Neuralgikus

Címkék: autó baleset körút

2010.05.03. 19:09

 A Baross utca - József körút kereszteződés elég gyakran bénítja meg a város forgalmát - pontosabban az itt bekövetkező balesetek. Neuralgikus csomópont ez:

Üdv!

2010-05-03, hétfő reggel. Egy kicsit mindig előbb indulok, hiszen számítok arra, hogy a Baross utcában némi dugó lehet, na meg a 4-6-os villamos, ott mindig van valami. Két megállót szoktam menni a körútig BKV-val. De valami ma nem volt rendben, a dugó a Baross utcában jóval nagyobb volt a kelleténél. Elindultam gyalog a villamosig. Mögöttem szirénázó rohamkocsi suhan el, majd megáll a Horváth Mihály térnél. Hamar odaérek én is. Egy 9-es busz üresen tátong a megállóban, vészvillogozik, az első ajtónál egy öreg nénit látnak el, elötte és a busz lépcsőjén vértócsa van, valószínű elesett. Sietve folytatom az utamat, de az árkádok alatt újabb szirénázó járműveket pillantok meg, odaérve a körútra egy totálkáros autó áll a síneken, a háttérben egy sérült villamos, ütköztek. Hatalmas volt a dugó, még Budán is érezni lehetett, munkatársam elmondása szerint. A képen nem egy kabrió látható, valszeg a tűzoltók vágták le tetejét, az autós bánhatja... Mindenki fényképez, én csak egy kép erejéig. Már indulok is tovább, időben beértem a munkahelyemre. Tapasztalataim szerint a Baross utca - Jószef körút kereszteződésében sok baleset történik, ugyanis az autósok türelmetlenek, nem is szólva a gyalogosokról, de a biciklisek 95/%-a is átteker a piroson. Sokszor nem merek odanézni amit csinálnak egyesek:

- türelmetlenül rohannak a villamos után, holott az napközben percenként jár, de a Kálvin tér felöl érkező buszjáratokat is sietve próbálják beérni, ugyanis a villamosról leszállva sokszor pirosat kapnak.

- Az Orczy tér felöl érkező autósok is sokszor fordulnak el balra, a körüthoz érve. A táblázás borzalmas, nem egyértelmű, hogyan fordulhatunk a körútra...

Szóval én csak nézek, mint a moziban, hogy mennyire illemtelenül sietősek az emberek, fiatalok, idősek vegyesen. Figyeljünk egy kicsit jobban a közlekedési morálunkra, mert ez kezd katasztrófális lenni... És ne csodálkozzunk, ha ilyen balesetek történnek. A sérülteknek jobbulást kívánok!

Üdv: Attila

 

A bejegyzés trackback címe:

https://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr841971875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sajnos nem csak ott. Én a Bérkocsis utca-József körút kereszteződésén megyek át minden reggel, ott hasonló a helyzet. A József körúton az autók belemennek a pirosba, leblokkolva ezzel a kanyarodó, illetve az áthaladó forgalmat.

Tegnap reggel egy Peugeut-vezető zseni szintén beállt a kereszteződésbe. Mikor a nagy ívben balra kanyarodó autó ki akarta kerülni és rádudált, elkezdett hátrafelé tolatni (!), aztán meggondolta magát és előre indult. Mikor végre azok, akik egyenesen akartak haladni elindulhattak, a Peugeut elkezdett balra kanyarodni a külső sávból. Index nélkül persze. Én épp áthaladtam, de elém vágott és csak satufékkel tudtam megállni (az én autóm 2 tonna). Ezek után, amikor bevágott elém és rádudáltam, ráugrott a fékre is, majd egyszerre csak megállt az utca közepén egy satufékkel (index ohne) és nekiállt integetni, hogy álljak meg. Kitettem az indexet és megelőztem, erre elindul, neki a kocsim oldalának. 50 kilós lány vagyok., nem fogok megállni vitatkozni egy 120 kilós kisebbségivel, de ez azért kiverte a biztosítékot.

Ilyenkor rendőr sehol, de arra van energiájuk, hogy azért eljárást indítson ellenem a Vas megyei rendőrség, mert a járda szélétől 4,5 m-re parkoltam. Mellesleg a nyóckerben és éjjel 23:50-kor.
@Cirus: Vas megyei rendőrség? Miért az?

Amúgy biztosan van arra kamera, a József krt. 14-32 között lát, szóval simán tegyél feljelentést, ha jól tudom, 72 óra elteltével semmisítik meg a felvételeket.
@Lesley: Hát ezt még nem sikerült megfejtenem. Mondjuk jogos, de azért a 30 ezres böntetést soknak találom, főleg hogy aznap este 11-kor keringtem egy darabig, hogy találjak helyet, másrészt meg fél 8-kor már ott sem voltam. Igy jártam, most már óvatosabb vagyok.

Nem teszek feljelentést, nem jegyeztem meg a rendszámot és kicsit félek, hogy az egész népes famíliát rám uszítaná..
@Cirus: az ilyeneket muszáj kiszűrni a közlekedésből. Nem kell a rendszám, az iődpont alapján szerintem simán látszik majd az esemény - rendszámot meg majd leolvassák a zsaruk. Ha nekiment az oldaladnak, akkor a javítási költséget is fizetheti.
Ok, meggyőztél. Megkísérlem, ha hazaértem.
Nem jött belém, de volt vagy egy centi híja. Azt kell mondjam, sajnos, mert akkor most nemigen használná a saját kocsiját.
Szörnyű...

Az a gond, hogy a legtöbb ember magasról szarik a KRESZ-re és persze egymásra is.

A Baross utca-József körút kereszteződésnél nem lehet autóval jobbra kanyarodni - rá a Körútra -, mégis minden zöldnél van legalább 1 idióta, aki mégis jobbra kanyarodik, bele a zebrán szabályosan átkelő gyalogosok közé. Persze megteheti, hiszen rendőr csak mutatóban van, pedig itt szüretelhetne jogsit is, meg pénzt is. De persze nem teszik. Én nem is látok rendőrt az utakon, csak autóban, sokszor magasan tesznek ők is a KRESZ-re.

A villamoshoz rohanó idióta gyalogosokat sem értem. A francnak rohan szabálytalanul, autók között cikázva. Ha meg elütik, miközben szabálytalanul átrohannak az úton, akkor meg majd jól meg lesznek sértődve.

A szabálytalanul közlekedő biciklisek külön állatfaj. A Corvin mozi előtt szinte mindig akad 1 idióta aki a gyalogosok testi épségét veszélyeztetve cikázik.

Ez egy ilyen ország: mindenki szarik a másikra, megtehetik, hiszen következmény nélkül teszik ezt.
minden igaz, kivéve,h percenként jár a 4-6-os!

Általában hála Murphynek, mikor sétálok ki a Krúdy-n akkor látom,h egymás seggét érik a vilik, de mire kiérek várnom kell 5-8 percet is. ezért lekésem a hévet, nem jó móka. szóval vannak ilyen üresjáratok. mondjuk ezért is szoktam át a metróra :)
Szeretném leszögezni, hogy édesanyám, aki az autót vezette 30 éve vezetett és SOHA nem okozott balesetet. MINDIG betartotta a szabályokat , aki semmit sem tud a helyzetről szerintem alaptalanul nem kéne jelzőket írnia a történtekről. senkinek sem kívánom az érzést amin most a családommal átmegyünk.. csak kérek mindenkit , hogy alaptalanul ne vádaskodjon és kicsit gondolkozzon el mielőtt ír. Egyébként én annak is utána járnék hogy a combinok hányszor mennek át tilos jelzésbe, mert ez sem mindegy.
@marton.zsofi@gmail.com:
Egyébként én annak is utána járnék hogy a combinok hányszor mennek át tilos jelzésbe, mert ez sem mindegy.

Engem majdnem elütött amikor zöld jelzésnél mentem át a Jászai Mari térnél. Azt mondta elnézte a jelzést...
Nem értelek Kedves Zsófi... Ki hibáztatott kit? Általános tényként közöltem, hogy a balesetek többsége a szabálytalankodó autósok, gyalogosok, biciklisek miatt van. Egyébként nem tudom mi történt, a végére értem oda, ezért nem utaltam arra, hogy ebben az esetben az autós volt a vétkes.