Bár nincs még pontos információ a most zajló Mária utcai átalakításról, azért a tavaly lezárt Krúdy Gyula utca működik. Autóval nem lehet behajtani, hiszen gyalogos-kerékpáros övezet, ki is van téve a tábla, másik oldalán pedig virágládák akadályozzák meg a behajtást. Előbbinek semmi, utóbbinak van hatása. A hideg miatt most nincsenek kitelepült teraszok, így az autósok bátran behajtanak.

Kamera pont ezen a sarkon van, tehát a figyelők láthatják, bírságolni mégsem láttam senkit, sosem. Pedig járok arra elég gyakran. 

Eredetileg úgy lett kilakítva, hogy a dézsás fák közé beférjen két autó. Most is így tesznek, ezt a részét betartják, úgy állnak be, hogy beférjen egy esetleges második is. Kár, hogy be sem hajthatnának...

Ennek így nem sok értelme van. 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr931653851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

üdv!
valahol értehőek az autósok. szemlátomást ott élnek, ahová parkolnak. dolguk van ott. ráadásul pár éve még szabad volt nekik - épp az ő igényeik alapján - amit most nem. a teljes blokk erőszakos fenntartása igazán nem is indokolt. éjjel 3 és reggel 8 között pl. miért ne lehetne áthaladni az utcán? ennyire ne legyenek már finnyások a helyi divatlakók. mindenhonnan nem érdemes kitiltani a kocsikat. visszájára fordulhat a dugó, csak épp másutt. miért jó ez? ja mert így egyeseknek jobban megy a bolt?! hát erősen kétesélyes buli ez!

_szerintem_

az utcát poedig becsületes önkormányzat akkor merné újra átépíteni, ha másra már kétszer elköltött mindent és még úgy is maradt neki fölösleges forrása. de ez a nyóckerben sem hiszem, hogy fennál.
Mit takarhat az vajon, Városjáró, hogy 'helyi divatlakó'? Ezen tűnődöm:)
@mindenthallok: tuttamám, hogy ráharap valaki erre a fogalomra. :) nyelvújítás rulez! divatlakó archetipusa 30-40 közötti felsőfokú humán végzettségű férfi, aki 1-5 éve jött a környékre lakni, kamaszkori részegedési emlékein felbuzdulva bulizónává álmodva a Palotanegyedet.
:D
Felveszem a szleng szótáramba...
Éljen a Leonardo pizza!
A minap ettem ott egy nagyon finom pizzát. + a pincér hölgy is nagyon közvetlen, és jófej.
divatlakódodást nevezik a szociológusok dzsentrifikációnak (fiatal értelmiségiek beköltözése a vidékre/agglomerációba/máshova távozottak által részben megüresedett belvárosi negyedekbe).

sajnos ez a folyamat túl lassú a palotanegyedben, a "divatlakók" kívánatos aránya nagyon is alacsony, a kutyaszaratós proli arcok vannak sajnos túlsúlyban.

a divatalkó az a réteg, aki a várost várossá teszi: étterembe és kávézóba jár, igényli környezetében az esztétikát és a kultúrát. tévét nézni, kutyát szaratni, parkolni rengetek lakónegyedben lehet budapesten, így kivánatos lenne ez a fajta lakosságcserélődés. szerintem.
@Bitter Brunó | Next Wave: nincs is velük baj, ha tartják az arányokat, ha nem reprezentálják túl magukat. itt mintha ezt tennék.
városjárónak van igaza, már túl sok divatlakó van a Palotanegyedben. Megfigyeltétek, hogy a kutyaszar és a hányás forditott arányt mutat. Sokkal kevesebb kutyaszar van mint 10 éve volt és sokkal több hányás...divatlakó csak átmenetileg használja a negyedet, nem érzi otthonának és nem is törödik vele, nem kötödik hozzá.

Visszatérve a témához, engem sokkal jobban bosszant, hogy a megfordított forgalmú utcákban egyre többen közlekednek a menetiránnyal szemben (nemcsak biciklisták!) Egyik este 3 kocsival is találkoztam, a Bródyban, a Szenkirályiban és a Guti téren.
mielőtt félreértené bárki, nem vallási célzattal írtam az előbbit.
Ezen a környéken évtizedek óta lehetett autóval haladni. Aztán örültünk, amikor ún. csökkentett forgalmú sétálóutca lett. De az, hogy teljesen le van zárva, ismerve a környéket, teljesen elfogadhatatlan. Az a trend lassan befejeződhetne, hogy csak és kizárólag sétálóutcát építünk, mintha annyian sétálnának és az ott lakók 100ai, ezrei nem tudnak autóval a házukig eljutni.
Egy divatlakó is költözik pl.
Ha már a szerintemnél tartunk, ez a város nem arról szól, hogy a teljes belvárosi területen turisták ezrei sétálnak...
nem is fog arról szólni.
Talán nem kellet volna oda sétáló utcát csinálni. Az utca elsősorban közlekedésre való, ahhol nem zavarja a forgalmat lehet sétálóutcát csinálni, de itt ez láthtóan nem áll fenn, nyilván ezért használják tömegesen az autósok.
Mondom ezt úgy hogy én megfelelő engedély birtokában bármelyik ilyenre (is) behajthatok.
a Bródy pedig mióta autóforgalom volt rajta, egyirányú volt, ezt 1-2 éve megfordították. Fasza.
Az egész környék közlekedését megbolygatták, régi kerülőútvonalakat nem lehet használni, csak azért, hogy egy utcában sétálni lehessen.

Ne lepődjünk meg azon, ha szembejönnek.
Tényleg, mi a fasznak kell mindent megváltoztatni, ami már bevált? ez valami kényszer?
@nickelbolha: Mi az, hogy bevált? Kinek?

Eleve az, hogy kerülőútvonal, nem egy normális dolog. Akinek nincs itt dolga autóval, az ne jöjjön be. Ez minden normális európai városban így van.

Csak azért, hogy sétálni lehessen? Mert az valami luxus, vagy mi? Szerintem se a turistáknak építsünk sétálóutcát (bár valójában ez történik, mert akkor lesz több bevétele az önkormányzatnak..), hanem azért, hogy pl. kisgyerekkel is le lehessen menni az utcára játszani anélkül, hogy veszélyben lenne (és nem csak a játszótér-gettókba). Akkor talán a kisgyerekesek is ideköltöznének, és nem csak nyugdíjasok meg egyetemisták laknának ott. Attól lesz normális egy hely.

A Krúdy lezárt szakasza amúgy kb. 60m, ezt mindenki kibírja (a többi utcánál meg vegyes forgalom lesz). Mindkét oldalról megközelíthető autóval, és jó időben nagyon sokan élvezték, hogy nincsenek az út szélére szorítva. Valószínűleg többen, mint ahányan autóval mentek volna arra, merthogy autóból annyi nem férne ott el, mint ahány gyalogos volt.
Bocs de megkérdezem. Amikor ezeket az utcákat sétálóutcává alakították bárkinek is eszébe jutott hogy az ott lévő üzleteket el kell látni???
@MP: A Váci utcában nincs egy üzlet sem, ugye? És a Krúdyban valahogy mégis ellátják az üzleteket, pedig valószínűleg nagyobb a forgalmuk, mint a sétálósítás előtt, hiszen többen sétálnak erre..

Hajnali behajtás engedélyezése [nem tudom, hogy itt létezik-e, gyakorlatban biztos bejönnek], kézikocsi, ilyesmi. Mint bárhol a világon. Nem olyan bonyolult.
@MP: persze, ki is van alakítva rakodóhely. igaz, kicsit kézikocsizni kell, de ennyi belefér a szállítóknak, boltosoknak. Mentő, tűzoltó meg be tud menni, nyáron volt is ilyen eset.
Ha valaki költözik - ami nem túl sűrűn fordul elő, mi, magyarok nem vagyunk mobilisak - akkor meg kérni kell egy engedélyt, és mehet a kocsi. Be.

@nickelbolha: a környéken lakók mannyire örülnek annak, hogy nem tudnak szellőztetni? Nézd meg, amikor a kis utcákban állnak(!!!) a dugóban az autók, és csak tolják a füstöt a levegőbe, ott nem is nagyon jár senki gyalog. A város az ott lakóké, nem az autó(so)ké. Ezen a szakaszon nyáron tele volt az utca, mindenki örült a kocsimentes területnek.
Élhetőbbé kell tenni ezt a várost, és ha ennek az az ára, hogy a kocsikat szorítsuk ki, akkor tegyük azt, mert mindenkinek jobb lesz - hosszútávon.
@zsoci:
"utca elsősorban közlekedésre való"
Miért, a gyalogos nem közlekedik? Vagy úgy gondoltad, hogy AUTÓközlekedésre? Mert akkor nincs igazad szerintem.
@nickelbolha: "mi a fasznak kell mindent megváltoztatni, ami már bevált? ez valami kényszer? "

Én sem értem, minek kellett lecserélni a jól bevált gőzösöket villanymozdonyra, meg a szintén jól bevált 56 kilobites modemeket fiber powerre meg egyéb baromságokra.
A Kerékagyon és más bringás témájú blogbejegyzéseknél szokták kommentelni a vécére is autóval járók, hogy aki bringázni akar, menjen ki az erdőbe.

Én ugyanezt mondom nekik: a belváros nem arra való, hogy parkoló és dugóban veszteglő autókkal legyen tele. Aki kocsikázni akar, menjen ki a Hungaroringre, vagy a Pártunk és Kormányunk által épített autópályák valamelyikére :)
Ha a sok köcsög proli nem kocsival járna még szarni is, akkor nem lenne probléma.
Én szeretném az üllői utat és a körutat sétáló utcává tenni:D
Hát én itt lakom. 36 éve. a Kisebb oda-vissza költözéseket leszámítva. Nem a Krúdy-ban, hanem a Pál u-ban. Először is a kutyaszar mennyisége nem csökkent. Talán a Krúdyban igen, de a környéken tuti nőtt, mivel sétálóba szaratni a fifit mégiscsak nagyobb gyökérség, mint a környező nem sétálókba. Láttam az utcát amikor még nem volt sétáló és fordított volt a forgalom és most is. Tény, hogy autóval kicsit macerás arrafelé az élet, de a Mikszáth Kálmán tér/Krúdy Gyula utca olyan, hogy ott van iskola, orvosi rendelők, A Fővárosi Szabó Ervin könyvtár, egy ugrás a Nemzeti Múzeum. Remek a közlekedése. Van metró, busz és villamos.
Nekem is vannak gyerekeim, van autóm is. Ha sétáló utcává alakítanák azt az utcát, ahol 30x éve élek, elköltöznék. Átadnám a helyem azoknak, akiknek nem kell az autó, élvezik a nyüzsgést, és nyilván visszajárnék sétálni :)
Kibicnek semmi sem drága alapon. Szerintem jó így a környék, de csak mert pár utcával távolabbról nézem.
@Stormbird: Szerintem meg a parlamentet lehessen csak villamossal, busszal és biciklivel megközelíteni. Utána tárgyalhatunk.
Kellenek a sétáló utcák, csak fontos azok aránya és megközelíthetősége is. Én a szórákozáson kívül gyakran dolgoznék is ilyen helyeken, csak vagy nem megközelíthető, vagy km-es körzetben egyetlen parkolóhely, ha mégis azért meg kell küzdeni a boltossal aki egész nap "árut vár", így neki foglalnia kell azt az 1-2 szabad helyet... stb.
@Este: teljesen egyetértünk:)
Én 12. kerületi vagyok, Pokorni ide is akart sétálóutcát csináltatni, amivel az egész kerület közlekedését, nyugalmát tönkretette volna, de a kerületi civil szervezódés megakadályozta, szerencsére..Rogán az 5.-ben rombol..már jó pár helyi lakos haragszik rá..szóval jó látni, hogy az embereknek kezd elege lenni az értelmetlen sétálóutcákból..
Tényleg jó lenne ha nyugodtan lehetne sétálni a lezárt szakszon, de az az igazság, hogy amikor jó idő van kitelepülnek a teraszok és marad a Krúdy páratlan oldala a sétára megint, ahol a szűk járdán kerülgetjük a bicikliseket, a böröndőt húzót és a teliszatyrot cipelőt..gyereket kézenfogva vinni nem lehet, mert nem férünk el. A páros oldalon a rohangáló pincérek miatt alig lehet közlekedni. Tehát ez az egész nem arra volt jó, hogy az ott lakóknak legyen egy kis tere hanem, hogy a vedéglők nyugodtabban elférjenek. Én azt is megértem, hogy szükség és ahogy látom igény is van rájuk, de ott az üres Polláck, miért nem oda települnek. Ott nincsenek lakások nem lenne zavaró a késő esti zene-bona. Mert igaz, hogy innen kiszorították az autó forgalmat, de ablakot nyitni a zaj miatt nem lehet. Ahogy a környékbeli utcákban sem mert az autós forgalmat odaterelték. Lassan már az utca másik oldalára sem tudunk átmenni mert a Baross utcai lekanyarodási lehetőség még mindig nincs meg. Mint ahogy több forgalomszervezési feladatot sem hajtottak végre amelyek kellennének ahhoz, hogy tényleg csak az jöjjön be ezekbe a szűk utcákba akinek itt van dolga.
Nekem, mint itt lakónak úgy tűnik, hogy győzőtt egy koncepció ami szerint a városrészt a divatlakóknak és az egyetemistáknak szeretnék kialakítani. Az öregek, a gyerekesek meg menjenek máshova. A bevétel a vendéglátásból jön, a vendéglők pedig az egyetemistákból és a városlakókból élnek. Egyébként az V.ker úgyanezt csinálja, legalábbis ezt mondták amikor az OGYI-hoz szerettem volna behajtási engedélyt kérni.
@mosógépes: Pont ez az a környék, amelynek megközelítésére aztán tényleg nem lehet panasz. Megérteném, ha valami elhagyatott külvárosi utcát akarnának sétálóvá tenni mondjuk Kápmegyeren vagy Zuglóban, ahol a madár se jár, legfeljebb kilométeres séta után egy félóránként járó busz jelenti a közlekedést.

A sétálóutcára sem úgy kell gondolni, hogy ott csak ráérő egyetemisták sétálgatnak unalmas idejükben, munkába járásra is lehet használni őket. Én is a környéken dolgozom, és metróval hamarabb beérek Angyalföldről, mint ha órákig vadásznék parkolóhelyre (aztán ha találok, 3 nap alatt elkölthetem a BKV bérletem árát parkolásra). A Kálvinon leszállok a metróról, majd a Reviczky-Krúdy felé sétálok munkába, ami kicsit kerülő nekem de sokkal kulturáltabb és kellemesebb, mint ha teszem azt a szomszédos Baross utcán mennék, főleg nyáron.

Hány parkoló autó fér el hosszában a Reviczky-n, ha nem sétálóutca? Húsznál biztos hogy nem több, ellenben napi többszáz embernek jelent a mostani formájában igényesebb környezetet.
@nickelbolha: Igazad van, a jól bevált nyócadik kerületi gettófíling, a sötét, büdös, kutyaszaros és emberi közlekedésre alkalmatlan utcákkal teljesen jó volt, nem kell megváltoztatni és európai városi környezetet csinálni belőle. Nem értem a hülye magyarok miért nem tudnak örülni annak, ami tényleg szépen meg lett csinálva (azt most hagyjuk, hogy a Revicky-Krúdy-Ötpacsirta kereszteződésben a térburkolatból valamit kispóroltak és az összes kő kilazult, olyan volt mint az elvarázsolt kastélyban a billegő padló, majd fogták magukat és egy kb 2*3 méteres részen kicserélték egy tök másmilyen színű, formájú és méretű kőre - tehát messze nem tökéletes a dolog, de legalább van, és a réginél még így is ezerszer jobb)
A várostervezők (buzerálók), a sötétzöld környezetvédők elfelejtkeznek arról, hogy sétáló utca ide-oda, az ott lévő boltokat, éttermeket stb áruval is el kell látni, a szemetet, a hulladékot, a göngyöleget el kell szállítani, az elromlott vízvezetéket meg kell javítani, stb. Ehhez pedig többnyire autók kellenek, mert 1-2 tonnát, de még 100-200 kiló szerszámot, anyagot oda, meg el kell vinni.
Nem kellene esküdt ellenségnek tekinteni minden autót, és tűzzel-vassal üldözni minden autóst, autót. (még a láda söröket is autóval kell oda vinni.)
@nyekk: Szerettek erre hivatkozni, oszt a belváros mégis egész nap otthagyott, semmire nem használt _személy_autóval van tele.
@Este: én pontosan ezt tettem, bár koromat, szociológiai helyzetemet tekintve divatlakó voltam, elköltöztem az agglomerációba. A környéknek jót tett nagyon az átalakítás, de nekem megnehezítette az életem. Brúnóval is beszélgettünk erről többször, a lakóhelyet az életformához kell választani. Az én életemhez kell az autó, hát költöztem városon kívülre, saját házba. Cseppet sem bánom, pedig ízig-vérig városi ember vagyok és nagyon szerettem a krúdyban lakni. Fiatalként még jó volt, de a gyerekkel már nem annyira, amikor éjszaka a darshan zajára ébredt, amikor több sarokról kellett cipelni a pelenkát, ásványvizet stb. Jó a negyed, és lehet költözni, ha vkinek nem felel meg.
@zsoci: igazad van, tényleg sokkal fontosabb a régi kerülőút, hogy te néha nyerj 10 percet a dugóban, mint az, hogy az emberek normális, kulturált környezetben élhessenek. Én is ismertem, használtam ezeket a szökőutakat, de sokkal élhetőbb lett a környék a felújítás után. Emlékszem még, amikor pl. a Mikszáth halott tér volt, egymás hegyén-hátán parkoló autókkal. Most meg egy élettel teli, hangulatos hely. És persze, hogy az egyetemisták igényeit akarják kiszolgálni, tele a környék felsőoktatással. Károli egyetem, Pázmány jogi kar, zsidó egyetem, eü főiskola, színház- és filmművészeti, sote fogorvosi kar, plusz a kempelen központ és a központi szabó ervin. Ja meg persze a sote oktató klinikái. A negyedben megfordulók többsége egyetemista (meg középiskolás, piarista gimi, vörösmarty)
szerintem télen, mikor nincs kitelepülve a sok vendéglátós, simán engedni kéne az autósforgalmat. ott a szép nagy mikszáth tér, van elég hely a járókelőknek, plusz télen nincs is azért akkora sétálóutcát igénylő tömeg. nem tudom,h az útburkolat engedné e a folyamatos autós igénybevételt, de ha igen, akkor miért ne. aztán mondjuk március 21én lezárni és annyi volt.
a megfordított utcákról meg eddig nekem is csak rossz véleményem van, a szemben behajtást illetően. Legutóbb ma csapott el majdnem egy balfasz Golf aki jött ezerrel a másik irányból és meg félkómás hülye fejjel pont a szabályos irányba néztem csak ki...tudom, felelőtlen vagyok.
a divatlakókról meg annyit,h nem csak tőlük lesz város a város...a prolik akiket lenéznek sokan teszik a seggetek alá a dolgokat, nem kéne annyira lenézni őket.
@nyekk: az áruszállítók nem a sétálóutcák miatt, hanem az ott lakók autói miatt nem tudnak parkolni és rakodni. Még ott sincs szabad rakodóhely ahol mindkét oldalon meg lehet állni.
Rakodásra lehet engedélyezni a behajtást vagy kijelölni rakodóhelyeket (amit ellenőriznek, és ahol csak a rakodás idejére lehet megállni, tehát a bolttulaj bömösét is megbüntetik ha egész nap ott áll.)

Amíg egy épületben van 50 lakás és előtte 5 parkolóhely van addig nem fog mindenkinek parkolóhely jutni. parkolóházat meg ne közpénzből építsenek beállóhelyenként 2-5 m ft-ért, amíg sokan még lakást sem tudnak venni az állami támogatás hiánya miatt.

A belvárosnak megvannak az előnyei, minden közel van, 2 km-en belül munkahelyek tízezrei. De cserében nem lehet az utcán parkolni. Külvárosban lehet parkolni, de minden közintézmény, bank stb 5 km-en túl van.

Ezzel együtt az sem jó, ha nem marad mindkét oldalon legalább másfél méter járda a teraszok miatt.