Hihetetlen, de a képviselő testület nyugdíjazta a jegyző asszonyt. A legutóbbi, rendkívüli ülésen úgy tűnik, végre sikerült eltakarítani az öreglányt. Vicces, hogy erről nem az önkormányzat oldaláról értesülhetünk, hiszen ott még nincs fent az egy hete tartott ülés - ezért is a jegyző felel - de a szomszéd bloggert értesítette levélben az ex-szoci képviselő:
Tisztelt "vajdapeterutca"!
Lehet, hogy még nem értesült róla, ezért tájékoztatom: a képviselőtestület augusztus 31-i hatállyal "nyugdíjazta" dr. Xantus Judit jegyzőasszonyt. Nyolc hónapos felmondási ideje alatt a munkavégzés alól felmentette. A képviselőtestület július 14-i ülésén részt vevő képviselők az előterjesztést egyhangúlag megszavazták (én nem voltam jelen!).
Üdvözlettel, Hárs G.
Kis utánkérdezéssel kiderült, nem kívánja az önkormányzat felelősségre vonni, hiszen minden hájjal megkent öreg róka a jegyző asszony - egyszer már visszaperelte magát, súlyos tíz milliókat kellett kifizetni akkor. Most csak erőből nyugdíjazták, ez gyorsabb és olcsóbb - egyelőre. Kicsit csalódott vagyok én is, de ezt a lépést régóta várjuk már.
Optimista lényem azt súgja, hogy az új jegyző majd egy kis rendet teremt - illetve nemsokára új testület is lesz; hátha jobban mennek majd a dolgaink.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A korabeli híradásokból ítélve, a jegyző előző felmentését általánosságokkal indokolták, konkrét kifogásokat nem tudtak vagy nem akartak megnevezni, ezt persze hogy nem fogadta el a bíróság. Az önkormányzat akkori (?) működésére jellemző, hogy a polgármester első helyetteséről azt mondták, fogalma sincs az apparátus által aláírásra elé tett ügyekről, és hogy ez nem is lehet máshogy.
Az elmúlt években jelentősen megnőtt az önkormányzatok működése iránti érdeklődés, és a törvények hatására bárki jobban tájékozódhat róluk, mint korábban. A hivatal működése nagyon megbízhatatlan, a jegyző pedig konkrét jogsértéseket követ el, ezt mindenki tudhatja, aki figyelmesen követi az önkormányzat eseményeit. Egyes ügyekben ez hátrányára, más ügyekben talán inkább előnyére lehet a befolyásos szereplőknek, ráadásul a döntéshozók nem győznek meg arról, hogy fontos kérdésekben egy irányba húznak.
Az egyik leginkább dokumentált ügyben például Xantus Judit olyan szerződést ellenjegyzett, melyre - a közölt adatokból nekem úgy tűnik - nem volt fedezet. Az aláíró az akkori ügyvezető polgármester volt. Majd egy későbbi döntésre hivatkoztak, melyet konkrétumok nélküli, hiányos előterjesztés alapján, vita és kérdés nélkül szavazott meg a jelenlegi polgármester vezette többségi képviselőcsoport, és a kisebbségben lévő képviselők sem kifogásolták. Konkrét ügyeket nehezen firtat az, akinek magának vagy a stábjának kétségeket támasztó ügyei vannak, és ezzel nyilván mindvégig tisztában volt a jegyző is.
Az egyik közös cél lehetne, mely alkalmas az önkormányzati képviselők, az apparátus, az ügyfelek összekötésére, hogy körültekintő és alaposan megindokolt döntéseket hoznak, melyeket következetesen betartatnak másokkal és magukkal. Ennek azonban vannak feltételei, például az összes vezető elkötelezettsége, a jegyző munkájának közös támogatása, az ügyfelek észrevételeinek rögzítése, mérlegelése, visszajelzése. Ellenben ha közelmúlt eseményeit konkrét kritikával csak kívülről illetik (sőt a rendőrséget ellenérdekű félként állítják be), ha tabu ügyek és emberek maradnak, ha a törvényes és hatékony hivatal megszervezésében egyedül hagyják a jegyzőt, akkor az ügyfelek, a képviselők, az apparátus aligha fogják elhinni, hogy a változtatás sokkal több mint kommunikációs fogás.
Utolsó kommentek