Postafelújítás

Címkék: posta átépítés

2010.04.01. 11:03

 Tavaly decemberben lezárták a postát, ami a körúton található a Rákóczi tér és a Baross utca között, átépítés miatt. Rá is fért szegényre, borzalmas állapotban működött már - és itt nem a személyzetre gondolok. 

A tervezett egy hónap helyett másfél lett, viszont cserébe csilli-villi új belsőt kapott, légkondival, ügyfélhívó rendszerrel, sőt, még székeket is raktak ki a várakozóknak. A bejárathoz egy automata ajtó került, öröm és boldogság, nem kell nyitogatni, csak menni és élvezni az új miliőt...Igen ám, de hogy jutsz be? Hát a régi, duplaszárnyas alumínium ajtókon keresztül, ami trükkös: előbb a jobb szárnyon, majd a második ajtón a bal szárnyon jutsz be. Persze, ez még nem elég, van 2 fok lépcső is, hogy meggondold, tényleg élvezni akarod-e a felújított belső teret.

A felújítás nem került sokba, a Budapest 8.sz. posta felújítási szerződésének értéke nettó: 57.624.432 Ft. Mennyibe kerülne egy mozgásában korlátozott ember, vagy babakocsis anyuka által is használható rámpa kiépítése, és egy ajtócsere? 

Persze, megoldották a kérdést, kiraktak egy tájékoztatást, miszerint:

No, ez derék! Szóval odamegy egy babakocsis, nekiáll kinyitogatni az ajtót, mindkét szárnyát, majd felemelgeti a lépcsőn a gyerekkel nehezített kocsit, betolja - megküzdve persze az visszacsukódó ajtóval - és visszacsukja azt. Kifele ugyanígy. 

A rutinos kismamák ezen már nem lepődnek meg, hozzászoktak, hogy nehezített az életük, megoldják, ha muszáj. De mi van egy kerekesszékben élővel? Ő hogyan nyitja ki? 

Kedves Posta! Illett volna erre is gondolni, nem? 2010 van, ébresztő! 

 Végre, itt a tavasz, és már nem fagyunk oda a nyereghez - a hideg ülésre nem tudtam kitalálni semmit egész télen, a képen látható megoldást pedig nem tartottam elég kényelmesnek...

Szóval itt a tavasz, előkerülnek a cangák a téli álmokból, kicsit leporolni, bezsírozni  és beállítgatni kell, aztán lehet tekerni! Körbenéztem, milyen árakkal várják a kerületi boltok/szervízek a drótszamarakat.

A Kálvin térnél található Allez elég nehezen megközelíthető most, a szűk járdát tovább szűkítette az építési terület, de azért be lehet jutni. A tavaszi átnézés 3 500 huf, amiben a kerekek centírozása, fékek és váltók beállítása van benne. Egyéb szerelések díjai.

A Puskin utcában bújik meg a Magnetron névre keresztelt bolt és szervíz, pincében. Náluk 3 000 huf (+/- 1 000) az átnézés, beállítgatás.

A Német utca sarkán lévő (állítólag a kerület legrégebbi) Szigeti bicikliszervíze az 5 000 forintos árért cserébe átnézi a csapágyakat, tengelyeket, láncot, bezsíroz, kereket centíroz, féket és váltót állít, meghúz minden csavart, szóval komolyan átnyálazza. Persze, ha kiderül, hogy valamelyik alkatrészt cserélni kell, az plusz pénz.

A Baross utca eldugott részén - a Szigonyhoz közel - van a Maurer Sport, itt 7 000 forintért végzik el ugyanezt, csak "nagyon minőségi" anyagokkal. Egyéb szervízárai.

A Vásár utca sarkán - a Csarnok mögött - van a Schwinn-Csepel márkabolt és szerviz, ami éppen most alakul át tényleges bemutatóteremmé, exkluzív pacik és saját márkás alkatrészek lesznek csak; no meg a (kedvenc) szerelőm is otthagyta őket. Ennek megfelelően jelenleg nincs mód szervizelni, de ha lesz esetleg ilyen munkatárs, akkor 5 200 a kisrevizió, 9 500 a nagy. A kicsiben csak fék és váltó beállítás van, esetleg a lötyögő csavarok meghúzása, míg a nagyban átnézik teljesen, és zsíroznak, olajoznak is. Majd, esetleg.

Ha esetleg tudsz olyan szerelőt, szervízt, apróbb műhelyt, amit nem találtam meg, ne légy rest, írd meg! Ugyanitt versenyt is hirdetnék: vajon melyik lesz olyan gáláns, hogy egy utcai csövet rak ki a kompresszorából - hogy non-stop fújhassanak a lapuló gumiba?

Aki még nem vette elő a drótpacit, tegye meg, indul nemsokára a visszaszámlálás, hiszen április 22 a Föld Napja, a szokásos tavaszi Critical Mass. Lóóóóra!