A Szabó Ervin tér, Reviczky és Ötpacsirta utcák silány minőségű burkolata lassan-lassan kijavításra kerül. A magas sarkú cipők veszélyére figyelmeztető matricák talán segítettek kicsit, és a mélyebb gödröket kipótolták.
Ilyen volt tavasszal:
Ilyen lett nyár végére:
Ahol hiányzott a térkő, szépen kiöntötték betonnal. Nem mondom, praktikus, nincs ott egy pár gödör, nem kell kerülgetni - az meg egy másik kérdés, hogy mennyire néz ki jól.
Vajon mi tartott ennyi ideig? Tudom, nincs pénz az elmúlt évek rossz gazdálkodása miatt, na de akkor is sikerült ezt így megoldani.
Motoszkál bennem a kisördög: ha a többi törött követ is kiszedjük, és szép sorba rakjuk a fal mellé, azokat a gödröket is kijavítják kipótolják betonnal??
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
- Csak drága kézimunkával lehet lerakni.
- Illesztés mindig problémás, gyerekkocsival vagy női cipővel alig lehet járni rajta.
- A későbbi karbantartás is nehezebb.
Mitől lenne esztétikusabb egy eleve csálén álló térkő mint egy sima beton/aszfalt? Kidobott pénz csak.
www.szeretgom.hu/content/62009-igy-ganyol-a-zoldut-kft
Környezetvédelmi adót kelleni kivetni a térkőre, máris kevesebbet raknának le belőle.
Mindenesetre szebb is lehet, mint az aszfalt.
a térkővel több baj is van:
1) mi magyarok nem tudjuk normálisan lerakni.
2) ha mégis, két hónapra rá fel kell szedni valami másért, és aki újra lerakja, az már tényleg nem fogja tudni.
3) lassan az EU is rájön, hogy jó ötlet volt térkőgyárat létesíteni és a térkövezésre elszórni az uniós támogatást, de már nem működik (eddig sem, persze). úgyhogy mivel nem lesz több térkő-zseton, az összes viakolor szét fog rohadni, és öt-tíz múlva minden, egykor letérkövezett közterületet leaszfaltozunk.
Azok pedig ne reklamáljanak, akik ötször is Demszkyre szavaztak :D
Előnyei a nálunk favorizált aszfalttal szemben:
- Részben vízáteresztő, szemben a teljesen vízzáró aszfalttal. Ez segít az esők utáni vízelvezetésben.
- Hőálló. Nyáron sem nyomódik bele a padok, reklámtáblák stb. lába.
- A teljes anyag + lerakás költsége nem magasabb az aszfaltnál; csak a köztudat gondolja az igénytelen aszfaltot olcsóbbnak is.
- A térkő nem nyeli el a napfény akkora részét, mint az aszfalt, azaz nyáron kevésbé alakul ki belvárosi hőség.
- Esztétikusabb.
@Atti_7007: Mert nálunk mindent flexelnek. A térköveket lehet ám méretre hasítani is. Kellő hozzáértéssel megfelelő pontossággal.
Nyugaton sem tudjak rendesen lerakni!!
A nagy EU-s epuletek kornyeken ugyanolyan katasztrofalis a helyzet mint otthon a 8 kerben...
De miert is lenne jobb?
Szerintetek itt a "nyugaton" ki rakja le ezeket?
A szakkepzett echte "Belga" melos?
Pierre? vagy Hans?
No persze amlodoztak ti onnet a 8 kerbol..
Nos itt a marrokoi, torok, kurd vagy esetlek lengyel talan magyara a 8 kerbol rakja a terkoveket...
Szoval ugyanolyan szar-fos a helyzet :):):)
tovabbi szepnapot :)
ne mondd, Tarlos alatt hirtelen megjon a szocialista munkaerkolcs, es a melos rendesen fogja letenni, meg nem lopja ki belole az alapot? es meg milyen szepeket almodsz?
Normális kivitelezőket, normális szerződéseket, kisebb korrupciót, nagyobb tisztaságot és rendet álmodom. Azokat, amikre sem a szocik sem a szedeszesek nem voltak képesek. A maradék szavazóik pedig őket védik. Így hogy változzon meg bármi is, ha úgy állsz hozzá, hogy úgyse meg azok se, ezért a régi bandára szavazol, vagy el sem mész?
Nekem mások a tapasztalataim. Nézzétek meg ezeket a képeket:
www.architekturforum.net/viewtopic.php?f=31&t=2011&sid=b978e5b322d42e0d20603555a997bbc8&start=24
Saját szememmel láttam, hogy ezt lehet komolyan is venni.
Ha meg a kivitelezőnek szerencséje van, akkor kibírja azt az 1-2 évet, amíg garanciális kötelezettsége van. Ennyi a térkő hibája.
Ja mé egy: kerékpárutat már ne ebből építsünk, mert ráz. Az maradjon akár szinezett beton, vagy aszfalt.
A minőség olyan, amilyenre megcsinálják, erről nem vitatkoznék, mert aszfaltot és követ is lehet jól és rosszul is csinálni.
Hat a kepeken tenyleg jolnezki :)
en is szeretem es jobban preferalom mint a beton+aszfalt combot :)
Csak HAT...
Napi tobb kilometert gyalogolok ilyen "terkoves" jardakon "Nyugaton".
Nos nem a kiemelt szep tereken.
Hanem a snasz gyalogjardan.
Nagyon ovatosan kell lepdelni!!
Foleg eso utan!!!
mozognak, billegnek, hianyossak, el vannak torve... stb stb..
Szoval linkoci-lusta disznokbol itt is van boven:):):)
Az aszfalt majdnem teljesen újrahasznosítható, nem mintha szimpatikusabb lenne.
A képeken egyébként szerintem ráadásul méregdrága természetes kő burkolat van, nem beton. Egyértelműen rossz minőségű a kivitelezés persze!!!!
Már az is kritika, hogyan lazulhat ki egy járólap hetek alatt.
De mitől törik darabokra???
Vagy:
Anno megcsinálták az Andrássy utat és a BartókBélát is macskakővel.
Felszedték őket, szerintem a BB-sből késült a kerületben több buszmegálló is.
Kérdésem a következő lenne:
HA eredetileg szoros illesztéssel tették le őket és a hézagot bitumennel öntötték ki, AKKOR ki gondolta azt, hogy a buszmegállóba jólesz 2 centis, homokkal kitöltött hézaggal is?
Vagy az a bazaltkő, ami kibírt a BB-n 100 évet mitől tört darabokra néhány hónap alatt a nyóckerben? (és a többiben is, ahova jutott?)
Utolsó kommentek