Vagyis a Magyar Kerékpárosklub Belvárosi szekciója - ide tartozik ugyanis a kerületünk. Tavaly már volt egy bemutatkozó találkozás a Hivatalban, de azóta volt egy polgármester váltás, na meg változott a KRESZ is - és nem utolsó sorban az új polgi választási programjában is szerepel kerékpáros tárolók telepítése a kerületben. Mindezek aprópóján bejelentkeztek Kocsi Mátéhoz bemutatni pár dolgot, és felajánlani a szakmai segítségüket.
László János - az MK elnöke - vezette csapat prezentációk segítségével mutatta be, mit is képviselnek; aztán a közlekedés átalakítását mutatták, statisztikákkal, grafikonokkal, szakmai ábrákkal - amivel nem fárasztanám a laikusokat - majd a végén a helyi problémák bemutatása. Ez viszont már ide tartozik!
Az önkormányzat részéről az építési hatóság, a vagyonkezelő vezetője, az ifjúsági és sport-felelős tanácsnok valamint a polgármester volt jelen. Kérdeztek is, vitáztak is, a végén azért találkozott az álláspont ismét: tárolók kellenek első körben. Az MK-Belvár már tavaly elkezdte felmérni a helyeket, hová is lenne jó telepíteni, térképen - viszont az biztosnak látszik, hogy nem fog tudni mindenhová rakni az önkormányzat. Felmerült a megközelíthetés is - hiszen ha van tároló, de nehéz odajutni, nem fogják használni - , amit lehetne forgalom-technikai eszközökkel könnyíteni, pl. az egyirányú utcákba engedélyezni a forgalommal szembe a kerékpáros behajtást. Megoldható, csak kellene minimum 3,5-3,75 méter forgalmi sáv, és némi festék, piktogramokra.
A találkozó nagy reményekkel zárult: a hivatal örül, hogy nem neki kell felmérni, hová rakjanak tárolókat, mi, bringások meg annak, hogy lesznek. A fejlődés megállíthatatlan! -hogy hurrá-optimizmusom is megosszam veletek. :) Ígéretet tettek arra is,hogy a további útépítési, felújítási munkáknál már figyelembe veszik a bringások igényeit is. Kezdhetnék azzal, hogy a Polgármesteri Hivatal őrző-védőit kioktatják, a bringás nem ellenség, ha nincs tároló a Hivatal előtt, akkor hadd kösse oda a drótszamarat, ahová tudja...
Szóval, itt a térkép, amit még azért pontosítani kellene - de itt a tavasz, egyre többen veszik elő a bringákat, és használják - ismét csak kérek minden kedves kerületi bringást, adja ötletét a tárolók telepítéséhez.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nyilván csak a Krúdy sarkától van értelme, mert a Salétrom utcától (és a Somogyi is) kétirányú már most is. A kérdésem az, hogy honnan tud valaki szabályosan bekanyarodni hiszen a környező utcákból mindenhol tilos a behajtás.
A másik gondom, hogy az utca 2 oldalán parkolva a baloldalról kiálló gk vezető a legjobb akarattal sem láthatja a veleszembe jövő biciklist.
Itt szerintem egy biztonságosabb megoldás lehetne az útszakasz páros oladalán, ahol nincsenek kapu kijárók és elég széles a járda egy közös gyalogos-biciklis szakasz kialakítása.
Itt szeretném felhívni a körzetben kerékpározók figyelmét, hogy a Guti-téren a Bródy irányából érkezőknek elsőbbséget kell adni! Az amúgyis veszélyessé vált kereszteződésben több figyelmet kéne tanúsítani.
"
Itt szerintem egy biztonságosabb megoldás lehetne az útszakasz páros oladalán, ahol nincsenek kapu kijárók és elég széles a járda egy közös gyalogos-biciklis szakasz kialakítása."
Szerinted elfér biztonságosan a járdán a kerékpáros a gyalogossal együtt? Mert nem, ha kerékpároznál akkor tudhatnád.
És ha megnézed, a kétirányú szakaszon is rengetegen a forgalommal szemben baloldalon (szabálytalanul) állnak meg. ( a norc-on kb az autók 90%-a) Ők hogyan indulnak el?
Megnéztem a Köbányai útat is...nem lenne megoldás a busz sáv kialakitása mert nagy a lekanyarodó forgalom, mind két irányban. A kocsik beragadnának a Baross utcában tovább szennyezve a levegőt. A buszok nem tudnák a parkolóhelyre várókat kikerülni ezzel tovább nőne a menetidejük.
A meglévő bicikli útat kéne rendbe hozni és fizikailag elkülöniteni a gyalogos forgalomtól.
Igazad van, hogy nem biciklizem, soha nem is tanultam meg (nekünk nem volt rá pénzünk), de van két fiam akik szivesen járnak biciklizni (igaz nem a városban mert azt életveszélyesnek tartják), talán ezért is szeretnék olyan megoldást találni, hogy ne üssön el se a biciklis se az autós. De az autóba se kelljen attól rettegnem, hogy mikor esik elém egy biciklis a sötétben (már volt ilyen).
Utolsó kommentek