Mióta átvette a kerékbilincselési feladatokat is a JKF, igyekeznek tájékoztatni a tisztelt nagyérdeműt a szabályokról. A legfontosabb kérdéseket megválaszolják, ami a bilincseléshez kapcsolódik - kár, hogy nem volt ott egy jogász, vagy legalább egy józan paraszti ésszel gondolkodó ember, akinek van némi szövegértési gyakorlata:
A megállás (és ezzel a várakozás) szabályait az 1/1975. (II.5.) KPM-BM Együttes rendelet 40.§. határozza meg. E szakasz (8) bekezdése a járdán történő megállás (és várakozás) részletszabályait mondja ki.
Ezek:
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
a.) A járdán történő megállást vagy a parkolóhely tábla - a kiegészítő táblával, vagy pedig útburkolati jel engedheti meg. Ez alól de csak ez alól az egyetlen részletszabály alól a mozgássérült igazolvánnyal rendelkező gépkocsi kivétel akkor, ha az igazolvány a gépkocsi első szélvédője mögött, jól látható helyen van elhelyezve.
Az útburkolati jel felfestésére, az Önkormányzat engedélye alapján az arra felhatalmazott szervezet jogosult. Mindez a terület közműtérképén szerepel.
b.) Ez a jogszabály azokat a járműveket zárja ki a járdán megállás lehetőségéből, amelyeknek szélessége az átlagos személygépkocsiét meghaladja.
c.) E pont megtiltja a 3 m-nél keskenyebb járdán törtnénő megállást, mert ott a jármű által szabadon hagyható szélesség kevesebb, mint 1,5 m.
d.) A járdán egyáltalán nem állhatnak meg azok a járművek, amelyeknek bármelyik tengelyén mért tömege az 1 tonnát meghaladja.
E szabály eleve kizárja a tehergépkocsikat a járdán megállás lehetőségéből.
Ez a négy feltétel, ún. kognitív feltétel. Ez azt jelenti, hogy mind a négynek egyszerre kell teljesülnie ahhoz, hogy a megállás, és így a várakozás szabályosan történjék.
A mozgáskorlátozott akkor is megállhat a járdán, ha azt sem jelzőtábla, sem útburkolati jel nem engedélyezi ugyan, de a másik három feltétel azért teljesül.
KRESZ 40.§.(9):
A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével és a betegszállító gépjármű a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.(Kékítés tőlem)
Elsőre vitzes, de aztán ha belegondolsz, ez egy Hivatal, hivatalos tájékoztatás, a jogban járatlan embernek magyarázza el a szabályokat - így. Nem csodálkozom, ha nem tudják ellátni a feladatukat rendesen, ilyen jogértelmezéssel...
Szánalmas.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nekem azt mondták a nem túl segítőkész parkolóőrök,h a padkára állást még nem szokták büntetni, igaz,h te egy kicsit belógsz, de a 1,5 méter még így is megvan. Úgyhogy valszeg téged a kvóta miatt büntettek...
Meg kell nézni a cetlit, azon rajta van, melyik paragrafus melyik bekezdése alapján szabnak ki bírságot.
Ahogy nézem a képet, az egész sort meg lehet büntetni...
A fiamat volt, hogy 12 óra alatt 2x büntették meg, mert nem hitték el, hogy este 10 és reggel 9 között nem mozgott a kocsival (minkét cédula rajta volt a kocsin).
Más: szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy a Rökk Sz. utcában a postánál kicserélték a kiegészítő táblát és 16 óra helyet 19:30-ig tilos várakozni...Mivel itt előfordul, hogy 07:55-kor itt állnak és várnak, hogy ki billincselhetnek le mert 08:00-ig nem megy el (látom az ablakomból) vigyázni kell, nehogy 2 perccel elöbb parkolj le.
Nagy baj lenne ha egyszer a gyalogosok, biciklisták is kapnának rendszámot, aztán záporoznának a csekkek, a térfigyelő kamerák felvételei következtében. De még megérhetjük.
Egyébként nem pártolom a szabálytalan autósokat, csak azzal van tele a hócipőm, hogy zéró tolarenciát látok az apró senkit nem zavaró szabálytalanságok (pl. EyeMaster esete)alkalmával, de ugyanakkor szabadon garázdálkodhatnak a másodiknak-harmadiknak megálló kigyurt BMW-ek, a forgalmat feltartva, vagy szabadon száguldoznak bömbölve a hangfrekvenciás elven működő járgányok, a többi erőszakos szuper vezetőről nem is beszélve.
Hiába a hatóságok élete is egyszerűbb a könnyebb ellenállást keresve.
Utolsó kommentek