Nem marad csak úgy a levegőben ez a szerződés, magánszemély bejelentése alapján elkezdett az ügyészség nyomozgatni - bár nem értem, nekik hivatalból kellett volna. Felmerül még a jegyző felelőssége is, mint a törvényességi felügyelő - őt is érdemes lenne megkérdezni, vajon jól végzi-e a munkáját?

Szóval itt ez a szerződés, amit nyilvánosságra kerülése után élénk sajtóvisszhang kísért a tavalyi polgármester választás kapcsán - aztán mintha elült volna az érdeklődés. Kicsit felháborodott mindenki, a helyi MSZP szellőztette meg a dolgot, aztán amikor rákérdeztek, hogy ők hol voltak, esetleg nekik is vannak-e ilyen szerződéseik, fülük-farkuk behúzva elsunnyogtak. 

Volt viszont olyan kerületi lakos, aki túl a felháborodásán levelet írt az ügyészségnek, ugyan nézné már meg, minden rendben van-e a szerződés körül? Nos, az ügyészség meg is nézte, de úgy tűnik, csak úgy kutyafuttában - nem érnek rá ilyen piti ügyekkel foglalkozni, mit nekik nettó 45 millió! - és szépen válaszoltak. Ráadásul a Magánjogi Osztály, és nem is határozatban, hanem csak egy sima, egyszerű, már-már baráti levélben. Ebben közölték, hogy nem úgy van az, ahogy gondolja, sőt, nincs is ott semmi látnivaló, tessék szépen továbblépni. A világ ilyen, a törvények nem teszik lehetővé, hogy holmi állampolgári bejelentés alapján ők bármit is vizsgáljanak.

Ez is megérne egy misét, de nem adta fel: írt egy újabb levelet a Legfelső Legfőbb Ügyésznek. Ennek mintha lenne foganatja, mert elkezdtek nyomozni, bekérték a szerződést és a teljesítéseket - amelyeket mostanában nem írta senki alá, novemberig a megbízott Takács szignálta. Kihallgatták a jegyzőt is - tanuként egyelőre - aki elmondta, az Állami Számvevőszék is vizsgálódik a szerződés körül. 

Hirtelen meglódult az ügy szekere. De ha ennyi embert érdekel különböző hivatalokban a szerződés, vajon a jegyző asszonynak miért nem volt hangos szava ez ellen? 

Bélánk persze mit sem tuda a nyomozásról, őt nem kereste meg senki ezzel kapcsolatban, ő végzi a dolgát, amivel megbízták. Időközben az önkormányzat próbálta felbontani vagy módosítani a szerződést - tudomásom szerint ez nem sikerült.

Parkolás a járdán

Címkék: autó járda parkoló

2010.03.04. 16:41

 Akik ismernek tudják, hogy kedvenc témám a járdára parkolás, főleg úgy, hogy nem a szabályok szerint történtek a kijelölések. Úgy tűnik, most ebben változás lesz, a Közlekedési hatóság felébredt több éves álmából - tavasz van - és rájött, nem felelnek meg a felfestések a törvényi előírásoknak. 

Felülvizsgáltatja az összes, járdák használatával kialakított fővárosi parkolóhelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság, mivel kiderült: valakik hamis adatokat szolgáltattak a parkolóhelyek kijelölésekor - jelenti a HavariaPress.

Emlékeztetőül, a KRESZ azt mondja a járdán parkolásról:

40. § (8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
 

Ráadásul ezeknek egyszerre kell teljesülniük. Pár utcában így néz ki a gyalogosoknak megmaradó hely, és ennyit mutat a mérőszalag - a Puskin, Mária, Szentkirályi, Horánszky, Krúdy és Bródy felfestett csíkjaival. Ha nem látod rendesen, katt rá, eredeti méretben jobban látszik! A lényeg: szinte sehol nincs meg a 150 centi! Legkevesebb 82, legtöbb 148. Van, ahol a járda éppen hogy csak másfél méter, és mégis ki van rajta jelölve parkoló...

Persze, tudom, nem a kerület parkolási társasága a felelős, ők már csak megörökölték ezt, az előző társaságok festették fel, profit-maximalizálás céljából. Kérdés az, hogy mi lesz az elmúlt években jogtalanul befizetett parkolási díj és pótdíj hegyekkel? Az is kérdés, mennyire lesz így rentábilis a saját parkolócég üzemeltetése...?

Még az is érdekes kérdés, hogy hová megy majd ez a rengeteg autó? Bár engem nem érint, de azért jó pár embernek okoz majd fejfájást, ha az eddigi parkolóhelyek hirtelen a felére-harmadára apadnak...

Megállók változnak

Címkék: bkv józsefváros

2010.03.03. 10:23

 A BKV szeretné átnevezni a megállóit, amihez a főváros hozzájárult, és most már a kerület is. A legfontosabb fővárosi villamos, a 4-6-os vonalán az eddigi Fegyenc Ferenc körútat Corvin közre, a Baross utcait meg 32-esek terére nevezik át. 

Azokat a megállókat, amelyek már évtizedek óta így ismertek, de most "a térség beazonosítására alkalmasabb" indok miatt át lesznek keresztelve. Érdekes, a BKV kérte, mégsem látni az új menetrendi táblájukon erre vonatkozó utalást. 

Évtizedeken át ezek voltak a megállók nevei, belénk ivódott, biztosan nem állunk át egyhamar. Értem én, hogy mindkét megálló a keresztirányú utcáról elnevezve becsapós kicsit - főleg az Üllői út, ami a város leghosszabb útja, átmegy több kerületen -  és hogy egy tér konkrétabb, de akkor is. 

Már csak ki kell várnunk a táblacseréket. Vajon a metró állomását is átnevezik? 

Feltett kérdésemre most (16:10) érkezett válasz:

 

A BKV Zrt. az alábbi választ adja a kérdéseire:

 

A megállóhelyek egységes elnevezése értelmében felülvizsgáltuk a nagykörúti megállókat és a 2008 őszén elkezdett tendenciáknak megfelelően az alábbi neveket javasoljuk megváltoztatni.

 

Mai megnevezése

Tervezett név

Ferenc körút M

Corvin negyed M

Baross utca

Harminckettesek tere

 

Ennek oka, hogy egyértelmű, lehetőség szerint egyedi legyen a megállók neve, egységes az adott pontban keresztező összes járatnál.

 

Az Üllői út, majd Ferenc körút metróállomásra elkeresztelt villamosmegálló neve azért nem szerencsés, mert pont a Ferenc körút és a József körút között található. Neve szinte megegyezik az egy megállóval arrébb található Ferenc körút (Mester utca) 21-es villamos végállomásával. Ez megtévesztő lehet utasainknak. Az egységesség, valamint a Corvin-Szigony Sétány beruházás városkép formáló ereje miatt napirenden volt a metró- és villamosmegálló nevének megváltoztatása. A lehetőségek közül azért esett a választás a Corvin negyedre, mert a Corvin sétány, a Corvin köz, valamint a Corvin mozi is a környéken található, ugyanakkor nem keverhető össze a köznapi életben a mai napig használt Corvinnal, ami az áruházat jelenti.

 

Jelenleg a Fővárosi Önkormányzattól várjuk a hozzájárulásokat, utána tervezhető a bevezetés időpontja és költsége, amelyre várhatóan még 2010-ben sor kerül. A metróállomás átnevezésének költsége viszont olyan mérvű tétel, amelyre a BKV-nak jelenleg nincs előre betervezett költsége.

 

Üdvözlettel:

BKV Zrt.

 

Ismét összegyűlt a nagyérdemű, hogy megbeszélje a Palotanegyedbéli fejlesztéseket - az éppen zajlót és az elmúlt bő félévet, ami a Krúdy lezárt szakaszát illeti. Ez volt a nyolcadik fórum a CaPE szervezésében, és az első Párbeszéd Házában. 

Alföldi Rév8 György vezette ismét a beszélgetést - illetve ő válaszolgatott. Elöljáróban felelevenítette a terveket: Mária, Horánszky, Kőfaragó és Gyulai Pál utcák, valamint a Gutenberg tér átalakítása; ezzel együtt nagyszabású program-sorozat, több napos fesztiválok lesznek, amelyhez a negyedben lévő intézmények ötleteit is várják, hogy minél többen megismerjék a környék kultúrális értékeit, és minél többen jöjjenek a városnak erre a részére.

A Horánszky 13 is átalakul, jövő tavaszra kész lesz -  ott is lesz a pincében egy 500 fős rendezvény terem, és egy csomó olyan terem, ami csoportmunkára, találkozásokra lesz lehetősége a naponta ide járó 20 ezer diáknak.

Aztán jöttek a kérdések: a fő csapás a parkolás volt, majd' egy órán keresztül záporoztak az ellenérzések, hogy akkor most megszűnik a parkolási lehetőségek fele, hová álljanak az itt lakók, miért nincs parkolóház, hogy kívánja megoldani az önkormányzat? Élhetetlen így a környék(!!!), hiszen sétálni kell az autótól, előtte meg körözni, hogy szabad helyet találjanak...Megnyomorítják az ember életét! Az utca nem a gyalogosoknak van, az az autók helye...!

Aztán az áruszállítók folyton beparkolnak a járdákra, terekre, mégsem intézkedik a közterület-felügyelet. Kamera is van a közelben, de a rendőrök sem tesznek semmit. Javaslat: zárjuk le a negyed határait, így majd nem tud bejönni a nem itt lakó(bravó), és akkor marad szabad hely. Válasz még mindig az, hogy nem az önkormányzat dolga a parkolás megoldása, de ha összefognak a lakók és közös megoldást találnak - egy helyet, ahová lehet parkolóházat építeni - abban partner lesz a hivatal. Jött is 3 helyszín, megvizsgálják.

Érdekességek is kiderültek: a Lőrinc pap térnél van egy megállni tilos tábla, amit időnként kiforgatnak, olyankor végigbüntetik a sort. Ráadásul van egy közterületes, név szerint ismerik: Zentál Lajos, de nem lehet ellene tenni semmit, mert...mert nem. Díszpolgár. Elmozdíthatatlan, viszont akkor és annyira büntet meg bárkit, amennyire ő akar. WTF?

Krúdy, mint kocsmautca

A fórum második részében a kerület első sétálóutcájának elmúlt bő fél éve került górcső alá - itt aztán igazán elszabadultak az indulatok. A lezárás nem működik rendesen, meg kellene oldani normálisan, fizikai akadállyal, hiszen a táblát senki nem veszi komolyan. Van olyan megoldás, ami most már nonstop működtethető, egy süllyedő-bójás rendszer, na, ez lenne a tökéletes. Az utca kultúrát közvetít, értéket hordoz. 

Az itt élők pedig ezt tapasztalják: hiába a lezárás, autók áthajtanak, beparkolnak. A pizza-futárok veszélyeztetik a gyalogosokat, a bringások ezerrel áttekernek, cikáznak a kitelepült teraszok és az andalgók közt. A vendéglátósok nem foglalkoznak az itt lakókkal, nekik a profit-maximalizálás a fontos, így aztán zeneszolgáltatási engedély hiányában a Fiktív Pub a küszöbről adja a zenét, a Darshan Udvar tulaja az aludni vágyó lakót veréssel fenyegeti. Az egész lezárás senkinek nem jó - kivéve a kocsmárosoknak. A legtöbbször elhangzott kifejezés a "kocsma-utca" volt. Megoldás: kerüljön vissza a forgalomnak, hiszen akkor is voltak teraszok, parkolók és mégis lehetett rajta haladni. Jobban, mint most...

A panaszok nem új keletűek, de nem foglalkozik velük senki. Minek akkor az egyesület, minek akkor a részönkormányzat?

Kulturális fejlesztés - de mi a kultúra? Ami a Krúdyban zajlik, az kocsma-utca, abban nincs semmi kultúra. A hányás, a törött üveg, a hajnalban üvöltöző részegek, a kutyaszar - ez lenne az érték, amire még több embert hívnának ide?

Fórum(ok)nak van értelme? - merült még fel a kérdés, hiszen például tavaly nyáron kérte az egyesület a környéken lakóktól, hogy írják össze, hová kellene kukákat kirakni még - és azóta sem történt változás. Mint ahogy a többi dologban sem nagyon. 

Én azt nem értem az egészben, ha tényleg ennyi a gond a vendéglátósokkal, és tényleg folyamatosan panaszleveleket kap minden hivatal, akkor miért nem mozdulnak? Miért nem intézkednek? Hogy dolgozik a rendőrség (két kamera nézi a Krúdy-Mikszáth vonalat), hogy dolgoznak a közterület-felügyelők, a köztisztaságiak, a szabálysértési osztály?

Kedves vezetők! Ne feledjük, idén választási év van - a polgár ilyenkor tudja kinyilvánítani a véleményét.