A kerületben is - mint az egész városban - egyre több az autó, viszont nem növekszik ezzel arányosan a parkolóhelyek száma. Az építkezések is el-elvesznek parkolóhelyeket, elég csak a metró-gödrök körüli helyzetet megnézni.
A rend derék őrei, no meg a közterületek felügyelői viszont - esküjüknek megfelelően - szigorúan lecsapnak. A KRESZ világosan leírja, hol lehet szabad és hol tilos parkolni. Nincs elnézve semmi, nem lehet őket korrumpálni, a Törvényt képviselik, ennek megfelelően járnak el mindig - egy ideális világban. De mivel ez nem az, hanem Abszurdisztánnak csúfolt kishazánk, így a rendőrök a saját környékükön (értsd: a rendőrkapitányság környékén) a civil autóikkal simán felállnak a járdára. Minden nap.
Persze, nem tudhatom bizonyosan, hogy valóban a rendőrök autói vannak ott, de erre utal egy levélváltás (ami túl hosszú ahhoz, hogy betegyem) egy lelkesen aktív szomszédunk és a kapitányság között. Az viszont tény, hogy a KRESZ ezt írja a megállásról:
40. § (8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, haa) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, ésd) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Ehhez képest mit látunk a képeken? Másfél méter helyett sok helyen egy ember sem fér el!
Tisztában vagyok azzal is, hogy ha végisétálunk a kerületen, egy egész blogot meg lehet tölteni a szabálytalanul parkoló autókkal, és hogy ez mégiscsak kiragadott példa, de két jó okom is van ezekre a képekre:
- Az egész történetet kaptam, fotókkal, levélváltással egyetemben, benne egy ígérettel, hogy kivizsgálják ezeket - mint látni a képeken, lassan két hete készültek.
- Mégiscsak a rendőrségről van szó, akiket a szabályok betartatásával bízott meg a társadalom. Ráadásul nekik kellene jó példát mutatni, betartva a törvényt.
Csoda, ha nem bízunk ezek után a zsarukban?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hoppá. lehet hőbörögni. hogy "dehát kell az autó!"... miért is kell? 6 éve járok kerékpárral, és hoppá. nem esett le az aranygyűrű az ujjamról. aki meg még ahhoz is béna, hogy tekerjen, ne menjen rendőrnek. vagy járjon bkv-val. :-P
ha oda akar parkolni a paraszt, oda fog.
Ez egyszerűen pofátlanság, mocsokság! Erre nem lehet az kifogás, hogy hová álljunk. Én sem fogom az autók gazdáinak otthonának bejárati ajtaja előtt elvégezni nagy dolgomat. Pedig színvonalban véleményem szerint a kettő ugyanaz.
Hasonló a helyzet egy barommal, akinek már többször szóltam, hogy a járdán nemszabad parkolni, a parkolási engedélyére (!!! az utca mások oldalán lévő fizetős részbe volna érvényes, de az plusz 10 méter és egy zebra) és arra, hogy a metrót építi, rendszeresen odaáll. Arany Volvó.
A Baross utcában a Kálvária tér és a Koszorú utca közt kb 300 méteren úgy 60-80 autó parkol tiltott módon a járdán. Ha szerinted ez normális, akkor ne olvass ilyen postokat.
Néhány kiegészítés a fenti történéssel kapcsolatban.
A Tolnai utca ezen oldalán nincsenek lakóházak, csak hivatali épületek, melyek előtt a szóban forgó rész a hivatalok részére fenntartott parkoló. AMely így lett kijelölve, az utca másik oldalán szép nagy járda biztosítja a gyalogosok zavartalan mozgását.
Valóban szabálysértés az ilyen parkolás (nem bűncselekmény) és meg lesz szüntetve, így az itt lakók ezen helyen történő parkolása is megszűnik, akik eddig azért parkolhattak itt.
Nagyon helyes és jogos társadalmi követelmény, hogy ne fordulhasson elő ilyen.
Viszont a gépjármű partvissal, kromofággal történő megrongálása, vagy erre felhívás bizony bűncselekmény.
A rendszámok láthatóságáról pedig ne is beszéljek. Gondolom minden autó tulajdonosának függetlenül munkájától meg van az a joga, hogy a rendszáma csak beleegyezésével szerepeljen a nyilvánosság előtt, azaz ez sem teljesen jogszerű.
Sose feljtsük el a saját kötelességünket sem! Nem elég mindig csak a jogokra emlékezni.
Felmerült az is, hogynem kell autóval járni. Igaz nem is kellene 24-36-40 órákat dolgozni ezeknek az embereknek, sokszor saját szabadidőből, hivatástudatból, és éjszaka a vidéken lakóknak meg nem is kellene hazamenni. Sokuknál az autó az egyetlen alternatíva éjszaka, mivel az agglomerációba nem jár éjszakai járat.
Több intézkedő rendőrt bántalmaznak, ütnek el egy évben, mint ahány sérülés 2006 óta keletkezett az összes tömegrendezvényen oszlatás miatt. Akkor most minden civil ember verekedős és nekik lehet?? SZóval az általánosítással óvatosan, mert demagógiában nagyon jó de egy demokratikus környezetben nem a megfelelő eszköz.
Végeredményben, minden szabályszegés feltárása közös érdek, de ennek során legyen bertartva minden társadalmi szabály, legyen az írott vagy éppen íratlan.
Utolsó kommentek