Bár nincs még pontos információ a most zajló Mária utcai átalakításról, azért a tavaly lezárt Krúdy Gyula utca működik. Autóval nem lehet behajtani, hiszen gyalogos-kerékpáros övezet, ki is van téve a tábla, másik oldalán pedig virágládák akadályozzák meg a behajtást. Előbbinek semmi, utóbbinak van hatása. A hideg miatt most nincsenek kitelepült teraszok, így az autósok bátran behajtanak.
Kamera pont ezen a sarkon van, tehát a figyelők láthatják, bírságolni mégsem láttam senkit, sosem. Pedig járok arra elég gyakran.
Eredetileg úgy lett kilakítva, hogy a dézsás fák közé beférjen két autó. Most is így tesznek, ezt a részét betartják, úgy állnak be, hogy beférjen egy esetleges második is. Kár, hogy be sem hajthatnának...
Ennek így nem sok értelme van.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
valahol értehőek az autósok. szemlátomást ott élnek, ahová parkolnak. dolguk van ott. ráadásul pár éve még szabad volt nekik - épp az ő igényeik alapján - amit most nem. a teljes blokk erőszakos fenntartása igazán nem is indokolt. éjjel 3 és reggel 8 között pl. miért ne lehetne áthaladni az utcán? ennyire ne legyenek már finnyások a helyi divatlakók. mindenhonnan nem érdemes kitiltani a kocsikat. visszájára fordulhat a dugó, csak épp másutt. miért jó ez? ja mert így egyeseknek jobban megy a bolt?! hát erősen kétesélyes buli ez!
_szerintem_
az utcát poedig becsületes önkormányzat akkor merné újra átépíteni, ha másra már kétszer elköltött mindent és még úgy is maradt neki fölösleges forrása. de ez a nyóckerben sem hiszem, hogy fennál.
Felveszem a szleng szótáramba...
Éljen a Leonardo pizza!
A minap ettem ott egy nagyon finom pizzát. + a pincér hölgy is nagyon közvetlen, és jófej.
sajnos ez a folyamat túl lassú a palotanegyedben, a "divatlakók" kívánatos aránya nagyon is alacsony, a kutyaszaratós proli arcok vannak sajnos túlsúlyban.
a divatalkó az a réteg, aki a várost várossá teszi: étterembe és kávézóba jár, igényli környezetében az esztétikát és a kultúrát. tévét nézni, kutyát szaratni, parkolni rengetek lakónegyedben lehet budapesten, így kivánatos lenne ez a fajta lakosságcserélődés. szerintem.
Visszatérve a témához, engem sokkal jobban bosszant, hogy a megfordított forgalmú utcákban egyre többen közlekednek a menetiránnyal szemben (nemcsak biciklisták!) Egyik este 3 kocsival is találkoztam, a Bródyban, a Szenkirályiban és a Guti téren.
Egy divatlakó is költözik pl.
Ha már a szerintemnél tartunk, ez a város nem arról szól, hogy a teljes belvárosi területen turisták ezrei sétálnak...
nem is fog arról szólni.
Mondom ezt úgy hogy én megfelelő engedély birtokában bármelyik ilyenre (is) behajthatok.
Az egész környék közlekedését megbolygatták, régi kerülőútvonalakat nem lehet használni, csak azért, hogy egy utcában sétálni lehessen.
Ne lepődjünk meg azon, ha szembejönnek.
Tényleg, mi a fasznak kell mindent megváltoztatni, ami már bevált? ez valami kényszer?
Eleve az, hogy kerülőútvonal, nem egy normális dolog. Akinek nincs itt dolga autóval, az ne jöjjön be. Ez minden normális európai városban így van.
Csak azért, hogy sétálni lehessen? Mert az valami luxus, vagy mi? Szerintem se a turistáknak építsünk sétálóutcát (bár valójában ez történik, mert akkor lesz több bevétele az önkormányzatnak..), hanem azért, hogy pl. kisgyerekkel is le lehessen menni az utcára játszani anélkül, hogy veszélyben lenne (és nem csak a játszótér-gettókba). Akkor talán a kisgyerekesek is ideköltöznének, és nem csak nyugdíjasok meg egyetemisták laknának ott. Attól lesz normális egy hely.
A Krúdy lezárt szakasza amúgy kb. 60m, ezt mindenki kibírja (a többi utcánál meg vegyes forgalom lesz). Mindkét oldalról megközelíthető autóval, és jó időben nagyon sokan élvezték, hogy nincsenek az út szélére szorítva. Valószínűleg többen, mint ahányan autóval mentek volna arra, merthogy autóból annyi nem férne ott el, mint ahány gyalogos volt.
Hajnali behajtás engedélyezése [nem tudom, hogy itt létezik-e, gyakorlatban biztos bejönnek], kézikocsi, ilyesmi. Mint bárhol a világon. Nem olyan bonyolult.
Ha valaki költözik - ami nem túl sűrűn fordul elő, mi, magyarok nem vagyunk mobilisak - akkor meg kérni kell egy engedélyt, és mehet a kocsi. Be.
@nickelbolha: a környéken lakók mannyire örülnek annak, hogy nem tudnak szellőztetni? Nézd meg, amikor a kis utcákban állnak(!!!) a dugóban az autók, és csak tolják a füstöt a levegőbe, ott nem is nagyon jár senki gyalog. A város az ott lakóké, nem az autó(so)ké. Ezen a szakaszon nyáron tele volt az utca, mindenki örült a kocsimentes területnek.
Élhetőbbé kell tenni ezt a várost, és ha ennek az az ára, hogy a kocsikat szorítsuk ki, akkor tegyük azt, mert mindenkinek jobb lesz - hosszútávon.
"utca elsősorban közlekedésre való"
Miért, a gyalogos nem közlekedik? Vagy úgy gondoltad, hogy AUTÓközlekedésre? Mert akkor nincs igazad szerintem.
Én sem értem, minek kellett lecserélni a jól bevált gőzösöket villanymozdonyra, meg a szintén jól bevált 56 kilobites modemeket fiber powerre meg egyéb baromságokra.
Én ugyanezt mondom nekik: a belváros nem arra való, hogy parkoló és dugóban veszteglő autókkal legyen tele. Aki kocsikázni akar, menjen ki a Hungaroringre, vagy a Pártunk és Kormányunk által épített autópályák valamelyikére :)
Nekem is vannak gyerekeim, van autóm is. Ha sétáló utcává alakítanák azt az utcát, ahol 30x éve élek, elköltöznék. Átadnám a helyem azoknak, akiknek nem kell az autó, élvezik a nyüzsgést, és nyilván visszajárnék sétálni :)
Kibicnek semmi sem drága alapon. Szerintem jó így a környék, de csak mert pár utcával távolabbról nézem.
Én 12. kerületi vagyok, Pokorni ide is akart sétálóutcát csináltatni, amivel az egész kerület közlekedését, nyugalmát tönkretette volna, de a kerületi civil szervezódés megakadályozta, szerencsére..Rogán az 5.-ben rombol..már jó pár helyi lakos haragszik rá..szóval jó látni, hogy az embereknek kezd elege lenni az értelmetlen sétálóutcákból..
Nekem, mint itt lakónak úgy tűnik, hogy győzőtt egy koncepció ami szerint a városrészt a divatlakóknak és az egyetemistáknak szeretnék kialakítani. Az öregek, a gyerekesek meg menjenek máshova. A bevétel a vendéglátásból jön, a vendéglők pedig az egyetemistákból és a városlakókból élnek. Egyébként az V.ker úgyanezt csinálja, legalábbis ezt mondták amikor az OGYI-hoz szerettem volna behajtási engedélyt kérni.
A sétálóutcára sem úgy kell gondolni, hogy ott csak ráérő egyetemisták sétálgatnak unalmas idejükben, munkába járásra is lehet használni őket. Én is a környéken dolgozom, és metróval hamarabb beérek Angyalföldről, mint ha órákig vadásznék parkolóhelyre (aztán ha találok, 3 nap alatt elkölthetem a BKV bérletem árát parkolásra). A Kálvinon leszállok a metróról, majd a Reviczky-Krúdy felé sétálok munkába, ami kicsit kerülő nekem de sokkal kulturáltabb és kellemesebb, mint ha teszem azt a szomszédos Baross utcán mennék, főleg nyáron.
Hány parkoló autó fér el hosszában a Reviczky-n, ha nem sétálóutca? Húsznál biztos hogy nem több, ellenben napi többszáz embernek jelent a mostani formájában igényesebb környezetet.
Nem kellene esküdt ellenségnek tekinteni minden autót, és tűzzel-vassal üldözni minden autóst, autót. (még a láda söröket is autóval kell oda vinni.)
a megfordított utcákról meg eddig nekem is csak rossz véleményem van, a szemben behajtást illetően. Legutóbb ma csapott el majdnem egy balfasz Golf aki jött ezerrel a másik irányból és meg félkómás hülye fejjel pont a szabályos irányba néztem csak ki...tudom, felelőtlen vagyok.
a divatlakókról meg annyit,h nem csak tőlük lesz város a város...a prolik akiket lenéznek sokan teszik a seggetek alá a dolgokat, nem kéne annyira lenézni őket.
Rakodásra lehet engedélyezni a behajtást vagy kijelölni rakodóhelyeket (amit ellenőriznek, és ahol csak a rakodás idejére lehet megállni, tehát a bolttulaj bömösét is megbüntetik ha egész nap ott áll.)
Amíg egy épületben van 50 lakás és előtte 5 parkolóhely van addig nem fog mindenkinek parkolóhely jutni. parkolóházat meg ne közpénzből építsenek beállóhelyenként 2-5 m ft-ért, amíg sokan még lakást sem tudnak venni az állami támogatás hiánya miatt.
A belvárosnak megvannak az előnyei, minden közel van, 2 km-en belül munkahelyek tízezrei. De cserében nem lehet az utcán parkolni. Külvárosban lehet parkolni, de minden közintézmény, bank stb 5 km-en túl van.
Ezzel együtt az sem jó, ha nem marad mindkét oldalon legalább másfél méter járda a teraszok miatt.
Utolsó kommentek