teret félig megkerülve már otthon is voltam. Most gondoltam, megyek a Krúdy-n. Na, persze az a 15 méter nem lett fordított forgalmi rendű, így legközelebb a Baross utcánál tudtam lefordulni, és az első jobbos utcán sem lehetett végigmenni, mert mielőtt elértem volna a Bródy-t, ami visszavitt volna a Máriáig, volt egy behajtani tilos tábla, így még egy nagyobb kört kellett tennem. Ha valaki tudna javasolni ennél rövidebb utat, azt nagyon megköszönném, mert ez így nagyon durva lesz! Vagy a postánál menjek rá én IS a Rökkre, és arról kanyarodjak a Krúdyra, majd Horánzsky és vissza a Máriába?
@Lesley: Tehát nyár végétől kezdődően a Mária utca ezen szakaszának annyi? Mármint autóval... És miket fognak felújítani pontosan? Ez is sétálóutca lesz, vagy vegyes forgalmú? Ha van egy perced, légyszi írd meg, mert tényleg érdekel! Köszi!
A Mária utca vegyes forgalmú lesz, olyasmi, mint a Ráday utca. Egyoldali parkolással, fákkal, faltól falig egy szintben, de középen a forgalmi sáv pollerekkel el lesz választva a járdától.

A legrövidebb út a Mária utcába valóban a Kis Salétrom-Rökk-Krúdy-Horánszky-Bródy. Mondjuk csak annyit kellett volna még csinálniuk, hogy megfordítják a Mária utca irányát is, és mindjárt egyszerűbb lenne bejutni. De ha lezárják majd az építkezés miatt, akkor mindegy lesz.
@Ludovika:
Sajnálatos módon a Krúdy-Rökk sarkáról csak később került le a jobbra kanyarodni tilos tábla. Igy most a Guti-Rökk-Krúdy-Horánszki-Bródy-Mária utca útvonalon érhetsz haza....
@airdace:
Alföldi úr szerint az a változtatás lényege, hogy minnél bonyolultabb legyen a közlekedés a negyedben. Az itt lakóknak felajánlotta a Polláck M. téri és a Vig utcai garázsokat, hogy ott hagyhatják az autóikat és sétáljanak, cipekedjenek haza.
@Mariannka51: Azért nem az a megszokott, hogy minden autós minden nap nagybevásárlást csinál. Több az olyan autós, aki nem használja minden nap a kocsiját - belvárosban nem is kell mindig.
A bonyolult behajtás, pontosabban a hurkokkal ellátott forgalmi rend azért kell, hogy csak az menjen arra, aki ott lakik, vagy ott van dolga, de ne szökőútnak használják a negyedet.
Alföldi kihagyta a mostani fórumon a Blahán és a Rákóczi téren épülő mélygarázsokat, illetve azt sem mondta, hogy az új parkolási rendben a kerületi engedéllyel a fővárosi utakon is lehet ingyen parkolni. De ezeket meg már tudjuk, én is hírt adtam ezekről.
lesley,
nemcsak a nagybevásárlásnál kell cipekedni...a fiamat pl az evezőivel fel sem engedik a BKV-ra, de említhetném a házunkba müködő sport egyesületet is, kocsival hozzák a szülők a szereléseket...
Tényleg nem említette csak a Vig utcait és a Polláckot ajánlotta. Én úgy tudom az mégcsak egy lehetőség, semmi konkrétum...
Sajnálatos, hogy arra sincs semmi konkrétum, hogy a Baross utcát, hogyis lehet megközelíteni a Körút felől, hogy ne kelljen az átmenő forgalomnak behajtania.
Egyébként tegnap lesétáltam megnézni gyalogosan a lezárt utcákat és megállapítottam, hogy ez a megoldás csak a vendéglősöknek jó. A páros oldalon egy babakocsival nem fértem el, az úttesten nem lehet tolni, mert kiesik a gyerek a sok rázástól, a páratlan oldalon meg a biciklisták akartak elütni. Ennyi.
@Mariannka51: kiragadnám a lényeget:

"a fiamat pl az evezőivel fel sem engedik a BKV-ra"

mivan??
@solaitid:
bocsi, igazad van, helyesen igy lenne:
a kenus lapátaival....ha olvásná, hogy evező....de mit csináljak ha nekem mindig evező a lapát????
@Mariannka51: kenulapáttal egészen biztosan lehet békávézni.
@solaitid:
hát minket már szállítottak le a buszról....de lehet, hogy azóta megváltozott. Nem vitatkozom, az igazság az, hogy ha BKV-znánk akkor nem férne bele az időbe. De nemis ez a lényeg hanem az, hogy a fejünk felett kitaláltak valamit (abban a valamiben még a Rökk Sz. utcában is fák voltak) évekkel ezelött. Évekig semmit sem lehetett hallani róla, aztán a vendéglősök megunták és elkezdtek szervezkedni. Mint civilek. Csak kiderült, hogy a vállakozók és az itt lakók érdeke sok mindenben nem egyezik ezért jött létre a lakossági tagozat, amit a vállalkozók vezetnek... és az erősebb kutya alapján az itt lakóknak lenyomják a torkán amit csak akarnak. Ezért lehet megcsinálni, hogy az orvosi rendelőt nem lehet gk-val megközelíteni vagy ha veszel egy szekrényt akkor elöbb behajtási engedélyt kell kérni, hogy hazahozasd. Tényleg nem minden napos történetek ezek, de elég sok ember lakik még itt akik élni szeretnék az életüket és nem a kocsmai asztalokat kerülgetni...
@Mariannka51:

Van valami egzakt felmérés, vagy számadat ami mutatja, hogy mennyivel nőtt meg a Rökk Szilárd utca forgalma a változtatás életbe lépése óta?

Vagy netán Te vagy közlekedésmérnök, akinek szakterülete a belső városrészek autóforgalmi hálózata?

Amúgy pedig a Rákóczi téren épülő mélygarázs kényelmes közelségben van a Rökk Szilárd utcához. Ha a lakók többsége képes hazagyalogolni a villamosmegállóból, akkor a neked sem fog leküzdhetetlen akadályt jelenteni, sem a Mária utcaiaknak. 2-3 perc levezető séta/gyaloglás nem ártott még meg senkinek.

A kenulapátot meg nem hinném, hogy minden edzés után haza kellene vinni.
@BDzsH:
Nem kell ahhoz mindenféle felmérés, hogy ELŐRE tudni lehessen, hogy valahogy a Baross utcára rá kell kanyarodni azoknak akik eddig a Mária utcából tették meg, illetve teszik most is amig nincs lezárva....ehez a józan ész is elég.

Fiam a közlekedésmérnők....

Hol van mély garázs a Rákoczi a téren??? Én még nem láttam! Lehet, hogy nem fogalmzok tisztán, nekem az a bajom, hogy elöbb változatnak a feltételek meg majd valamikor...lásd még kanyarodósáv.....

A kenulapát meg nem hit kérdése hanem tény, nem lahet elzárni, nincs hely rá a telepen.....ennyi.
A Rákóczi téren a mélygarázs a metróállomás részeként jelenleg is épül. Hát, hogy mikorra adják át, az egy másik kérdés...

Azért azt megkérdőjelezném, hogy csak a vendéglátósok támogatják az utcák átalakítását (pl. én is a környéken lakom, és nincs vendéglőm, viszont nagyon szeretnék olyan utcában lakni, ahol nem járnak autók). A Nagykörúton belüli területen kb. 20% az autót használók aránya, és persze mindenki egyben gyalogos is, tehát az, hogy el lehet majd férni a járdán és levegőt is lehet venni majd az utcában, mindenkinek az érdeke.

A hurkokkal meg az a cél, hogy a lakók egyszerűen meg tudják közelíteni az utcájukat, de ha valaki a Deák térről megy a Boráros térre (átmenő forgalom), az nagy ívben kerülje el ezeket a kis utcákat, menjen szépen a Körúton. Tény, hogy nem a legjobb megoldás született meg a mostani forgalmirend-változással.

Az ilyen változtatások meg a demokratikusabb nyugati városokban is úgy mentek, hogy egyszercsak lezártak utcákat (pl. Koppenhága, Bordeaux, vagy most New York), mert úgyis tiltakoztak volna ellene, aztán később mindenki rájött, hogy mennyivel jobb.
nos, látva a cikkeket meg itt a hozzászólásokat, mindenesetre én örülök, hogy nem hagyták, hogy a meglehetősen ostoba suzukis emberek esetleg keresztbe tegyenek a krúdy, mixáth teljes autómentesítésének, már ahol és amennyire ez lehetséges volt...
nekem is van autóm és adott esetben kellemetlen lesz nem fél méterre a kaputól megállni, de hát képes vagyok egy hétnél előbbre gondolkodni, amiért igen hálás vagyok a teremtőnek (egyelőre természetesen koromnál fogva nem félek, hogy mi lesz ha két utcányit kell sétálnom a parkoló autómig, de ha három gyerekkel és tesco szatyrokkal a fülemen kell eljutni az épületig, akkor is inkább mosolygok, ha meglátom a kellemes környezetet)
ettől függetlenül, virágozzék minden virág, nekem mindegy, hogy a máriában sétáló van-e vagy nem, legyen ez a máriások problémája, a ráday is jó kis utca csillapított forgalommal is, szóval, minden morzsának örülök

valahol írták, hogy egyesek nem magukért, hanem az autójukért lobbiznak... bizarr

sokszor bebizonyosodott, hogy az emberiség megérett a pusztulásra, és hát minden nap gyűlnek az ezirányú bizonyítékok
@sixpak:
A gond nem az, hogy sétáló utcák vannak, hanem az, hogy nem készültek el a kiegészítő beruházások. Én is szeretnék sétáló utcában lakni és nem egy olyanban ahova a sétáló utcából átterelik a forgalmat!
A tervekben úgy volt, hogy korlátozzák a behajtó forgalmat, de sajnos ez nem történt meg. Reggel 8-kor a majd a Gutinál állt a sor az ablakom alatt.

Parkolni meg egyenlőre csak a körút másik oldalán lesz esélyed, hisz a jelenlej megmaradt parkolóhelyek további 40%-át szüntetik meg a következő hónapokban. Még jó, hogy nyári szünet van....
@airdace: Félreértesz, bizonyára nem jól fejeztem ki magam. Nem a járdákat akarom feláldozni (isten ments'), csak azt szeretném látni, hogy kultúráltan parkolnak az autók és a gyalogosok is kényelmesen elférnek akár kerekes székkel, akár babakocsival. Ha most végignézel az utcán, akkor láthatod mit próbálok ecsetelni. (Valószínűleg a kutyaürülékekkel és egyéb szeméttel is találkozol majd a földön.)
Nyilván, ha csak az ott lakók mennének be (ekkor valószínűleg zsákutca lenne) elég lenne a szélesség, de eddig is kétirányú volt az a szakasz, és eddig is a körútra ki lehetett a Rökk Szilárd utcán át jutni, így volt forgalom. Mivel ez nem fog változni már gondot tudnak okozni a 2 irányban esetenként nagysebességgel az utca közepén haladó járművek.

Amúgy érdekes, hogy amióta a Gutenberg téren a Bródy Sándor és Kölcsey közötti szakaszon megfordult a forgalmi rend és már nincsenek kerület- és rendőrök (akik eligazítják ideiglenesen az arra közlekedőket) szemrebbenés nélkül hajtanak be a behajtani tiloson az autók (a Mária utcáig). Valahogy sejteni lehetett, hogy ez lesz. Ha már megváltoztatták a forgalmi rendet, akkor be is kéne tartatni, mert a vége egy csúnya baleset lesz, amit szerintem senki sem szeretne, még ha siet is.

@Mariannka51: Valóban bennem is az a kérdés merült fel, amikor a Rökk Szilárd utcaiakról szóló kijelentést olvastam, ill. megnéztem a térképet az új forgalmi rendről, hogy ettől vajon miért nem fog átmenni a forgalom a negyeden? A Mária utca tehermentes lesz, de a negyed továbbra is átjáróház lehet.
Kicsit következetlennek tűnik, de azért reménykedem, mert számomra ez a sok fejlesztés pozitív és örülök, hogy igyekeznek bevonni a lakosságot kommunikációval, fórumokkal. Mielőtt ideköltöztem volna nem hittem, hogy a Palotanegyedben így történnek és hogy történnek látványos fejlesztések.
@chybee:
Kivácsi vagyok a véleményedre mint az utcában lakó. Tényleg megnövekedett a forgalom? Sajnos én korán megyek és későn jövök, de a szomszédok panaszkodnak, hogy egyrészt több lett az autó, másrészt jóval gyorsabban közlekednek mint régebben. Te mit gondolsz erről, hogy tapasztalod?
Itt az ősz, a Mária és a Rökk Szilárd utcában is nagy dugók vannak...nem jött be ez a forgalmi rend változtatás!
Ráadásul a Gutenberg térnél nagyon rosszul lehet belátni az útkereszteződést (főleg a biciklistáktól félek, mert nem látom őket). A parkolás meg kriminális lett.

Mikor lehet lekanyarodi a Körútról Baross utcára????? Egy félév nem elég???