Megállók változnak

Címkék: bkv józsefváros

2010.03.03. 10:23

 A BKV szeretné átnevezni a megállóit, amihez a főváros hozzájárult, és most már a kerület is. A legfontosabb fővárosi villamos, a 4-6-os vonalán az eddigi Fegyenc Ferenc körútat Corvin közre, a Baross utcait meg 32-esek terére nevezik át. 

Azokat a megállókat, amelyek már évtizedek óta így ismertek, de most "a térség beazonosítására alkalmasabb" indok miatt át lesznek keresztelve. Érdekes, a BKV kérte, mégsem látni az új menetrendi táblájukon erre vonatkozó utalást. 

Évtizedeken át ezek voltak a megállók nevei, belénk ivódott, biztosan nem állunk át egyhamar. Értem én, hogy mindkét megálló a keresztirányú utcáról elnevezve becsapós kicsit - főleg az Üllői út, ami a város leghosszabb útja, átmegy több kerületen -  és hogy egy tér konkrétabb, de akkor is. 

Már csak ki kell várnunk a táblacseréket. Vajon a metró állomását is átnevezik? 

Feltett kérdésemre most (16:10) érkezett válasz:

 

A BKV Zrt. az alábbi választ adja a kérdéseire:

 

A megállóhelyek egységes elnevezése értelmében felülvizsgáltuk a nagykörúti megállókat és a 2008 őszén elkezdett tendenciáknak megfelelően az alábbi neveket javasoljuk megváltoztatni.

 

Mai megnevezése

Tervezett név

Ferenc körút M

Corvin negyed M

Baross utca

Harminckettesek tere

 

Ennek oka, hogy egyértelmű, lehetőség szerint egyedi legyen a megállók neve, egységes az adott pontban keresztező összes járatnál.

 

Az Üllői út, majd Ferenc körút metróállomásra elkeresztelt villamosmegálló neve azért nem szerencsés, mert pont a Ferenc körút és a József körút között található. Neve szinte megegyezik az egy megállóval arrébb található Ferenc körút (Mester utca) 21-es villamos végállomásával. Ez megtévesztő lehet utasainknak. Az egységesség, valamint a Corvin-Szigony Sétány beruházás városkép formáló ereje miatt napirenden volt a metró- és villamosmegálló nevének megváltoztatása. A lehetőségek közül azért esett a választás a Corvin negyedre, mert a Corvin sétány, a Corvin köz, valamint a Corvin mozi is a környéken található, ugyanakkor nem keverhető össze a köznapi életben a mai napig használt Corvinnal, ami az áruházat jelenti.

 

Jelenleg a Fővárosi Önkormányzattól várjuk a hozzájárulásokat, utána tervezhető a bevezetés időpontja és költsége, amelyre várhatóan még 2010-ben sor kerül. A metróállomás átnevezésének költsége viszont olyan mérvű tétel, amelyre a BKV-nak jelenleg nincs előre betervezett költsége.

 

Üdvözlettel:

BKV Zrt.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://8ker.blog.hu/api/trackback/id/tr391789394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Meg lehet mindent ideológizálni, ez csak egy újabb pénzlenyúlás akció, amiben a táblások, térképesek újabb megbízáshoz juthatnak. Szükségtelen faxság!
Itt nem a körúti villamosról van szó, hanem arról, hogy a nagy forgalmú utak csatlakozásánál érdemes találni egy arra a pontra jellemző elnevezést. A megállók ugyanis érdekesen néznek ki úgy, hogy mondjuk a villamosnak Baross utca a megállóneve, a trolinak meg József körút (Baross utca). Sokkal egyszerűbb pl. a térképes keresőkön, az utastájékoztatáson, stb. feltüntetni az egyszerű, mégis jellemző elnevezést. Ilyenre jó példa az Astoria vagy az Uránia.
@záporjózsi: Persze. Erre mondtam én, hogy bármi megmagyarázható, csak pénzérdek legyen mögötte!
Mert - kérdem én - tavaly, amikor az egész szerencsétlen viszonylatszámozást átalakították - mondván szegény japán turisták összekeverik a 78-as trolit a 78-as busszal (faszság!) -, akkor miért nem gondolkoztak előre? Mert egyfelől faszfejek - tudjuk róluk! Másfelől, mert így évről évre, hónapról hónapra, napról napra lehet újabb lóvé, ami elkölthető. Bűnszövetkezettől többet ne is várjunk! Még ha meg is ideologizálják nekünk ügyesnek látszó hazugságokkal.
@városjáró: Ezek tavalyi döntések, és a kerületnek rá kell bólintani, ami idő. Ne láss mindenhol árnyakat, ártalmas az egészségre!
:)
@Lesley: Akkor a viszonylatátszámozás meg tavalyelőtti... Egyébként mmindegy. Nem telt el a két agymenés között annyi idő, hogy ne lehetett volna hamarabb gondolkodni és egyeztetni róla. Úgyhogy én maradok az összeesküvéselméletem mellett - még ha árt is mások egészségének! :))))
@városjáró:

"A összeesküvés-elmélet olyan közéleti álláspont, amely feltételezi, hogy részben vagy egészében feltáratlan vagy indokolatlannak látszó események, cselekmények mögött általa megnevezett csoport áll."

hu.wikipedia.org/wiki/%C3%96sszeesk%C3%BCv%C3%A9s-elm%C3%A9let
A Ferenc körúti teljesen jogos, ugyanis a járat azon halad végig. A Baross utcai már nem feltétlenül szükséges, de a keresztező járatok miatt valóban az lehet, így jobban értelmezhető. Racionális döntés. Pont.
@BDzsH: @BDzsH: Hol itt a hiba? Ez a mögöttes csoport a BKV táblamaffia (a kőmaffia ikertestvére). Egyértelmű hogy csakis azért tevékenykednek (így ahogy láthatjuk), hogy hónapról-hónapra melókat generáljanak a megbízóiknak. Ha ugyanis a szekikák a logika mentén haladtak volna, akkor már a korábbi táblacserék idejére időzítették volna a mostani megállóátneveztési agymenésüket. Nem így tettek. Pont.
És jó okom van feltételezni róluk, hogy direkt nem így tettek. Mert akkor nem lehetne most újabb munkájuk. Pont.
Érthető vagyok? Remélem hogy pont igen.

:)
Sztem ez jó dolog, pláne a 'lokálisabb' viszonylatoknál, mint pl. a villamosvonalak, értelmetlen, h minden elnevezés a nagy rasztert kövesse, az meg kifejezetten zavaró, ha hosszirány szerint keresztelik a megállókat (pl. Ferenc krt. 4-6-os villamos).

Ami a metrót illeti, az Arany János utcát simán át kellene nevezni Podmaniczky térre
Corvin negyed... 2008 ősze óta ideág jutottak a szakértők, mi? Ó hogy oda ne rohanjak. Megvették a döntéshozókat kilóra.
Szerintem jó ötlet az átnevezés, racionális. A Corvin negyed elnevezés gáz, jobb lett volna a postban is említett Corvin köz.
@városjáró: A buszpótlást pedig villamossal végzik a 78-as troli vonalán. Gondolom Te rakod le a síneket. Szerencsére nem rajtad múlik az egységes számozás, mert akkor lehet, hogy visszatérnénk az 1910. előtti jelzési rendszerre. Amúgy érthető vagy. Szerintem küldd be részletesen a konteóba. :D

@miket: Ezzel meg egyetértek, a Corvin negyed üzleti, a Corvin köz pedig történelmi elnevezés. Üzleti elnevezés - természetesen ellentételezéssel - volt már a BKV-nál: Start autó.
@záporjózsi: tudom, nem ez a bkv dühöngö, de az észnélküli pénzkidobást soha el nem fogom viselni. csinálták volna meg korábban. komolyan, kit zavart hogy ferenc krt volt a neve a megállónak? eltévedt bárki is aki a 21-es villamossal érkezett a körúthoz? na hagggyatokmááááár!

egyébként az én számozási logikámat már ezerszer leírtam, de neked újra elmesélem, hogy láss valódi logikát is.

1-50 villamos
51-100 troli
101-399 busz
399-899 volán
900- éjszakai
M1-M2-M3-M? metrók
H1-H2-H3-H4-H? hévek

tiszta, érthető, és van benne tartalék. még akkor is, ha egy villamost/trolit netántán később buszra cserélnek - vagy fordítva (de ze kizárt!)
@városjáró: Köszönjük, Emese! Én tudok még jobbat, de megtartom magamnak, mert minek ezen verni a nyálunkat akkor, amikor már kész az új rendszer. Majd 30 év múlva lehet újratárgyalni.
@miket: a képviselők azt döntötték, hogy KÖZ, nem azt, hogy NEGYED. Bár a BKV sajtósai is tőlem tudták meg, hogy ilyen kérése volt a cégnek...
@városjáró: Persze jöhet az ellenkérdés, hogy mi van, ha egy villmost vagy trolit örökre leváltanak busszal. Nos egyfelől ez nagyon rossz trend lenne, másfelől semmi, hiszen a tartalékmezőkből kaphatna új számot az adott "új" buszvonal. Akárcsak egy esetleges friss kötöttpályás járat - már ha bővülne valaha is a paletta.
@záporjózsi: Sosincs ezeknél késő. Magad is láthatod. Ha keéll-ha nem ébente újravariálnak valamit. Legközelebb azért cserélnek majd táblákat, mert "véletlenül" még a régi metró mpiktogramokat rajzolták rájuk. (Egyébként jellemzőmód ez a vizuális kuszaság sosem zavarta a BKV-t.) Jelenleg három formula van érvényben - amit a majdani 4-es metró naná, hogy felülír majd. Csak hogy legyen egy negyedik is...
@városjáró: Ilyenek ezek. Csak magukra gondolnak! :D
hát ez rémes. ne mondjátok már, hogy a 9-109-83-89 megállóját is 32-esek terének hívják? Mivan?
@Lehotai: Pedig de. Mert ugyanott állnak meg, mint a villamos. Logikailag ugyanaz a megállóhely, csak fizikailag 4 helyen van.
@záporjózsi: Hihi, akkor lehet átírni azokon is a táblákat - igaz komám? Tök olcsó ez az egész ötlet. Se!
@városjáró: Ez eddig tényleg nem volt világos Neked?! Ajjjajj...
Chicagoban oldották meg a legegyszerűbben: ott a legtöbb magasvasúti megállót elnökökről nevezték el.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/5/5e/20100113122052!CTA_map.png
@BDzsH: igen, sosem értettem, miért "Ferenc krt." az állomás neve. A legjobb az volt, mikor "Ferenc krt. metróállomás" lett, ahol "át lehet szállni a metróra" Ki hinné?:D
„32-esek ter”: ez csúnya kiemelés volt.
Izé, az ugye mindenkinek megvan, hogy a Harminckettesek terét nem a 32-es buszokról nevezték el, hanem a 32. sz. gyalogezredéről (aka "Harminckettesek").
További infó mondjuk itt: www.honvedelem.hu/cikk/23954/budapest-haziezredere-emlekeztek-